![]() |
Welk(e) team(s) durft (of durven) een loopje te nemen met de regels?...
Quote:
Tja, dan het vleugeltje van Ferrari, we zijn weer vertrokken voor debat tussen de Ferrari fans en de niet-Ferrari fans :D "Flexing wings" is al enkele jaren verboden door de FIA. Daarvoor zijn destijds aparte testen en controles ontwikkeld. Nadeel is dat testen plaatsvinden als de wagen stilstaat. Een vleugel(element) mag een x-aantal millimeters doorbuigen onder een bepaalde statische belasting. Daar voldoet die Ferrari-velugel op dit moment perfekt aan........echter in een rijdende toestand buigt die vleugel verder door dan het vooraf vastgestelde aantal millimeters. Quote:
Als Bernie Ecclestone ook nog eens groot aandeelhouder bij Ferrari gaat worden dan zijn we helemaal vertrokken voor een gebed zonder einde ;) |
Een van de mensen die in dat bewuste stukje op autosport.com ligt te krakelen dat Ferrai aan het valspelen is, is Pat Symmonds van Renault.
Quote:
|
hhm ik vind het zielig van renault, vorig jaar toen ferrari zwak was kon het hun geen bal schelen wat ze deden.. maar nu dat ze ineens zien dat ze bijna om de oren gereden worden door de rooie gaan ze beginnen muggenziften..
als de vleugel voldoet aan het regelement kunnen ze nix beginnen, dit jaar toch al niet meer! meschien zelf eentje maken.. |
rond de oren gereden?
naar mijn weten is er nog maar 1 GP geweest, en heeft Renault die gewonnen... |
ik zeg 'maar nu dat ze ineens zien dat ze bijna om de oren gereden worden'
in de race was het maar nipt en de uitslag van de quali kennen we.. @ mark: het begint al, het debat tussen de Ferrari fans en de niet-Ferrari fans ;) |
Geen nood, Renault zal wel zwijgen vanaf volgende GP. Ferrari heeft daar dat testvoordeel niet en zal strijden voor P5 ongeveer.
|
Quote:
enkel in sessie 3 (met volle tanks) was Shuey de snelste |
De tijden in die twee quali's maken dan ook niets uit he, gewoon bij de snelste 10 tijden is het doel. Die toppers hoeven daarvoor niet eens het volle risico te nemen.
|
Die kwalificatie's zijn net wel belangrijk om door te gaan naar de volgende.
Ze rijden dan bijna zonder benzine omdat de teams die naar de laatste kwalificatie gaan een bepaalde hoeveelheid benzine hebben. De andere teams kunnen tanken zoveel ze willen en kunnen hun strategie van dan af bepalen. Dus kan je duidelijk zien wie de snelste is.En dat was renault. |
Ferrari staat wederom onder verdenking van de andere teams:
Quote:
|
Dat de voorvleugel beweegt was inderdaad overduidelijk te zien. Ik dacht de eerste verdenkingen over de achtervleugel van Ferrari gingen.
Ferrari heeft gegarandeerd al een oplossing voor Australie klaar. Gewoon proberen met die beweegbare voorvleugel; na 2 GPs komen er klachten, maar ondertussen hebben ze hiermee kostbare WK puntjes gesprokkeld ;) |
tja, inderdaad, de voorvleugel bewoog... Maar hij bewoog veel minder dan de zijspiegels van de Renaults of die van Montoya (die zelfs ging gaan vliegen). Zijn dat dan naar de letter van de wet ook geen bewegende onderdelen?
Ik vrees dat we op die manier in een oeverloze discussie terecht komen |
hhm er staat ondertussen heel wat over de vleugel van ferrari op het net..
we beginnen bij f1racing.nl daar staat dat Ferrari-teambaas Jean Todt niet wakker ligt van al het rumoer om zijn vleugels. verder in het bericht staat: Quote:
Quote:
in de brief stond: Quote:
massa maakt de andere teams blijkbaar niet veel uit dan.. :confused: ik blijf het maar stom vinden.. als de ferrari door de fia keuring voor de wagens geraakt dan is er nix illigaal aan.. in het regelement staat toch dat een bepaalt aëro-element bij een last van 500N maximaal 5 mm. mag doorbuigen, maar wie weet hoe groot de kracht is wat op de vleugels uitwerkt tijdens het rijden van de wagen.. moest het zijn dat de vleugels nu toch vervangen worden, hoop ik dat het de ferrari nog beter maakt zodat de andere teams gaan denken van waarom zijn we over die vleugels begonnen.. |
Quote:
Opvallend dat Red Bull en Torro Rosso het document over een mogelijke aanklacht tegen Ferrari niet ondertekend hebben ;) |
3 teams moeten hun flexibele vleugel blijkbaar veranderen in Melbourne: Ferrari (voor), McLaren en BMW (achter).
bron: pitstop.tv |
Quote:
|
Quote:
|
Moet de titel veranderd worden want het is dus geen Renault die vals speelt :P
|
Quote:
|
Ik heb de titel zodanig aangepast dat we alle kanten uitkunnen ;)
|
Die hebben dus wel twee races illegaal rondgereden?
Vind dat wel straf dat er drie teams zijn die zoiets durven flikken eigenlijk. En waarom verliezen ze hun punten niet? Dat was zo vorig jaar bij BAR-Honda wel toen ze op het randje van het reglement leefden tijdens de GP van Imola. Plus dan nog eens twee races niet mogen meedoen. En dan vind ik persoonlijk het gesjoemel van BAR toen heel wat ingenieuzer dan wat de bovenstaande teams nu gedaan hebben. Mja drie teams straffen zal weer teveel zijn zeker? Zeker gezien welke teams. |
Quote:
|
inderdaad, zo interpreteer ik het ook
|
Quote:
OK op beelden zie je dat de voorvleugel van Ferrari beweegt .... Maar hoeveel ... Er is zelfs niemand die een iets of wat betrouwbare schatting kan maken of deze beweging binnen of buiten de tolerantiemarges van de FIA valt. We kunnen dan ook enkel besluiten dat er niet gesjoemeld is. geen bewijs = vrijspraak. Om alle kindjes in de verschillende teams te bedaren vraagt de FIA aan de verschillende betrokken teams om andere vleugels mee te brengen..... Kwestie van eventuele klachten te vermijden en de strijd op de piste te laten plaatsvinden ipv op de groene tafel .. Moet ik even opmerken dat die bewijzen er vorig jaar bij BAR wel waren ... Blijkbaar ligt er nog altijd iets zwaar op je maag :bye: |
ik denk dat je bar niet kan vergelijken met de situatie van dit jaar.. verschil in gewicht ,een extra ruimte voor benzine en wat was het allemaal en een vleugel wat plooit zijn toch 2 zeer verschillende verhalen
|
Ja tuurlijk een wagen die onder het minimumgewicht (duidelijk in het reglement) rijdt is iets anders dan een bewegende vleugen (grijze zone in het reglement).
|
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
Er gaat toch iets gebeuren. Ferrari zo snel op rechte stukken, BMW die ineens zo verbeterd zijn. Dat kan niet volgens de FIA
Quote:
|
BMW moet ookinbinden
BMW moet ook inbinden
Quote:
|
Is Honda toch gaan klagen na de GP in Canada dan? :)
|
Bij BMW hebben ze ook een forse aero update gedaan precies, ze rijden nu ook met die McLaren horens rond, en zelfs vooraan de wagen nog één of andere rare uitsteeksels. Daar zullen ze ook ni lang mee rondrijden denk :)
http://images.f1racing.net/large/61725.jpg |
Lijkt wel op de befaamde taartschep op de neus van de Arrows wagens tijdens de GP van Monaco enige jaren terug.
|
Die McLaren horens zijn gephotoshopt. Met die 2 vleugels op de neus hebben ze welgeteld 1 ronde gereden vorige week...
|
Quote:
|
Wow, BMW zou deze vleugels gebruiken tijdens de GP van Frankrijk.
Quote:
|
De BMW wagens zijn blijkbaar uitgerust met McLaren horens:
http://images.f1racing.net/large/61836.jpg En volgens pitstop.tv rijden ze ook met "Twin towers" op de neus. |
te hopen komen osama zijn vriendjes dan eens langs tijdens de race, want bah das lelijk !
Kubica heeft wel de snelste tijd gereden tijdens vt 1, maar dat zal niet door die flappen komen.. |
Wat een afzicht!
http://images.f1racing.net/large/61868.jpg |
All times are GMT +2. The time now is 20:58. |