![]() |
[WSbR 2006] Round 1 - Zolder
Vanochtend een eerste vrije training
1 - Alx Danielsson - Comtec - 1'19"532 2 - Borja Garcia - RC - 1'19"585 3 - Eric Salignon - Interwetten - 1'19"676 4 - Colin Fleming - Carlin - 1'19"709 5 - Michael Aleshin - Carlin - 1'19"921 6 - Pastor Maldonado - Draco - 1'20"000 7 - Patrick Pilet - GD - 1'20"119 8 - Robbie Kerr - KTR - 1'20"488 9 - Bruce Jouanny - RC - 1'20"566 10 - Gregory Franchi - Prema - 1'20"745 11 - Andy Soucek - Interwetten - 1'20"795 12 - Ben Hanley - Cram - 1'20"881 13 - Alvaro Parente - Victory - 1'21"131 14 - Hayanari Shimoda - Victory - 1'21"306 15 - Christian Montanari - Prema - 1'21"322 16 - Davide Valsecchi - Epsilon - 1'21"374 17 - Sean McIntosh - KTR - 1'21"453 18 - Enrico Toccacelo - Eurointernational - 1'21"701 19 - James Rossiter - Pons - 1'21"789 20 - Ryo Fukuda - Tech 1 - 1'21"803 21 - Celso Miguez - Pons - 1'22"337 22 - Milos Pavlovic - Cram - 1'22"558 23 - Pascal Kochem - Eurointernational - 1'22"781 24 - Tomas Kostka - Draco - 1'23"106 25 - Steven Kane - Epsilon - 1'23"370 26 - Edwin Jowsey - Comtec - 1'24"359 27 - Matteo Meneghello - GD - 1'24"790 28 - Jerome D'Ambrosio - Tech 1 - 1'25"863 29 - Alvaro Barba - Jenzer - 1'26"762 30 - Alessandro Bonetti - Jenzer - 1'30"422 D'Ambrosio lijkt toch echt niet klaar voor dit niveau... |
He,
Is dat nog ergens "live" terug te vinden...met behulp van Live Timing? |
Quote:
|
Quote:
Greets, Dr. Jozz |
Het was well spektakuler,in de chicane vliegen ze maar over de kurps en het
gaat zo snel.Heft iemand fotos van de vliegende bolides?Ik denk de tijdtraining word echt brockenwerk! |
De oude chicane vond ik ook niet slecht maar deze is toch wel zeer spektuculair. Niet gezond voor de wagens zo over die curbs vliegen... :gas: :applaus: :gas: :applaus: . Weet iemand of die Renault f1 morgen (vijdag) wat rijdt, want ik weet niet of Kovalainen het circuit zo goed kent....
Greets, Dr. Jozz |
Ik denk dat je die tijds verschillen toch moet relativeren ze .
Het is de eerste training sommige moeten het circuit en de wagen nog beter leren kennen en afstellen. Maar 11 seconden blijven veel. |
Het persbericht van vandaag - Die persberichten worden alleen in de Perszaal verdeeld dit weekend in het NL-
Voor de nederlandstalige sites die ze wel elektronisch willen mail me. Aleshin nog steeds snel ! Mikhail Aleshin (Carlin Motorsport), al herhaaldelijke malen een van de snelste tijdens de wintertesten, was vandaag op de eerste trainingsdag in Zolder de snelste man. De Rus was sneller dan de Venezolaan Pastor Maldonado (Draco Multiracing USA) en de Fransman Eric Salignon (Interwetten.com). Twee sessies van 1u50m stonden op het programma tijdens deze vrije trainingsdag. Morgen doen de 30 piloten dit nog eens dunnetjes over. In twee vrije trainingsessies van 30 minuten zullen de piloten er dan alles aan doen om de juiste afstellingen te vinden voor de eerste kwalificatiesessie, die op zaterdagochtend zal gereden worden. Deze ochtend (her)ontdekte de piloten het vernieuwde circuit van Zolder dat heel wat veranderingen onderging. Onder meer de veiligheid werd verhoogd met grotere uitloopstroken. De layout van het circuit wijzigde eveneens zeer licht. Een van de chicanes werd hertekent en ook de inrit van de pitstraat werd aangepast. Alx Danielsson (Comtec Racing) liet vanmorgen de snelste tijd noteren voor Borja Garcia (RC Motorsport) en Eric Salignon (Interwetten.com). De namiddagsessie verliep helaas niet zoals verhoopt voor de meeste piloten en teams. De sessie werd regelmatig onderbroken door een rode vlag, daarenboven was de piste helemaal besmeurd met olie wat voor de nodige schuivers zorgde. Een ongelukkige keuze voor de piloten die net op nieuwe banden stonden. De tijden van de namiddagsessie moeten dan ook in dit perspectief gezien worden. Niettegenstaande is de chrono van Mikhail Aleshin niet minder knap te noemen. Met een tijd van 1’17’’594 was de Carlin Motorsport piloot ruim sneller dan de Pole-positie van vorig jaar; toen gereden door Enrico Toccacelo in 1’18’’066. De Rus Aleshin bevestigd met dit resultaat zijn goede vorm van in de wintertesten. « Ik ben niet helemaal verbaasd om hier al onmiddellijk zo snel te zijn. Daarentegen zou het wel een verrassing voor mij betekenen moest ik hier dit weekend weten te winnen. Ik werk er hard voor maar blijf realist. Een podiumplek zou zeer mooi zijn. » Aleshin houdt alleszins het hoofd koel. « Ik doe gewoon mijn werk en heb geen stress, alles verloopt prima binnen het team. Het is nog maar donderdag vergeet dat niet…» Tijdens deze eerste dag op zolder waren er niet veel negatieve geluiden in de pits. Enkele rijders hadden wel gehoopt wat meer werk te kunnen verrichten. Enrico Toccacelo, winnaar van de allereerste World Series Formule Renault 3.5 wedstrijd in 2005 is blij terug te zijn in het veld. « Mijn doel is mijn prestatie van vorig te evenaren en zo een overwinning te schenken aan mijn team Eurointernational. Wetende dat ik reed op oude banden ben ik zeer tevreden over mijn prestatie. Ik voel dat er progressie is. » De Belgen presteerde matig vandaag. Grégory Franchi (Prema Power Team) en Jérôme d’Ambrosio (Tech 1 Racing) kwamen niet verder dan respectievelijk een 19de en 22ste tijd. Jérôme klinkt optimistisch na een moeilijke winter. « We hebben veel veranderd aan de wagen sinds de testen op de Nurburgring, de configuratie van de wagen is helemaal veranderd en makkelijker te besturen. Nu kunnen we echt aan de slag. Het ziet er niet slecht uit voor dit weekend… » Tech 1 racing had het nodige werk te verrichten vandaag nadat de Japanners Ryo Fukada en Hayanari (Victory Engineering) elkaar aantikte. |
Formule Renault 2.0L Donderdag
Een eerste maal Clos ! Gefrustreerd na een anoniem seizoen vorig jaar, vond Dani Clos (Jenzer Motorsport) het ritme terug en tekende voor de snelste tijd tijdens de collectieve trainingen in Zolder. De Catalaan was sneller dan de Nieuw-Zeelander Chris Van der Drift en de Deen Kasper Andersen, teamgenoten bij JD Motorsport. Met 20 piloten op minder dan een second van elkaar staat de rangorde nog lang niet vast ! 37 Formule Renault 2.0 wagens zullen deelnemen aan de openingsmache van de Eurocup. De eerste twee in de stand om het Frans kampioenschap, Laurent Groppi en Johan Charpilienne komen het peloton vervoegen in Zolder. Groppi rijd voor zijn vertrouwde team, Graff Racing. Graff Racing zet ook een wagen in voor Mathieu Arzeno. Charpilienne van zijn kant vond onderdak bij SL Racing maar bestuurd wel zijn vertrouwde eenzitter. Twee sessies stonden op het programma vandaag. Eentje van 50 minuten vanmorgen en in de namiddag hadden de piloten het asfalt gedurende 1u50min voor zich. In beide sessies waren het Dani Clos en Chris Van Der Drift die de eerste twee plaatsen bezette. Van Der Drift, winnaar van de eerste wedstrijd om het Noord-Europees kampioenschap vorige week in Oschersleben, was vanochtend de snelste. De kiwi maakt daarmee een verbluffende entree in de Formule Renault 2.0. « Ik voel me zeer goed en leer elke ronde bij. We kunnen mooie dingen laten zien dit weekend. JD Motorsport is een heel goed team. We zoeken steeds samen hoe we ons kunnen verbeteren. » De ochtendsessie werd opgeschrikt door een klapper van Filipe Albuquerque (Motorsport Academy), Albuquerque verloor een wiel en schoof al rondtollend in de grindbak. Bekomen van de schrik wist de Portugees in de namiddag de 10de tijd neer te zetten. Dani Clos was de snelste van het hele lot vandaag. Dani Clos veegde met een tijd van 1’27’’552 de snelste tijd van vorig jaar (1’28’’856 door Michael Ammermüller) van de tabellen. De Deen, die uitkomt voor Jenzer Motorsport was dan ook uitermate tevreden. « Dit resultaat bevestigd de stijgende lijn die er in mijn prestaties zit sinds het begin van de wintertesten. Na een moeilijk seizoen vorig jaar ben ik tevreden, ik heb me goed kunnen inwerken in het team. Het is de eerste maal dat ik de beste tijd weet neer te zetten in de Eurocup ook al gaat het dan nog maar om de vrije trainingen. Dit 2de seizoen laat me toe mooie resultaten neer te zetten, liefst al vanaf dit weekend ! » Met een derde tijd toonde ook Kasper Andersen (JD Motorsport) zich zeer tevreden. « Ik ben zeer te spreken over de samenwerking met mijn team, we hebben nog heel wat progressiemarge. We zullen morgen zien. » Net buiten de top drie vinden we enkele piloten uit de lage landen terug. Strous (Jenzer Motorsport), Bertrand Baguette (Epsilon Euskadi) en Carlo Van Dam (SG Formula). Morgen hebben de piloten uit de Eurocup nog een half uur de tijd om hun wagen af te stellen alvorens het er echt om zal gaan tijdens de kwalificaties die voor zaterdagochtend gepland zijn. |
Quote:
|
De voorspelling van het brockenwerk was vandaag al raak.De klap bij de 3.5 was toch echt hard en de Meganes doen toch echt cup-werk!De nieuwe
chicane zal wel nog voor heel veel schade zorgen maar je ziet wel goed het verschil tussen de echte rijders en de alibirijders.:gas::applaus: |
Quote:
|
Het was idd weer een vlaggen parade, tot 4 rode vlag situaties op een sessie van 30min... :fight:
Maar van "De klap bij de 3.5 was toch echt hard!" weet ik alvast niks... |
FR 2.0:
1 Chris VAN DER DRIFT JD MOTORSPORT 1’28.830 - 16 2 Dani CLOS JENZER MOTORSPORT 1’28.989 +0.159 14 3 Adrian ZAUGG CRAM COMPETITION 1’29.030 +0.200 12 4 Federico MUGGIA BVM MOTORSPORT 1’29.130 +0.300 15 5 Atte MUSTONEN KOIRANEN BROS 1’29.308 +0.478 10 6 Kasper ANDERSEN JD MOTORSPORT 1’29.381 +0.551 16 7 Bertrand BAGUETTE EPSILON EUSKADI 1’29.669 +0.839 15 8 Frederic VERVISCH SL FORMULA RACING 1’29.680 +0.850 16 9 Edoardo MORTRARA PREMA POWERTEAM 1’29.811 +0.981 18 10 Edoardo PISCOPO CRAM COMPETITION 1’29.926 +1.096 17 11 Tom DILLMANN SG FORMULA 1’29.989 +1.159 14 12 Carlo VAN DAM SG FORMULA 1’30.010 +1.180 16 13 Xavier MAASSEN JD MOTORSPORT 1’30.082 +1.252 14 14 Laurent GROPPI GRAFF RACING 1’30.112 +1.282 16 15 Mervyn KOOL AR MOTORSPORT 1’30.123 +1.293 14 16 Junior STROUS JENZER MOTORSPORT 1’30.295 +1.465 14 17 Henkie WALDSHMIDT PREMA POWERTEAM 1’30.301 +1.471 16 18 Filipe ALBUQUERQUE MOTOPARK ACADEMY 1’30.319 +1.489 12 19 Rahel FREY JENZER MOTORSPORT 1’30.380 +1.550 12 Tweede test: 1 Dani CLOS JENZER MOTORSPORT 1’27.552 - 35 2 Chris VAN DER DRIFT JD MOTORSPORT 1’27.577 +0.025 35 3 Kasper ANDERSEN JD MOTORSPORT 1’27.679 +0.127 34 4 Junior STROUS JENZER MOTORSPORT 1’27.863 +0.311 38 5 Bertrand BAGUETTE EPSILON EUSKADI 1’27.864 +0.312 41 6 Carlo VAN DAM SG FORMULA 1’27.913 +0.361 42 7 Laurent GROPPI GRAFF RACING 1’27.969 +0.417 40 8 Federico MUGGIA BVM MOTORSPORT 1’28.020 +0.468 38 9 Atte MUSTONEN KOIRANEN BROS 1’28.115 +0.563 45 10 Filipe ALBUQUERQUE MOTOPARK ACADEMY 1’28.147 +0.595 42 11 Xavier MAASSEN JD MOTORSPORT 1’28.211 +0.659 46 12 Adrian ZAUGG CRAM COMPETITION 1’28.217 +0.665 48 13 Edoardo MORTRARA PREMA POWERTEAM 1’28.253 +0.701 43 14 Edoardo PISCOPO CRAM COMPETITION 1’28.253 +0.701 42 15 Mathieu ARZÈNO GRAFF RACING 1’28.278 +0.726 50 16 Tom DILLMANN SG FORMULA 1’28.327 +0.775 42 17 Rahel FREY JENZER MOTORSPORT 1’28.341 +0.789 41 18 Oliver CAMPOS TWINCAM MOTORSPORT 1’28.403 +0.851 43 19 Mervyn KOOL AR MOTORSPORT 1’28.427 +0.875 46 Stokbrood doet da niet slecht ;) |
World Series by Renault 3.5
Interwetten maakt indruk ! Het Oostenrijkse Interwetten.com maakte tijdens vrije trainingen op vrijdag de beste indruk. Andy Soucek en Eric Salignon maakte er één een-tweetje van. Hun volgende doel: Even goed doen op zaterdagochtend in de kwalificatiesessie. Tijdens twee sessies van een half uur moesten de piloten van World Series Formule Renault 3.5 piloten de optimale afstelling zien te vinden voor de kwalificaties van morgen maar met het typische onvoorspelbare Belgische weer geen gemakkelijke opdracht. Net als gisteren werden ook vandaag de sessies meermaals onderbroken door rode vlag situaties. Het doel voor morgen is dan ook vrije baan te hebben om een snelle ronde neer te zetten. Tijdens de eerste sessies was het lange tijd Eric Salignon (Interwetten) die de beste tijd in handen had. Kort gevolgd door Pastor Maldonado (Draco Multiracing USA). In een ultieme poging kon de Fransman alsnog het laken naar zich toe trekken in de eerste sessie. Het Interwetten.com festival ging gewoon door tijdens de 2de sessie. Dit keer was het Andy Soucek die iedereen te snel af was. De teamgenoot van Soucek, Salingon was tweede snelste. « Het ging beter als in de eerste sessie, toen maakte ik enkele foutjes en door de vele rode vlag situaties kon ik slecht 3 ronden rijden. Ik voel me zeer goed in de wagen, met name van zodra mijn banden goed opgewarmd zijn. » Net als Soucek had ook Salignon de glimlach op zijn gezicht. « Ik werk hand in hand met mijn snelle en sympathieke teamgenoot Soucek. Ons hele team werkt erg hard en we boeken steeds veel vooruitgang. » Tweemaal derde vandaag was Alx Danielsson (Comtec Racing) die ook tevreden terugblikt. Zelfs al is de Zweed zijn crash van vorig jaar nog niet vergeten, toch toont hij zich zeer optimistisch. « Het hele team is top en maakt voor mij een snelle auto klaar zodat ik me enkel nog moet concentreren op mijn rijden. De sleutel voor een snel kwalificatierondje is een vrije baan vinden morgen. » De vierde tijd was voor Christian Montanari (Prema Power Team) die zich ook tevreden toonde achteraf. « Het is goed begonnen, Mijn doel is dit jaar voor de titel te gaan. Prema is een nieuw team in de serie maar toch zijn ze zeer professioneel en ervaren. Wij maken voortdurend progressie en hebben vandaag ons potentieel laten zien. » |
Het was nr.7 Aleshin die bij het uitsturen op de kurps kwam en dan hard in de
vangrail ging.Die was toch zo beschadigt dat ze er banden voor moesten zetten,2wielen van de wagen waren er ook afgebroken. |
een schuiver in Q1 door een van de Epsilon wagens.
Mégane Trophy - Van Lagen pole - kuppens 15de (rot kwalifcatiesysteem) |
Quote:
Het resultaat van Valsecchi (epsilon) z'n redelijk zware sortie bij het uitkomen van de villeneuve chicane: http://www.renaudkuppens.be/albums/album31/DSC_0050.jpg |
Iemand de uitslag? Hoe komt het trouwens dat alle nieuwssites de WS grandioos negeren?
|
Goed gegokt op Salignon !
Interwetten.com komt zeer sterk voor de dag met Eric Salignon : De Fransman won de eerste race van de World Series 2006. Hij weerstond tot op het einde aan de druk van Christian Montanari (Prema Power Team) Het podium werd vervolledigd door Borja Garcia (RC Motorsport) en Alx Danielsson (Comtec Racing). In de laatste ronden van de race kregen de piloten, die allen op slicks reden, nog te maken met een regenbui. De start was bewogen. Soucek (Interwetten.com) was de eerste die in de fout ging in het peloton. De Spanjaard raakte betrokken in een crash met Milos Pavlovic (Cram Compétition), Alessandro Bonetti (Jenzer Motorsport) en Mikhail Aleshin (Carlin Motorsport) in de eerste bocht. Enkele bochten ging James Rossiter (Pons Racing) in door de grindbak maar kon zijn weg vervolgen.De Safety car kwam naar buiten in de eerste ronde als gevolg van het incident in de eerste bocht. Eric Salignon nam onmiddellijk het commando voor Christian Montanari, Alx Danielsson, Borja Garcia, Enrico Toccacelo, Jérôme d’Ambrosio, Hayanari Shimoda, Robbie Kerr, Colin Fleming en Alvaro Barba. Na een snelle interventie van de marshalls werd de groene vlag opnieuw gezwaaid in de derde ronde. Salignon en Montanari spurtte onmiddellijk weg. Barba nam de maat van Fleming voor de 9de plaats in de derde ronde. Achter de twee leiders bleef het zeer spannend in een groepje met Danielsson, Garcia en Toccacelo. Jérôme d’Ambrosio zag zijn mooie start niet verzilverd door een fout te maken waarmee hij uit de top 10 viel. Jérôme kreeg ook nog een “drive-through” penalty nadat hij niet achteraan de grid plaatsnam nadat hij een schuiver maakte in de opwarmronde. Daardoor kwam Sean McIntosh (KTR) in de punten. Christian Montanari begon vanaf de 9de ronde meer druk te zetten maar Salignon wist de San Marinees af te houden. Alvaro Barba kampte met problemen waardoor James Rossiter zijn plaats in de top kon innemen. Vanaf het midden van de race waren de verschillen tussen de rijders in de 10 bestendigd. De aandacht ging vanaf dan uit naar een groep met Shimoda (6de), Kerr, Fleming, McIntosh, Rossiter et Hanley. Hanley ging voorbij aan Rossiter in de 19de ronde en nam zo de 10de plek. De regen kwam naar beneden tijdens de laatste twee ronden van de race wat het voor de piloten zeer moeilijk maakte. Borja Garcia slaagde er in deze condities nog in om de 3de plek over te nemen. Enrico Toccacelo verloor de 5de plek in de laatste ronde. Hij werd nog voorbijgestoken door Rossiter, Fleming, Kerr et Maldonado. Salignon maakte in de laatste ronde nog een foutje maar slaagde er toch nog in te zegevieren voor Montanari. Eric Salignon : « We vertrokken op koude banden voor het eerst dit weekend. Ik ben kalm gebleven in de start en dat loonde. Ik had niet veel grip en de wagen werd beter aldus kon ik winnen.» Christian Montanari : « Deze tweede plek is een uitstekend resultaat. Kostbare punten dankzij een fantastisch team » Borja Garcia : « De wagen was goed maar ik kreeg te maken met een leeglopende band. De regen hielp me op het einde. » |
Nieuwe update van foto's op de site : http://www.btspictures.be
Veel plezier ermee! http://www.renaudkuppens.be/albums/album31/DSC_0076.jpg http://www.renaudkuppens.be/albums/a...C_0073_001.jpg UITSLAG RACE 1: (onder voorbehoud, parc ferme....) http://www.renaudkuppens.be/albums/album31/DSC_0040.jpg De laatste 5 ronden werden één grote chaos op bijna alle plaatsen van het circuit door een lichte regenbui... Zelfs winnaar Salignon ging in z'n laatste ronde er nog af in de rea bocht, maar had een deftige gap samen gereden en kon dus z'n leiding behouden... 2 ronden voor het einde werd in één van de ontelbare chaos situaties (veroorzaakt door regen op nieuwe asfalt wat resulteerd in suppergladde bochten) KTR pion Sean McIntosh van de baan geramd door Japaner Shimoda. |
2.0 litres communiqué
Prima Groppi ! Laurent Groppi (Graff Racing) won na en spannende strijd de eerste wedstrijd van de Eurocup Formule Renault 2.0 2006. De Fransman was de beste voor Chris Van der Drift (JD Motorsport). Bertrand Baguette (Epsilon Euskadi) werd de eerse belg op het podium dit weekend. Chris Van Der Drift nam de beste start voor Poleman Laurent Groppi. Op zijn beurt ging Andersen Baguette voorbij maar Andersen verremde zich in de 2de ronde wat toeliet aan Baguette, Mustonen, Van Dam en Clos hem voorbij te steken. In het pak verloor Tom Dillmann (SG Formula) verschillende plaatsen. Adrian Zaugg klom in het klassement en was al 12de na 3 ronde; na te zijn vertrokken vanaf de 16de plaats. John Edwards raakte de muur en verloor daardoor zijn voorvleugel en moest opgeven. Hij was de eerste van een lijstje opgevers met onder meer Duarte Felix da Costa (AR Motorsport) die van de baan ging. In de 7de ronde, nam Junior Strauss de maat van Filipe Albuquerque en nestelde zich op plaats 10. Aan de kop van de wedstrijd kwam Groppi, dankzij een snelste ronde sterk terug op Van Der Drift. Baguette van zijn kant noteerde ook sterke chrono’s op dat ogenblik in de race. Bij het begin van de 10de ronde vond Laurent Groppi een gaatje en ging op magistrale wijze buitenom voorbij aan Van Der Drift in de eerste linkse. Vast en zeker de mooiste actie vandaag op het Zolderse asfalt. Filipe Albuquerque verloor nog een plek aan Dani Clos maar maakte die in de laatste ronde toch nog goed. Op de baan gingen de gevechten gewoon verder met name tussen Johan Charpilienne (SL Formula Racing) en Junior Strous (Jenzer Motorsport) voor de 8ste plek. Strous verloor alles in de laatste ronde terwijl Charpilienne de 7de plek wist af te snoepen van Muggia. Albuquerque werd 9de voor Strous Xavier Maasen (JD Motorsport) wist helemaal op het einde de snelste ronde in de wedstrijd neer te zetten en mag dus van pole vertrekken morgen voor Baguette, Van der Drift, Mustonen et Groppi. Laurent Groppi : « Een moeilijke wedstrijd vooral in de eerste ronden want de piste was erg glad. Dit resultaat is natuurlijk perfect voor mijn eerste race in de Eurocup. Mooi om zo mijn team te kunnen bedanken.» Chris Van der Drift : « Voor mijn 2de race in de Formule Renault 2.0 is dit een geweldig resultaat. Ik ben al goed sinds het begin van het weekend en het gaat steeds beter en beter… » Bertrand Baguette : « Een zeer mooi resultaat voor mij en het team. De wagen was afgesteld voor de regen maar de regen zette echter niet door. De piste was nog wel vochtig maar het werd naar het einde toe moeilijker en moeilijker. » |
Vraagje voor degenen die er waren: veel volk of heel veel volk?
|
da zie je toch op die 2de foto? der was heel veel volk, blijkbaar
|
Er was inderdaad wel wat volk maar het is ook wel zo dat er aan de chicane veel minder volk dan vroeger kan staan. Het is daar veel smaller geworden sinds de werken.
|
Quote:
|
QUAL 2
Rossiter tovert pole uit zijn hoed ! James Rossiter (Pons Racing) vertrek vanmiddag uit pole positie voor de tweede wedstrijd van de World Series Formule Renault 3.5. in Zolder. Eric Salignon (Interwetten.com) neemt plaats naast hem op de eerste rij. De piste was zeer glad wat voor veel schuivers en crashes zorgde. Om veiligheidsreden werd het kwalificatieformaat voor deze sessie aangepast. De 30 piloten werden ingedeeld in twee groepen. De pare en onpare nummers reden elk 15 minuten zonder beperking op het aantal ronden. De pole is voor de piloot die het snelste is over de twee groepen heen. De groep van James Rossiter neemt plaats achter hem terwijl Eric Salignon iedereen van zijn groep achter hem heeft. Groep A Het waren de piloten met paar nummer die vanochtend het eerst aan de bak moesten op een spekgladde piste. Al na twee minuten belandde Alessandro Bonetti (Jenzer Motorsport) in de grindbak na een spin. Eric Salignon (Interwetten.com) nestelde zich meteen op kop voor Enrico Toccacelo (Eurointernational) en Alx Danielssson (Comtec Racing). Danielsson nam voor even de snelste tijd maar wist zich niet meer te verbeteren. De piste werd sneller en sneller waardoor Eric Salignon, Enrico Toccacelo en Garcia (RC Motorsport zich opnieuw vooraan wisten te posteren. In een ultieme poging probeerde Toccacelo nog de pole te nemen maar slaagde er door enkele foutjes in de tweede sector niet in. Pastor Maldonado (Draco Multiracing USA) deed in de laatste seconden nog een goede zaak. Hij vertrek vanuit 3de stelling voor Garcia et Kane (Epsilon Euskadi). Groep B Zoals Bonetti in groep A was het Colin Fleming (Carlin Motorsport) die er af ging in zijn opwarmronde. Alvaro Parente op zijn beurt ging ook in de fout en reed daarbij 2 baancommissarissen licht aan, gelukkig zonder erg. Na de rode vlag situatie ging Hayanari Shimoda (Victory Engineering) in de fout in de Gilles Villeneuve chicane. Sean McIntosh (KTR) maakte dezelfde fout en raakte daarbij de wagen van de Japanner. Pascal Kochem (Eurointernational) belande ook in de grindbak maar kon zijn weg vervolgen. Een beetje verder ging ook Andy Soucek (Interwetten.com) de grindbak eens opzoeken. De sessie werd opnieuw onderbroken. Bij de herneming konden de meeste piloten eindelijk een volledige ronde afleggen. James Rossiter (Pons Racing) ging naar plaats 1 maar moest die onmiddellijk weer afstaan aan Andy Soucek. Onder de zwart-wit geblokte vlag was het toch nog James Rossiter die het laken naar zich toe wist te trekken in een tijd van 1’33’’454. Rossiter werd gevolgd door Soucek, Kochem, Valsecchi et Pavlovic. |
Zaterdag Foto's WSBR Zolder
De foto's van de zaterdag staan online, ze zijn te vinden op:
http://www.auto-sport.nu/foto/thumbnails.php?album=107 Geniet van de collectie! |
Quote:
http://www.auto-sport.nu/foto/albums...R-%2810%29.jpg http://www.auto-sport.nu/foto/albums...R-%2811%29.jpg http://www.auto-sport.nu/foto/albums...R-%2840%29.jpg http://www.auto-sport.nu/foto/albums...R-%2843%29.jpg http://www.auto-sport.nu/foto/albums...R-%2878%29.jpg |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Ik heb ook wat foto's en filmpjes gemaakt maar eens thuis heb ik alles gewoonweg gedeleted! Draad, draad en nog eens draad.....mij zien ze in Zolder zeker nog terug, maar dan wel zonder camera! :( |
Quote:
|
:no: Er zijn voldoende creatieve mogelijkheden om dit probleem op te lossen maar de goodwill moet van twee kanten komen ;).
Maar dat kinderen in het bezit zijn van een perskaart is m.i. niet te rechtvaardigen. De Spanjolen van RPM hebben op dat gebied weer eens hun reputatie eer aan gedaan. |
Bij de 1e linkse was het op zich goed fotograferen, mits de juiste lens (en dat was een 70-300mm 1:4-5,6 niet).
Bij de chicane stonden een aantal mensen op een trapje, leuk als je die de hele dag moet meeslepen. Bij de REA had men tijdelijke(?) hekken geplaatst om de paddock en dus ook het stuk gras en de fotoplek af te zetten! Opties voor 2007 indien deze situatie hetzelfde blijft? 1) Betere lens, statief en/of trap aanschaffen; 2) In het vervolg als toeschouwer gaan; 3) Media accreditatie regelen. P.S. Met een betere camera loop je nog tegen het risico aan dat je 'draad' in je foto ziet. Op Zolder heb ik vaker door alle verschillende hekken geschoten maar kom toch ook geregeld een groene of grijze 'waas' tegen over de foto's. |
Quote:
Quote:
Het is inderdaad een hele dag sleuren maar ze hebben wel het voordeel om hoger op te geraken. Hopen dat ze er dan niet afvallen é. Quote:
Optie 2 is ook maar niets é. Geef zelf toe! Optie 3 denk ik niet dat mogelijk is. Nu met de World Series liepen er behoorlijk veel fotografen voor de draad. De fout van Circuit Zolder? Neen hoor, de fout van de World Series Organisatie. Zelfs iemand met een fotopic kon een accreditatie vastkrijgen bij manier van spreken. Schandalig noem ik dat. Mvg... |
Ik was er ook net toen ik al die FR3.5's zag spinnen in de Villeneuve, toch enkele rode vlag situaties op korte tijd na elkaar.
Dan ook die 2 wagens op elkaar zien vliegen. En wat was dat bij de 2e Megane race? Die ene van Racing For Belgium heeft gewonnen, maar er was zo'n blauwe Megane met nr. 28 die daar wel van in het midden van het pak helemaal naar voor reed, heel knap . Had die een penalty ofzo gekregen? Of zat die een ronde achter? |
Quote:
Tijdens de SC had je eigenlijk twee groepen. Opeens zeiden ze dat alles werd los gelaten en zagen we eerst de laatste groep voorbij razen. Vanaf toen kon ik niet meer echt volgen. Ik wist nog wel wat de top vijf was maar dat was het dan. Op een gegeven moment valt Jaap VanLagen een heel stuk terug wegens een Drive Trough penalty. Wat gedaan? Dat is de vraag voor mij. Maar hij kwam wel mooi terug moet ik zeggen. Mvg... |
Kortom de heren waren weer te enthousiast op het eerste raceweekend dat ze los werden gelaten.
Vraag me wel af in hoeverre RPM / Renault volgend jaar weer naar Zolder komen aangezien er voor het 2e jaar op rij een flink aantal rode vlag situaties zijn en er een flink aantal coureurs een DNS achter hun naam hebben staan. Zal men hiervoor zelf de verantwoordelijkheid gaan nemen of wordt de schuld op het circuit afgeschoven? |
Quote:
Zolder heeft de pech dat het de eerste wedstrijd van het seizoen is. WSbR / RPM waren voor de 4de maal te gast in Zolder, daaruit blijkt toch dat men tevreden is ;) Gisteren weer een volle bak, geen ernstige ongelukken die te relateren waren aan het circuit.......... |
All times are GMT +2. The time now is 14:13. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.