De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Nieuwe Lister GT1!! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13270)

Viper GTS-R*** 14-06-2006 13:27

Nieuwe Lister GT1!!
 
Une toute nouvelle Lister apparaîtra en GT1

Quote:

Une nouvelle Lister GT1 est appelée à apparaître. Alors que la Storm LMP passait sous l'œil des commissaires techniques ce mardi matin aux Jacobins, Laurence Pearce lui était au micro de Bruno Vandestick. Le big boss de Lister en a profité pour annoncer qu'il était déjà depuis un certain temps au travail sur une toute nouvelle GT1. Ce sera donc le retour de la firme anglaise dans une catégorie qui l'avait vue briller en FIA GT, il y a de cela quelques années. Il faut bien remplacer effectivement la LMP qui ne sera plus autorisée à courir l'année prochaine.

Nous avons tenté d'en savoir un peu plus sur cette voiture. Mais Laurence ne souhaite pas dévoiler beaucoup plus d'information. La seule qu'il a consenti à laisser filtrer est que le moteur sera un bloc jamais vu en course en Europe. Il faudra désormais patienter jusqu'à Juillet prochain pour en savoir un peu plus même si la voiture ne sera dévoilée qu'un peu plus tard dans l'année.

Bron: http://www.endurance-info.com/articl...d=2194&thold=0

Prachtig nieuws vind ik persoonlijk!
Dan ben ik toch wel eens benieuwd welke motor ze gaan gebruiken...

insanity 14-06-2006 13:53

Het kan de diversiteit van het GT-veld alleen maar ten goede komen!

En een Lister is toch nog altijd net dat beetje exclusiever dan 'de grote merken' (zonder afbreuk aan de andere prachtige GT-bolides te willen doen) :crazy:

gwyllion 14-06-2006 13:59

Op het 10/10 forum wordt er druk gespeculeerd/gegokt: misschien gaat het om een race versie van de Jaguar XK (met supercharged V8)? Een eigen model bouwen betekent homologatie problemen.

De algemeen indruk is wel dat het project weinig kans op succes heeft. Het GT1 veld is gewoon veel te competitief en duur geworden voor het kleine Lister. Ze zouden zich beter op GT2 of LMP2 richten.

Voorlopig geef ik ze nog het voorbeeld van de twijfel tot meer details (motor, chassis, ...) bekend zijn.

Integra 14-06-2006 15:51

Quote:

Originally Posted by gwyllion
De algemeen indruk is wel dat het project weinig kans op succes heeft. Het GT1 veld is gewoon veel te competitief en duur geworden voor het kleine Lister. Ze zouden zich beter op GT2 of LMP2 richten.

GT2 is zeker geen optie, naar mijn mening, daar zitten momenteel te veel topauto's samen: F430GT's, Porsche GT3RSR's, Panoz Esperante, Spyker dat nog wel wat vooruitgang zal boeken.
Trouwens, wie weet bakt Lister er wel iets van ondanks het feit dat de GT1 klasse is heel competitief is.

FIRE 14-06-2006 16:05

Ik vraag me af of Lister de technische kennis maar vooral de financiele middelen heeft om een competatieve GT1 te bouwen. Bovendien zal men voor homologatie 50 (?) wagens moeten bouwen. Daarnaast vraag ik me af of een GT1 goedkoper is dan een LMP1. Het voordeel van een GT1 is het feit dat gentlemen drivers (dus potentiele kopers) eerder geneigd zijn om met een GT te racen dan met een LMP.

Viper GTS-R*** 14-06-2006 17:44

Quote:

Originally Posted by FIRE
Ik vraag me af of Lister de technische kennis maar vooral de financiele middelen heeft om een competatieve GT1 te bouwen. Bovendien zal men voor homologatie 50 (?) wagens moeten bouwen.

Kijk naar Maserati met hun MC12's, werden er ook in zeer korte tijd 50 van geproduceerd en verkocht hé;)
En ik denk dat als een officieel team als Lister Racing niet zal aangelopen komen met een nieuwe GT1 wagen, maar er niet financiëel aan voldoet om een TOP wagen naar voor te brengen...
We zullen nog even moeten wachten op verdere gegevens van Lister zelf.

FIRE 14-06-2006 18:39

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
Kijk naar Maserati met hun MC12's, werden er ook in zeer korte tijd 50 van geproduceerd en verkocht hé;)

Ik denk niet dat je Lister met Maserati, Ferrari, Lamborghini of Porsche kunt vergelijken. Lister valt naar mijn mening meer in het segment van Noble, Ascari en Mosler.

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
En ik denk dat als een officieel team als Lister Racing niet zal aangelopen komen met een nieuwe GT1 wagen, maar er niet financiëel aan voldoet om een TOP wagen naar voor te brengen...

Wat bedoel je? (deze zin snap ik niet ;))

Viper GTS-R*** 14-06-2006 22:20

Quote:

Originally Posted by FIRE
Ik denk niet dat je Lister met Maserati, Ferrari, Lamborghini of Porsche kunt vergelijken. Lister valt naar mijn mening meer in het segment van Noble, Ascari en Mosler.

En waarom zou je hem niet met die merken mogen vergelijken?
Kijk de jaren 1999-2002 hieren was hij samen met de Viper en de F550 telkens een wagen die voor de titel ging. Waarom zou de nieuwe Lister dit niet lukken?

Quote:

Quote:Originally Posted by Viper GTS-R***
"En ik denk dat als een officieel team als Lister Racing niet zal aangelopen komen met een nieuwe GT1 wagen, maar er niet financiëel aan voldoet om een TOP wagen naar voor te brengen... "

Wat bedoel je? (deze zin snap ik niet ;))
Ik bedoel ermee dat als een officiël team (hier dus Lister Racing) niet met een nieuwe GT1 komt zonder over de financiële middelen te beschikken...

marcel 14-06-2006 23:26

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
En waarom zou je hem niet met die merken mogen vergelijken?
Kijk de jaren 1999-2002 hieren was hij samen met de Viper en de F550 telkens een wagen die voor de titel ging. Waarom zou de nieuwe Lister dit niet lukken?


ja, maar als autobouwer zit Lister toch in heel andere categorie

Raceboy 14-06-2006 23:28

Quote:

Originally Posted by marcel
ja, maar als autobouwer zit Lister toch in heel andere categorie

Volgens radio le mans bestaat er wel zoiets als "small manufacturer dispensation"

Viper GTS-R*** 14-06-2006 23:39

Quote:

Originally Posted by marcel
ja, maar als autobouwer zit Lister toch in heel andere categorie

Daar heb je gelijk in en begrijp ik de vergelijking van FIRE met de Noble, Ascari en Mosler ook volkomen;)
Maar een excoot als deze heeft eens te meer al bewezen dat er gereden kan worden voor de overwinning, isn't it?

Bramzel 14-06-2006 23:56

Ik moet zeggen dat ik meer een verbouwde versie van een huidig model verwacht dan een echt uniek model. Misschien wel een uniek model, maar dan wel technisch gebaseerd op een ander model. Anders acht ik het vrijwel onmogelijk voor Lister om een dergelijk project echt van de grond te krijgen.

Viper GTS-R*** 15-06-2006 22:54

Bramzel vermelde op het 10/10's forum dit stukje:
Quote:

Slightly more info on DSC:

- It'll be a 4-litre turbo engine
- It'll be based on a car from another manufacturer but will be rebuilt to be a proper Lister
- The budget Mr. Pearce will have is 10 to 20 times bigger than he ever had before, so the project will be really high profile.

Rather interesting if you ask me, wich 4-litre turbo cars are there around to base a GT1 on?
Op 10/10's forum word zwaar gediscusieerd over de motor-wagen etc.
Sommigen denken aan een Japanse motor, omdat er in Super GT turbo gewapende GT's rijden met zo'n 3.8L motor. Benieuwd wat het gaat worden.

Integra 16-06-2006 13:04

Is een turbomotor in FIA GT wel verstandig?

Viper GTS-R*** 03-07-2006 16:55

Wat denken jullie van de motor van de "TVR Sagaris 6 cyl. 4.0l bi-turbo" ??

Integra 04-07-2006 08:34

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
Wat denken jullie van de motor van de "TVR Sagaris 6 cyl. 4.0l bi-turbo" ??

Is dat geen NA motor? Is een NA motor hoor.

gwyllion 04-07-2006 08:46

Quote:

Originally Posted by Integra
Is dat geen NA motor? Is een NA motor hoor.

Niet als je er 2 turbos op hangt :p

Integra 04-07-2006 08:50

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Niet als je er 2 turbos op hangt :p

Mja, FIA GT rijden met een turbomotor, iedereen weet dat voor FIA GT een NA motor beter is. :p

Raceboy 04-07-2006 12:47

Quote:

Originally Posted by Integra
Mja, FIA GT rijden met een turbomotor, iedereen weet dat voor FIA GT een NA motor beter is. :p

Iedereen dacht ook dat je Le Mans met benzine won.

Integra 04-07-2006 12:52

Quote:

Originally Posted by raceboy
Iedereen dacht ook dat je Le Mans met benzine won.

Turbomotoren worden fel gerestricteerd in FIA GT. :)

Integra 08-07-2006 12:35

En weer wat leuks te lezen gekregen op het insiders Lister forum. :p

Since I wrote that piece on the forum I have contacted Lister cars and spoken to the "Big man" Lawrence himself.
Although he is unable yet to release details of the "GT 1" project he did tell me the following:

1) He wants to get back to "GT 1" because he see,s little chance of being truely competitive in the "LMP" class.
"LMP,S" are going to be dominated by the manufacturer teams for some time to come.

2)He will be able to release details of the "GT 1" car around september time.(He is still sorting finance and sponsorship issues on the new project.)

3)Although he doesn't want to continue with the "hybrid LMP" he has "people" seriously interested in racing the car again next season.

So heres a thought for you all out there:-
In 2007, you might just see lister racing not ownly the new "GT 1" cars in the FIA GT series + maybe LMS, but also the hybrid LMP as well.That really would be a "busy year"!!!!

gwyllion 08-07-2006 18:37

Ik twijfel toch over die LMP1 hybrid. Zo'n wagen mag volgend jaar niet meer racen in LMS, enkel 1 jaartje in ALMS en in JLMS. En de Lister is echt niet snel te noemen :rolleyes:

Integra 08-07-2006 19:09

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Ik twijfel toch over die LMP1 hybrid. Zo'n wagen mag volgend jaar niet meer racen in LMS, enkel 1 jaartje in ALMS en in JLMS. En de Lister is echt niet snel te noemen :rolleyes:

Bwah pas op, als ze het bodywork herwerken, kan de auto wel snel zijn, de motor heeft veel koppel.

Viper GTS-R*** 10-07-2006 01:05

Stukje tekst gevonden op een site:
Quote:

As you’ve undoubtedly read, Lister will abandon the LMP1 ranks and field a GT1 in 2007. Look for the orphaned LMP1 to surface in the ALMS. But who? Autocon? There’s going to be a partner for the GT1. You could throw in an Audi turbo V8, but even if that happens, Murphy doesn’t think the motor makes Audi the partner. That will be a chassis manufacturer, perhaps one that doesn’t build its own engines, anyway. Look for the homologation of a “Lister-something.” Although – as Connor reminded Murphy – there was a rumor that paired Panoz with an Audi power plant in GT1 a while back, that doesn’t square with Don’s “slip” at Le Mans about plans around a new Panoz Abruzi. And as important as Panoz is in sports car racing, the wider world wouldn’t call them “a major manufacturer.”
Allemaal beetje giswerk etc maarja een Audi Turbo V8 bestaat er hé... 4L weet ik niet juist...
Linkje: http://murphythebear.com/blog/2006/0...oop-16/#more-3
Op die page staan nog andere leuke artikeltjes maar wat is er van te geloven?

Integra 10-07-2006 09:19

Ik kan er niet aan doen, maar dat Engels trekt op niks om te lezen. :p

Grig-O 17-08-2006 22:44

Meer nieuws zal worden bekend gemaakt in september en de wagen zal rijden in FIAGT (zeker) en in LMS (misschien)


All times are GMT +2. The time now is 07:03.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.