![]() |
Zakspeed terug naar het DTM met Ford? Ze blijven eigenwijs.
Zakspeed wil terug naar het DTM, na een mislukt avontuur in 2000 met de zelfgebouwde Volvo C70 (?). Een verbod van Volvo op het gebruik van die wagen in de DTM was voor de ITR destijds voldoende om Zakspeeds plannen te dwarsbomen.
Die wagen heeft toen nog enkele wedstrijden gereden in de Langstreckenpokal. Dit keer pakt Peter Zakowski het slimmer aan. Ditmaal met goedkeuring (en centjes) van een fabrikant. Zakspeed is aan het flirten met Ford..............maar Ford is nog niet ingegaan op de avances van Zakspeed. Ford Europa ziet meer heil in het WRC, Ford Duitsland heeft het WTCC 2008 als doel. Desondanks bijft Zakowski optimistisch. Bron: Motorsport Aktuell. |
Het zou fijn zijn.
Maar persoonlijk vind ik de dtm een flauwe vertoning in vergelijking met wat je vroeger te zien kreeg. Eind jaren 80 begin 90:drewl: . Vroeger waren het nog echte toerwagens welke je ook nog kon terug vinden bij de dealer.Nu zijn het platgestampte auto's dat een beetje op een mercedes of audi lijkt. De strijd toen tussen ford,bmw en mercedes was super. Mja,nu hebben we wtcc wel zeker:rolleyes: . Persoonlijk als constructeur zou ik eerder wtcc kiezen of rally. Daar zijn het nog echte wagens die gebruikt worden. Mja,het kan alleen maar wat concurentie terug brengen in het kampioenschap. |
Quote:
bij de dtm zien ze natuurlijk ook wel zeeeeer mooie auto's, maar die verschillen al zo hard van het standaard model, ze gaan zelfs meer bij gt1 wagens aanleunen qua uitzicht.. dan ben je toch rapper verkocht door een wtcc.. maja dat was even het oftopic gedeelte.. het zou mooi zijn om zakspeed de dtm zien in te gaan met een nieuw merk ! want naar mijn mening is het toch maar redelijk eentonig met alleen audi's en mercedessen... |
Persoonlijk zie ik ook liever FOrd naar de WTCC gaan.
Maar in de DTM zijn ze ook welkom. Maar het is niet meer gelijk vroeger zoals Devil zegt. |
Gans de DTM is een klucht, ik heb gisteren gewoon weggezapt.
Maar liefst de volle 5 ronden en de eerste pitstops worden al gedaan. Hoe kan je zo de mensen aan het scherm gekluisterd houden? DTM verliest gewoon volledig zijn uitstraling, en het wordt nooit meer zoals vroeger vrees ik. |
Quote:
Als DTM op deze wijze, dus praktisch als een volledige fabrieks kampioenschap, verder gaat dan is een 3e fabrikant, naar mijn mening, broodnodig. Het is toch enigzins saai met alleen Mercedessen en Audi's (al bewijst V8 Supercars dat het anders kan) die in de praktijk toch vaak een Mercedes vs Audi gevecht uitvechten (inclusief teamorders :no:). Beschikt Zakspeed overigens nog wel over de kennis en mogelijkheiden van een jaar of 6 geleden? Ik had eigenlijk de indruk dat Zakspeed enorm gekrompen is de laatste jaren (na het DTM en V8 Stars debacle). Dus is Zakspeed nog wel in staat om een DTM wagen te bouwen? Al is dat probleem bij officiele ondersteunig (=geld) natuurlijk beter te realiseren. Quote:
Ik zie overigens Ford liever toetreden tot WTCC dan DTM. |
Quote:
ik zou graag alfa romeo of bmw terug zien in de dtm !! (het liefst zou ik natuurlijk gewoon opel terug willen zien, maar dat zal niet meer gebeuren. GM wilt de opels niet eens verkopen volgens mij.. ) maja alfa zit volgend jaar zeker terug met de wtcc en bmw zit al in de f1 en wtcc... ik zie eigelijk niet echt meteen een merk wat kan komen naar dtm de meeste japanse merken zitten al in f1 of rally.. meschien nissan, maar met welk model ?! de franse hebben niet echt dtm achtige wagens.. of zijn al met f1,rally,lemans bezig.. ik denk dat de enige hoop van ford kan komen, maar we daar nie te fel op mogen hopen.. |
Quote:
Als Ford weer WTCC gaat doen dan is BTCC (Ford UK), Procar (privateers) of STCC (Ford Zweden of privateers) natuurlijk mogelijk. Overigens geldt voor zowel DTM als WTCC dat er veel geld nodig is om succesvol te worden en blijven. Het voordeel van WTCC is dat gebruikte WTCC wagens door kunnen stromen naar nationale kampioenschappen. BMW heeft in loop van jaren aardig wat ETCC/WTCC wagens aan klanten verkocht. |
Ik blijf mij afvragen wat mensen zo geweldig vinden aan het WTCC.
Ik heb dit jaar (en de vorige jaren) nog maar zelden goede races gezien, ok, DTM is verrevan wat het geweest is, maar WTCC vind ik eigenlijk ook niet bepaald toonaangevend. Ik kan wel begrijpen dat Jan met de Pet geboeid is door WTCC piloten met hun bumpercarsmentaliteit, maar ik vind niet dat het de spanning verhoogt, integendeel, juist als het eens wat interessanter wordt, volgt er toch weer een goede beuk en weg is de spanning .... |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
In de Dakar heb je Mitsu.. Nissan,Schlesser en mss nog enkele die voor concurentie zorgen. |
Quote:
Als je kijkt naar de budgetten die VW in het Dakar project gepompt heeft, hadden ze al gewonnen moeten hebben. Ofwel hebben ze (de jaren ervaring van) Mitsu zwaar onderschat. Allemaal :Offtopic: natuurlijk. |
Zakspeed misschien naar DTM oké, maar wat houd dat in voor hun GT bezigheden? Gaan ze al hun geld en manschappen in dat DTM project (als het er komt) inzetten en GT laten vallen? Of.....?
|
Quote:
|
Op infoscourse stond er een artikel waarin allerlei merken in DTM-Versie werden weergegeven... :p
|
Quote:
|
|
Quote:
http://hvtm.totalcar.hu/car/m/bmw/669911.jpg Spijtig er staat geen Ford tussen, anders konden we een gedachte krijgen met wat voor iets Zakspeed "heel misschien" zou kunnen rijden in DTM:) |
Quote:
|
Carlin naar DTM? Met welke wagens?
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
Honda is reeds enigzins actief in WTCC. Daarnaast heeft de topman van het WTCC enige tijd geleden verklaart dat Honda officieel actief wordt in WTCC.
Ik begrijp van diverse berichten en fora dat Lexus deze maand beslist over een DTM of WTCC avontuur. |
Het schijnt dat Mercedes, maar vooral Audi niet echt blij zijn met een eventuele komst van Lexus naar het DTM. Men is bang marktaandeel te verliezen aan de Japanse fabrikant. Bron: Motorsport Aktuell (volgens diverse fora, waaronder het forum van www.racing1.de)
|
Nog wat DTM toekomst nieuws:
Quote:
Quote:
|
Quote:
Er gaat al zoveel geld in F1 (Toyota) en Super GT (Lexus SC430)... Of hebben ze nu echt zoveel poen bji Toyo?:rolleyes: Privaters in WTCC voor Lexus zou ik nog begrijpen maar officieel team in DTM...? |
Quote:
Toyota is een van de grootste maar ook best renderende fabrikanten dus als iemand het kan dan zijn zij het. |
Quote:
|
De financiele problemen bij FIAT komen niet door DTM of F1.
|
Quote:
akkoord maar wie zegt dat toyota ook nooit eens niet in de problemen komt met hun produktiewagens. En Fiat bleef maar geld pompen in de F1 terwijl ze het elders dringend konden gebruiken. Wie zegt dat Toyota die hoogmoed niet zal hebben. Maar ik wil hier nu niet te negatief klinken ook. Voor alle duidelijkheid ben ik blij dat Toyo zoveel geld spendeert aan mijn hobby. |
Quote:
Maar worden die Lexus projecten ook door Toyota gefinancierd of door Lexus zelf? |
Quote:
|
Quote:
In Australie zien we op dit moment exact dezelfde situatie. Holden (GM) en Ford willen geen derde fabrikant bij hun speeltje. |
Quote:
Dat ze geen 3e fabrikant (althans niet van het niveau Toyota) willen ok, echter doe dan niet zo schijnheilig dat men graag een 3e fabrikant wil. |
All times are GMT +2. The time now is 08:04. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.