De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Zolder Super Prix (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13452)

vortex 08-07-2006 00:41

Zolder Super Prix

Nu ben ik van zins na een jaar (schande) weer eens naar Zolder af te zakken:gas: as zondag. Nu stond ik voorheen altijd in de pitchicane want daar kon je goed kijken. Nu de boel daar is verbouwd is mijn vraag: zit je in de nieuwe situatie niet pal tegn dat draad aan te kijken?? Zo ja, is het zinvol de aloude getrouwe huishoudtrap mede te nemen opdat je een vrij uitzicht hebt?:eek:
Of is dat wat overdone.:rolleyes:

Mark 08-07-2006 00:52

Quote:

Originally Posted by vortex
Zo ja, is het zinvol de aloude getrouwe huishoudtrap mede te nemen opdat je een vrij uitzicht hebt?:eek:
Of is dat wat overdone.:rolleyes:

Erg druk zal het wel niet worden ;) Het is een ietwat mager programma dit jaar. In de eerste chicane / pitchicane kun je nu makkelijk over de draad kijken zonder trap. Vanaf de vlonder van de bierkeet is het helemaal perfekt. Dat punt is verbeterd. Voor andere stekjes heb je wel een trapje nodig. Villeneuve, eerste linkse und so weiter.

Is er een mogelijkheid dat ik de hardcore-scheivlak bezoekers eens een handje kan geven?

Waarschijnlijk een Euroboss minder:
http://images5.fotopic.net/?iid=yin3...800&quality=70

Foto uit de eerste chicane.........

vortex 08-07-2006 01:06

Natuurlijk Mark. Ik ben dit keer wel alleen, maar wel met 2 zoons waarvan er een al die leuke filmpjes maakt die op het net zijn te vinden.(oa. de echte premiere van de Z4 op zandvoort die jij vd week hebt gepost).
Dan ga ik bij de bierkeet staan (volgens mij ook lekker in de schaduw vanwege die grote boom daar als ik me niet vergis). Dan zie we mekaar daar wellicht.
(eigenlijk zou ik ook wel errug graag in de Bianchi willen staan:drewl: , maar dat is altijd al lastig kijken geweest daar;) )

Steve 08-07-2006 01:15

Mark, weet jij waarom de Super Prix in de kalender van website Circuit Zolder staat en het Dutch Power Pack Festival op 20 aug. niet, hetgeen er nochtans beter uitziet qua programma?

Raceboy 08-07-2006 01:16

Quote:

Originally Posted by vortex
(eigenlijk zou ik ook wel errug graag in de Bianchi willen staan:drewl: , maar dat is altijd al lastig kijken geweest daar;) )

Als je op de zandhoop aan de eerst linkse gaat staan en je het geluk hebt dat paddock 0 niet gebruikt wordt kan je de Bianchi overzien.

vortex 08-07-2006 01:27

@ Steve: Seat, BMW, Clio, F Ford. Zal verder nog wel iets aan toegevoegd worden (historics of zoiets). Oei, de Clios op Zolder, als die nog maar de poort door komen bij jullie! :+

GT2-R 08-07-2006 20:05

Quote:

Originally Posted by raceboy
Als je op de zandhoop aan de eerst linkse gaat staan en je het geluk hebt dat paddock 0 niet gebruikt wordt kan je de Bianchi overzien.

Vroeger was er nog een tweede zandhoop aan de kanaalbocht. Maar deze staat dit jaar achter een rij hekken en is bovendien net te laag om er foto's over te nemen. Zéér frusterend :mad: ...

Ik heb vandaag de Wieth-ferrari's niet gezien. Zijn ze dan zo weinig geďnteresseerd om het kampioenschap te winnen???

PorscheGT 08-07-2006 20:09

Net terug van Zolder, en heb me wel echt geamuseerd eigenlijk.
Rhino GT's stelt niet echt veel voor, alhoewel de 4 wagens die meer als 2 ronden reden waren wel redelijk schoon en snel. De EuroBoss is altijd leuk om te zien ook al waren het niet veel meer deelnemers dan de Rhino GT's. Dan de BRL's die waren zeer mooi om te volgen. Marc Goossens die meerdere wagens neemt bij het uitkomen van de chicane en er dan net voor nog 3 had uitgeremd, zeer mooi :). En dan zeker en vast het hoogtepunt van de dag, de strijd om de winst bij de DSC. Nog nooit zo'n spannende koers gezien. M. Van Buuren nam door het spel van de pitstops de leiding en dan kwam het. De Audi TT DTM van Grimm haalde meer dan 40 seconden in op een half uur tijd. Reed op het laatst maar liefst 5 seconden per ronde sneller dan M Van Buuren en snelste ronde na snelste ronde. En hij haalde het letterlijk in de laatste ronde, hij ging de V8 van Van Buuren voorbij net voor de chicane en finishte als eerste. Van Buuren spinde dan nog wel in de Rea maar hij had toch de Audi nietmeer kunnen halen.
Fantastische race! Ga morgen zeker terug kijken :)

Neo-242 08-07-2006 21:43

Nou ben ik blij dat CZ in hun programmaBOEKJE 17 & 18 Juli heeft staan voor de Zolder Super Prix. Klote... Ik had het moeten nazien, dat is een maandag/dinsdag! Ach ja, volgend jaar dan maar zekers?
Hoeveel wagens nemen deel van Euroboss?

GT2-R 08-07-2006 22:10

Ben vandaag ook gaan kijken en ik schat dat er een 10 a 11 wagens aan deelnemen. Maar die wagen van Klaas Zwart was echt wel mooi om door de Bianchi te zien scheuren :drewl: . DSC heb ik vandaag moeten missen maar als ik dat hier allemaal lees ga ik morgen zeker terug!

Mark 08-07-2006 22:17

Quote:

Originally Posted by Neo-242
Hoeveel wagens nemen deel van Euroboss?

Alle info:
http://www.raceresults.nu/ResultsUit...6/Default.aspx

De Zolder Super Prix is dit jaar een mager beestje, de jongens van de Britcar hebben na hun flop tijdens de Spa Euro Race besloten om voorlopig op het eiland te blijven.

BRL V6 + Light: 39 stuks
DSC: 44 stuks
Euroboss: 10 stuks
Rhino's GT: 15 stuks

Bij het DSC en de Rhino's zitten geloof ik wel enkele "cross-overs". Wagens die aan beide klassen deelnemen.

@Vortex, zal morgen eens naar de bierkeet wandelen in mijn oranje maatpak ;)

GT2-R 08-07-2006 22:21

Quote:

Originally Posted by Mark
Bij het DSC en de Rhino's zitten geloof ik wel enkele "cross-overs". Wagens die aan beide klassen deelnemen.

Idd, een lammertink-Porsche GT3-R(S?), 2 Marcossen, en een Porsche Supercups heb ik in beide reeksen gezien.

Neo-242 08-07-2006 23:08

Thx voor de info! In het programmaboekje van CZ stond nog 15 euro inkom. 15 euro lijkt me veel voor dit programma?

Mark 08-07-2006 23:16

Quote:

Originally Posted by Neo-242
15 euro lijkt me veel voor dit programma?

Misschien, maar dat is niet CZ die dat bepaald ;) Dit weekend heeft CZ de tent verhuurd aan een externe promotor / organisator ...........en die bepaald de prijzen aan de poort. T.o.v. andere sporten blijft 15 € goedkoop ;)

Steve 08-07-2006 23:18

Staan er verkoopstands?

GT2-R 09-07-2006 00:58

Die 15EUR is wel voor zaterdag en zondag. Maar ik heb toch ook effe moeten nadenken voor ik ging :cool: .

PorscheGT 09-07-2006 01:31

Quote:

Originally Posted by Steve
Staan er verkoopstands?

Alleen de usual stand van CZ met klakskes en t-shirts enzo van zolder. Er is wel precies een nieuw collectie, wel echt schoon allemaal maar redelijk prijzig ook :).

A.J. 09-07-2006 12:34

BRL race was heel mooi.
Donald Molenaar tegen Marc Goossens. Marc kon enkele keren de aanval inzetten maar viel in de laatste ronde terug, ik denk door een leeglopende band of iets dergelijks. Hij bleef wel tweede.
Toch wel één van de betere europese race-series! Hier kunnen de wagens elkaar nog eens raken zonder dat ze schade hebben.
De BRL Lights zaten ook mooi samen, maar hun race werd verstoord door De Boer die met zijn grote BRL de leiders van de Light alleen maar in de weg reed tot hij aan de kant werd gezet.

Brecht 09-07-2006 18:14

2de race van de BRL series was alweer spektakel.
De eerste 3 wagens waar onder Marc Goossens zaten heel de tijd bij elkaar.
Bij het dubbelen een van een BRL light knalde de leider Molenaar op de light in de chicane waardoor Marc kon profiteren en de leiding overnam en die niet meer afstond.

Proficiat Marc :applaus:

Mark 09-07-2006 20:48

Behalve de races in de BRL en de DSC was het een weekend om vlug te vergeten. Geen wagens in de andere klassen, geen volk..........een programma dat gevuld werd met taxi-ritten!! Taxi-ritten waarbij de gasten niet eens een helm hoefde te dragen.

Al met al, de zwakste editie sinds jaren. Volgens een niet nader te noemen RACB-pipo was het vandaag een piratenevenement op Zolder. Volgens mij zijn nog steeds alle kalenders door de FIA goedgekeurd. De Zolder Super prix bestaat al jaren en opeens is het dan een piraten-evenement?

Geloof dat de RACB een lokale afdeling is van de FIA ;) Waar zat nu de pijn? Er schijnen schrikbarend weinig oranje mannetjes te zijn geweest in Spa dit weekend. Die RACB-kluns denkt dus dat als er geen wedstrijd is in Zolder iedereen van het oranje gajes massaal richting Spa gaat.

Nou, al zou er nooit meer een wedstrijd in Zolder zijn, in Spa zal ik nooit meer komen. Als de mensen nog steeds op hun geld wachten van 2004 en 2005 dan is het niet verwonderlijk dat niemand meer na dat circuit wil gaan ;) Heeft u het gesnopen bij de RACB?

Eddy V 09-07-2006 22:38

Mark, dat woord "geld" komt in jouw zin zo uit alsof we pakken van die dingen krijgen. :rolleyes:

Misschien effe verduidelijken dat het luizige 10 eurootjes per persoon zijn voor bepaalde dagen.
Natuurlijk nog altijd geen reden om dat door bepaalde personen in hogere instanties achterover te drukken. :(

Boem, WEER in ongenade gevallen. :+

GT2-R 09-07-2006 22:53

Ik heb ook genoeg van de RACB. Waarom hebben die zich te bemoeien met de (voorheen zeer goede) reglementen van de belcar??? We zouden beter doen zoals de supporters van FC Barcelona: de leiding in handen van de echte supporters!!!!

ICEMAN 10-07-2006 16:34

Volgens de RACB kon het ook niet dat er een "Nederlands" weekend werd georganiseerd op het moment dat er ook een Nationale wedstrijd georganiseerd werd. :rolleyes:

BRL was idd heel tof om te zien. Vooral die crash van de 2 BRL Lights by ons aan de Rea. Van my moge ze meer naar Zolder komen die BRL's. :D

pompierke 10-07-2006 20:11

Quote:

Originally Posted by Mark
Behalve de races in de BRL en de DSC was het een weekend om vlug te vergeten. Geen wagens in de andere klassen, geen volk..........een programma dat gevuld werd met taxi-ritten!! Taxi-ritten waarbij de gasten niet eens een helm hoefde te dragen.

Al met al, de zwakste editie sinds jaren. Volgens een niet nader te noemen RACB-pipo was het vandaag een piratenevenement op Zolder. Volgens mij zijn nog steeds alle kalenders door de FIA goedgekeurd. De Zolder Super prix bestaat al jaren en opeens is het dan een piraten-evenement?

Geloof dat de RACB een lokale afdeling is van de FIA ;) Waar zat nu de pijn? Er schijnen schrikbarend weinig oranje mannetjes te zijn geweest in Spa dit weekend. Die RACB-kluns denkt dus dat als er geen wedstrijd is in Zolder iedereen van het oranje gajes massaal richting Spa gaat.

Nou, al zou er nooit meer een wedstrijd in Zolder zijn, in Spa zal ik nooit meer komen. Als de mensen nog steeds op hun geld wachten van 2004 en 2005 dan is het niet verwonderlijk dat niemand meer na dat circuit wil gaan ;) Heeft u het gesnopen bij de RACB?

Ben ik volledig mee eens, Mark !!:applaus:

All times are GMT +2. The time now is 19:01.