De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Kunnen wij, autosportfans, Spa-Francorchamps behoeden voor onherstelbare schade? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13510)

Raceboy 15-07-2006 21:10

De werken gaan in ieder geval door:

Quote:

According to sources close to Walloon's public work's ministry, the €18.85m (EUR) contract has been awarded to the Wust-Bodarwe-Besix-Greisch construction consortium.

The changes encompass extensive reprofiling of the La Source hairpin - including moving the hairpin 100 metres beyond its present location, in order to facilitate major pit and paddock extensions, and run-off and kerbing upgrades at Pouhon.

The work is expected to be completed in time for next year's race with only minor disruptions to the circuit's national racing schedule. Spa's 24-hour endurance race is not thought to be affected.

autosport.com

bluelite 15-07-2006 22:34

Ik lees: "moving the hairpin 100 metres beyond its present location, in order to facilitate major pit and paddock extensions..."

De hairpin wordt dan richting rondpunt Francorchamps verlegd? Dan komt daar toch een serieus groot pitgebouw als je het mij vraagt.

Mark 15-07-2006 23:46

Quote:

Originally Posted by bluelite
De hairpin wordt dan richting rondpunt Francorchamps verlegd?.

Ongeveer op het punt op waar de medische wagens staan in de uitloop van de Source? Dan zullen er toch een aantal huizen tegen de vlakte moeten om voldoende ruimte te krijgen.

bluelite 16-07-2006 00:33

Daarvoor vrees ik ook...

Nicki_Mks 16-07-2006 13:52

Quote:

Originally Posted by bluelite
Ik lees: "moving the hairpin 100 metres beyond its present location, in order to facilitate major pit and paddock extensions..."

De hairpin wordt dan richting rondpunt Francorchamps verlegd? Dan komt daar toch een serieus groot pitgebouw als je het mij vraagt.

Huh? :eek: Zijn ze daar nu helemaal zot geworden?

Petter-Jån 16-07-2006 14:13

Idd, ze zijn het circuit gewoon helemaal kapot aan het maken, enkel maar voor de F1 en de VIP's! Al dat geld wordt er gewoon doorgesluisd, zonder dat er nog maar een kans is dat ooit terug te verdienen. En dat enkel en alleen maar om de prestige!

Awel, sorry dat ik het zeg, maar de Fransen en Nederlanders hebben precies wel gelijk: "domme Belgen!":frusty: :mad:

student 16-07-2006 16:38

de FIA zou beter hier eens een enquête voor opstellen, in plaats van te vragen of ik F1 wil volgen via mijn gsm. Op de plannen komt niets dan kritiek, maar toch blijven ze verder doen...

Mark 17-07-2006 21:01

Quote:

F1-factuur kost bijna 60 miljoen

Er zijn ook nog voor meer dan 23 miljoen euro werken nodig aan het circuit. De vrees dat die niet tijdig klaar raken door juridische acties van omwonenden, en Ecclestone dus opnieuw een schadevergoeding mag innen, hebben de onderhandelingen tot het laatst overschaduwd.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=G1CV5776#
Iemand een idee waar we ons protest kunnen indienen? Het laatste oude stuk van Spa opofferen voor die F1 dinky-toys? Dat is voor deze liefhebber net ff iets teveel ;)

Autosportliefhebbers die de lokale bevolking steunen, onze belangen en motivaties verschillen dan wel...............het uiteindelijke doel niet. Normaal gesproken is de lokale bevolking een vijand van de autosportliefhebber, ditmaal is het: De vijand van mijn vijand is mijn beste vriend ;)

Steve 17-07-2006 21:14

Quote:

Originally Posted by Petter-Jån
Idd, ze zijn het circuit gewoon helemaal kapot aan het maken

De Chicane is al een tijdje naar de kl* geholpen, idem in Zolder trouwens.

Nicki_Mks 17-07-2006 21:48

Mark heeft gelijk: met La Source verdwijnt het allerlaatste authentieke stukje Spa. Het is nu misschien voordeliger om het hele terrein van zo'n 10 km² plat te trekken en een nieuw circuit a la Bahrein aan te leggen. Om op de nieuwe titel van de thread te antwoorden: ik vrees van niet. Tegen Waalse arrogantie en stommiteit is geen kruid gewassen. Kijk maar naar het Belgisch nieuws van de dag...

student 18-07-2006 11:27

Kan niemand een enquête of petitie maken en daar mee rondgaan op bijvoorbeeld de 24u? Want ik denk dat een elektronische petitie via mail minder overtuigend overkomt.

Guido 18-07-2006 12:25

Het enige wat je de Waalse overheid kan verwijten, is dat ze kost wat kost, de F1 willen houden en daarvoor zelfs bereid zijn om hun moeder te verkopen...

Immers, de F1 zal enkel nog georganiseerd worden op "Thilke-like" circuits, waar een optimale zichtbaarheid van alle sponsoren op de wagens gegarandeerd is. Ieder circuit dat daar niet aan beantwoord, zal ofwel hun lay-out aanpassen, ofwel van de kalender definitief geschrapt worden. Wat er nu met Spa aan de hand is, illustreert dit maar al te goed. Sport primeren boven de commercie? Dan zullen we in de toekomst bij "de liefhebbers" (analogie met het voetbal) moeten gaan kijken. Enige punt is, is dat die spelen op hetzelfde veld als de eerste ploeg. En dat zijn ze nu net om zeep aan het helpen.

ipv onrealistische petities betreffende ongelimiteerde snelheden op de autosnelweg op te zetten, zou onze Waalse vriend tijdens de 24h beter een SOCS-SE petitie opzetten "Save Old Circuit Spa - Screw Ecclestone". ;)

't zal mij ook benieuwen of deze investering deel uit maken van het "Marshall-Plan" van DiRupo. Voor de niet-Belgen onder ons, het Marshall-plan is een investeringsplan om Wallonië er economisch weer bovenop te helpen (genoemd naar analogie met het Marshall plan tijdens de heropbouw na de 2de Wereldoorlog - als ik me niet vergis)

bluelite 18-07-2006 13:04

Quote:

Originally Posted by Nicki_Mks
Mark heeft gelijk: met La Source verdwijnt het allerlaatste authentieke stukje Spa. Het is nu misschien voordeliger om het hele terrein van zo'n 10 km² plat te trekken en een nieuw circuit a la Bahrein aan te leggen. Om op de nieuwe titel van de thread te antwoorden: ik vrees van niet. Tegen Waalse arrogantie en stommiteit is geen kruid gewassen. Kijk maar naar het Belgisch nieuws van de dag...

Wel, La Source zat vroeger 20 meter terug, ter hoogte van waar je nu de F1-pits uitrijdt. Dus werd het dan al naar de kloten geholpen. Zelfs de Eau Rouge is niet meer wat het was, om te zwijgen van de Busstop.

FIRE 18-07-2006 16:15

Quote:

The changes encompass extensive reprofiling of the La Source hairpin - including moving the hairpin 100 metres beyond its present location, in order to facilitate major pit and paddock extensions, and run-off and kerbing upgrades at Pouhon.
Ze zijn gek geworden in Spa. :no:

Petter-Jån 18-07-2006 23:56

Where do I sign?

vortex 19-07-2006 12:01

Op het forum van Fameflame.tk wordt gesproken dat de Bus-Stop naar achteren wordt verplaatst richting Blanchimont?

Quote:

Quote:
The work, which is planned to start in October, will include a new pit and paddock complex, a longer pit straight which will mean that the hairpin at La Source will be moved further up towards Francorchamps village, while the Bus Stop chicane will be moved down towards Blanchimont.
Quote:

after changes of BUS STOP... now LA SOURCE!! Bah... they are mad... why they dont remove this s*** of new chicane Bus stop and built more boxes in this way?...

apparently you have not been reading my comment about the busstop chicane being moved to the exit of blanchimont (which will not be full speed anymore of course).
The exit of Blanchimont: dat zou toch een ramp zijn, weer een prachtbocht om zeep. Het wachten is op aanpassing van Eau Rouge dan is het gedaan met Spa. Laten we hopen dat de uitdaging van de sport preveleert boven de commercie, maar in Wallonie vrees ik het ergste! :mad:

Nicki_Mks 19-07-2006 12:20

Quote:

Originally Posted by vortex
Het wachten is op aanpassing van Eau Rouge dan is het gedaan met Spa.

Die is er zes jaar geleden gekomen eigenlijk, met het asfalteren van de grindbak daar.

GT2-R 19-07-2006 13:11

Spa is idd kapot aant gaan! De kans dat de GP door gaat gaan vergroot wel, zie bericht op Teletekst p491: er zou een nieuwe onderneming, NewCo, opgericht worden met Etienne Davignon als leider. Elio di Rupo beweert ten slotte dat Eccelstone principieel akkoord is met het voorstel....

ICEMAN 19-07-2006 13:24

Voor hoelang gaan ze de GP kunne organiseren? Weer voor 2 jaar? Tot er weer "iets" mis is. :rolleyes:

Dries DS 21-07-2006 09:07

Zowat één jaar op voorhand is men al de financiële kater aan het berekenen :

http://www.hbvl.be/nieuws/politiek/default.asp?art={2433387B-FBAE-42E2-ADEA-E27F9C2BA718}

Neo-242 21-07-2006 11:31

Wie is er nou geïnteresseerd om F1, een sport waar de laatste jaren niets meer te beleven valt, maar waar toch alles moet voor wijken, terug binnen te halen op zijn circuit? Er wordt zelfs niet eens winst mee gemaakt.
Voor 1 weekendje dikke nekken in het jaar al de rest offeren? Tja, typisch waals zeker...?

marcel 21-07-2006 14:09

Quote:

Originally Posted by Neo-242
Wie is er nou geïnteresseerd om F1, een sport waar de laatste jaren niets meer te beleven valt, maar waar toch alles moet voor wijken, terug binnen te halen op zijn circuit?

een paar tientallen miljoenen mensen?

student 24-07-2006 19:44

ik stilaan niet meer

vortex 25-07-2006 00:39

Er zal ooit een dag aanbreken dat wij, staande onder aan de voet van Eau Rouge alwaar vreemdsoortige met reclame behangen bolides in magneet-geleidebanen met duizelingwekkende snelheid omhoog jagen, tegen onze kleinkinderen lispelen: vroeger zaten daar nog echte menschen in die ook nog zelf stuurden. ;)

All times are GMT +2. The time now is 01:33.