![]() |
Welles-nietes BMW GTR
Hoewel als traagste mag de BMW GTR dan toch starten. Dik tegen de zin van KACB-man Kurt VK.
Het is sinds zijn aantreden als hoofd van de tehnische commisie niet de eerste keer dat KVK in opspraak komt. Ik denk dat het tijd wordt dat er eens wordt nagedacht over zijn functie en de manier waarop hij die invult. |
Quote:
En oké staat wel laatste op de grid (of voorlaatste) maar piloten zijn de wagen nog niet echt gewoon vermoed ik. Voor alle 4 piloten is het een nieuwe wagen... en aan de wagen zelf licht het nu ook niet hoor, deze zou een pak sneller moeten zijn dan de snelste cup's... In Dubaď reed deze Duller BMW in kwalificatie +3seconden sneller als de Firstmotorsport 996cup... en nu zit hij met een tragere tijd als diezelfde cup.. Mits meer km's in die wagen en betere setup?.. zal het beter gaan;) Ik verwacht er toch wel iets van hoor, top 10 is niet uitgesloten! |
Quote:
|
Quote:
In FIA GT rijd heel seizoen wagens in G2: die niet GT gehomoligeerd zijn. BMW M3 GTR E46 is niet gehomoligeerd voor GT.. laat die dan toch gewoon in G2 rijden en vergeet die Touring homoligatie toch eens even omtrent de 24U Spa! En dit is dus wat ze nu doen en ik blij om ben, btw: als je ee BMW M3 GTR een touring homoligatie geeft... waarom krijgt de Nissan Z350 dan wel een GT homoligatie? Wat is die dan meer GT waardig als de M3? Oké bestaan discussie's genoeg ivm M3 -> GT of Touringwagen... Maar touringwagen blijft toch voor mij nog steeds een sedan/berline hoor:) |
Het gaat niet direct over de auto. Wel over de man die de controverses de wereld inhelpt.
|
Quote:
Had net zin in discussion ivm de wagen, homoligatie, etc:D Van die man zelf kan ik weinig zeggen, weet er zo goed als niets over. |
Quote:
Verklaar u nader. :eek: |
Quote:
|
Quote:
En ze moeten niet moeilijk beginnen doen nu, reed er tijdens de eerste GT-editie geen Golf mee? En hoe zat het met die Seat van Duez? Consequent zijn, blijkbaar niet eenvoudig. |
Quote:
En de Seat was een silhouette, kan dus eigenlijk ook niet. Het probleem met deze BMW is dat het geen GTR is. De GTR is de wagen, met de technische specificaties zoals hij in ALMS en inderdaad in Spa in 2004 (en Belcar tweemaal) gereden heeft. De wagen waarover het hier gaat, is een Düller 3.2 M3 en dus een toerwagen en dus hoort die wagen stricto senso niet in de GT-klasse. Een gelijkaardige wagen van Düller reed trouwens als toerwagen mee in de 12 uur van Spa, ik geloof in 2005. Joost |
Quote:
Losstaand van de discussie over die "M3 GTR" van Duller, mag je toch wel de nodige vraagtekens plaatsen bij de bekwaamheid van VK. Sinds zijn aantreden heeft de man in de nationale autosportmiddens al voor zoveel controverse gezorgd (vooral in Belcar, maar ook in BTCS), dat een bezinning zich toch opdringt. Is dit wel de juiste man op de juiste plaats? |
Voor alle 4 piloten is het een nieuwe wagen... en aan de wagen zelf licht het nu ook niet hoor, deze zou een pak sneller moeten zijn dan de snelste cup's...
In Dubaď reed deze Duller BMW in kwalificatie +3seconden sneller als de Firstmotorsport 996cup... en nu zit hij met een tragere tijd als diezelfde cup.. In Dubai reed first met een model 2002 cup nu met een 2005cup model hier zit ook wel een zeer groot verschil in,bekijk de tijden maar in de Belcar. |
Quote:
|
Quote:
Dat je een BMW 330 coupé in race versie niet toelaat begrijp ik hoor! Die noem ik ook geen GT maar een snellere versie van een straat coupé.. Maar M3... blijft eindeloze discussie maar vind bv een 996 Cup ook niet veel vetter als een M3 hoor! En vind het niet raar dat die Nissan een GT homoligatie krijgt hoor, maar vind dan unfair dat de M3 het niet krijgt! |
Ik ben het daar ook mee eens, naar mijn mening is een M3 ook een GT. Ik snap echter het punt wel van de mensen die het daar niet mee eens zijn.
|
Armand Fumal mag trouwens naar Oosterijk om te gaan praten met de mensen van RaceAlliance...
|
het is misschien een heel domme vraag, maar als relatief groetje hier is mij het juiste verschil tussen Gt en tourisme wagen niet echt heel duidelijk...voelt iemand zich geroepen om me wat bij te leren:o
|
Kvond da ze dan die Renault Mégane ook hadde moete toelaten. Die M3 hoorde daar echt niet thuis. Maar das myn mening natuurlyk.
|
Quote:
Silhouette hé:rolleyes: Bij M3 is nog discussie mogelijk (naar mijn mening geen duscussie nodig en gewoon laten meerijden zoals deze keer;)) maar over die Mégane lijkt het mij toch duidelijk dat deze echt niet mee kan doen... laat hem mee en alles is toegelaten hoor! Btw ivm de BMW van Duller, zijn minder goede prestatie's komen gedeeltelijk door het verwijderen van de splitter opde voorbumper... die eraf moest van racb/fia als ze wouden toegelaten worden... zonder die splitter was hij minder goed bestuurbaar en konden ze niet tot op de limiet gaan... |
Quote:
Die van BMW Motorsport in wit-blauw met V8 4000cc (2002-200.) http://www.racingsportscars.com/phot...-08-19-043.jpg Dia van PTG in wit-rood-zwart met V6 3200cc (2000) en V8 4000cc (2001-200.) http://www.racingsportscars.com/phot...-08-06-007.jpg En dan de BMW M3 GTR van BMW Schnitzer Motorsport die we in Spa zagen, deze was dan weer een V8 4000cc (evolutie van die BMW Motorsport wagens van de jaren daarvoor in ALMS) http://www.racingsportscars.com/phot...-08-01-142.jpg Die Duller M3 is dus +/- te vergelijken met die PTG versie's van 2000 en zij waren alvast een GT volgens ALMS reglement, waarom dan die van Duller niet volgens racb/en sommige paddockers?:rolleyes: |
Die van PTG lijkt denk ik meer op een toeringwagen, terwijl die van Schnitzer een echte gt is.
|
Quote:
Ik zie enkel Groep A en N homologaties :cool: De PTG BMW die nu in ALMS rijdt, rijdt trouwens in een speciale klasse door IMSA uitgevonden: GT2S. |
Quote:
wat gaat ge met zo'n Mégane doen in een 24 uurs wedstrijd. die wagen is gemaakt om 25 minuten te rijden... |
Quote:
trouwens, ALMS laat wel meer zulke dingen toe, die voor hun Europese tegenhanger niet toegelaten zijn, kijk maar naar de MC12 (cfr. Le Mans & LMS) |
Het gaat er my niet om met welke bedoelingen die Mégane gemaakt is. het gaat om het feit dat zowel de Renault als de BMW tourismewagens zyn.
Weet ook dat er "maar" 5 echte GTR's zyn. Waarvan 1 in het museum & 1ne plat is. |
Het gaat over de inspraak van KVK tegen de FIA ..
|
Quote:
De Düller BMW is gewoon een kas van een M3 met een ander (carbon)bodywork. Heeft dus niks te maken met een GTR. Of de 'echte' GTR al dan niet een GT is: ik waag me aan geen uitspraak. Maar de wagen die hier door Race (Jet) Alliance werd gepresenteerd voor een FIA GT (lees wel: GT) wedstrijd, voldoet 0.0% aan de voorschriften van FIA GT. Als de FIA deze wagen toelaat, dan schrijf ik (bij wijze van spreken) volgend jaar een Renault Clio in. Die kunnen ze dan ook niet weigeren, want er bestaat een GT versie van (V6). Heren, en dames : GT is GT, Touring is Touring, al is er hier in België enige twijfel. Met dank aan diegenen die de onderhandelingen al op nationaal gebied afgewimpeld hebben. Bye Bye en Zwaai Zwaai naar ene glazen toren, die zich echt niet op Brussels of Waals grondgebied bevindt... Als je tot vier keer toe weigert mee te werken aan wat de liefhebbers van autosport vragen, dan moet je maar één ding doen: het heft in handen pakken en het lef hebben om de snijdende kant in eigen boezem te planten... |
Quote:
oké Dries DS, die Duller BMW is niet echt dezelfde als PTG BMW's en ivm: Quote:
Die Duller is dus niet een 100% echte GTR oké dat is een punt, maar een wagen met zo'n potentieel vind ik dat tochwel een GT mag genoemd worden hoor! Begrijp echt niet wat sommigen daarop hebben als je de M3 een GT noemt... en ik spreek niet van die BMW touring wagens of zeg maar sedan (chassis van bv 320i SEDAN) met een M3 motor erin.. dat is een echte Touring. Zelfde met GS BMW V8 GTR, jullie zullen hem misschien touring noemen maar ik krijg dat daar echt niet van gezegd hoor... een touring die Porsche 996 GT3-RS en RSR's voorbij gaat... :rolleyes: Nuja ieder zen mening over dit maar even gezegd wat ik ervan vond:) Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Knap gezien. Maar niet andersom he. |
Quote:
|
Quote:
Remember this: http://www.bmw-m.net/Gallery/Horne/images/Lv99_8.JPG Die van Race Alliance heeft amper iets met een GT te maken. De M3 GTR was al een serieus punt voor discussie op dat vlak. Zelf altijd wel een verdediger geweest van de GTR, what a fine car :gas: De GTR is er enkel kunnen komen dankzij ALMS (die BMW graag wilden behouden na het proto-programma) en heeft zo ook in Europa kunnen racen.. Uiteindelijk zijn ze moeten zwichten voor de druk van over de plas (ACO vooral meen ik mij te herinneren). |
Quote:
Wat betreft je vergelijking met een Clio / Clio (GT) V6? Die gaat mank, die heb ik nog nooit terugzien in een GT-klasse van een (inter)nationaal GT-kampioenschap. |
Quote:
http://racingsportscars.com/photo/20...-04-06-047.jpg foto: racingsportscars.com |
@ Dries DS: Nuja Clio V6 en BMW M3 vergelijken lijkt me ook beetje scheef...
Oké die Clio V6 heeft eens meegereden in British GT, maar kwam wel in de GTO klasse terecht waar bv ook een Dodge Viper GTS reed.. geen echte race GT dus... Maar dit word nu wel echt :Offtopic: tging volgens Rasse over die persoon dus van racb, en ja nog wat gediscusier over de BMW zelf:rolleyes: maar niet expleciet over dat Clio'ke dat in tegenstelling met de M3 echt geen discussie vatbaar is voor al dan niet GT zene:) EDIT: Quote:
|
Inderdaad Viper. Maar ze beginnen weer te zwammen over vanalles en nog wat.
Dat de titel misschien niet 100% was ? OK. Maar ik denk het daarna toch duidelijk te hebben aangegeven waarover ik het wilde hebben. Over de discussie tussen FIA en RACB om de BMW te laten starten en de rol van Van Kampenhout hier in. |
Quote:
|
Quote:
Bovendien enkele jaren geleden ook in Belcar (GT, nationaal kampioenschap) en in de Zolder Touring Cup (eveneens in GT, al is dit geen nationaal maar een VAS kampioenschap). |
|
Dat de E46 van PTG niet meer rijdt volgend seizoen is al langer geweten.
|
All times are GMT +2. The time now is 17:13. |