![]() |
LMS Donington
't Is nog wat vroeg, maar ik lees juist dat de Nissan WEER forfait geeft...
|
Was te verwachten...hadden zich wel aangemeld maar waren afhankelijk van de LMS organisatie voor toelating aangezien er op Donington minder deelnemers kunnen starten dan op andere circuits. Blijkbaar zijn er genoeg 'normale' deelnemers en vallen zij daarom buiten de boot.
Hopelijk meer kansen op Jarama. |
De voorlopige entry list is nu bekend:
Het debuut van de Lavaggi LS1 is uitgesteld naar Jarama. Verder in LMP1 is er een Lister, een Pescarolo, 2 Courages en 2 creation+ de Zytek en de Courage van Swiss Spirit. In LMP2 is eer maar één Belmondo Courage aanwezig. Verder zie ik twee Radicals en de MG Lola. In GT1 concentreren PSI en team Modena zich op één wagen wat het totaal aan GT1 wagens op een povere 6 wagens brengt. (De kwaliteit is natuurlijk fantastisch!) In GT2 ten slotte zijn er vijf merken aanwezig. Deze klasse is dus meteen de best bezette klasse. Ferrari is hier natuurlijk de favoriet samen met Porsche, Panoz en Spyker die wss voor het podium zullen gaan en met de TVR als veldopvulling. ... |
Quote:
Weet iemand waarom Lammers niet meedoet? |
gokje...budget
|
Ik kijk vooral uit naar de 2 Creations en de 2 Radicals. Ik hoop dat ze voor hun thuispubliek iets moois kunnen laten zien.
Hopelijk kunnen de Spykers opnieuw het podium terecht komen. |
Ik kijk uit naar de Lister die uit de windtunnel komt. :p
|
Quote:
Quote:
|
Quote:
Quote:
Er zijn dus geen deelnames geweigerd. Wie niet op de lijst staat, heeft zich niet ingeschreven. RfH zal inderdaad te weinig geld gehad hebben. |
Quote:
|
Quote:
Trouwens, ik vind het belachelijk dat er constant over Lister wordt gedaan alsof ze er niks van kunnen, als ACO de reglementen in LMES niet constant had aangepast, reed die oude Lister LMP wel vooraan met de juiste piloten. Lister heeft vroeger met de Storm GT bewezen dat ze er iets van kunnen. (en dat met de oude Jaguar 7L V12 uit de 1989 Jaguar XJR9) "We keep on working to improve the car and the front end has changed appearances - although the radiators have not moved to the sidepods. Windtunnel testing before Donington next weekend. And a change of driver for this race. We miss racing the GT Storm too but an FIA season is very expensive and the people who have the money all want to drive (or sponsor) Astons!" Justin Keen wordt alvast 1 piloot. (goed nieuws :p) |
Quote:
Nicolas Kiesa zal zijn sponsorgeld nodig hebben om in DTM te blijven. |
PSI rijdt nu vanaf Donington toch met Michelins...
|
Das goed nieuws. Hopelijk kunnen ze nu ook voor de overwinning gaan in de LMS, maar ze zullen zware tegenstand krijgen van Oreca met de Saleen en de DBR9 van Larbre.
|
Lammers gaat testen in Europa en japan voor 2007:
Quote:
|
Testen voor 2007? Met een stuk papier zeker waarop het nieuwe ontwerp staat voor 2007 ;) Dome moet nog beginnen aan de bouw van de wagen. Die zie je dus dit jaar niet meer op de baan terug.
|
Quote:
Ben wel benieuwd met wat voor LMP1 Dome voor de dag komt. Wordt het weer een cabrio of toch een coupe? http://www.dome.co.jp/special/images/mpr_a.jpg Quote:
Dome zal waarschijnlijk de wagen inderdaad nog moeten bouwen, al zijn ze daar in het verre Japan misschien al verder dan wij denken. Ik hoop dat Lammers eindelijk wat meer financiele slagkracht krijgt. De laatste jaren was men, ondanks een zeer klein budget, al een van de betere teams na Audi. |
Quote:
|
Resultaten eerste training
Overall: http://www.lemans-series.com/results...n/lmsfree1.pdf
clas: http://www.lemans-series.com/results...msfree1cla.pdf LMP1: Courage lijdt voor Pescarolo en Creation LMP2: Rollcentre voor RML en Barazi Epsilon LMGT1: Team Modena met dbr9 een volle seconde sneller dan de fabrieks ondersteunde team van Larbre met de DBR9 op de tweede plaats. gevolg op een derde plaats bij de Ferrari 550 van Convers/MenX. PSI sloom en Oreca zal wel problemen hebben gehad als ze zo'n langzame tijd hebben. LMGT2: Virgo met de F430 op de eerste plaats gevolgd door de Panoz van Team LNT. Op een derde plaats de Spyker met nieuwe line-up: Tom Coronel en Peter Dumbeck. Eerste Porsche (IMSA) op een vijfde plaats. De andere Spyker was niet zo snel :( . |
Zo te zien wel niet zoveel plaats in de pit's in Donington:)
http://www.projectlemans.de/images/s...n/jh_5317s.jpg foto: project-lemans.de |
Wat lomp ook om naar Donington te gaan...Iedereen weet toch dat daar een van de kleinste pitlanes ligt in Europa....
|
Begint de race om 12u30 zoals op de site of om 13u30 rekening houdend met het tijdsverschil?
|
Volgens Motors TV 13:30u
|
|
... die serieus aan het sputteren is vrees ik. (bij mij toch)
|
Mooi zonnig weer in Donington.
|
Uitslag per klasse
LMP1 17, Pescarolo Sport-C60 Judd 10, Creation autosport-Creation judd 9, Creation autosport-Creation Judd LMP2 25, RML - MG Lola EX264 20, Pierre Bruneau - Pilbeam Judd 24, Binnie Motorsports - Lola 05/42 Zytel GT1 63, Team Modena-DBR9 72, Alphand Aventures-Corvette C5R 67, Convers Menx Team-Ferrari 550 GT2 81, Team LNT- Panoz GTLM 76, Autorlando Sport-Porsche 996 GT3 RSR 97, GPC sport-Ferrari F430 GT |
En als we het klassement na Donington eens bekijken via http://www.lmes.net/fr/classement_gen.asp
LMP1: Pesca is de ongekroonde koning dit jaar, wat er ook mag gebeuren in Jarama. Voor de overige plaatste is het nog afwachten wat er in Jarama gebeurt, de 2de en de 5de zitten met maar 5 punten van elkaar verwijderd! LMP2: Hier is het nog niet beslist wie kampioen word, top 3 is maar met 6 punten van elkaar verwijderd dus kan nog alle kanten uit! RML Lola, Barazi Courage, en Binnie Lola zijn de kandidaat winnaars maar blijft afwachten natuurlijk! GT1: Doordat Oreca niet finishte in Donington zijn ze hun kansen zo goed als kwijt, tenzij alle GT1's uitvallen en zij dus 10 punten pakken komen ze exceco te staan met Alphand... onmogelijk dus;) Maar top 3 is maar met 1 punt uit elkaar te houden!! Luc alphand Corvette C5-R 25pt, Larbre DBR9 24pt, Menx F550 24pt!!! Wat mij wel opvalt en ik niet goed begrijp, Team Modena dat nu de race gewonen heeft krijgt punten onder #63, maar waarom niet onder de vorige nr van die wagen toen die onder Cirtek reed met #61/62?? GT2: Autorlando is kampioen das een feit met 17 punten voorsprong op de 2de! Wel tussen de 2de en de 5de zitten maar 2 punten verschil, terug zo'n podiumstrijd voor klassement die kan losbarsten in Jarama! Dus nog waardevolle punten genoeg in Jarama te verdienen voor velen! |
In het eerste deel van de race was de strijd in LMP1 erg mooi. Andere klasses heb ik minder gevolgd, maar volgens mij was GT1 en GT2 ook wel aardig.
|
Team modena zou wel eens met drie wagens kunnen uitkomen volgend jaar...
Misschien is de 61/ 62/ 63 een voorbode van dat nieuws. |
Het was in Donington mooi weer tijdens de races. De avonden waren wél erg nat. Inderdaad was de pitstraat erg smal. PSI moest bijvoorbeeld hun Corvette iets verder plaatsen.
Verder is Donington dus super voor foto's. Er is daar een haarspeldbocht bijna zonder hekken. Voor de rest ligt het circuit lekker in het groen. Dus vanuit je luie zetel eens naar een race kijken, en ondertussen genieten van het zonnetje...met een perfect uitzicht. Inderdaad een mooi LMP1 gevecht. Maar ook wat leuke gevechten in de GT1 serie gezien (hoofdzakelijk op die PSI Corvette gelet). Het was echt super tof daar! Toch wat volk, maar niet overdreven vol. En de Britten zijn netjes...weinig tot geen hek. Alleen een laag hekje met een bordje was voldoende om de Britten buiten de baan te houden. Het was jammer dat Kuismanen tijdens de race in de grindbak kwam, maar daar kwamen er meerdere, anders was het echt een mooie strijd daar geworden. Het verschil in de kwalificaties was minimaal. |
All times are GMT +2. The time now is 04:50. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.