De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   LMS Donington (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13680)

Grig-O 10-08-2006 14:56

LMS Donington
 
't Is nog wat vroeg, maar ik lees juist dat de Nissan WEER forfait geeft...

Stranger 10-08-2006 16:37

Was te verwachten...hadden zich wel aangemeld maar waren afhankelijk van de LMS organisatie voor toelating aangezien er op Donington minder deelnemers kunnen starten dan op andere circuits. Blijkbaar zijn er genoeg 'normale' deelnemers en vallen zij daarom buiten de boot.

Hopelijk meer kansen op Jarama.

Grig-O 22-08-2006 21:29

De voorlopige entry list is nu bekend:
Het debuut van de Lavaggi LS1 is uitgesteld naar Jarama.
Verder in LMP1 is er een Lister, een Pescarolo, 2 Courages en 2 creation+ de Zytek en de Courage van Swiss Spirit.

In LMP2 is eer maar één Belmondo Courage aanwezig. Verder zie ik twee Radicals en de MG Lola.
In GT1 concentreren PSI en team Modena zich op één wagen wat het totaal aan GT1 wagens op een povere 6 wagens brengt. (De kwaliteit is natuurlijk fantastisch!)

In GT2 ten slotte zijn er vijf merken aanwezig. Deze klasse is dus meteen de best bezette klasse.
Ferrari is hier natuurlijk de favoriet samen met Porsche, Panoz en Spyker die wss voor het podium zullen gaan en met de TVR als veldopvulling.
...

wedebe 22-08-2006 21:43

Quote:

Originally Posted by Stranger
Was te verwachten...hadden zich wel aangemeld maar waren afhankelijk van de LMS organisatie voor toelating aangezien er op Donington minder deelnemers kunnen starten dan op andere circuits. Blijkbaar zijn er genoeg 'normale' deelnemers en vallen zij daarom buiten de boot.

Hopelijk meer kansen op Jarama.

Volgens mij zijn er nog genoeg plekjes op grid. Er zal dus wel een andere reden zijn?

Weet iemand waarom Lammers niet meedoet?

Stranger 22-08-2006 21:48

gokje...budget

gwyllion 22-08-2006 21:52

Ik kijk vooral uit naar de 2 Creations en de 2 Radicals. Ik hoop dat ze voor hun thuispubliek iets moois kunnen laten zien.

Hopelijk kunnen de Spykers opnieuw het podium terecht komen.

Integra 22-08-2006 21:54

Ik kijk uit naar de Lister die uit de windtunnel komt. :p

GT2-R 22-08-2006 23:46

Quote:

Originally Posted by wedebe
Volgens mij zijn er nog genoeg plekjes op grid. Er zal dus wel een andere reden zijn?

Weet iemand waarom Lammers niet meedoet?

Quote:

Same weekend as LMS at Donington - since Donington's grid is limited in numbers (either 42 or 47 depending weather you believe the LMS website or Donington's website) I wonder if we'll see any teams have a pop at the 24 hours if they don't make the LMS race? The ACO say they'll be equalising the grid in favour of more LMP's afterall...
Dit heeft iemand (TheNewBob als het u interesseerd :rolleyes: ) gepost op het rsc-forum. Volgens mij dus wel vanwege een beperkt aantal deelnemers.

gwyllion 23-08-2006 00:43

Quote:

Originally Posted by doctor jozz
Dit heeft iemand (TheNewBob als het u interesseerd :rolleyes: ) gepost op het rsc-forum. Volgens mij dus wel vanwege een beperkt aantal deelnemers.

Dat heeft er niks mee te maken. Er zijn 41 wagens ingeschreven terwijl er 46 mochten starten.
Quote:

Entries are open until one month prior to the event.
The below entry list for Donington is updated on a daily basis.
This round is limited to 46 entrants.
bron:http://www.lmes.net/uk/donington/liste_engages.asp

Er zijn dus geen deelnames geweigerd. Wie niet op de lijst staat, heeft zich niet ingeschreven. RfH zal inderdaad te weinig geld gehad hebben.

gwyllion 23-08-2006 00:45

Quote:

Originally Posted by Integra
Ik kijk uit naar de Lister die uit de windtunnel komt. :p

Is dat wishfull thinking of is Lister inderdaad (eindelijk :rolleyes:) in de windtunnel geweest? Als dat niet het geval is, voorspel ik dat ze in het begin van het weekend weer maar eens met een andere neus zullen rijden om dan te ontdekken dat die niet naar behoren werkt ;)

Integra 23-08-2006 08:34

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Is dat wishfull thinking of is Lister inderdaad (eindelijk :rolleyes:) in de windtunnel geweest?

Ze hebben mij toch gezegd dat ze afgelopen weekend naar de windtunnel zouden gaan.
Trouwens, ik vind het belachelijk dat er constant over Lister wordt gedaan alsof ze er niks van kunnen, als ACO de reglementen in LMES niet constant had aangepast, reed die oude Lister LMP wel vooraan met de juiste piloten.
Lister heeft vroeger met de Storm GT bewezen dat ze er iets van kunnen. (en dat met de oude Jaguar 7L V12 uit de 1989 Jaguar XJR9)

"We keep on working to improve the car and the front end has changed appearances - although the radiators have not moved to the sidepods. Windtunnel testing before Donington next weekend.

And a change of driver for this race.

We miss racing the GT Storm too but an FIA season is very expensive and the people who have the money all want to drive (or sponsor) Astons!"


Justin Keen wordt alvast 1 piloot. (goed nieuws :p)

gwyllion 23-08-2006 08:51

Quote:

Originally Posted by Integra
Justin Keen wordt alvast 1 piloot. (goed nieuws :p)

Jens Möller is de 2de piloot. Is hij trouwens niet de eigenaar van de wagen?

Nicolas Kiesa zal zijn sponsorgeld nodig hebben om in DTM te blijven.

Grig-O 23-08-2006 18:10

PSI rijdt nu vanaf Donington toch met Michelins...

JorritVD 24-08-2006 11:29

Das goed nieuws. Hopelijk kunnen ze nu ook voor de overwinning gaan in de LMS, maar ze zullen zware tegenstand krijgen van Oreca met de Saleen en de DBR9 van Larbre.

Raceboy 24-08-2006 20:30

Lammers gaat testen in Europa en japan voor 2007:

Quote:

Jan Lammers' Racing for Holland squad have ended their Le Mans Series campaign two races early to concentrate on preparations for 2007, as reported in this week's Autosport.

The Racing for Holland Dome-Judd S101-Hb has been withdrawn from this weekend's Donington round and the Jarama finale next month. Instead, the team will begin a test programme with next year's Le Mans 24 Hours in mind.

Mark 24-08-2006 20:36

Testen voor 2007? Met een stuk papier zeker waarop het nieuwe ontwerp staat voor 2007 ;) Dome moet nog beginnen aan de bouw van de wagen. Die zie je dus dit jaar niet meer op de baan terug.

FIRE 24-08-2006 21:09

Quote:

Originally Posted by raceboy
Lammers gaat testen in Europa en japan voor 2007:

Dat Lammers ook in de toekomst actief blijft met een Dome is geen verrassing, na LM heeft hij namelijk al gezegd dat hij meer steun uit Japan verwachtte.

Ben wel benieuwd met wat voor LMP1 Dome voor de dag komt. Wordt het weer een cabrio of toch een coupe?

http://www.dome.co.jp/special/images/mpr_a.jpg

Quote:

Originally Posted by Mark
Testen voor 2007? Met een stuk papier zeker waarop het nieuwe ontwerp staat voor 2007 ;) Dome moet nog beginnen aan de bouw van de wagen. Die zie je dus dit jaar niet meer op de baan terug.

Financiele redenen zal ook een grote rol spelen (ik denk de belangrijkste ;)) in de absentie van RfH.

Dome zal waarschijnlijk de wagen inderdaad nog moeten bouwen, al zijn ze daar in het verre Japan misschien al verder dan wij denken.

Ik hoop dat Lammers eindelijk wat meer financiele slagkracht krijgt. De laatste jaren was men, ondanks een zeer klein budget, al een van de betere teams na Audi.

JorritVD 24-08-2006 21:44

Quote:

Originally Posted by FIRE
Dat Lammers ook in de toekomst actief blijft met een Dome is geen verrassing, na LM heeft hij namelijk al gezegd dat hij meer steun uit Japan verwachtte.

Ben wel benieuwd met wat voor LMP1 Dome voor de dag komt. Wordt het weer een cabrio of toch een coupe?

http://www.dome.co.jp/special/images/mpr_a.jpg

Ik denk dat hij ontworpen wordt dat he een cabrio is en met niet al teveel veranderingen dat het een coupe wordt. Maar dat hoeft niet want je kan ook twee verschillende wagens bouwen, want ik dacht dat je pas in 2010 de coupe versie moet comen. dus hebben ze nog 3 jaartjes de tijd om te ontwikkelen en te bouwen van de coupe.

JorritVD 26-08-2006 12:10

Resultaten eerste training
 
Overall: http://www.lemans-series.com/results...n/lmsfree1.pdf
clas: http://www.lemans-series.com/results...msfree1cla.pdf

LMP1:
Courage lijdt voor Pescarolo en Creation

LMP2:
Rollcentre voor RML en Barazi Epsilon

LMGT1:
Team Modena met dbr9 een volle seconde sneller dan de fabrieks ondersteunde team van Larbre met de DBR9 op de tweede plaats.
gevolg op een derde plaats bij de Ferrari 550 van Convers/MenX.
PSI sloom en Oreca zal wel problemen hebben gehad als ze zo'n langzame tijd hebben.

LMGT2:
Virgo met de F430 op de eerste plaats gevolgd door de Panoz van Team LNT.
Op een derde plaats de Spyker met nieuwe line-up: Tom Coronel en Peter Dumbeck. Eerste Porsche (IMSA) op een vijfde plaats.
De andere Spyker was niet zo snel :( .

Viper GTS-R*** 26-08-2006 15:22

Zo te zien wel niet zoveel plaats in de pit's in Donington:)
http://www.projectlemans.de/images/s...n/jh_5317s.jpg
foto: project-lemans.de

JPMontoya 26-08-2006 18:03

Wat lomp ook om naar Donington te gaan...Iedereen weet toch dat daar een van de kleinste pitlanes ligt in Europa....

Grig-O 27-08-2006 12:36

Begint de race om 12u30 zoals op de site of om 13u30 rekening houdend met het tijdsverschil?

FIRE 27-08-2006 13:06

Volgens Motors TV 13:30u

JPMontoya 27-08-2006 13:22

én live stream denk ik op de site van LMES

www.lmes.net

Grig-O 27-08-2006 13:36

... die serieus aan het sputteren is vrees ik. (bij mij toch)

FIRE 27-08-2006 13:38

Mooi zonnig weer in Donington.

Viper GTS-R*** 28-08-2006 01:14

Uitslag per klasse
LMP1
17, Pescarolo Sport-C60 Judd
10, Creation autosport-Creation judd
9, Creation autosport-Creation Judd

LMP2
25, RML - MG Lola EX264
20, Pierre Bruneau - Pilbeam Judd
24, Binnie Motorsports - Lola 05/42 Zytel

GT1
63, Team Modena-DBR9
72, Alphand Aventures-Corvette C5R
67, Convers Menx Team-Ferrari 550

GT2
81, Team LNT- Panoz GTLM
76, Autorlando Sport-Porsche 996 GT3 RSR
97, GPC sport-Ferrari F430 GT

Viper GTS-R*** 28-08-2006 02:03

En als we het klassement na Donington eens bekijken via http://www.lmes.net/fr/classement_gen.asp

LMP1:
Pesca is de ongekroonde koning dit jaar, wat er ook mag gebeuren in Jarama.
Voor de overige plaatste is het nog afwachten wat er in Jarama gebeurt, de 2de en de 5de zitten met maar 5 punten van elkaar verwijderd!

LMP2:
Hier is het nog niet beslist wie kampioen word, top 3 is maar met 6 punten van elkaar verwijderd dus kan nog alle kanten uit! RML Lola, Barazi Courage, en Binnie Lola zijn de kandidaat winnaars maar blijft afwachten natuurlijk!

GT1:
Doordat Oreca niet finishte in Donington zijn ze hun kansen zo goed als kwijt, tenzij alle GT1's uitvallen en zij dus 10 punten pakken komen ze exceco te staan met Alphand... onmogelijk dus;)
Maar top 3 is maar met 1 punt uit elkaar te houden!!
Luc alphand Corvette C5-R 25pt, Larbre DBR9 24pt, Menx F550 24pt!!!
Wat mij wel opvalt en ik niet goed begrijp, Team Modena dat nu de race gewonen heeft krijgt punten onder #63, maar waarom niet onder de vorige nr van die wagen toen die onder Cirtek reed met #61/62??

GT2:
Autorlando is kampioen das een feit met 17 punten voorsprong op de 2de!
Wel tussen de 2de en de 5de zitten maar 2 punten verschil, terug zo'n podiumstrijd voor klassement die kan losbarsten in Jarama!

Dus nog waardevolle punten genoeg in Jarama te verdienen voor velen!

FIRE 28-08-2006 19:15

In het eerste deel van de race was de strijd in LMP1 erg mooi. Andere klasses heb ik minder gevolgd, maar volgens mij was GT1 en GT2 ook wel aardig.

Grig-O 28-08-2006 19:24

Team modena zou wel eens met drie wagens kunnen uitkomen volgend jaar...
Misschien is de 61/ 62/ 63 een voorbode van dat nieuws.

Yvonne 28-08-2006 19:58

Het was in Donington mooi weer tijdens de races. De avonden waren wél erg nat. Inderdaad was de pitstraat erg smal. PSI moest bijvoorbeeld hun Corvette iets verder plaatsen.

Verder is Donington dus super voor foto's. Er is daar een haarspeldbocht bijna zonder hekken. Voor de rest ligt het circuit lekker in het groen. Dus vanuit je luie zetel eens naar een race kijken, en ondertussen genieten van het zonnetje...met een perfect uitzicht.

Inderdaad een mooi LMP1 gevecht. Maar ook wat leuke gevechten in de GT1 serie gezien (hoofdzakelijk op die PSI Corvette gelet).

Het was echt super tof daar! Toch wat volk, maar niet overdreven vol. En de Britten zijn netjes...weinig tot geen hek. Alleen een laag hekje met een bordje was voldoende om de Britten buiten de baan te houden.

Het was jammer dat Kuismanen tijdens de race in de grindbak kwam, maar daar kwamen er meerdere, anders was het echt een mooie strijd daar geworden. Het verschil in de kwalificaties was minimaal.


All times are GMT +2. The time now is 04:50.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.