![]() |
Ik heb gevraagd aan Care Racing hoeveel het kost om een Ferrari 550 te leasen voor een seizoen in de Fia GT. Prijs is incl met het opzetten van een soort of nieuw team.
Dit gaven ze aan reactie: Quote:
Ik ben natuurlijk ook opzoek geweest naar andere auto's -Spyker C8 Spyder GT2-R (semi-fabrieksteam) = €600.000,- + alle schades + coureur salaris. In deze prijs zit in: Spyker onderhoudt de auto, Benzine, entree geld, monteurs, hulp van fabrieksteam etc. etc. -Ferrari 575 van JMB = ongeveer 600.000,- -Ferrari 360 van JMB = ongeveer 180.000,- tot 260.000,- Hier staan ook auto's te koop, maar staan geen prijzen bij: http://www.lmchallenge.jp/e/news/0512_01.html Hier staan ook wel interesante auto's te koop: http://www.racecarsdirect.com/categories/9/34.html zoals de: Stealth B6 GT Silhouettes GS BMW GTR V8 Vonka Porsche Dodge Viper CC Grasser-Ultima GT1 BMW Z3 GT V8 Dus als teams/coureurs/sponsors/partners geinterseerd zijn kunnen ze me altijd een PM sturen. |
Als het allemaal zo makkelijk zou zijn om dit alles bij elkaar te krijgen zou je een veld van 70+ wagens hebben ofzo. Maar toch veel geluk hierbij ;) Je zal het nodig hebben :)
|
Quote:
Hou oud ben je eigenlijk, Jorrit? Ik begrijp dat dat privé is, maar zo'n info vind ik vrij belangrijk als ik reply geef. Of gewoon om bepaalde berichten te interpreteren... |
Quote:
|
Misschien een beetje vroeg om te melden, maar ik heb met JMB gesproken over de Maserati MC12.
Ze waren in Spa er niet bij vanwege dat ze niet voldoende budget konden vinden, maar ze proberen wel tijdens de laatste ronde van de Fia GT in Dubaï aanwezig te zijn. Ook heb ik gevraagd of de MC12's te koop staan. Daarop antwoorde hij dat momenteel bijde MC12's bij JMB Racing zelf staan en hij zou vragen aan de eigenaars van de MC12's of ze te koop staan. bron: JMB Racing. |
Het is een nobel streven Jorrit, maar ik denk dat je het verkeerd om aanpakt. Ik denk dat je eerst moet zorgen voor budget, en dan pas specifiek naar auto's moet kijken wil je echt een team opzetten. Oftewel een goed presentatiepakket samenstellen en bedrijven rondmailen.
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
---------------------------------------------------------- Ik geloof dat Olivier Carried de 2de rijder op de Lister wordt bron: www.redracinggt.com |
Quote:
Als ik al die bedragen zie dan denk ik dat je eerst een jaar of twee nodig hebt om genoeg sponser's te zoeken want 1.5M€ voor een seizoen met 550 van care racing te rijden.. lijkt me nogal veel, zeker voor dé 1ste wagen dan voor je (wie weet) toekomstige team... Zoals Bramzel zegt best 1st zien welke budgetten je hebt, zien of je genoeg kennissen in autosport en sponsers ervoor hebt om team te vormen en dan wagen uitzoeken. En 1ste wagen is mischien beter om GT2 te kopen/leasen... alhouwel bv zo'n GT2 F430 kost serieus wat geld voor een seizoen. Zoals je aangaf die JMB F360 zoiets in de aart? Nuja K'wens beste mee maar tzal geen peace of cake zijn;) |
Bovendien denk ik dat je als 16-jarige weinig credibiliteit zal krijgen bij het aanschrijven van sponsors om een team op te starten. En dat is echt niet verkeerd bedoeld hoor, het is gewoon de realiteit.
Als ik u was en je droomt echt van een team op te starten, zou ik in ieder geval klein beginnen en een beetje ervaring opdoen...en wachten tot ik 18 ben. Beginnen met een team in de Belcar Sprint Cup of Endurance of zo. Alhoewel dat toch ook niet 'klein' te noemen is, want ik zou geen afbreuk willen doen aan de serie. In de Endurance zijn ook al redelijke bedragen nodig om competitief te blijven. Vraag het maar aan een paar leden hier die er racen. :) Fia GT is big business en als 'leek' word je echt wel tussen de haaien gegooid. Als je geen managing skills of ervaring hebt in de sector, lijkt het mij vrij moeilijk om te 'overleven'. Ik wil je zeker niet afschrikken, maar je moet altijd een nuchtere kijk hebben op zulke zaken. :) |
@ Belle: jep daar zeg je zoiets, kijk maar naar Race Alliance team met hun Aston's. Zij hebben goede piloten, goede wagen's, veel geld en sponsers...
En toch lukt het hen niet, om net die reden die jij ook aangaf: ervaring in de GT endurance... |
Quote:
Hou er rekening mee dat we commissie tellen op PM's met sponsorvoorstellen, in autosport is het eerste woord geld en het tweede commissie ;) Dit is regelrecht gefantaseer en dagdromerij. Gaan we nu verder over de echte FIA GT op Paul Ricard? |
:confused: Dus als ik nu zeg dat ik graag eens de 24 uren van Spa zou winnen dan is dat meteen gefantaseer en dagdromerij???
Hij mag toch proberen? Het is volgens mij mss een kwestie van de juiste mensen te vinden die raad kunnen geven? (Kurt Mollekens,...) Aja op het forum van endurance-info staat er een mogelijkheid om binnen te komen op het HTTT... |
Quote:
Hij mag zeker proberen hoor...but don't say we didn't warn him. ;) En nu over naar Paul Ricard... :) |
Quote:
|
Ja maar Markie is een pessimist (-> site)
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
O ja, goede voorbeeld geven. Dat doen we dan bij deze. Onze Jorrit heeft een mailtje binnengekregen waarin bedragen genoemd worden. Is toch niet zo netjes op dat zomaar op een forum te kwakken. Of wel? |
Grig-O en Jorrit, jullie kunnen misschien samen een team beginnen? Samson&gert racing of Plopracing? Jullie kunnen misschien een Porsche aankopen bij Nikko :)
http://www.nikko-rc.com/products/evolution/100407A2.gif |
Awel ja. Ik kan al een klein bedrag (15.000) sponseren en dan rijden we mss een jaartje belcar sprint of endurance ofzo ;)
JVD racing wordt dan vervangen door JVDG Motorsport ofzo. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Echter als je mij wilt betichten van kwalijke uitspraken is dat voor mij geen probleem. Wel dat je je dan verlaagt tot mijn gewraakte nivo in jou ogen dan. Door mij hufter te noemen ben je uiteindelijk geen haar beter dan mij. Kijk, zoiets gewoon vrolijk met modder gooien. Bramzel & Mark, de hufters van Poldercounty :D |
Fijn, gaan we nu ook nog woorden in de mond leggen. Ik noem jou nergens een hufter, ik zeg dat je je als een hufter gedraagt. Da's een groot verschil. Verder ben ik zelf ook een realist, maar dat kan je ook op een normale manier duidelijkmaken. Ik begrijp ook wel dat zijn plan optimistisch is en ook ik weet wel dat het bij dromen blijft, maar om dat dan gelijk voor schut te zetten vind ik gewoonweg bot. Dat kan je ook prima op een normale manier zeggen waarmee je zo'n jongen in zijn waarde laat, Belle bewijst dat met haar reply.
|
Quote:
In ieder geval, ik wacht met spanning op het business development programma van JorritVD. Sterker nog, ik hoop dat ie me over 15 jaar om de oren slaat me deze thread als hij succesvol een tweetal C12R's heeft lopen in een kampioenschap ;) |
Als ik wil kan ik zelfs nu al Spyker bellen om te zeggen dat ik het geld heb om een team te starten. Maar dan krijg ik het geld van iemand (rijdt is de DSC met een BMW in de SS klasse) die ik nog niet zo lang ken en dan heb ik geen zekerhijd voor op de langere termijn, en dat wil ik juist. want zo als er al is gezegd dat je ervaring nodig hebt, en dat komt in de jaren en dan heb je de kans om op het podium te staan en dan het liefst aan het eind van het jaar bij de Fia bijeenkomst de kampioenschaal te krijgen. Die man heeft het geld omdat hij veel bedrijven financieel ervooruit heeft geholpen.
Ik heb ook een contact in Australië. Hij is bezig met een paar sponsors daar en ook een paar teams die in de Australien GT kampioenschap rijden. Zelf ga ik zoizo eerst niet rijden. Dat omdat ik nog maar 16 jaar ben en nog maar 2,5 jaar kart ervaring heb met een 125cc nationaal (schakel). Als het team er is, zal het waarschijnlijk op iemands anders naam komen te staan tot dat ik 18 ben(leerplicht e.d.). p.s: de uitspraken vallen wel mee. Ik ben wel wat gewend :D |
Quote:
nee dat kan jij allemaal niet. Jij bent niet handelingsbekwaam. Volgens de wet mag jij zelfs geen brommer kopen zonder de toestemming van je ouders. |
Quote:
Maar laten we er maar over ophouden, denk dat we onze punten wel duidelijk gemaakt hebben nu. Quote:
|
Quote:
Quote:
Quote:
http://www.jipnunspeet.nl/recht/fami...gsbekwaam_.php |
Kan iemand misschien deze thread sluiten?
straks komen er nog rellen uit, en dat is niet echt goed voor de forum. |
Quote:
Zij weten waar ze over spreken, en zouden je goede raad kunnen geven! Zelf vind ik het wel een tof onderwerp als thread hoor, juist dat gebekvecht tussen enkelen is wat minder positief aan de thread, maarja meningsverschillen daar zit een forum natuurlijk vol van hé, discusieren tis me wat:rolleyes: |
Ben zelf ook wel benieuwd wat iemand als Chauffeur hierover te vertellen heeft, tegen wat voor zaken je aanloopt en wat de dingen zijn waarmee je te maken krijgt in een dergelijke situatie.
|
Quote:
Leer aub fatsoenlijk Engels, want dat behaard Engels van RSC zullen ze niet begrijpen als je over een set-up moet discussiëren met een mecano. :) |
Quote:
|
Ok, tof idee Jorrit. Al contact gelegd met Euser? Ik heb al 'ns contact gehad met Yab Yum, zij hebben ook interesse om te sponsoren, tevens als de 1 na grootste Drukkerij van reclamekrantjes in Nederland. Maar ik wil nog niet meteen in Fia-GT starten, ik ga misschien de Belien GTR V8 kopen(deze staat te koop) daar eerst wat ervaring mee opdoen in een kampioenschap en dan verder kijken. Kan meteen op hoogste trapje beginnen en dan vervolgens terugzakken, ik wil liever halverweg op de trap springen en dan vervolgens opklimmen.
BTW, weet iemand iets meer over de GS M3 WTCC? Heb deze niet meer in Belcar aan 't werk gezien, staat deze ook te koop? Ook vrij snelle wagen! |
Quote:
|
Dromen mag, maar wel realistisch blijven hé. Het gaat niet allemaal zo makkelijk als je denkt!
Eerst en vooral ga je als minderjarige niet au sérieux genomen worden, ten tweede zou ik eerst proberen te wandelen alvorens te gaan hardlopen... ;) Veel succes zou ik zeggen. |
Ik vind het bizar dat sommige mensen Jorrit's leeftijd als een hekelpunt zien. Wettelijk gezien wel, maar als alle inschrijvingen op een meerderjarige gebeuren en hij enkel de zaken organiseert, zie ik geen probleem. Ik zou de minderjarigen de kost niet willen geven die in het verleden een succesvolle business gestart hebben, kijk maar even naar de IT-wereld pakweg 10 jaar terug. De semi-biografie van Bernie Ecclestone lezen werkt ook verhelderend als het gaat over business-rijpheid:) Drijfveer, wil & de juiste mensen kennen lijkt mij ontzettend belangrijk en dat zit er wel denk ik zo...
Bij mij zou het alleszins niet opkomen bestaande teams te bevragen over prijzen van wagens etc... De opmerking over zijn Engels vind ik ook vreemd. Je gaat mij niet vertellen dat iedereen in de autosportwereld vloeiend Engels praat, want dan lig ik in een deuk... zelfs in de F1-klasse spreekt de helft ronduit beroerd Engels, en dan hebben we hen niet eens zien schrijven:rolleyes: . Brieven/berichten in het Engels kan door iemand vertaald worden hé, ik wil het zelfs doen voor hem:p Alleen lijkt de FIA GT-droom wel wat hoog gegrepen als start. Zonder de nodige ervaring kan je daar niets beginnen. GLPK is toch echt een groot Belgisch team (ik heb het dan over de prestaties), maar heeft het in de FIA GT ook niet voor het grijpen. Zoals voorgesteld, beginnen in de Belcar lijkt me een beter idee. Competitie genoeg zolang je uit klasse 1 blijft:eek: |
All times are GMT +2. The time now is 20:47. |