![]() |
Euphony 24 Hours 2006: Trainingen en kwalificaties
De eerste beelden druppelen binnen. De livery van de Prospeed-RS is een prachtige retro ( http://www.24u.be/pics2006/entrylist/175/21.jpg )
In de eerste vrije training zijn geen gekke dingen gebeurd volgens de live-ticker op 24u.be |
23.08 - 21:14 Selleslagh Racing vecht terug: 1:23,859
23.08 - 21:06 De GLPK Corvette blijft aanvallen. Ze duiken nog een seconde onder hun eerste getimide ronde: 1:29,032. 23.08 - 21:05 GLPK zet meteen de toon: 1:30,0 ??? |
De Corvette van SRT staat tweede. Geen wereldtopchrono dus :)
Foutje van 24u.be |
Quote:
|
O ja leuk dat je mij bevooroordeelt omdak ik -18 ben.
Ik wou gewoon aanduiden dat er een fout staat op 24u.be... De volgende keer geef ik wel een link hoor... |
Bij deze toch even de equipe van 24u.be salueren. Dankzij hen kan ik vanuit Noorwegen perfect de race volgen ! Keep up the good work!
|
Quote:
copyright komt inderdaad niet aan bod in de humaniora |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Joost |
Quote:
|
Kris Wauters is gecrasht in Bianchi bocht tijdens de 3de sessie die nog bezig is. Rode vlag, piloot is ok. Hopelijk valt de wagen nog mee...:confused:
http://www.24u.be/2006/nl/livenews/0/ |
Quote:
Ik denk dat AD hem wel zal kunnen herstellen. De 70 ziet er nog redelijk goed uit volgens mij is er daar niet veel schade... |
Maxime Soulet pakt Pole met de C5-R voor het SRT team.
op 1 tiende en op de tweede plaats staat het GLPK team. op 1,3 sec van de eerste plaats is de Marcos LM600 op de derde plaats |
Ook wel te vermelden die zéér snelle tijd (1:33,719) van de G&A Mosler waardoor hij naast de Marcos (1:30,377) op P4 staat!
Even de top tijden van de Corvette's noteren. SRT: 1:29.031 GLPK: 1:29.155 |
Quote:
En de Marcos is uiteindelijk toch ook nog iets dichter in de buurt van de Corvettes kunnen geraken, maar natuurlijk nog altijd op 1,346 seconden. |
Quote:
|
Quote:
|
't was inderdaad Hezemans die nog probeerde.
|
Quote:
SRT: 1.29,031 GLPK: 1.29,032 Hier zijn de tijden van alle qualificatie's: http://www.raceresults.nu/uitslagen/...20Combined.htm |
Quote:
|
Quote:
|
een verschil van 0.001s? niet slecht
|
Quote:
|
Quote:
srt dus op pole :eek: en mosler op p4 :eek: eens benieuwd hoe ze het in de race zullen doen ! ik blijf erin geloven dat glpk de race gaat winnen ik hoop wel dat de mosler de race kan uitrijden op een podium plaats in de klasse ! |
Even nog vermelden dat Maxime Soulet zonder eerdere ervaring in een Corvette die tijd heeft neergezet!! En dan waren er hier nog mensen die bij de poll beweerden dat SRT een minder goed rijderskwartet heeft dan GLPK. Maxime Soulet heeft hiermee duidelijk zijn visitekaartje afgegeven!!
|
Quote:
De 24 uur van Spa vergeten? |
Quote:
|
Ja daar sla je de bal goed mis. Ik dacht dat hij zelfs op de testdag begin juli in de Vette heeft gezeten?
|
hij heeft geloof ik hiervoor 2 keer in de SRT Corvette gezeten. Maar toch goed gedaan. en Spa heeft hij alleen de trainingen en de kwalificaties gereden. De race was na 2 uur over en toen had alleen Hart gereden.
|
Quote:
ze hébben dan ook een minder goed kwartet dan GLPK. GLPK heeft zijn tijd in sessie 1 neergezet, SRT in sessie 4. wie weet heeft GLPK dan al geen moeite meer gedaan om hun tijd te verbeteren, ook al omdat een pole in een 24 uurs wedstrijd niet meer dan bijkomend is. |
Quote:
Quote:
|
Hezemans zou zeker en vast die tijd van Soulet verbeterd hebben daar hij niet een fout had gemaakt in zijn snelle ronde. In de eerste sector pitste hij al 0.8 seconden van zijn tijd af, idem voor de 2de sector dus als je ziet dat het verschil 1 duizendste is, had Hezemans zonder dat kleine foutje die tijd van Soulet wel verbeterd. Maar het blijft een ongelooflijk knappe prestatie van Soulet. Wat een klasse ..
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
volgens mij was het ook gewoon de bedoeling dat Hezemans voor de snelste tijd moest gaan, zodat Longin en Kumpen dan met ongeveer dezelfde kansen voor de rijderstitel kunnen strijden in de laaste 2 races. Deze pole laat SRT zien dat ze de zaakjes goed op orde hebben en dat ze met een oudere C5-R de snelheid van de nieuwere C5-R kunnen volgen.\ Het verbaad me ook dat de Marcos een stuk sneller is geworden. Tijdens de Midsummer race reden ze in veel betere weersomstandigheden een 1;31,160. vandaag reden ze een 1;30,377. Ik denk als ze in dezelfde weersomstandigheden hadden gereden dat ze nog wel wat tienden er af hadden gekregen. Dus sinds de Midsummer race hebben ze de Marcos ongeveer 1,5 sec sneller gemaakt. Een paar auto's vallen me tot nu toe wat tegen met de snelheid maar ook een paar verbazen me zeer. Maar we kunnen nu eigenlijks nog niet oordelen want eigenlijks gaat het niet om 1 rondje maar om de auto te sparen en een redelijke snelle en vooral constante ronde tijden neer te zetten. Weet iemand of de Porsche 996 Bi-Turbo van S&P mag meedoen met de race, want ze staan buiten de 130% bij klasse 1 (kijk onderaan): http://www.raceresults.nu/uitslagen/...20Combined.htm Ze hadden versnellingsbak problemen in de eerste kwalificatie sessie en daarna waren ze niet meer op de baan. |
Quote:
|
Nog FF dikke pluim uitdelen aan de jongens (en meisjes :) ) van Belgium racing: 1:36.068
10x klasse 3, 12x klasse 2 en 3x klasse 1 achter zich gehouden.:eek: Iemand een idee wie die tijd gereden heeft? EDIT: lees net op pitstop dat Empsen de snelste tijd gereden heeft. |
Quote:
|
De tijd van Hezemans was 1:29.155 in de vierde kwali, in de ronde waarin hij de fout maakte bij het uitkomen van de Villeneuve. Dat was meteen ook de beste tijd van GLPK in de vierde sessie.
De tijd van Kumpen 1:29.032 was uit de eerste kwali. Soulet is onder de tijd van Kumpen gedoken in de vierde kwali met 1:29.031. |
All times are GMT +2. The time now is 09:44. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.