![]() |
Spyker F1, C. Albers en Ferrari Motoren etc.
Hier het nieuwsbericht ervan: http://www.formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=10223
|
|
Quote:
http://www.spykercars.com/ http://www.spykersquadron.com/ |
Flauwe kul dat met die Spyker F1-motoren.
|
Quote:
|
|
Quote:
Iets over de persoon Muller: http://www.fembusiness.nl/fembusines...alprofile.html |
De aandeelhouders zijn het toch niet zitten.
Quote:
|
Zoals ik het begrijp wordt Spyker als investeringsvehikel gebruikt. Externe financiers pompen geld in Spyker wat vervolgens doorgesluist wordt naar het F1 team.
Ik vraag me af of Spyker als autofabrikant echt baat heeft bij F1. Volgens mij zullen de extra verkopen van Spykers niet opwegen tegen de kosten van F1. Ik blijf dan, ondanks dat het in de toekomst voor Nederlandse aspirant F1 coureurs voordelen kan hebben, skeptisch t.o.v. een Spyker F1 team. Wil je enigzins meedraaien in F1 dan zal men volgens mij jaarlijks toch 80 tot 120 miljoen Euro op tafel moeten leggen. Quote:
Tom Coronel, Albers en v/d Garde weten wel wie ze als vriendin uitgezocht hebben :D |
Quote:
|
Quote:
|
Zouden ze eerst niet zorgen dat hun GT eens een keertje wint ipv over de F1 te zitten fantaseren...:crazy:
|
Quote:
Waarop baseer je uberhaupt je uitspraken? Het slaat werkelijk nergens op! Spyker is alleen bekend in Nederland, enkele racefreaks en wat miljonairs her en der around the world. Weleens gekeken naar het bedrijf Midland? Ooit al eens gezocht via google naar de omzet van dit bedrijf? Bezoek gewoon eens http://www.midland.gg tijdens je MSN-sessies ;) |
Dat gezever met Mol en Midland sleept al maanden aan. Is daar al enige vordering geboekt? Lijkt me niet, ookal beweert hij dat ze in het weekend de deal met Midland zullen bekendmaken. En zoals in dat ene artikel van grandprix.com gezegd wordt: "oppassen met geruchten uit Nederland". Dat moeten we al jaren doen. Ga voor de lol eens even een artikeltje schrijven met de titel: "Verstappen vervangt Schumacher bij Toyota" en driekwart Nederland gaat het nog geloven als je er bijschrijft dat "de deal zo goed als rond is" en "ze het in Italië gaan bevestigen". Waar rook is is vuur... in dit geval een Cosworth-motor die de geest geeft.
Alles eraan doen om Albers in de F1 te houden. Maar wat heb je aan een piloot die zijn hele carrière bij een paar slechte F1-team zit rond te toeren? Als Albers dat verkiest boven de mogelijkheid om in de DTM races te winnen en kampioen te worden, moet ie maar zo doorgaan. Het Spyker F1-team (als het al zal bestaan) zal een dure grap en een dikke flop worden, net als Midland. Misschien zou ik zoals Bob McKenzie moeten doen: als Spyker F1 er komt en het langer dan 2 jaar in de F1 kan uithouden ga ik in mijn adamskostuum een toertje Zolder lopen... |
Quote:
|
Quote:
De C8 was daar immers filmwagen van dienst, allez voor de eerste 5 minuten, want daarna was zelfs Sharon Stone hem beu:eek: |
Hoe vat men dit nieuws op in het buitenland?
Quote:
|
Kijk eens naar post 8 in deze thread :)
|
Quote:
|
F1racing.nl meldt nu dat de verkoop rond is.
MF1racing is verkocht aan Michiel Mol. Meer duidelijkheid waarschijnlijk dit weekend tijdens het GP weekend in Monza. De pers gaat nogal zijn werk hebben dan, schumi dan wel of niet stop, Midland verkocht, ... Dan weten we ook zogoed als zeker waar Albers zal rijden. Maar Monteiro die graag bij Midland wou blijven, die zie ik dan nog niet meteen blijven. Maar een weer Albers - Doornbos, dat zie ik dan ook weer niet zo snel gebeuren. |
NU is het pas officieel:
Quote:
Nu hopen dat ze (Spyker F1) het geen twee jaar volhouden, anders mag ik mijn adamskostuum bovenhalen. |
Ze hebben meteen al pretenties ;)
http://www.ad.nl/sport/article633343.ece GR8 ( team achter Albers) heeft opeens sponsors in overvloed. Een van de (zelfbenoemde?) deskundigen in dat artikel gaat zelfs de vergelijking aan met Ferrari :D Die desbetreffende kerel heeft werkelijk niets begrepen van Ferrari, historie en F1. Tja en dan de vergelijking maken met Spyker? Vragen om reacties :D |
Ze krijgen inderdaad veel praat al direct daar...:D
'k Heb al meer de naam Ferrari horen vallen dan wat anders. Trouwens, Midland is gekocht door iets meer dan 50% van het bedrag te betalen. De overige helft wordt de komende 2 jaar afbetaald via de opbrengst aan deelname & TV inkomsten...:rolleyes: |
nieuwe eigenaar, nieuwe livery:
http://images.f1racing.net/large/64175.jpg http://images.f1racing.net/large/64170.jpg www.f1racing.net |
Hij is stoer. Een beetje McLaren achtig, maar dat was de Midland livery ook al.
Zo te zien staan de twee nieuwe sponsors er ook al op: Eccky (voorvleugel) en zecco (onder de spiegels) Quote:
|
Quote:
Wat de nieuwe livery betreft. Afwachten wat de F1-commissie beslist, want als team mag je tijdens het seizoen niet veranderen van livery zonder de beslissing van de F1-commissie. Enkel de derde wagen van een team mag naar goeddunken van livery veranderen. |
Ik heb die redenering nog al gehoord, maar BAR reed één van de vorige jaren de GP van China toch ook in andere livery (555 ipv Lucky Strike)? Als ze dit al gaan verbieden, waar eindigt het dan amai...
|
dat was niet echt een andere livery, gewoon enkele kleuren gewijzigd, en andere sponsors
|
Wat betreft Spyker F1...............er schijnt nog een addertje van 48 milj. € onder het gras te liggen ;) Eens kijken of we dat kunnen vinden op de FIA-site.
|
Quote:
Dat addertje van 48 miljoen. Spyker MF1 Racing is an sich geen nieuw team en dus moet die waarborg niet worden betaald. Daarom hebben ze waarschijnlijk "MF1" in de naam behouden... |
Quote:
Maar nog een reden dat MF1 in de naam blijft is vanwege omdat de naam van het chassis niet zo maar mag veranderd worden. Quintarelli maakt vandaag F1-debuut bij Spyker http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=130485 Spyker heeft toestemming om de nieuwe kleuren te gebruiken: http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=130496 |
Quote:
1) Als men van alle andere teams toestemming heeft. of 2) 1x per 5 jaar Dat teams hun kleurstelling niet mogen veranderen is nieuw voor mij. De oude naam is ook nu nog actueel: M-ConsortiumF1 ;) |
Quote:
|
Quote:
http://www.f1fotos.be/GP/2005/China/2.jpg |
Mja, dat beetje blauw was om bij het logo van 555 (= ook een merk van BAT) te passen. Zoiets is toegestaan, omdat het niet gaat om een drastische liverywijziging.
Waarom een team toestemming nodig heeft om zijn livery te veranderen? Ik vind de reglementen daaromtrent niet erg duidelijk. |
Quote:
Heeft een belang van 17% gekocht.De prijs weet ik niet juist meer. Spyker sprijd de overname prijs over drie jaar. Dus zullen ze het zolang moeten uithouden. Slecht nieuws voor Bleulite :p trek die broek al maar uit ! |
Quote:
Het einde is nog niet in zicht ;) We krijgen een Fiorano in de polder :D Quote:
|
Weer veel onbekende sponsors te zien overal. Als je het mij vraagt, gaat dit avontuur niet lang duren. ;)
|
Quote:
|
ja, maar als team ga je best ook op zoek naar een sponsor die al zo'n grote naam heeft, dat hij meteen een paar jaar een groot deel van het budget kan voorzien ;)
als je elk jaar weer een groot aantal nieuwe sponsordeals moet sluiten omdat een paar bedrijven zien dat het een grote kostenpost is zonder veel rendement... dat is niet zo gezond |
All times are GMT +2. The time now is 16:07. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.