De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   [Round 15] GP Italië (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13909)

sledge 08-09-2006 14:35

[Round 15] GP Italië

Honda komt met het 2007 spec motor. 2 blowups voor Davidson in 10 ronden. Barrichello en Button blijven binnen tot er een oplossing is. Vermoedelijk komen ze vandaag niet in actie.
Verder is deze GP één van de belangrijkste dit jaar. Schumachr moet voor Alonso eindigen, en maakt bekent of hij stopt of niet....

The Interceptor 08-09-2006 16:41

Honda heeft nochtans al met die 2007 motor getest, in Monza zelfs. En daar verliep te test toch zonder grote problemen. Ik dacht pas na +- 1000km een eerste blow-up, wat voor een eerste test zeker niet slecht is.
Maar nu zit de motor toch anders ineen precies :(

Raceboy 08-09-2006 20:25

Quote:

Angry Formula One drivers will next week publicly call for urgent safety revisions to be made to Monza if they are to race here next year, autosport.com can reveal.

After discussions in the Grand Prix Drivers' Association (GPDA) meeting at Monza on Friday night, the drivers have finally lost their patience in trying to convince the circuit owners that revisions to the track are needed.

Als we die rijders laten doen komt er overal 2 kilometer asfalt tussen de piste en de bandenmuur.

Raceboy 08-09-2006 20:28

Honda met de oude motor terug.

student 09-09-2006 13:13

Komaan piloten, verknoei ook Monza, en wel nu!

smiley 09-09-2006 15:19

wat een quali :worship:
kimi op pole.. maar 2 duizendste sneller als schumi !! en alonso 'pas' 5de

marcel 09-09-2006 16:00

Quote:

Originally Posted by student
Komaan piloten, verknoei ook Monza, en wel nu!

"aanpassingen" zijn niet noodzakelijk "drastische layout-wijzigingen" he

en je moet toegeven, met de snelheden die ze in Monza bereiken, horen de barrieres niet op een metertje naast de baan te staan

Neo-242 09-09-2006 16:24

Quote:

Originally Posted by smiley
wat een quali :worship:
kimi op pole.. maar 2 duizendste sneller als schumi !! en alonso 'pas' 5de

Wel een indrukwekkende prestatie van Alonso ook hoor... z'n schema werd volledig verstoord door die lekke band, en de wagen was toch ook beschadigd. Al bij al een zeer sterke ronde in zo'n netelige situatie...

AlainH 09-09-2006 20:03

Alonso wordt teruggezet naar de 10de positie
www.standaard.be

senna's kingdom 09-09-2006 20:23

Zo straf!
alonso zat zeker 2 seconden voor massa:no: :fight: .
Dit is toch wel onterecht hoor.
Maar ja,ze zitten nu ook in italie he:frusty: .

Neo-242 09-09-2006 21:27

Wie zei hier ook alweer: F1 is een soap? Nagel op de kop. Gewoon belachelijk hoe FIA het WK kunstmatig in leven probeert te houden tot het einde. Cadeautje om der Schum met een extra titel op pensioen te sturen zekers?:D

senna's kingdom 09-09-2006 21:30

Ik denk het neo.
Alle,het is te zeggen.
Het is duidelijk dat de FIA schumacher met de 8ste tittel naar huis wil sturen.
Genoeg feiten dat dit duidelijk maken.

1 woord:ZWAK:no:

Lambo 10-09-2006 00:25

mja... ik snap ook wel dat Alonso nog een extra ronde wilde rijden, maar mensen in een inlap moeten nu eenmaal piloten in een snelle ronde laten passeren...

Raceboy 10-09-2006 00:37

het gaat over een outlap

marcel 10-09-2006 03:05

Quote:

Originally Posted by Lambo
mja... ik snap ook wel dat Alonso nog een extra ronde wilde rijden, maar mensen in een inlap moeten nu eenmaal piloten in een snelle ronde laten passeren...

mja, maar Massa zou volgens de telemetrie er zelfs voordeel uit gehaald hebben omwille van de slipstream

Superdiesel 10-09-2006 13:07

Het gaat hier inderdaad over een outlap. Maar Alonso zit helemaal op het einde van zijn outlap en moet dus volluit gaan om :

1) Een goede snelheid te hebben bij het uitkomen van de Parabolica (curciaal voor een snelle ronde)
2) Op tijd aan start en finish door te komen. Het was echt heel nipt, hij had maar een seconde of 3 maar over om nog een vliegende ronde te kunen beginnen.

Het is dus niet zo dat Alonso in een 'trage' outlap zat, hij ging echt wel volluit.

Trouwens, bekijk de beelden nog maar eens. Alonso zit minstens 100 meter vóór Massa. Is dat hinderen?

senna's kingdom 10-09-2006 13:09

Alonso reageerd verontwaardigd na zijn onterechte straf voor het hinderen van massa.
Hij reageerd met F1 is geen sport meer.
Zou er nu een lichtje gaan branden bij eclestone en maxke?
In sport hoort fairplay.
Dat hoort al een ruime tijd niet meer in de F1.
Genoeg voorbeelden van.
meer: http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=129512

Hier een beeld toen massa voor de laatste bocht kwam in de kwalificatie.
Duidelijk genoeg dat alonso niet hinderd en de straf absoluut absurd is!
http://www.youtube.com/watch?v=VcUGC_GoVnc

smiley 10-09-2006 13:10

als er iemand voor u rijdt kunt ge wel rapper in de fout gaan denk ik.. omdat ge dan iemand voor u hebt en daar gaat ook weer een deel van uw aandacht naar..
maar als schumacher fan ga ik er nie teveel over zagen.. voor mij is het eens zo fijn dat alonso op p10 gezet wordt..

Superdiesel 10-09-2006 13:25

Da's dikke zever he?
In de race rijden ze dikwijls rondenlang veel dichter achter elkaar aan. Gaan ze daarom rapper in de fout?

De FIA is deze keer mijns inzien zééér zwak bezig.

Nicki_Mks 10-09-2006 13:35

Ik denk dat ieder neutraal persoon die de F1 volgt enkel kan reageren met shocked but not surprised... Ik kan echt niet meer rationeel verklaren waarom ik deze sport nog steeds volg.

sledge 10-09-2006 13:42

Ik heb geen beelden gezien, maar volgens enkele foto's dat ik gezien heb lijkt het me een zware vergissing om daar een straf voor te geven.

student 10-09-2006 14:04

Quote:

Originally Posted by marcel
"aanpassingen" zijn niet noodzakelijk "drastische layout-wijzigingen" he

en je moet toegeven, met de snelheden die ze in Monza bereiken, horen de barrieres niet op een metertje naast de baan te staan

als ze niet meer durven moeten ze maar trager rijden he!
Dat is nu eenmaal het circuit, heeft jaren goed gewerkt, als ge het in uw broek doet tegen 360 rijdt ge 260 he.

Als ge het aspect "gevaar" weghaalt, blijft er van de race niks over. Veiligheid is nodig, maar het risico ook.

senna's kingdom 10-09-2006 14:08

Als ze bang zijn van de hoge snelheid moeten ze maar in een toerwagen zitten.
Het is zoals gewoonlijk coulthard dat er over ligt te zeuren.
Ook webber.Dan hoor je niet in een F1 te zitten he.
Dan hadden ze met een F1 van 15 jaar terug moeten rijden.
Dan leggen ze een ei in hun broek:rolleyes: .

senna's kingdom 10-09-2006 16:31

Schumacher verdiend gewonnen.
raikkonen ook goed gereden.
Wat een prestatie van kubica.
Heidfeld deed het een stuk minder en kubica maakte het goed.
Alonso had ook een knappe race en jammer dat zijn motor het begaf.
Maar wel best logisch omdat alonso de hele wedstrijd achter anderen reed en waarschijnlijk te weinig koeling had.
Op het rechte stuk reed hij altijd in het midden om frisse lucht te pakken.
Jammer,maar dat is de sport.
Massa was vandaag toch een stuk minder.
Liet regelmatig plaatsen liggen.
Fisichella in stilte opgeklommen met 1 stop.
Verklaarde zijn slechte kwalificatie.

Neo-242 10-09-2006 16:42

• Proficiat aan de FIA & sportcommisie om het WK optimaal spannend te houden op artificiële wijze.:applaus:
  • Proficiat aan Raikkonen, Kubica en Alonso die allen een ronduit magistrale wedstrijd reden;)
  • Proficiat aan een absolute kutregie, die erin slaagde alle actie op de baan te missen in rechtstreekse uitzending:applaus:
    Dat men zelfs Kubica's eerste podiumfinish offerde voor de uitloopronde van Schumacher was ronduit zielig:o
  • Massa zonder punten naar huis, verdiende loon:D
  • Schumacher zorgt dan toch nog voor het mooiste moment sinds ik de F1 volg: hij stopt echt!!:worship: Podiumceremonie was leuk, speech vond ik ronduit puberaal gebracht. Vooraf ingeoefend en zelfs niet eens Raikkonen bij naam noemen als z'n opvolger.:rolleyes: Geef hem gauw die 8e titel en hop, geschiedenisboekje in :bye:

Savi 10-09-2006 16:52

Quote:

Originally Posted by senna's kingdom
Maar wel best logisch omdat alonso de hele wedstrijd achter anderen reed en waarschijnlijk te weinig koeling had.

Iets waar hij natuurlijk alleen last van had...?:crazy: Zo logisch is dat niet.

Nicki_Mks 10-09-2006 18:05

Quote:

Originally Posted by Neo-242
Geef hem gauw die 8e titel en hop, geschiedenisboekje in :bye:

Ik hoop eerder dat hij voor zichzelf een afscheid à la Zidane voorziet... Maar ik vrees dat hij tegenwoordig Alonso met een pistool zou moeten uitschakelen vooraleer de FIA zal ingrijpen...

marcel 10-09-2006 21:12

k heb eigenlijk weer iets raar gezien vandaag: Button die op het einde van de eerste ronde nog zig-zagde, alsof hij zijn banden aan het opwarmen was? hij was de enige...

marcel 10-09-2006 21:13

Quote:

Originally Posted by Nicki_Mks
Ik hoop eerder dat hij voor zichzelf een afscheid à la Zidane voorziet...

ik hoop dat hij voor een iets sportiever afscheid als Zidane gaat...

The Interceptor 10-09-2006 22:36

Quote:

Originally Posted by marcel
k heb eigenlijk weer iets raar gezien vandaag: Button die op het einde van de eerste ronde nog zig-zagde, alsof hij zijn banden aan het opwarmen was? hij was de enige...

Dat was mij ook opgevallen ja. Een van de BMW's heeft dat in de eerste ronde richting de Ascari chicane ook nog gedaan. Wellicht om de banden wat sneller op temperatuur te krijgen ja.

Fonne 10-09-2006 23:06

Ik heb het onlangs nog tegen vrienden gezegd he.
De FIA en Ferrari spelen onder 1 hoedje maar ze verklaarde me gek.
Alonso die Massa hinderd laat me niet lachen . Dikke flauwe kul.

pompierke 10-09-2006 23:20

Quote:

Originally Posted by Fonne
Ik heb het onlangs nog tegen vrienden gezegd he.
De FIA en Ferrari spelen onder 1 hoedje maar ze verklaarde me gek.
Alonso die Massa hinderd laat me niet lachen . Dikke flauwe kul.

Sluit ik mij volledig mee aan, hinderen, mijn kl.... :no: hij kon zelfs niet aan Alonso.
verkochte boel noem ik dat.:no:
Die stomme pruis moet kampioen worden, begint een beetje op te vallen.

Neo-242 10-09-2006 23:50

Ahja, wat is nu beter voor Bernie en de FIA dan hun "grootste kampioen ooit" met een titel op pensioen te zien gaan...:rolleyes:
En dan is er nog altijd volk dat niet wil inzien dat het in de F1 al lang niet meer om de sport gaat.

Fonne 10-09-2006 23:53

Quote:

Originally Posted by Neo-242
Ahja, wat is nu beter voor Bernie en de FIA dan hun "grootste kampioen ooit" met een titel op pensioen te zien gaan...:rolleyes:
En dan is er nog altijd volk dat niet wil inzien dat het in de F1 al lang niet meer om de sport gaat.

Dat ze alemaal maar op pensioen gaan. Dieje bernie gaat al veel te lang mee.

Nicki_Mks 11-09-2006 10:46

Moet Alonso eigenlijk niet gestraft worden omdat hij gisteren Massa gehinderd en verblind heeft? Lijkt me even redelijk dan de straf van zaterdag...

Neo-242 11-09-2006 16:15

Quote:

Originally Posted by Nicki_Mks
Moet Alonso eigenlijk niet gestraft worden omdat hij gisteren Massa gehinderd en verblind heeft? Lijkt me even redelijk dan de straf van zaterdag...

Breng die FIA eikels niet op ideëen hé :D

senna's kingdom 11-09-2006 16:57

Wie weet gaan ze nog de doodstraf invoeren:D .

FIRE 11-09-2006 18:52

Die straf voor Alonso van zaterdag is echt belachelijk.

smiley 11-09-2006 20:42

nja of hij nu van de 5de of 10de plaats had gesart.. 10 ronden voor het einde zou er toch een renault motor kaboem hebbe gezegt.. en daar kan je niet onderuit komen .

Finish 11-09-2006 21:43

tja, hij heeft harder moeten pushen he, toch ook niet te onderschatten. gezien het feit dat de Renault dit jaar nauwelijks is uitgevallen (tenzij bij Fisico die deze keer eens het thuisvoordeel had), is het toch uitzonderlijk te noemen dat hij net nu een rookpluim ontwikkelt...

ik stel me vragen bij de mensen die verantwoordelijk zijn voor die P10 van Alonso. Was hun beslissing wel doordacht genoeg ? Het klinkt toch enorm sappig om de regerend wereldkampioen in het land van zijn grootste concurrent een betwijfelbare straf op te leggen. Nevertheless, ze waren evengoed consequent met het Schumachergevalletje in Monaco. Zijn dat dezelfde mensen dan ? Of moeten we echt gaan geloven in een poppenkast die vanop voorhand vastlag ? Misschien was er wel geknoeid aan de motor van Fernando ? Conspiracy Theory !

All times are GMT +2. The time now is 16:59.