![]() |
FIA GT Rnd 7 Mugello
Quote:
http://www.fiagt.com/img/showimg.php...=4112&rnd=true Eerlijk gezegd verwacht ik (spijtig genoeg) terug een zege voor Maserati. Waarom verwacht ik hen? Mugello is het testcircuit van Maserati, daar zijn die wagens gemaakt en getest... Voorlopige deelnemerslijst te vinden op: http://www.fiagt.com/results.php 2de piloot naast Yvonne Romain op de Lister moet nog aangeduid worden. Het is nog steeds mogelijk dat we Olivier Muyt(j)es daarop gaan zien. Info en foto van op fiagt.com |
De geruchten die ik heb opgevangen tijdens de 24U Spa vorig jaar klopten dan toch. Allé volgens mij dan toch!
De FIA GT organisatie en Maserati komen veel te goed overeen met elkaar. Mag het eigenlijk wel om een race te organiseren op een circuit waarop één van de constructeurs hun testprogramma hebben gehouden en nog steeds doen? Mvg... |
Quote:
|
Quote:
Maar de meerderheid van de FIA GT teams testen maar af en toe omdat er daar niet genoeg tijd voor is want er is geen tijd genoeg tussen de races. Maserati gebruikt dit Circuit echter als ontwikkelingscircuit en zo weten we ook de winnaar al van dat weekend. Mvg... |
Maserati gebruikt het circuit pas echt intensief sinds de kalender van dit seizoen bekend werd gemaakt, eerder werden vooral Monza en Fiorano gebruikt. En daarin geef ik ze groot gelijk ook, als GLPK een circuit uit de kalender als testtrack tot zijn beschikking zou hebben zou ze die ook gebruiken.
|
De eerste vrije training is achter de rug.
Snelste tijd voor de Zakspeed Saleen gevolgd door de Phoenix Aston op 2 en Maserati #2 op 3. Knappe 5de tijd van de Playteam Maserati. De GLPK/Carsport Corvette pas op een 8ste plaats. In GT2 weer Ferrari boven. Het Italiaanse merk bezet de eerste 4 plaatsen. Snelste de AF Corse #59 met daarachter de #62 en #63 van Scuderia Ecosse. 4de tijd voor de #58 van AF Corse. De Vertigo 19de op de 24 deelnemers. |
Quote:
De wagen boekt duidelijk veel vooruitgang dit seizoen, dit is overduidelijk te zien aan de results vooral sinds de 24u v Spa. Nu nog een tikkeltje meer betrouwbaarheid over 4uur... al zijn het de laatste tijd ech pietlullige dingen die stuk gaan tijdens de race. Net als bij GLPK in Dijon... |
in de 2de training GLPK toch mooi 2de ! saleen weer 1ste..
de maseraties 3de, 6de en 10de.. da kan toch wel wat beter denk ik.. |
GLPK pas 17de wegens motorproblemen (slechts 4 cilinders). Staan samen met de Vertigo op de startgrid (18de tijd)... Bertolini op pole met de Maserati, vóór de Saleen:)
|
De Lambo ook problemen tijdens kwalifictie?
|
GLPK snelste tijdens warm-up op een natte omloop:)
01 Longin/Kumpen/Hezemans Corvette C6-R 2:03.427 02 Bert/Montermini/Janis Saleen S7R 2:03.583 03 Deletraz/Piccini Aston Martin DBR 9 2:03.789 |
Regen op Mugello en Hezemans heeft de Vette tot de 7de plaats gebracht. De gast Maserati leidt op dit moment.
|
Quote:
|
Met nog een halfuur te gaan is dit de stand
GT1 1) Race Alliance 2) Vitaphone #1 3) Phoenix 4) Vitaphone #2 5) BMS #23 6) Zakspeed 7) GLPK/Carsport GT2 1) Ebimotors 2) Gruppe M #55 3) AF Corse #58 4) AF Corse #59 5) Scuderia Ecosse #63 |
Het lijkt de eerste overwinning voor wendlinger/peter te worden. De saleen met Janis is aan een opmarsbezig, op dit moment 5e maar een podium is binnen bereik.
|
Eerste FIA GT overwinning voor Race Alliance. 2de en 3de Maserati's #1 en #2. Zakspeed 4de maar Podium lag in het bereik. GLPK 7de.
In GT2 eens een porsche overwinning voor Ebimotors. |
Quote:
Zonder die 3de pitstop (splash & dash? penalty?) en zonder die tik van Deletraz op het einde hadden ze zeker op het podium kunnen eindigen. Volgens mij lag de overwinning ook in bereik! Maar 5.5 sec. achter Race Alliance.... Ben wel blij, na al dat werk eindelijk die overwinning voor Race Alliance. Maar gaat hen dit ook lukken met de extra ballast's die ze nu zullen meekrijgen...? |
De Maserati's kwamen héél dichtbij, maar Race Alliance mag voor de eerste maal klinken op de overwinning! Go Aston! :applaus:
Jammer dat GLPK zo ver op de startgrid moest starten, anders had er ook wel meer ingezeten. Vooral na de mooie eerste plek in de training deze morgen. |
Snelste wagen was van het weekend was zeker de Saleen. Op een bepaald moment reden ze op bijna een ronde van de leider, als je ziet dat ze dan eindigen op een 4de plaats met weinig achterstand....
Neen, niet Race Alliance verdiende om te winnen, de enige echte verdiende winnaar zou Zakspeed geweest zijn. |
De C6R is toch niet zo'n succesverhaal in het FIA GT. Ik vraag me af waaraan dat ligt...
|
Quote:
|
Quote:
|
...en we zien eindelijk de Vertigo Streiff finishen, op een zestiende plek (op achttien finishers) :applaus:
|
Quote:
|
Is de zege van Ebimotors #75 wel 100% zeker?
Als je even naar de resultaten kijkt zie je volgende beslissing: Quote:
GT2 Riccitelli/Collard Porsche 996 GT3 RSR 3:01:55.150 83 3 LAPS 143.58 9 58 GT2 Melo/Bobbi Ferrari 430 GT2 3:02:27.184 83 3 LAPS 143.16 Na het bekijken van hun gereden tijd, ziet het eruit dat Ebimotors toch zijn overwinning houd aangezien de AF Corse F430 meer als 30 seconden achter de Porsche over de witte lijn reed. Of ben ik verkeerd? |
Idd Viper.
Ebimotors zou dan nipt hun overwinning behouden. |
Quote:
OK, Corvette Racing en GLPK Carsport is niet hetzelfde. Maar toch heeft GLPK Carsport op deze twee jaar FIA GT toch al veel moois laten zien met de Corvette C5-R en C6-R of vergis ik mij hierin? Mvg... |
Quote:
|
Quote:
Ze stonden al met 30 kg ballast in Mugello, het zal wel moeilijk worden met 70 kg op de Hungaroring. ------------------------------------- Quote:
Quote:
---------------------------------------------------- Quote:
Bij GLPK is Longin denk ik de langzaamste van het stel. Bij PSI in de LMS is denk ik Kuismannen de zwakke schakel. Maar vooral de kennis is er nog niet van de Vettes Het zal me niks verbazen dat de Corvettes volgen jaar gaan domineren in de Fia GT. |
Paul Ricard is geen referentie, amper ballast aan boord toen. :) (en de rest van het veld stond heel zwaar)
|
Quote:
|
Ik denk dat je niet naar het team moet kijken, maar naar het kampioenschap. In ALMS heb je twee teams, AM en Corvette. In de FIA-GT heb je vier DBR9's, enkele MC12 en die duivelse Saleen.
In de VS moet je sneller zijn dan de AM, en dan win je. In het 'Europese WK FIA-GT', moet je sneller zijn dan de zeven andere... |
1 race winnen en een derde plaats in de 24 u is mooi, maar niet voldoende voor de oppermachtige Corvettes... Ik had al veel meer winst verwacht op dit punt van het seizoen. Ik vind dat je kan stellen dat de resultaten met de C6R minder zijn dan met de C5R in het debuutseizoen. Er is natuurlijk veel concurrentie, maar ik denk dat het weinig met geluk te maken heeft. Races winnen zit hem ook in de details!
|
Quote:
Corvette Racing ook 5X LM GT1 winner, remember :rolleyes: |
Quote:
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 08:13. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.