De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   FIA GT Rnd 7 Mugello (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13928)

Viper GTS-R*** 10-09-2006 23:50

FIA GT Rnd 7 Mugello
 
Quote:

Originally Posted by FIA GT
Round 7 : back to Mugello, after a nine-year absence !

De Porsche RSR van Race Alliance zullen we terugzien, net zoals de Lister van Red Racing. Een nieuwe gastwagen is de Scuderia Playteam (sarafree) Maserati MC12, wellknowd from the Italian GT. De lijder in het kampioenschap op het moment in Italie.
http://www.fiagt.com/img/showimg.php...=4112&rnd=true

Eerlijk gezegd verwacht ik (spijtig genoeg) terug een zege voor Maserati.
Waarom verwacht ik hen?
Mugello is het testcircuit van Maserati, daar zijn die wagens gemaakt en getest...

Voorlopige deelnemerslijst te vinden op: http://www.fiagt.com/results.php
2de piloot naast Yvonne Romain op de Lister moet nog aangeduid worden.
Het is nog steeds mogelijk dat we Olivier Muyt(j)es daarop gaan zien.

Info en foto van op fiagt.com

Thomaske 11-09-2006 09:13

De geruchten die ik heb opgevangen tijdens de 24U Spa vorig jaar klopten dan toch. Allé volgens mij dan toch!

De FIA GT organisatie en Maserati komen veel te goed overeen met elkaar. Mag het eigenlijk wel om een race te organiseren op een circuit waarop één van de constructeurs hun testprogramma hebben gehouden en nog steeds doen?

Mvg...

Bramzel 11-09-2006 10:37

Quote:

Originally Posted by Thomaske_GLPK
De geruchten die ik heb opgevangen tijdens de 24U Spa vorig jaar klopten dan toch. Allé volgens mij dan toch!

De FIA GT organisatie en Maserati komen veel te goed overeen met elkaar. Mag het eigenlijk wel om een race te organiseren op een circuit waarop één van de constructeurs hun testprogramma hebben gehouden en nog steeds doen?

Mvg...

Beetje complot-theorie dit, GLPK test toch ook op Spa? Balfe test toch ook op Silverstone en Donington? Mag dat dan ook niet meer?

Thomaske 11-09-2006 11:37

Quote:

Originally Posted by Bramzel
Beetje complot-theorie dit, GLPK test toch ook op Spa? Balfe test toch ook op Silverstone en Donington? Mag dat dan ook niet meer?

Dat klopt volledig.

Maar de meerderheid van de FIA GT teams testen maar af en toe omdat er daar niet genoeg tijd voor is want er is geen tijd genoeg tussen de races.

Maserati gebruikt dit Circuit echter als ontwikkelingscircuit en zo weten we ook de winnaar al van dat weekend.

Mvg...

Bramzel 11-09-2006 12:21

Maserati gebruikt het circuit pas echt intensief sinds de kalender van dit seizoen bekend werd gemaakt, eerder werden vooral Monza en Fiorano gebruikt. En daarin geef ik ze groot gelijk ook, als GLPK een circuit uit de kalender als testtrack tot zijn beschikking zou hebben zou ze die ook gebruiken.

Brecht 15-09-2006 16:58

De eerste vrije training is achter de rug.
Snelste tijd voor de Zakspeed Saleen gevolgd door de Phoenix Aston op 2 en Maserati #2 op 3.

Knappe 5de tijd van de Playteam Maserati.
De GLPK/Carsport Corvette pas op een 8ste plaats.

In GT2 weer Ferrari boven. Het Italiaanse merk bezet de eerste 4 plaatsen.
Snelste de AF Corse #59 met daarachter de #62 en #63 van Scuderia Ecosse. 4de tijd voor de #58 van AF Corse.

De Vertigo 19de op de 24 deelnemers.

Mr.Dallara 15-09-2006 17:47

Quote:

Originally Posted by corvetteboy
De Vertigo 19de op de 24 deelnemers.

En ze laten op 2 na al de Porsche's RS(R) achter zich! Het zijn dan ook niet de minste, nl. Collard & Co en Moccia & Co.

De wagen boekt duidelijk veel vooruitgang dit seizoen, dit is overduidelijk te zien aan de results vooral sinds de 24u v Spa.

Nu nog een tikkeltje meer betrouwbaarheid over 4uur... al zijn het de laatste tijd ech pietlullige dingen die stuk gaan tijdens de race.
Net als bij GLPK in Dijon...

smiley 16-09-2006 15:05

in de 2de training GLPK toch mooi 2de ! saleen weer 1ste..
de maseraties 3de, 6de en 10de.. da kan toch wel wat beter denk ik..

Neo-242 16-09-2006 21:09

GLPK pas 17de wegens motorproblemen (slechts 4 cilinders). Staan samen met de Vertigo op de startgrid (18de tijd)... Bertolini op pole met de Maserati, vóór de Saleen:)

FIRE 16-09-2006 23:05

De Lambo ook problemen tijdens kwalifictie?

Neo-242 17-09-2006 12:13

GLPK snelste tijdens warm-up op een natte omloop:)

01 Longin/Kumpen/Hezemans Corvette C6-R 2:03.427
02 Bert/Montermini/Janis Saleen S7R 2:03.583
03 Deletraz/Piccini Aston Martin DBR 9 2:03.789

Neo-242 17-09-2006 15:44

Regen op Mugello en Hezemans heeft de Vette tot de 7de plaats gebracht. De gast Maserati leidt op dit moment.

Brecht 17-09-2006 15:57

Quote:

Originally Posted by Neo-242
Regen op Mugello en Hezemans heeft de Vette tot de 7de plaats gebracht. De gast Maserati leidt op dit moment.

Dat is al hééél lang geleden hoor :frusty:

Brecht 17-09-2006 16:07

Met nog een halfuur te gaan is dit de stand

GT1

1) Race Alliance
2) Vitaphone #1
3) Phoenix
4) Vitaphone #2
5) BMS #23
6) Zakspeed
7) GLPK/Carsport

GT2

1) Ebimotors
2) Gruppe M #55
3) AF Corse #58
4) AF Corse #59
5) Scuderia Ecosse #63

Yves 17-09-2006 16:28

Het lijkt de eerste overwinning voor wendlinger/peter te worden. De saleen met Janis is aan een opmarsbezig, op dit moment 5e maar een podium is binnen bereik.

Brecht 17-09-2006 16:40

Eerste FIA GT overwinning voor Race Alliance. 2de en 3de Maserati's #1 en #2. Zakspeed 4de maar Podium lag in het bereik. GLPK 7de.

In GT2 eens een porsche overwinning voor Ebimotors.

Viper GTS-R*** 17-09-2006 16:47

Quote:

Originally Posted by corvetteboy
Eerste FIA GT overwinning voor Race Alliance. 2de en 3de Maserati's #1 en #2. Zakspeed 4de maar Podium lag in het bereik. GLPK 7de.

In GT2 eens een porsche overwinning voor Ebimotors.

Zeg dat wel dat het podium in bereik lag!
Zonder die 3de pitstop (splash & dash? penalty?) en zonder die tik van Deletraz op het einde hadden ze zeker op het podium kunnen eindigen. Volgens mij lag de overwinning ook in bereik! Maar 5.5 sec. achter Race Alliance....

Ben wel blij, na al dat werk eindelijk die overwinning voor Race Alliance.
Maar gaat hen dit ook lukken met de extra ballast's die ze nu zullen meekrijgen...?

Belle 17-09-2006 16:54

De Maserati's kwamen héél dichtbij, maar Race Alliance mag voor de eerste maal klinken op de overwinning! Go Aston! :applaus:

Jammer dat GLPK zo ver op de startgrid moest starten, anders had er ook wel meer ingezeten. Vooral na de mooie eerste plek in de training deze morgen.

Brecht 17-09-2006 17:13

Snelste wagen was van het weekend was zeker de Saleen. Op een bepaald moment reden ze op bijna een ronde van de leider, als je ziet dat ze dan eindigen op een 4de plaats met weinig achterstand....
Neen, niet Race Alliance verdiende om te winnen, de enige echte verdiende winnaar zou Zakspeed geweest zijn.

Neo-242 17-09-2006 17:40

De C6R is toch niet zo'n succesverhaal in het FIA GT. Ik vraag me af waaraan dat ligt...

Brecht 17-09-2006 17:43

Quote:

Originally Posted by Neo-242
De C6R is toch niet zo'n succesverhaal in het FIA GT. Ik vraag me af waaraan dat ligt...

Niet aan de wagen alvast. Die hoeft zich niet meer te bewijzen in de GT Racerij.

Belle 17-09-2006 17:44

Quote:

Originally Posted by corvetteboy
Neen, niet Race Alliance verdiende om te winnen, de enige echte verdiende winnaar zou Zakspeed geweest zijn.

Sorry, maar dat is larie. Ok, Zakspeed zou het ook verdiend hebben, maar ik vind dat Race Alliance het dit weekend evenzeer verdient. Zij hebben niemand van de baan getikt en een mooie en constante race gereden. Ook zij hebben eens recht op een plaats op het hoogste schavotje...

Bling 17-09-2006 18:00

...en we zien eindelijk de Vertigo Streiff finishen, op een zestiende plek (op achttien finishers) :applaus:

Integra 17-09-2006 18:42

Quote:

Originally Posted by Belle
Sorry, maar dat is larie. Ok, Zakspeed zou het ook verdiend hebben, maar ik vind dat Race Alliance het dit weekend evenzeer verdient. Zij hebben niemand van de baan getikt en een mooie en constante race gereden. Ook zij hebben eens recht op een plaats op het hoogste schavotje...

Zakspeed heeft meer recht op de overwinning. Met voorsprong de snelste ronde en ze zijn al genoeg van de baan gebeukt door Vitaphone.

Viper GTS-R*** 18-09-2006 00:16

Is de zege van Ebimotors #75 wel 100% zeker?
Als je even naar de resultaten kijkt zie je volgende beslissing:
Quote:

Originally Posted by Stewards Decisions
GT-06
Notes car 75 - 30 second penalty

8 75
GT2 Riccitelli/Collard Porsche 996 GT3 RSR 3:01:55.150 83 3 LAPS 143.58
9 58
GT2 Melo/Bobbi Ferrari 430 GT2 3:02:27.184 83 3 LAPS 143.16

Na het bekijken van hun gereden tijd, ziet het eruit dat Ebimotors toch zijn overwinning houd aangezien de AF Corse F430 meer als 30 seconden achter de Porsche over de witte lijn reed. Of ben ik verkeerd?

Brecht 18-09-2006 00:21

Idd Viper.
Ebimotors zou dan nipt hun overwinning behouden.

Thomaske 18-09-2006 08:40

Quote:

Originally Posted by corvetteboy
Niet aan de wagen alvast. Die hoeft zich niet meer te bewijzen in de GT Racerij.

Wilt u zeggen dat GLPK Carsport en de piloten niet goed genoeg zijn voor deze wagen.

OK, Corvette Racing en GLPK Carsport is niet hetzelfde. Maar toch heeft GLPK Carsport op deze twee jaar FIA GT toch al veel moois laten zien met de Corvette C5-R en C6-R of vergis ik mij hierin?

Mvg...

Bramzel 18-09-2006 11:54

Quote:

Originally Posted by Thomaske_GLPK
Wilt u zeggen dat GLPK Carsport en de piloten niet goed genoeg zijn voor deze wagen.

OK, Corvette Racing en GLPK Carsport is niet hetzelfde. Maar toch heeft GLPK Carsport op deze twee jaar FIA GT toch al veel moois laten zien met de Corvette C5-R en C6-R of vergis ik mij hierin?

Mvg...

Kijkend naar de resultaten van GLPK en PSI, en die vergelijkend met die van de Corvettes in de USA kan ik niet anders concluderen dat beide teams nog wel wat extra snelheid kunnen vinden. Ik denk niet zozeer de piloten, maar wel de afstelling van de wagen.

JorritVD 19-09-2006 15:02

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
Ben wel blij, na al dat werk eindelijk die overwinning voor Race Alliance.
Maar gaat hen dit ook lukken met de extra ballast's die ze nu zullen meekrijgen...?

IDD, een beloning voor het harde werken. En dat voor een kompleet nieuw team.
Ze stonden al met 30 kg ballast in Mugello, het zal wel moeilijk worden met 70 kg op de Hungaroring.

-------------------------------------

Quote:

Originally Posted by Neo-242
De C6R is toch niet zo'n succesverhaal in het FIA GT. Ik vraag me af waaraan dat ligt...

Niet? Ben je Paul Ricard vergeten? 1 en 2. Het is gewoon dat GLPK niet veel geluk heeft.

Quote:

Originally Posted by Thomaske_GLPK
Wilt u zeggen dat GLPK Carsport en de piloten niet goed genoeg zijn voor deze wagen.

OK, Corvette Racing en GLPK Carsport is niet hetzelfde. Maar toch heeft GLPK Carsport op deze twee jaar FIA GT toch al veel moois laten zien met de Corvette C5-R en C6-R of vergis ik mij hierin?

Mvg...

IDD, maar het geluk moet nog efkes komen.

----------------------------------------------------

Quote:

Originally Posted by Bramzel
Kijkend naar de resultaten van GLPK en PSI, en die vergelijkend met die van de Corvettes in de USA kan ik niet anders concluderen dat beide teams nog wel wat extra snelheid kunnen vinden. Ik denk niet zozeer de piloten, maar wel de afstelling van de wagen.

Bij GLPK en PSI zijn bijde een probleem bij de coureurs.
Bij GLPK is Longin denk ik de langzaamste van het stel.
Bij PSI in de LMS is denk ik Kuismannen de zwakke schakel.
Maar vooral de kennis is er nog niet van de Vettes

Het zal me niks verbazen dat de Corvettes volgen jaar gaan domineren in de Fia GT.

Integra 19-09-2006 19:33

Paul Ricard is geen referentie, amper ballast aan boord toen. :) (en de rest van het veld stond heel zwaar)

FIRE 19-09-2006 19:43

Quote:

Originally Posted by Bramzel
Kijkend naar de resultaten van GLPK en PSI, en die vergelijkend met die van de Corvettes in de USA kan ik niet anders concluderen dat beide teams nog wel wat extra snelheid kunnen vinden. Ik denk niet zozeer de piloten, maar wel de afstelling van de wagen.

Ik heb dezelfde indruk.

A uit PDGRacing 19-09-2006 20:10

Ik denk dat je niet naar het team moet kijken, maar naar het kampioenschap. In ALMS heb je twee teams, AM en Corvette. In de FIA-GT heb je vier DBR9's, enkele MC12 en die duivelse Saleen.
In de VS moet je sneller zijn dan de AM, en dan win je.
In het 'Europese WK FIA-GT', moet je sneller zijn dan de zeven andere...

Neo-242 19-09-2006 20:43

1 race winnen en een derde plaats in de 24 u is mooi, maar niet voldoende voor de oppermachtige Corvettes... Ik had al veel meer winst verwacht op dit punt van het seizoen. Ik vind dat je kan stellen dat de resultaten met de C6R minder zijn dan met de C5R in het debuutseizoen. Er is natuurlijk veel concurrentie, maar ik denk dat het weinig met geluk te maken heeft. Races winnen zit hem ook in de details!

Brecht 19-09-2006 21:53

Quote:

Originally Posted by A uit PDGRacing
Ik denk dat je niet naar het team moet kijken, maar naar het kampioenschap. In ALMS heb je twee teams, AM en Corvette. In de FIA-GT heb je vier DBR9's, enkele MC12 en die duivelse Saleen.
In de VS moet je sneller zijn dan de AM, en dan win je.
In het 'Europese WK FIA-GT', moet je sneller zijn dan de zeven andere...

Belachelijke uitspraak. Laat Corvette Racing in FIA GT eens rijden en het zal zeker voor vuurwerk zorgen.
Corvette Racing ook 5X LM GT1 winner, remember :rolleyes:

BoNeS 20-09-2006 08:25

Quote:

Originally Posted by corvetteboy
Belachelijke uitspraak. Laat Corvette Racing in FIA GT eens rijden en het zal zeker voor vuurwerk zorgen.
Corvette Racing ook 5X LM GT1 winner, remember :rolleyes:

Dude, als trotse SRT supporter zou ik dan toch niet de GL vette in mijn sig zette.... ook wel een beetje belachelijk

Bramzel 20-09-2006 10:49

Quote:

Originally Posted by BoNeS
Dude, als trotse SRT supporter zou ik dan toch niet de GL vette in mijn sig zette.... ook wel een beetje belachelijk

Wat heeft dat er nou weer mee te maken? :rolleyes:


All times are GMT +2. The time now is 08:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.