De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Media Corner (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Help Top Gear (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14010)

Rohrl-fan 23-09-2006 12:01

Help Top Gear

Dag mede-paddockers,

Ongetwijfeld zullen jullie op de hoogte zijn van het ongeval dat Top Gear-presentator Richard Hammond afgelopen week heeft gehad. Gelukkig blijkt Hammond op de goede weg te zijn, hij zou zelfs al rondgestapt hebben in zijn ziekenhuiskamer. Maar goed, over dit onderwerp is er al een hele thread te vinden op dit forum. Ik zou het hier eigenlijk willen hebben over een ander, niet zo aangenaam staartje van deze zaak.

Het is namelijk zo dat het programma Top Gear serieus onder vuur ligt. De aanstichter hiervan blijkt de nieuwsdienst van de BBC zelf te zijn! :eek: Dat las ik in de column van Jeremy Clarkson in de krant "The Sun". In zijn eigen woorden staat er dat Hammond gevecht aan het winnen is, maar dat dat van Clarkson, om Top Gear op de buis te houden nog maar net begint.

Het artikel kan je hier lezen.

Zelf ben ik een zeer grote fan van Top Gear, en ik vermoed dat ik zeker niet de enige ben op dit forum. Is er misschien een mogelijkheid om een soort van petitie te houden voor de Belgische kijkers?

Pinzie 23-09-2006 12:03

Top Gear is in mijn ogen een van de weinige goede programma's op tv. Hopelijk blijft het op tv !

McLarenboy 23-09-2006 13:44

damn, aangrijpend verhaal - maar dit is een gevecht die Jeremy niet zal winnen

Raceboy 23-09-2006 13:45

The sun is nu niet meteen een betrouwbare bron he.

marcel 23-09-2006 13:49

t is wel Clarkson zelf die het schrijft

Rohrl-fan 23-09-2006 14:20

Voor alle duidelijkheid, het artikel staat inderdaad in "The Sun", maar dit is de column die Clarkson voor die krant schrijft. Lijkt mij dus toch een hoog waarheidsgehalte te hebben. Het zal vermoedelijk vooral afhangen de bevindingen in het evalutierapport van de "Health & Safety Executive". Als die vinden dat er sprake is van nalatigheid zal dat voor de BBC al een goed excuus zijn om Top Gear te nekken. Top Gear ligt al sinds 1999 regelmatig onder vuur omdat men "snelheid verheerlijkt". Verschillende MP's (ministers of parlement) hebben de voorbije jaren hier hun ongenoegen over geuit.

Vergeet niet dat ondanks de gigantische kijkcijfers die Top Gear haalt de BBC het in het verleden geen probleem vond om het programma van tijdstip te veranderen voor bijvoorbeeld een biljart-tornooi dat nog geen 10% van die kijkcijfers haalde. Men is er bij de BBC dus al niet echt wild van.

Nu denk ik persoonlijk niet dat het programma Top Gear door heel deze situatie gaat opgedoekt worden, maar het zou best wel eens kunnen dat Clarkson & co met heel hun show (maar dan onder een andere naam?) naar een van de commerciële zenders zouden verhuizen. Daar zijn ze tijdens de uitzendingen al meermaals al lachend over bezig geweest. De vraag is wel, krijgen wij het hier dan nog te zien?

redje 23-09-2006 19:25

Quote:

Originally Posted by Rohrl-fan
Nu denk ik persoonlijk niet dat het programma Top Gear door heel deze situatie gaat opgedoekt worden, maar het zou best wel eens kunnen dat Clarkson & co met heel hun show (maar dan onder een andere naam?) naar een van de commerciële zenders zouden verhuizen. Daar zijn ze tijdens de uitzendingen al meermaals al lachend over bezig geweest. De vraag is wel, krijgen wij het hier dan nog te zien?

Als de BBC Top Gear niet meer wilt, zal er wel een andere zender zo'n kijkcijferkanon willen overkopen. Enkel zal de BBC dan in de weg liggen door de rechten op de naam niet te willen verkopen, zoals in het verleden.

Een petitie is zeker een goed idee. Baat het niet dan schaadt het niet.

Ottooke 23-09-2006 21:38

Quote:

Originally Posted by redje
Als de BBC Top Gear niet meer wilt, zal er wel een andere zender zo'n kijkcijferkanon willen overkopen. Enkel zal de BBC dan in de weg liggen door de rechten op de naam niet te willen verkopen, zoals in het verleden.

Een petitie is zeker een goed idee. Baat het niet dan schaadt het niet.

Op de Britse zender Five TV is al een gelijkaardig programma te zien. Het noemt Fifth Gear. De inhoud van dat programma is ongeveer hetzelfde als Top Gear.

GT2-R 23-09-2006 22:13

Quote:

Originally Posted by Rohrl-fan
Top Gear ligt al sinds 1999 regelmatig onder vuur omdat men "snelheid verheerlijkt". Verschillende MP's (ministers of parlement) hebben de voorbije jaren hier hun ongenoegen over geuit.

Vergeet niet dat ondanks de gigantische kijkcijfers die Top Gear haalt de BBC het in het verleden geen probleem vond om het programma van tijdstip te veranderen voor bijvoorbeeld een biljart-tornooi dat nog geen 10% van die kijkcijfers haalde. Men is er bij de BBC dus al niet echt wild van.

Niks tegen snooker hé manneke :+. Snooker is best een mooie sport om naar te kijken!

Nu terug on-topic: Hebben ze daar in Engeland ook hetzelfde probleem als bij ons (nl. dat de politiek zich met de openbare omroep bemoeid)??? Naar mijn mening bepaalt de omroep ZELF wat het wil en zal uitzenden :frusty: ! Politiekers hebben wel wat beters te doen dan het tv-programma uit te stippelen!

redje 23-09-2006 23:01

Quote:

Originally Posted by Ottooke
Op de Britse zender Five TV is al een gelijkaardig programma te zien. Het noemt Fifth Gear. De inhoud van dat programma is ongeveer hetzelfde als Top Gear.

Fifth Gear is ontstaan doordat TG werd stopgezet en Five kocht het format over. Enkel wilde de BBC de rechten op de naam niet verkopen en dus werd het nieuwe programma op Five TV Fifth Gear genoemd.
Maar FG is een ander soort programma. Het doet echte analyses ipv de TG-vergelijkingen. Echter sinds enige tijd proberen ze TG ook te copiëren.

Ik weet niet hoe het bestuur van de BBC in mekaar zit, maar het zou best kunnen zijn dat de MP's zich met het bestuur kunnen bemoeien. Clarkson is te vastberaden om TG te laten sterven. Op de een of andere manier zal hij wel winnen.

marcel 24-09-2006 03:13

Quote:

Originally Posted by doctor jozz
Niks tegen snooker hé manneke :+. Snooker is best een mooie sport om naar te kijken!

Nu terug on-topic: Hebben ze daar in Engeland ook hetzelfde probleem als bij ons (nl. dat de politiek zich met de openbare omroep bemoeid)??? Naar mijn mening bepaalt de omroep ZELF wat het wil en zal uitzenden :frusty: ! Politiekers hebben wel wat beters te doen dan het tv-programma uit te stippelen!

hoe je het ook draait of keert, een openbare omroep is nog altijd een gesubsidieerd overheidsbedrijf he. en wie betaalt, heeft meestal wel iets in de pap te brokken

trouwens: de dreiging is reëel:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/5372890.stm

Quote:

A BBC spokeswoman also confirmed the final part of the Best of Top Gear, due to be screened on 1 October, had been postponed indefinitely.

...

It had been intended that the new series of Top Gear would begin on 8 October. Given the circumstances, it's still too early to say when the series will return.

Neo-242 24-09-2006 10:59

Ik vind TopGear erg goed en kijk er graag naar, maar begrijp niet goed waarom ze persé in een dragracer moesten gaan zitten. Ten slotte zijn het geen professionele racers. Bespreek gewoon supercars in hun zeer eigen stijl, meer verwacht ik niet van dat programma...

redje 24-09-2006 11:04

Quote:

Originally Posted by Neo-242
Ik vind TopGear erg goed en kijk er graag naar, maar begrijp niet goed waarom ze persé in een dragracer moesten gaan zitten. Ten slotte zijn het geen professionele racers. Bespreek gewoon supercars in hun zeer eigen stijl, meer verwacht ik niet van dat programma...

Hammond heeft nochtans een racelicentie, dus die was sowieso het meest gekwalificeerd van de hele redactie (buiten stig).

Rohrl-fan 25-09-2006 09:30

De dreiging is inderdaa reëel, maar gelukkig heben de mannen van Top Gear enkele invloedrijke mensen aan hun zijde. Zo heeft de Road Safety Minister, Stephen Ladyman al laten verstaan dat volgens hem Top Gear onschuldig entertainment is en niet aanzet tot overdreven snelheid. De man was enkele seizoenen terug trouwens bij TG te gast.

Meer kan je hier lezen.

(Bron: The Sunday Times Online)

Andy Wilman, de executive producer van Top Gear liet op zijn beurt dan weer weten dat hij Top Gear enkel wil verderzetten met de huidige presentatoren, inclusief Richard Hammond. Ook liet hij weten dat hij ontslag neemt als men "van hogerhand" aan het programma zou sleutelen. Clarkson liet verstaan dat hij zich hier volledig bij aansluit en de chef van BBC2 is blijkbaar een fan van het programma, dus dat maakt nog een sterke bondgenoot.

Dat artikel vind je hier.

(Bron: The Observer Online)

Rohrl-fan 30-09-2006 16:11

Men heeft ondertussen een petitie opgestart. Wie wil stemmen kan dat via onderstaande link.

Deze dus!

Baron 01-10-2006 11:16

Ik heb de petitie mee ondertekend. Ze zitten al aan meer dan 69.000 stemmen.
Doen mensen, dit is voor het goede (auto)doel! :worship:

Pinzie 01-10-2006 11:35

Ik was nr 68124 :)

B.V.S. 01-10-2006 14:08

69521 :D
Op naar de 70.000!

FIRE 01-10-2006 14:38

Ik denk niet dat de BBC zo'n succesvol programma (ook €€€, wordt verkocht aan veel landen) de nek omdraait. Zou me wel kunnen voorstellen dat de BBC wat restricties oplegt m.b.t. bepaalde stunts.

sledge 01-10-2006 14:47

Quote:

Originally Posted by FIRE
Ik denk niet dat de BBC zo'n succesvol programma (ook €€€, wordt verkocht aan veel landen) de nek omdraait. Zou me wel kunnen voorstellen dat de BBC wat restricties oplegt m.b.t. bepaalde stunts.

Ik zie het al voor me:
Clarkson: And for our next bit, we decided to do... a race. While Hammond and May used bikes equiped with training wheels to avid accidents, I chose the new Dacia Logan.

Rohrl-fan 05-10-2006 09:35

Goed nieuws!!! Volgens de laatste berichten zijn de mannen van Top Gear terug beginnen filmen. Men heeft officieel verklaard dat het programma niet zal worden stopgezet!

Lees meer!

Viper GTS-R*** 05-10-2006 23:36

Toch voor de zekerheid nog gesignd:p
Nr. 79554 ondetussen al!

Laten we hopen, na dat positieve bericht.

redje 06-10-2006 00:31

Amai, al zoveel handtekeningen. De mijne was een week geleden nr 43.xxx. Dat bewijst maar eens hoe populair TG wel is.

Rohrl-fan 25-11-2006 13:40

Goed nieuws! Top Gear blijft! Dat was al enige tijd geleden bekend gemaakt, maar men wou nog niet kwijt wanneer we ons favoriete autoprogramma terug op de buis mochten verwachten. Volgens het laatste nummer van het Top Gear magazine (de originele Engelse editie) hervatten de uitzendingen in januari. :worship:

Philken 16-12-2006 00:42

87085 isset nu zeker dat TG in januari terugkomt??

AlainH 17-12-2006 00:03

28 januari op BBC2 !

Philken 17-12-2006 00:15

Quote:

Originally Posted by AlainH (Post 196510)
28 januari op BBC2 !

:applaus: :applaus: :worship: :applaus: :worship: :applaus: :drewl:

Rohrl-fan 29-01-2007 16:44

Wie heeft er gisteren gekeken? Die beelden van Hammond' crash waren echt wel maf! :eek: Vooral de beelden van de eerdere runs maakten indruk op me, Hammond was daar toch echt eventjes niet goed van!!!

Verder vond ik het duel tussen de Jag en de Aston wel leuk. Die Aston was echt mooi in dat matgrijs, zonder twijfel, als ik mocht kiezen werd dat de mijne. :drewl: Het stukje over wegenbouw vond ik persoonlijk minder maar was wel grappig (Clarkson met z'n megafoon!).

Philken 29-01-2007 16:57

Quote:

Originally Posted by Rohrl-fan (Post 201016)
Wie heeft er gisteren gekeken? Die beelden van Hammond' crash waren echt wel maf! :eek: Vooral de beelden van de eerdere runs maakten indruk op me, Hammond was daar toch echt eventjes niet goed van!!!

.

vooral waar Richard zei 10000pk dat maakt 'big crashes':o

serge 30-01-2007 18:03

miljaar... in ons programmaboekje stond dit er niet in.
Eerste aflevering gemist dus.
Iemand een idee of die nog ergens anders te bekijken zijn?

Raceboy 30-01-2007 18:15

Quote:

Originally Posted by serge (Post 201079)
miljaar... in ons programmaboekje stond dit er niet in.
Eerste aflevering gemist dus.
Iemand een idee of die nog ergens anders te bekijken zijn?

Vandaag of morgen heruitzending.

TT Racing 30-01-2007 22:50

Quote:

Originally Posted by raceboy (Post 201080)
Vandaag of morgen heruitzending.

Woensdag 31-01-2007 om 20.00hr op BBC 2.

Rohrl-fan 04-02-2007 17:34

Voor de liefhebbers: Vanavond om 21u Top Gear op BBC2. Naar't schijnt gaat James May (die met z'n lang haar) proberen om met een Bugatti Veyron flatout te gaan op de testbaan van VW!

DennisVervliet 20-02-2007 19:11

Het zou verschrikkelijk zijn als top gear van de buis zou gaan,
dat zou -alweer- een slag in het gezicht van elke autosportliefhebber zijn...
Voor 'n waardige vervanger moeten we in België in elk geval niet zoeken...

Ik ben al wel iets begonnen om de aandacht te vestigen op de auto's & autosport in België & hiervoor wil ik jullie hulp vragen:
Willen jullie a.u.b. deze brief naar zoveel mogelijk media, partijen & verenigingen mailen?
bijvoorbeeld: gvasport@concentra.be, dm.redactie@demorgen.be, hbvlsport@concentra.be, marc.mercy@nieuwsblad.be, contact@openvld.be, info@s-p-a.be, info@groen.be, info@cdenv.be,
info@vlaamsbelang.org, info@vtm.be, info@sbsbelgium.be, sportweekend@een.be, info@p-magazine.com
Hopelijk is dat een duidelijk signaal dat er iets moet veranderen voor de autosport.
Voor Top Gear kan je best naar BBC mailen via hun formulier op
http://news.bbc.co.uk/newswatch/ukfs...00/3993909.stm

Geachte

Het is afschuwelijk dat alle media-aandacht naar voetbal, wielrennen & tennis gaat,
terwijl er ook heel veel mensen met autosport bezig zijn.
Die 3 sporten verdienen ook aandacht,
maar dat moet binnen de perken blijven en mag niet ten koste van de autosport gaan.
Ook oldtimers, tuning en wagens in het algemeen krijgen nauwelijks aandacht!

Door dit gebrek aan aandacht kunnen beloftevolle piloten niet aan sponsoring geraken,
zodat ons land niet op de landkaart komt in de autosportwereld.
Ondertussen wil Patrick Janssens wel 'n nieuw voetbalstadion bouwen,
terwijl heel België het erover eens is dat onze voetbalcompetitie op niets trekt.
We willen dan ook nog het WK naar België halen,
hoewel onze beste prestatie dateert van 1986 in Mexico.

In België wordt -net als in het buitenland- het ene circuit na het andere gesloten,
kijk maar op http://groups.msn.com/circuitsofthepast.
De natuurliefhebbers zeggen dat dit gebeurt omdat we slecht zijn voor het milieu,
maar zijn al die kilometers die worden verreden om naar de training of naar 'n match te gaan dan zoveel beter?

We hebben de mond vol van respect,
maar hoe zit het met het respect voor andermans sport?
Hebben wij dan niet het recht om onze sporten te beoefenen en op een beetje aandacht?
Er zijn regelmatig rellen & racisme in de voetbalwereld, wat ons zéér veel geld kost,
maar heb je daar ooit al iets van gehoord in de autosportwereld?

In België zijn 'r ook beloftevolle racepiloten,
onder andere Michaël De Keersmaecker,enkele malen Vice-kampioen in het EK rallycross
& ook mooie prestaties op circuit maar zonder sponsoring kan dat niet blijven duren.
In het WK rally hebben Loix & Duval kansen gekregen,
maar ging het bergaf omdat hun geldkranen werden dichtgedraaid.
Bas Leinders kon naar de F1 gaan,
maar kreeg -ondanks zijn talent- geen zitje omdat het geld ontbrak.
Dit zijn nog maar 'n paar van de piloten die echt zouden kunnen doorbreken
als ze de nodige sponsoring kregen,
maar welke sponsor gaat betalen voor 'n piloot die zelfs in eigen land nauwelijks aandacht krijgt?

Bedankt

bluelite 20-02-2007 21:01

Met alle respect, maar zo'n oproep wordt verticaal geklasseerd (lees: verdwijnt in de vuilbak).

marcel 20-02-2007 21:09

zeker bij Groen!

FIRE 20-02-2007 21:58

Quote:

Originally Posted by DennisVervliet (Post 202764)
Het zou verschrikkelijk zijn als top gear van de buis zou gaan,
dat zou -alweer- een slag in het gezicht van elke autosportliefhebber zijn...

Er zijn al weer 2 of 3 nieuwe afleveringen op de BBC geweest...dus je reaktie is wat laat en ongegrond. De BBC gaat een programma dat wereldwijd een succes is (€€€) niet zo snel stoppen.

Pegasus 21-02-2007 12:48

Topgear zal niet gauw verdwijnen wegens veel te succesvol...

En wat het "aandacht vestigen op de belgische autosport" betreft; doe geen moeite, het haalt niks uit. Wees blij dat de belgische rallysport bijvoorbeeld niet TE populair is. Ter illustratie; het WRC is er -mijns inziens- niet beter op geworden, voor de echte rallyfanaat dan.
Wat het 'talent' betreft; echt talent komt bovendrijven hoor, en dan merken topteams dat ook wel op. Duval heeft zijn kans gehad, net als Freddy Loix.

All times are GMT +2. The time now is 23:13.