De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   [Round 16] GP China (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14062)

Grig-O 30-09-2006 09:55

[Round 16] GP China
 
Blijkbaar heeft niemand hier weet van de GP van China dit weekend :+
Uit de vrije trainingen en de kwalificaties kunnen we afleiden wat we al lang wisten: De Bridgestones zijn sneller op het droog en de Michelins sneller als het wat nat ligt.
Tijdens de kwalificaties was het nat en logischerwijs heeft Alonso dus de pole gerealiseerd met 6 tienden voorsprong op z'n teamgenoot :gas:

Schumacher kon op een mirakuleuze wijze de schade beperken door zich op een zesde plaats te zetten. :eek:
Voor morgen wordt droog weer verwacht dus lijkt Schumacher toch een goede zaak gedaan te hebben...
Results:http://www.formula1.com/race/result/767/24.html

smiley 30-09-2006 10:10

ja vandaag was wel wat tegenslag voor schumi ! wel mooi hoe hij zich toch nog voor Q3 qualificeerde ! ik denk dat we op een droog shangai wel een sterk ferrari zullen zien ! het zal er morgen om spannen denk ik !

Speesman 30-09-2006 18:31

Als het morgen droog blijft he, want dacht dat ze ook voor zondag regen voorspelden.

Grig-O 30-09-2006 19:24

Gaëtan Vigneron zei van niet ;)

Raceboy 30-09-2006 20:53

http://motorsport.com/photos/f1/2006...hi-xp-0204.jpg

prachtige drift :)

senna's kingdom 30-09-2006 21:06

Knappe foto.
Mooi dat schumacher zich kon kwalificeren naar Q3:confused: .
Voor albers zou dat mooi zijn.
Voor schumacher is dat naar zijn kunnen een afgang:frusty: .
Niet te min staat hij nog op de 6de plek.
Massa had ook geluk.
Hij zal gedacht hebben dat raikkonen een klacht zou indienen voor hinderen en ging dan maar van de baan:) .
Onwaarschijnlijk,want het zal eerder omgekeerd zijn.
Soit,alonso super gereden en ik ben blij dat fisichella zich eindelijk kan bezig houden om mee voor de tittel van alonso en renault te vechten.
Ik hoop dat er een faire wedstrijd gereden wordt.
Het circuit is erg glad als het regent.vooral de remzone op het lange rechte stuk is moeilijk en de eerste rechtse waar er veel van de baan gleden.

Finish 30-09-2006 21:58

Quote:

Originally Posted by senna's kingdom
Mooi dat schumacher zich kon kwalificeren naar Q3:confused: .
Voor albers zou dat mooi zijn.
Voor schumacher is dat naar zijn kunnen een afgang:frusty: .
.

Uw smiley heet 'frusty', en ik vermoed dat u dat ook min of meer bent:
Schumacher was met nog 30 seconden te gaan uitgeschakeld voor Q3. Toen hij aan die laatste ronde bezig was, moet dat toch énorm meegespeeld hebben in een wagen met BRIDGESTONEbanden die op een spekgladde baan totaal geen grip bieden. Ik vermoed dat dat dus volgens u een peuleschil is, met iemand van Schumachers kunnen ? Had hij nog snel even P1 moeten rijden ofzo ? Hij is de enige Bridgestonecoureur binnen de top 12. En dan nog op P6, wat betekent dat hij nog een reeks Michelins achter zich laat, waaronder een McLaren.


Wat dat hier toch is de laatste tijd met al dat Schumacher-bashing. Ik kan goed aannemen dat je het beu bent dat hij ogenschijnlijk voorgetrokken wordt door de FIA, maar als de kerel op de baan in barre omstandigheden dan toch nog eens iets moois aflevert, wordt het ook de grond ingeboord als niemendalletje. Als je de F1 waardeloos vindt met hem erin, kijk dan de komende twee races niet meer.

Grig-O 30-09-2006 22:15

Goed gezegd ;)
Schumacher rijdt op regenbanden van BRIDGESTONE. Daar zit geen P1 in volgens mij :)
Ook als is hij de "Regenmeister" ;)

Neo-242 30-09-2006 22:17

Schumacher beperkte de schade in de regen en was sneller dan alle andere Bridgestone rijders. Dan heb je een goede prestatie neergezet.

Voor morgen is er 70% regenkans:)

Finish 30-09-2006 22:52

Quote:

Originally Posted by Grig-O
Goed gezegd ;)
Schumacher rijdt op regenbanden van BRIDGESTONE. Daar zit geen P1 in volgens mij :)
Ook als is hij de "Regenmeister" ;)

zoals raceboy terecht opmerkte op msn: sinds wanneer zijn regenbanden van bridgestone in feite slecht in de regen ? ik dacht dat dat hun troef was, in vorige races. ik weet nog hoe ferrari en andere bridgestone tijdens seizoen 2005 hoopten op regenraces.

Finish 01-10-2006 10:19

verwachte reacties op dit forum:

-wat een chance voor Schumacher, profiteren van het geknoei tijdens de pitstop van Alonso en zijn bandenproblemen
-zomaar het weer meehebben, een opdrogende baan en net op tijd gedaan want het begon terug te regenen.
-geluk dat hij Fisichella voorbij kon die zich net dan moest aanpassen aan zijn nieuwe banden

wat een afgang om zo te moeten winnen !

German-Power 01-10-2006 10:25

Of wat een afgang om zo te moeten verliezen . ;)

sledge 01-10-2006 10:46

Quote:

Originally Posted by Finish
verwachte reacties op dit forum:

-wat een chance voor Schumacher, profiteren van het geknoei tijdens de pitstop van Alonso en zijn bandenproblemen

Yep, maar hij slaagt er als enige niet-renault in om ervan te profiteren. Scumacher had de anderen toen ook al op een hoopje gereden.
Quote:

Originally Posted by Finish
-zomaar het weer meehebben, een opdrogende baan en net op tijd gedaan want het begon terug te regenen.

Hing er plaatselijke onweerswolk boven de Ferrari van Schumacher en een hete zomerzon boven Alonso's Renault dan? Voor zover ik weet hebben we nog geen vergelijking van de Michelins en Bridgstone's in de regen gehad. En dan spreek ik over de droogweerbanden.

Quote:

Originally Posted by Finish
-geluk dat hij Fisichella voorbij kon die zich net dan moest aanpassen aan zijn nieuwe banden

Iedereen was aan het aanpassen in T1. Ook Schumacher toen hij buitenkwam. En dat Fisichella wat meer moeite had, kun je niet echt geluk voor Schumacher noemen. Ik vond het eerder een move met Ballen van Schumacher om zo over de curb te gaan. Deed me denken aan Trulli in Monaco vorig jaar.

Quote:

Originally Posted by Finish
wat een afgang om zo te moeten winnen !

Vind ik toch niet. Goed, hij heeft het geluk aan z'n kant gehad op 2/3 koers, maar een afgang om zo te winnen is het niet.
Als er iemand afgaat dan is het Renault.

senna's kingdom 01-10-2006 11:11

Finish,ik kan het me misschien inbeelden.
Maar ik heb de indruk dat jij de meest gefrustreerde bent hier:confused: .
mijn :frusty: frustie smilie had ik toegevoegd omdat schumacher wel gefrusteerd zal zijn geweest na zijn kwalificatie.
Hij ging toch ook wel regelmatig in de fout na het lange rechte stuk naar de hairpin toe.
Toen had die moeite om voor P14 te vechten.
Zelfs rosberg met een VEEL mindere williams en als ik me niet vergis zat ook webber er voor en zaten de toyotas ook nog in de buurt.
Ok,hij raakt nog naar de superpole en uiteindelijk nog naar P6.
Maar over de hele kwalificatie bekeken was het wel erg zwak.
Zeker als je een tijd tussen de andere tragere bridgestone teams staat.

De wedstrijd was heel goed verlopen voor schumacher.
De stops verliepen perfect.Alleen dacht ik dat die inters toch wel op zouden geraken en misschien had kunnen aflopen zoals hongarije.
Maar blijkbaar droogde de baan niet zo snel.
Schumacher had een foutloze wedstrijd gereden.
En finish,als het waar is moet het toch ook gezegd worden.
Alonso toch weer pech als het er op aan moet komen.
Wel een super wedstrijd gereden en toch wel de snelste man in de wedstrijd.
In de laatste stint 20 seconden goed gemaakt:worship: maar toch niet te weinig voor de laatste ronden.
Als ze nu niet hadden geklungeld in de pits had het toch wat meer kunnen zijn.
Tenzij schumacher nog wat over had.
Fisichella komt toch te kort om een toprijder te zijn.
Misschien is die stap naar slicks wel groot,maar als hij bij het uitkomen gewoon rustig op de lijn blijft kan schumacher niet voorbij op het natte gedeelte.
Hij kan zelfs zijn banden op temperatuur krijgen .
Button had er toch ook een knappe wedstrijd van gemaakt.
Wel met dank aan sato:no: .
Wat een laatste ronde:crazy: .

Savi 01-10-2006 11:38

Aan de kerel hierboven met de Senna avatar, Alonso weer pech als het erop aankomt???

Kerel, en Ferrari dan? Sinds juni heeft Renault niet meer gewonnen en de Ferrari een hele hoop races. Is het dan voor die bloedsnelle Ferrari ook geen pech als het weer zich mengt en ze zo afzien voor grip? Alonso maakte trouwens ook een uitstapje, kostte hem ook een handvol seconden...pech?

Grow up.

Iedereen heeft 'geluk' en 'pech'.

Schumacher heeft Renault vandaag een lesje in nederigheid gegeven.

"Poor old Michael."

sledge 01-10-2006 11:41

Quote:

Originally Posted by Savi

"Poor old Michael."

Nu dat is afgang :applaus:

Neo-242 01-10-2006 12:16

Eén van z'n mooiste overwinningen, zoveel is zeker! Het is er weer zo eentje waar je alleen maar naar kan kijken en denken: hoe hebben ze dat nou weer in godsnaam klaargespeeld?

Reken maar dat het bij Renault hard zal aangekomen zijn. Eerste rij bezet, in de eerste fase van de wedstrijd gedomineerd (Alonso toch) en dan nog zo'n grote voorsprong verliezen... Gegokt en verloren door Alonso terug regenbanden op te leggen vanvoor... het was duidelijk dat die niet de beste grip gaven op dat moment. Volgens Alonso was een van z'n voorbanden bijna een slick, maar dat was bij Schumacher ook +/- het geval als ik goed kon zijn tijdens zijn stop. Bizar dat men in zo'n leidende situatie niet dezelfde keuze maakt als je grote rivaal... Ik vraag me af wie die beslissing nam, het team of de rijder...
Fisichella was de hele race kansloos en heeft niks kunnen bijdragen aan het kampioenschap van zijn teamgenoot. Dat ze hem nog willen bij Renault volgend jaar is niet te begrijpen.

Schumacher reed een puike race, met eindelijk wat acties op de baan ipv ernaast! Niemand moet er aan twijfelen dat hij nu kampioen gaat worden. Suzuka & Brazilië gaat Ferrari absoluut beter liggen dan Renault.

Grappig was ook dat de champagne fles van Renault in stukken viel, en die van Ferrari niet. Voorbode van wat komen gaat?

Ps: Renault heeft wel terug de leiding in het constructeurskampioenschap:applaus:

Finish 01-10-2006 12:31

dit weekend kan je idd in twee symbolische punten samenvatten:

zaterdag: poor old michael
zondag: een fles champagne die bij Renault stukvalt.

@ senna's kingdom: ik gefrustreerd ? nou, ik heb er moeite mee om Schumachers prestatie van zaterdag als 'afgang' te zien. Als je als enige bridgestone coureur nog in de top 12 kan kwalificeren en dan nog op P6 dan vind ik dat best klasse. Dat was het maximaal haalbare voor zaterdag en het heeft hem fameus wat positiefs opgeleverd voor vandaag. Een afgang = bij normale condities en een gelijkwaardige verdeling tussen Michelin en Bridgestone-wagens niet verder raken dan Q2.

oja @ sledge: die post na de race van mij was ironie eh..gewoon maar om te laten weten ;)

senna's kingdom 01-10-2006 12:36

Quote:

Originally Posted by Savi
Aan de kerel hierboven met de Senna avatar, Alonso weer pech als het erop aankomt???

Kerel, en Ferrari dan? Sinds juni heeft Renault niet meer gewonnen en de Ferrari een hele hoop races. Is het dan voor die bloedsnelle Ferrari ook geen pech als het weer zich mengt en ze zo afzien voor grip? Alonso maakte trouwens ook een uitstapje, kostte hem ook een handvol seconden...pech?

Grow up.

Iedereen heeft 'geluk' en 'pech'.

Schumacher heeft Renault vandaag een lesje in nederigheid gegeven.

"Poor old Michael."


Grow up?
wat is hier een onvolwassen reactie?
Pech is misschien veel gezegd.
Renault had het in handen en gaf ze zo weer weg.
Alonso ging inderdaad een keer van de baan.
4 seconden verloren.
Maar met de 10 seconden dat hij in de pits had verloren had hij goed kunnen gebruiken voor die laatste stint.
De achterstand was zo'n 4 seconden aan de meet.

O ja,we vergeten nog raikkonen te vermelden.
Die had ook met wat punten kunnen gaan lopen.
Een mooi begin had hij gereden.

Dimitri 01-10-2006 12:57

Jongens, er kan er hier eentje ferm zagen ze :rolleyes:

Wie er ook wereldkampioen wordt, het zal verdient zijn. Als je teruggaat naar Canada zo'n 3 maanden geleden, stond Schumacher iets van een 27 punten achter op Alonso. Nu 3 maanden later pakt hij de leiding. En dat maakt dus dat Schumacher volgende week het WK kan beslissen.

Toen ik vanmorgen de beelden zag, vreesde ik het ergste eerlijk gezegd. Maar Schumacher kon volgen, en heeft 1 van zijn beste races gereden. Heerlijk om te zien.

Alonso pech? Jongen toch, ze zijn bji Renault zo dom geweest om hem op een steeds meer opdrogende baan op nieuwe intermediates te zetten, daar waar je eigenlijk slicks nodig had. Een droogweerband ging nog niet, dus moet je blijven rijden op je opgebruikte intermediates. Iets wat Schumacher en Fisichella wel deden. Gevolg was dan ook dat Alonso als eerste op droogweerbanden moest, en Fisico het dus niet kon uittesten, want dan was Schumacher helemaal ribedebie. En dat ze hun veiligheidspin niet kunnen vastzetten bij Renault, tsja ... shit happens. Maar toen was Schumacher er al lang voorbij.

Trouwens, wanneer gaan we nu is beginnen zagen over de teamorders bij Renault?
Fisico is tot 4 seconden sneller, maar komt er niet voorbij, of laat Alonso terug door. Op het laatste gaat hij dan 4 seconden trager rijden om Alonso door te laten, en tussendoor rijdt hij Schumacher nog bijna van de baan ...

Massa moest het is gedaan hebben, je zou weer wat horen ... :rolleyes:

Knappe race gezien, heerlijk wat Schumacher uit zijn hoed tovert. Maar het mooiste moment was ongetwijfeld het parc fermé ...

O ja .. zelfs in het opvangen van champagne flessen zijn ze beter bij Ferrari :p

Brecht 01-10-2006 13:07

Quote:

Grappig was ook dat de champagne fles van Renault in stukken viel, en die van Ferrari niet. Voorbode van wat komen gaat?
De droom van Renault aan diggelen :p

Neo-242 01-10-2006 13:33

Als ze geen kampioen worden, heeft Renault het alleszins alleen maar aan zichzelf te danken. Net als vorig jaar, stagneren ze hun development rond het midden van het seizoen. Als dan blijkt dat Ferrari geen McLaren is, moeten ze toch terug met ontwikkelingen komen, maar mijns inzien een stadium te laat... Met vuur spelen noemen ze zoiets.:no:

smiley 01-10-2006 13:41

schumi :worship:
nog maar eens een mooie race gezien ! een van de vele dit seizoen !
de fles was ook wel goed na de race, hoe blij ze bij ferrari waren :D

nu binne 2 weken naar japan :)

Brecht 01-10-2006 13:58

Quote:

Originally Posted by smiley
schumi :worship:
nog maar eens een mooie race gezien ! een van de vele dit seizoen !
de fles was ook wel goed na de race, hoe blij ze bij ferrari waren :D

nu binne 2 weken naar japan :)

Ik dacht dat Japan volgende week al was.

smiley 01-10-2006 13:59

oei ja, das waar !
och god en dan nog gaan stemme ook :( te hope nix van de race misse daardoor..
hoe laat is het in onze tijd in japan te doen ?

Raceboy 01-10-2006 14:03

Quote:

Originally Posted by Neo-242
Als ze geen kampioen worden, heeft Renault het alleszins alleen maar aan zichzelf te danken. Net als vorig jaar, stagneren ze hun development rond het midden van het seizoen. Als dan blijkt dat Ferrari geen McLaren is, moeten ze toch terug met ontwikkelingen komen, maar mijns inzien een stadium te laat... Met vuur spelen noemen ze zoiets.:no:

Volgens mij ligt die stagnatie toch wel aan de FIA. Maarja iets wat ronddraait binnenin het wiel en voor luchtgeleiding zorgt is natuurlijk gene bewegnd aerodynamisch odnerdeel, maar iets wat statisch binnenin de wagen zit is een bewegend aerodynamisch odnerdeel. Logisch toch.

sledge 01-10-2006 14:36

Sato is gediskwalificeerd voor het incident in de laatste ronde, en Albers heeft 25 seconden tijdstraf gekregen.

Brecht 01-10-2006 15:20

Quote:

Originally Posted by sledge
Sato is gediskwalificeerd voor het incident in de laatste ronde, en Albers heeft 25 seconden tijdstraf gekregen.

Dan haalt Sato eens de streep.... :p

Fille 01-10-2006 15:54

Schumi rules! Meer heb ik daar niet aan toe te voegen...

airco 01-10-2006 16:22

Best een boeiende koers gezien ... Michael Schumacher levert het hele weekend een prachtige prestatie af ....

Door de regen tijdens de quali's kwam hij in een situatie waar hij de wereldtitel kon verliezen ... De uitslagen van de qualificaties bevestigen dat ... Massa die slechts p13 rijdt ... En de Toyota's en de Williamsen die volle seconden aan hun broek krijgen van de Torro Rosso's is niet echt een normale situatie te noemen.

Desondanks beperkt hij de schade tot P6.

In de race haalt hij "ontrack" Barrichello, Button, Fisichella en Alonso in (toch allen niet echt doetjes) om de race te winnen ...

Terwijl zaterdag de titel bijna wegspoelde door de regen, komt hij 's zondags op kop in de stand. Dit is klasse.

----------------------

Voor het overige:

- Alonso heeft een ongelofelijke racesnelheid ... en is in mijn ogen op intrinsieke snelheid tegenwoordig de snelste man van het veld. Toch zit hij momenteel in de hoek waar de klappen vallen (3 maanden niet meer gewonnen). Als je dan op zaterdag na de quali's op 1 en 2 staat ... en de grote concurrent slechts op P6 ... dan moet je hem afmaken en geen excuses zoeken
Het veranderen van zijn banden tijdens zijn eerste pitstop is een BLUNDER van formaat te noemen. Zelfs als het team je dit voorstelt moet je als wereldkampioen je stem laten gelden en zorgen dat de banden er blijven opliggen. Nu lees ik op autosport.com dat hij aan het zeiken is op michelin ("Alonso wants more from his tyres"). Ik denk dat hij in deze beslissing beter eventjes in eigen boezem kijkt. Michelin heeft dit weekend een perfecte band afgeleverd die bridgestone vernederde. Dit gezeik van Alonso verdienen ze niet.
- Fisichella stond dit weekend in de situatie om zijn teammaat een grote dienst te bewijzen ... maar faalde grandioos. Om even Gert Vermersch te quoten .... "Als Fisichella ooit nog van zichzelf beweert een grote te zijn ... dat hij deze fase dan nog maar eens terug bekijkt" (Fase in Turn 1 na zijn 2e pitstop).
Het "proberen" de deur toe te doen op de naderende Schumacher had niks meer te maken met rijlijn verdedigen. Enigszins had dit manoeuver iets weg met Jerez '97. Met 2 verschillen:
  • M.Schumacher zit in de rol van slachtoffer in de plaats van dader
  • Hier ontkomt het slachtoffer "zonder contact" via het gras ...

---------------

Conclusie:
Alonso heeft hier kostbare punten te grabbel gegooid voor een Schumacher die flink in vorm is de laatste weken...

airco 01-10-2006 16:40

Quote:

Originally Posted by Dimitri
Trouwens, wanneer gaan we nu is beginnen zagen over de teamorders bij Renault?
Fisico is tot 4 seconden sneller, maar komt er niet voorbij, of laat Alonso terug door. Op het laatste gaat hij dan 4 seconden trager rijden om Alonso door te laten, en tussendoor rijdt hij Schumacher nog bijna van de baan ...

Dit was mij ook opgevallen.
Vooral het laten passeren van Alonso op een paar ronden van het einde zonder de positie te proberen verdedigen kan in mijn ogen NIET.

Wat lezen we dan in het Pers Communiqué van Renault
Quote:

Nadat ik Schumacher, door een foutje, voorbij moest laten gaan, besloten we de motor te sparen voor Japan", aldus Fisichella.
Wel dit is wel lekker hypocriet natuurlijk. Je mag dus geen team-orders openlijk over de radio geven (nvdr, Ferrari in Zeltweg 2002)... maar je mag wel de toerentellen van je motor laten zakken om zo een team-order uit te voeren :confused:

Wat lezen we dan op autosport.com "Ferrari 'learning' from Renault tactics"

Quote:

"It has been a good learning (experience) for us," said Todt, who saw Schumacher go on to claim victory. "We have learned what we can do. We learn what we can do inside and we learn from what the others do, so it is always interesting."

When asked whether he thought the tactics adopted by Renault were unusual, Todt said: "It is up to you to judge if they are usual or unusual. We are just taking it into consideration. I don't have any more comment to make."
Wel ...
  • ofwel komt hier een serieuze straf voor Renault.
  • ofwel kan de FIA hun verbod op team-orders begraven en mogen ze bij Renault ogenblikkelijk stoppen met de Commedia dell'arte alsof ze benadeeld worden door de FIA
wordt vervolgd ....

senna's kingdom 01-10-2006 18:46

Godver,
Ferrari was hier altijd het grote voorbeeld van:rolleyes: .
Typisch...
Ik denk niet dat fisichella jerez '97 achterna ging hoor.
Eerder om de auto terug op de lijn te brengen.
En als je ziet dat die bocht lang door draait zou me ook niet verbazen dat hij schumacher niet kon zien komen.
En het snelheidsverschil was groot.
Alonso had 1 voorband welke bijna slick was.
Hierdoor liet hij zijn voortse banden vervangen.
Ja,wat doe je als je banden versleten zijn?

smiley 01-10-2006 20:19

ik vind trouwens ook wel dat BMW de laatste tijd goed is !
als je zag hoe kubica en heidfeld vandaag reden ! wel jammer dat de gok van kubica alleen maar enkele uitstapjes als resultaat had.. en dat heidfeld zijn 4de plaats nog verliest door sato !

de bmw's doen het in hun eerste jaar trouwens beter dan de toyota, ze staan 5 punten voor in het constructeurs kampioenschap. en ze hebben ook al een podium meer gescoord dan toyota !

Finish 01-10-2006 20:32

Quote:

Originally Posted by senna's kingdom
Godver,
Ferrari was hier altijd het grote voorbeeld van:rolleyes: .
Typisch...
Ik denk niet dat fisichella jerez '97 achterna ging hoor.
Eerder om de auto terug op de lijn te brengen.
En als je ziet dat die bocht lang door draait zou me ook niet verbazen dat hij schumacher niet kon zien komen.
En het snelheidsverschil was groot.
Alonso had 1 voorband welke bijna slick was.
Hierdoor liet hij zijn voortse banden vervangen.
Ja,wat doe je als je banden versleten zijn?

Ik denk dat airco gewoon aantoonde dat het teamorderverbod dus ook evengoed van toepassing kan zijn op andere teams ipv Ferrari alleen. Dat Ferrari een verleden heeft in die sector mag natuurlijk duidelijk wezen. Maar dan mag er ook consequent opgetreden worden tegen andere teams. Senna's kingdom, ik vraag je een gunst: eerlijk, draai de rollen om: als fisichella felipe massa was, en hij liet Schumacher op dezelfde wijze voorbij als Alonso vandaag, zou jij dan niet moord en brand geschreeuwd hebben van 'oh, teamorders-ferrari ! 't is weer van dat ?'. Eerlijk. (wat betekent dat ik je geloof, wat je ook zal antwoorden)

Het incident Fisichella - Schumacher leek me niet té gevaarlijk, Fisichella had geen grip, zag Schumacher aankomen en besloot in een splitseconde om nog even te zien of hij hem toch nog voor kon blijven, maar had snel genoeg door dat het nutteloos was. Het had idd verkeerd Jerezachtig kunnen aflopen, maar gelukkig had GC gezond verstand genoeg. Ik ben wel akkoord met Vermersch: Fisico heeft duidelijk zijn beste tijd gehad, hij is vooral dit seizoen fameus in mijn achting gedaald, kwam nog niet aan de tippen van alonso...jammer, want hier had veel meer ingezeten.

German-Power 01-10-2006 22:58

Het moment dat Fisichella op de baan kwam met slicks en voorbijgereden werd door Schumacher is best te begrijpen , iedereen die met slicks de baan opkwam ging in bocht 1 in de fout .

Iemand iets gehoord hoe het afliep met de man die door kubica werd aangereden in de pits ?

airco 02-10-2006 00:49

Quote:

Originally Posted by senna's kingdom
Godver,
Ferrari was hier altijd het grote voorbeeld van:rolleyes: .
Typisch...
Ik denk niet dat fisichella jerez '97 achterna ging hoor.
Eerder om de auto terug op de lijn te brengen.
En als je ziet dat die bocht lang door draait zou me ook niet verbazen dat hij schumacher niet kon zien komen.
En het snelheidsverschil was groot.
Alonso had 1 voorband welke bijna slick was.
Hierdoor liet hij zijn voortse banden vervangen.
Ja,wat doe je als je banden versleten zijn?

Alonso geeft zelf toe dat het een verkeerde keuze was om de banden te wisselen ...

Quote:

Why did you lose performance after your first stop?
"We decided to change the front tyres and in hindsight, that was a mistake. In fact, the track had almost completely dried and it would have been better to use worn tyres which had very little tread in order to have more grip. Schumacher and Giancarlo kept the same set of tyres, and caught me up.
They got past without any problems. My tyres finally started working after eight or nine laps, and my lap-times were competitive again."
Gelukkig begrijpt Finish mijn opmerking over team-orders wel ...
Ik heb hier altijd gezegd dat team-orders wat mij betreft mogen in de Formule 1 ... mede omdat ze niet te controleren zijn (bewijs is vandaag geleverd door Renault.)

Wat er wel moet zijn is een consequente opvolging van de regels ... Als het manoeuver van Ferrari in Zeltweg 2002 erover was ... dan moet je dit ook bestraffen. Anders geef je de zwakte van je eigen reglement toe.

Als er vandaag geen straf komt mag je er donder op zeggen dat Ferrari zich volgende week dezelfde truuken zal bedienen als de kans zich aandient.
Kom dan ook niet janken he ...

Dries DS 02-10-2006 09:24

* Edit *

airco 02-10-2006 15:16

nog een leuke uitspraak ivm de team-orders waar Pat Symonds impliciet toegeeft dat er team-orders zijn bij Renault.

Quote:

Q. A lot has been made in recent years about team orders in Formula One, and how they are banned. Was there any hesitation in letting Fernando get past Giancarlo?

PS: Again, we cannot give team orders as such. We cannot get on the radio and say, do this, do that. What we do is we pre-brief the drivers of what is expected in certain circumstances, so we don't have to get involved. They are good guys and they know what it is all about.
conclusie van het verhaal ... Team-orders mogen in de F1 zolang het maar in de geniepige achterkamertjes gebeurt :frusty:

Raceboy 02-10-2006 21:35

Bas leinders is een revolutionair:

Quote:

By the end of each day, people's nerves were getting a little frayed - especially with the Chinese officials rigorously following orders and refusing to stop the infrequent F1 shuttle buses at anywhere other than designated stops.

It was little wonder, then, that on one night a mutiny broke out in one of the buses. As the driver patiently sat in stationary traffic for an age, right outside a hotel that a number of journalists were staying in, a fracas began when the driver refused to let anyone out early.

After one attempt to force the door open failed as the angry driver said he would only drop people off at the designated stop, former Friday Minardi driver Bas Leinders, who now works for Belgian TV, became a revolutionary.

He jumped on the 'door open' button, charged for the exit and, when a Chinese media aide tried to block his path, he raised his fist and shouted: "Do you want some of this then?"

The official stepped aside, the door opened, everyone jumped out and the bus probably sat in traffic for another hour before finally reaching its destination.

autosport.com

Nicki_Mks 03-10-2006 18:50

Of hoe de Belgen de grootste hooligans ter wereld zijn... :frusty:


All times are GMT +2. The time now is 00:43.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.