![]() |
[Round 16] GP China
Blijkbaar heeft niemand hier weet van de GP van China dit weekend :+
Uit de vrije trainingen en de kwalificaties kunnen we afleiden wat we al lang wisten: De Bridgestones zijn sneller op het droog en de Michelins sneller als het wat nat ligt. Tijdens de kwalificaties was het nat en logischerwijs heeft Alonso dus de pole gerealiseerd met 6 tienden voorsprong op z'n teamgenoot :gas: Schumacher kon op een mirakuleuze wijze de schade beperken door zich op een zesde plaats te zetten. :eek: Voor morgen wordt droog weer verwacht dus lijkt Schumacher toch een goede zaak gedaan te hebben... Results:http://www.formula1.com/race/result/767/24.html |
ja vandaag was wel wat tegenslag voor schumi ! wel mooi hoe hij zich toch nog voor Q3 qualificeerde ! ik denk dat we op een droog shangai wel een sterk ferrari zullen zien ! het zal er morgen om spannen denk ik !
|
Als het morgen droog blijft he, want dacht dat ze ook voor zondag regen voorspelden.
|
Gaëtan Vigneron zei van niet ;)
|
|
Knappe foto.
Mooi dat schumacher zich kon kwalificeren naar Q3:confused: . Voor albers zou dat mooi zijn. Voor schumacher is dat naar zijn kunnen een afgang:frusty: . Niet te min staat hij nog op de 6de plek. Massa had ook geluk. Hij zal gedacht hebben dat raikkonen een klacht zou indienen voor hinderen en ging dan maar van de baan:) . Onwaarschijnlijk,want het zal eerder omgekeerd zijn. Soit,alonso super gereden en ik ben blij dat fisichella zich eindelijk kan bezig houden om mee voor de tittel van alonso en renault te vechten. Ik hoop dat er een faire wedstrijd gereden wordt. Het circuit is erg glad als het regent.vooral de remzone op het lange rechte stuk is moeilijk en de eerste rechtse waar er veel van de baan gleden. |
Quote:
Schumacher was met nog 30 seconden te gaan uitgeschakeld voor Q3. Toen hij aan die laatste ronde bezig was, moet dat toch énorm meegespeeld hebben in een wagen met BRIDGESTONEbanden die op een spekgladde baan totaal geen grip bieden. Ik vermoed dat dat dus volgens u een peuleschil is, met iemand van Schumachers kunnen ? Had hij nog snel even P1 moeten rijden ofzo ? Hij is de enige Bridgestonecoureur binnen de top 12. En dan nog op P6, wat betekent dat hij nog een reeks Michelins achter zich laat, waaronder een McLaren. Wat dat hier toch is de laatste tijd met al dat Schumacher-bashing. Ik kan goed aannemen dat je het beu bent dat hij ogenschijnlijk voorgetrokken wordt door de FIA, maar als de kerel op de baan in barre omstandigheden dan toch nog eens iets moois aflevert, wordt het ook de grond ingeboord als niemendalletje. Als je de F1 waardeloos vindt met hem erin, kijk dan de komende twee races niet meer. |
Goed gezegd ;)
Schumacher rijdt op regenbanden van BRIDGESTONE. Daar zit geen P1 in volgens mij :) Ook als is hij de "Regenmeister" ;) |
Schumacher beperkte de schade in de regen en was sneller dan alle andere Bridgestone rijders. Dan heb je een goede prestatie neergezet.
Voor morgen is er 70% regenkans:) |
Quote:
|
verwachte reacties op dit forum:
-wat een chance voor Schumacher, profiteren van het geknoei tijdens de pitstop van Alonso en zijn bandenproblemen -zomaar het weer meehebben, een opdrogende baan en net op tijd gedaan want het begon terug te regenen. -geluk dat hij Fisichella voorbij kon die zich net dan moest aanpassen aan zijn nieuwe banden wat een afgang om zo te moeten winnen ! |
Of wat een afgang om zo te moeten verliezen . ;)
|
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Als er iemand afgaat dan is het Renault. |
Finish,ik kan het me misschien inbeelden.
Maar ik heb de indruk dat jij de meest gefrustreerde bent hier:confused: . mijn :frusty: frustie smilie had ik toegevoegd omdat schumacher wel gefrusteerd zal zijn geweest na zijn kwalificatie. Hij ging toch ook wel regelmatig in de fout na het lange rechte stuk naar de hairpin toe. Toen had die moeite om voor P14 te vechten. Zelfs rosberg met een VEEL mindere williams en als ik me niet vergis zat ook webber er voor en zaten de toyotas ook nog in de buurt. Ok,hij raakt nog naar de superpole en uiteindelijk nog naar P6. Maar over de hele kwalificatie bekeken was het wel erg zwak. Zeker als je een tijd tussen de andere tragere bridgestone teams staat. De wedstrijd was heel goed verlopen voor schumacher. De stops verliepen perfect.Alleen dacht ik dat die inters toch wel op zouden geraken en misschien had kunnen aflopen zoals hongarije. Maar blijkbaar droogde de baan niet zo snel. Schumacher had een foutloze wedstrijd gereden. En finish,als het waar is moet het toch ook gezegd worden. Alonso toch weer pech als het er op aan moet komen. Wel een super wedstrijd gereden en toch wel de snelste man in de wedstrijd. In de laatste stint 20 seconden goed gemaakt:worship: maar toch niet te weinig voor de laatste ronden. Als ze nu niet hadden geklungeld in de pits had het toch wat meer kunnen zijn. Tenzij schumacher nog wat over had. Fisichella komt toch te kort om een toprijder te zijn. Misschien is die stap naar slicks wel groot,maar als hij bij het uitkomen gewoon rustig op de lijn blijft kan schumacher niet voorbij op het natte gedeelte. Hij kan zelfs zijn banden op temperatuur krijgen . Button had er toch ook een knappe wedstrijd van gemaakt. Wel met dank aan sato:no: . Wat een laatste ronde:crazy: . |
Aan de kerel hierboven met de Senna avatar, Alonso weer pech als het erop aankomt???
Kerel, en Ferrari dan? Sinds juni heeft Renault niet meer gewonnen en de Ferrari een hele hoop races. Is het dan voor die bloedsnelle Ferrari ook geen pech als het weer zich mengt en ze zo afzien voor grip? Alonso maakte trouwens ook een uitstapje, kostte hem ook een handvol seconden...pech? Grow up. Iedereen heeft 'geluk' en 'pech'. Schumacher heeft Renault vandaag een lesje in nederigheid gegeven. "Poor old Michael." |
Quote:
|
Eén van z'n mooiste overwinningen, zoveel is zeker! Het is er weer zo eentje waar je alleen maar naar kan kijken en denken: hoe hebben ze dat nou weer in godsnaam klaargespeeld?
Reken maar dat het bij Renault hard zal aangekomen zijn. Eerste rij bezet, in de eerste fase van de wedstrijd gedomineerd (Alonso toch) en dan nog zo'n grote voorsprong verliezen... Gegokt en verloren door Alonso terug regenbanden op te leggen vanvoor... het was duidelijk dat die niet de beste grip gaven op dat moment. Volgens Alonso was een van z'n voorbanden bijna een slick, maar dat was bij Schumacher ook +/- het geval als ik goed kon zijn tijdens zijn stop. Bizar dat men in zo'n leidende situatie niet dezelfde keuze maakt als je grote rivaal... Ik vraag me af wie die beslissing nam, het team of de rijder... Fisichella was de hele race kansloos en heeft niks kunnen bijdragen aan het kampioenschap van zijn teamgenoot. Dat ze hem nog willen bij Renault volgend jaar is niet te begrijpen. Schumacher reed een puike race, met eindelijk wat acties op de baan ipv ernaast! Niemand moet er aan twijfelen dat hij nu kampioen gaat worden. Suzuka & Brazilië gaat Ferrari absoluut beter liggen dan Renault. Grappig was ook dat de champagne fles van Renault in stukken viel, en die van Ferrari niet. Voorbode van wat komen gaat? Ps: Renault heeft wel terug de leiding in het constructeurskampioenschap:applaus: |
dit weekend kan je idd in twee symbolische punten samenvatten:
zaterdag: poor old michael zondag: een fles champagne die bij Renault stukvalt. @ senna's kingdom: ik gefrustreerd ? nou, ik heb er moeite mee om Schumachers prestatie van zaterdag als 'afgang' te zien. Als je als enige bridgestone coureur nog in de top 12 kan kwalificeren en dan nog op P6 dan vind ik dat best klasse. Dat was het maximaal haalbare voor zaterdag en het heeft hem fameus wat positiefs opgeleverd voor vandaag. Een afgang = bij normale condities en een gelijkwaardige verdeling tussen Michelin en Bridgestone-wagens niet verder raken dan Q2. oja @ sledge: die post na de race van mij was ironie eh..gewoon maar om te laten weten ;) |
Quote:
Grow up? wat is hier een onvolwassen reactie? Pech is misschien veel gezegd. Renault had het in handen en gaf ze zo weer weg. Alonso ging inderdaad een keer van de baan. 4 seconden verloren. Maar met de 10 seconden dat hij in de pits had verloren had hij goed kunnen gebruiken voor die laatste stint. De achterstand was zo'n 4 seconden aan de meet. O ja,we vergeten nog raikkonen te vermelden. Die had ook met wat punten kunnen gaan lopen. Een mooi begin had hij gereden. |
Jongens, er kan er hier eentje ferm zagen ze :rolleyes:
Wie er ook wereldkampioen wordt, het zal verdient zijn. Als je teruggaat naar Canada zo'n 3 maanden geleden, stond Schumacher iets van een 27 punten achter op Alonso. Nu 3 maanden later pakt hij de leiding. En dat maakt dus dat Schumacher volgende week het WK kan beslissen. Toen ik vanmorgen de beelden zag, vreesde ik het ergste eerlijk gezegd. Maar Schumacher kon volgen, en heeft 1 van zijn beste races gereden. Heerlijk om te zien. Alonso pech? Jongen toch, ze zijn bji Renault zo dom geweest om hem op een steeds meer opdrogende baan op nieuwe intermediates te zetten, daar waar je eigenlijk slicks nodig had. Een droogweerband ging nog niet, dus moet je blijven rijden op je opgebruikte intermediates. Iets wat Schumacher en Fisichella wel deden. Gevolg was dan ook dat Alonso als eerste op droogweerbanden moest, en Fisico het dus niet kon uittesten, want dan was Schumacher helemaal ribedebie. En dat ze hun veiligheidspin niet kunnen vastzetten bij Renault, tsja ... shit happens. Maar toen was Schumacher er al lang voorbij. Trouwens, wanneer gaan we nu is beginnen zagen over de teamorders bij Renault? Fisico is tot 4 seconden sneller, maar komt er niet voorbij, of laat Alonso terug door. Op het laatste gaat hij dan 4 seconden trager rijden om Alonso door te laten, en tussendoor rijdt hij Schumacher nog bijna van de baan ... Massa moest het is gedaan hebben, je zou weer wat horen ... :rolleyes: Knappe race gezien, heerlijk wat Schumacher uit zijn hoed tovert. Maar het mooiste moment was ongetwijfeld het parc fermé ... O ja .. zelfs in het opvangen van champagne flessen zijn ze beter bij Ferrari :p |
Quote:
|
Als ze geen kampioen worden, heeft Renault het alleszins alleen maar aan zichzelf te danken. Net als vorig jaar, stagneren ze hun development rond het midden van het seizoen. Als dan blijkt dat Ferrari geen McLaren is, moeten ze toch terug met ontwikkelingen komen, maar mijns inzien een stadium te laat... Met vuur spelen noemen ze zoiets.:no:
|
schumi :worship:
nog maar eens een mooie race gezien ! een van de vele dit seizoen ! de fles was ook wel goed na de race, hoe blij ze bij ferrari waren :D nu binne 2 weken naar japan :) |
Quote:
|
oei ja, das waar !
och god en dan nog gaan stemme ook :( te hope nix van de race misse daardoor.. hoe laat is het in onze tijd in japan te doen ? |
Quote:
|
Sato is gediskwalificeerd voor het incident in de laatste ronde, en Albers heeft 25 seconden tijdstraf gekregen.
|
Quote:
|
Schumi rules! Meer heb ik daar niet aan toe te voegen...
|
Best een boeiende koers gezien ... Michael Schumacher levert het hele weekend een prachtige prestatie af ....
Door de regen tijdens de quali's kwam hij in een situatie waar hij de wereldtitel kon verliezen ... De uitslagen van de qualificaties bevestigen dat ... Massa die slechts p13 rijdt ... En de Toyota's en de Williamsen die volle seconden aan hun broek krijgen van de Torro Rosso's is niet echt een normale situatie te noemen. Desondanks beperkt hij de schade tot P6. In de race haalt hij "ontrack" Barrichello, Button, Fisichella en Alonso in (toch allen niet echt doetjes) om de race te winnen ... Terwijl zaterdag de titel bijna wegspoelde door de regen, komt hij 's zondags op kop in de stand. Dit is klasse. ---------------------- Voor het overige: - Alonso heeft een ongelofelijke racesnelheid ... en is in mijn ogen op intrinsieke snelheid tegenwoordig de snelste man van het veld. Toch zit hij momenteel in de hoek waar de klappen vallen (3 maanden niet meer gewonnen). Als je dan op zaterdag na de quali's op 1 en 2 staat ... en de grote concurrent slechts op P6 ... dan moet je hem afmaken en geen excuses zoeken Het veranderen van zijn banden tijdens zijn eerste pitstop is een BLUNDER van formaat te noemen. Zelfs als het team je dit voorstelt moet je als wereldkampioen je stem laten gelden en zorgen dat de banden er blijven opliggen. Nu lees ik op autosport.com dat hij aan het zeiken is op michelin ("Alonso wants more from his tyres"). Ik denk dat hij in deze beslissing beter eventjes in eigen boezem kijkt. Michelin heeft dit weekend een perfecte band afgeleverd die bridgestone vernederde. Dit gezeik van Alonso verdienen ze niet. - Fisichella stond dit weekend in de situatie om zijn teammaat een grote dienst te bewijzen ... maar faalde grandioos. Om even Gert Vermersch te quoten .... "Als Fisichella ooit nog van zichzelf beweert een grote te zijn ... dat hij deze fase dan nog maar eens terug bekijkt" (Fase in Turn 1 na zijn 2e pitstop). Het "proberen" de deur toe te doen op de naderende Schumacher had niks meer te maken met rijlijn verdedigen. Enigszins had dit manoeuver iets weg met Jerez '97. Met 2 verschillen:
--------------- Conclusie: Alonso heeft hier kostbare punten te grabbel gegooid voor een Schumacher die flink in vorm is de laatste weken... |
Quote:
Vooral het laten passeren van Alonso op een paar ronden van het einde zonder de positie te proberen verdedigen kan in mijn ogen NIET. Wat lezen we dan in het Pers Communiqué van Renault Quote:
Wat lezen we dan op autosport.com "Ferrari 'learning' from Renault tactics" Quote:
|
Godver,
Ferrari was hier altijd het grote voorbeeld van:rolleyes: . Typisch... Ik denk niet dat fisichella jerez '97 achterna ging hoor. Eerder om de auto terug op de lijn te brengen. En als je ziet dat die bocht lang door draait zou me ook niet verbazen dat hij schumacher niet kon zien komen. En het snelheidsverschil was groot. Alonso had 1 voorband welke bijna slick was. Hierdoor liet hij zijn voortse banden vervangen. Ja,wat doe je als je banden versleten zijn? |
ik vind trouwens ook wel dat BMW de laatste tijd goed is !
als je zag hoe kubica en heidfeld vandaag reden ! wel jammer dat de gok van kubica alleen maar enkele uitstapjes als resultaat had.. en dat heidfeld zijn 4de plaats nog verliest door sato ! de bmw's doen het in hun eerste jaar trouwens beter dan de toyota, ze staan 5 punten voor in het constructeurs kampioenschap. en ze hebben ook al een podium meer gescoord dan toyota ! |
Quote:
Het incident Fisichella - Schumacher leek me niet té gevaarlijk, Fisichella had geen grip, zag Schumacher aankomen en besloot in een splitseconde om nog even te zien of hij hem toch nog voor kon blijven, maar had snel genoeg door dat het nutteloos was. Het had idd verkeerd Jerezachtig kunnen aflopen, maar gelukkig had GC gezond verstand genoeg. Ik ben wel akkoord met Vermersch: Fisico heeft duidelijk zijn beste tijd gehad, hij is vooral dit seizoen fameus in mijn achting gedaald, kwam nog niet aan de tippen van alonso...jammer, want hier had veel meer ingezeten. |
Het moment dat Fisichella op de baan kwam met slicks en voorbijgereden werd door Schumacher is best te begrijpen , iedereen die met slicks de baan opkwam ging in bocht 1 in de fout .
Iemand iets gehoord hoe het afliep met de man die door kubica werd aangereden in de pits ? |
Quote:
Quote:
Ik heb hier altijd gezegd dat team-orders wat mij betreft mogen in de Formule 1 ... mede omdat ze niet te controleren zijn (bewijs is vandaag geleverd door Renault.) Wat er wel moet zijn is een consequente opvolging van de regels ... Als het manoeuver van Ferrari in Zeltweg 2002 erover was ... dan moet je dit ook bestraffen. Anders geef je de zwakte van je eigen reglement toe. Als er vandaag geen straf komt mag je er donder op zeggen dat Ferrari zich volgende week dezelfde truuken zal bedienen als de kans zich aandient. Kom dan ook niet janken he ... |
* Edit *
|
nog een leuke uitspraak ivm de team-orders waar Pat Symonds impliciet toegeeft dat er team-orders zijn bij Renault.
Quote:
|
Bas leinders is een revolutionair:
Quote:
|
Of hoe de Belgen de grootste hooligans ter wereld zijn... :frusty:
|
All times are GMT +2. The time now is 00:43. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.