![]() |
CZ (weeral) in opspraak
De Standaard, vrijdag 3 november:
Quote:
CD&VPLUS 28,6 SPA-NIEU 26,9 VLD-VIV 16,5 VLBELANG 15,0 N-VA 8,4 GROEN! 4,7 ->http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...te/index.shtml En blijkt dat Groen! niet eens in de gemeenteraad zetelt. Als je het mij vraagt hebben ze redelijk veel noten op hun zang voor zo'n kleine partij (in H-Z toch)... |
Zo'n zever. Als je in de buurt van Circuit Zolder woont weet je dat er lawaai is op bepaalde dagen hé? Ik snap dat dus echt niet. Als je in Zaventem gaat wonen weet je ook dat er vliegtuigen overvliegen hé?:rolleyes:
|
Quote:
|
|
Groen is in een woord te omschrijven! "ZEIKERDS"
Alle redenen zijn goed genoeg om CZ te boycotten! Of het nu gaat om een klacht van een miscontente buur die hier sinds vijf jaar woont of om het voortbestaan van de blauw-oranje gestreepte kwartel, Ze komen altijd wel met iets aandraven! Ik woon zelf in vogelvlucht 100m van de 1ste linkse af en ik heb zo goed als nooit geluidshinder! Oké, toegegeven, bij de historics is het soms wel wat te luid, maar daar ben je om 18u ook weer vanaf! Dat ze hun tijd en energie eens in nuttige zaken steken ipv naar de pijpen te dansen van een handjevol zeveraars die er niet tegen kunnen dat er een plaats is waar mensen zich amuseren! We zullen eens een petitie opstarten PRO - Zolder! Eens kijken hoe rood groen van schaamte zal aanlopen ..... |
Overlaast lees ik ergens dat er een boek is uitgekomen over 40jaar CZ.
Bewoners die langer dan 40jaar rond het circuit wonen hebben recht van spreken volgens mij dan.... de anderen: wisten waar ze gingen wonen ! Ik blijf het nog steeds ongelooflijk vinden dat er niets kan gedaan worden aan die geluidslimiet. Pas op, limiet moet, maar mensen die met standaard wagen (alles origineel en TDI!!???) van het circuit gehaald worden voor geluidsoverlast....??? |
Die geluidsmetingen kloppen niet! Gisteren reden wij met de originele uitlaatdemper op onze Mini, onze Mini is volledig zoals een baan Mini (zowel motor, inlaat, luchtfilter en uitlaat) met de John Cooper Work Kit 210pk erop (bij je BMW - Mini dealer verkrijgbaar voor weggebruik).
Ons geluid was rond de 85 a 87 dB's plots kwam er een andere auto in de buurt en de dB's liepen op tot 110 dB's, natuurlijk telt deze meeting niet samen voorbij de sensor = tussen haakjes op de lijst en hiervoor krijg je tijdens een B weekend geen straf. Maar een ronde later was de andere wagen iets verder dan onze Mini en wat bleek de dB's waren nog 100,1 (dus teveel voor de vb. de 10h van Zolder) nog een ronde later was het 96 dB's en dan terug onze 85 dB's. Tijdens een wedstrijd krijgen wij de straf voor een andere wagen. Dit kan toch niet meer hé! Vorig jaar reden wij met onze Yaris in de 10h en plots teveel dB's!? Dit kan niet met een cup Yaris tijdens de Eran nog nooit last gehad van teveel dB's. Oké wij zetten er dan maar een supertrap (= een speciale einddemper) op en 7u later weerom teveel dB's en uit wedstrijd. Wij waren toen 11 algemeen met onze kleine Yaris ondanks de stop en go voor de eerste overtreding. Nooit is onze Yaris maar in de buurt van de dB grens geweest, met uitzondering van deze 2 ronden. Reden = weerom een andere wagen die voor ons reed en een knal maakten, maar was zelf al ver genoeg van het meetpunt. Neen ik ben deze zever echt moe, wij willen er echt alles aandoen om onze wagens minder dB's te laten maken, maar een Mini maakt zeker niet meer geluid (lees trilling want dB's = trilling je kan perfect veel dB's produceren met weinig geluid! Geluid is nog niet te meten) dan een gewone straat wagen! Het is een mode dat via noord Europa langzaam maar zeker verder naar het zuiden aan't overwaaien is. (Noord Frankrijk krijgt er ook al last van). |
Quote:
Ze zetelen ocharme nog niet eens in de Gemeenteraad... |
Quote:
Bij ons in de straat is er eentje (zo groen als een kikker) die zijn dagen vult met lopen te kankeren over het circuit tegen iedereen die het wil horen! Zijn sterkste argument is dat de mensen die een anti Cz zolder actie gesteund hebben een aantal jaren geleden, wel wat centen ontvangen hebben! Duhus.... meneer de overbuur die er toch al wel een volle 30 maanden woont, vind het circuit ineens een "bezoedeling" van zijn buurt! Belachelijk!!! Met een statement van: " loop mee met onze troep, want misschien hangt er wel een schadevergoeding aan vast" recruteer je heel wat medestanders ..... Misschien moeten wij ook zo eens iets gaan verzinnen! Kzie mij al staan op de gemeenteraad: "Om te beginnen vind ik dat de visvijver thuis achter weg moet! Die vissers zitten daar ganse dagen voeder in da water te smijten en ons vissen lijden aan overgewicht! Dit heeft een negatief gevolg op hunne cholesterol en er sterven meer vissen aan hart en vaatziekten! Vissen moet verboden worden!" :mad: Voila, mijn politiek programma is klaar! |
Quote:
Gewezen vliegeniertjes, die jarenlang de omgeving van Zolder (en vele andere gemeenten) geteisterd hebben met hun proefvluchten van F-16's (zelfs 's nachts!) moeten nu niet komen janken dat ze 'gestoord worden' door geluidshinder die veroorzaakt wordt op Circuit Zolder. :crazy: Dat deze mensen 'gestoord worden' zou eventueel nog kunnen (doch niet elke dag, daarom is er ook een geluidsregeling die geldt voor CZ). Dat dezelfde mensen 'gestoord zijn', is een feit dat als en paal boven water staat. Voor hen is helaas nog geen oplossing gevonden, doch er bestaan genoeg instellingen in dit landje om dergelijke personen van een goede, volwaardige (en rustige) zorg te voorzien. Hopelijk is er voor hen dan niet teveel lawaai in die instellingen ;) |
Omwille van de aanpassing van de vergunning... Race Promotion Night = 105dB!
Nu is er een andere onderverdeling, maar ik denk niet dat dit voor Zolder negatief is... er zijn nu A-weekends zonder beperking, en A-weekends met beperking tot 105dB. Zoals ik daaruit kan afleiden meer weekends waarbij meer geluid mag gemaakt worden, of heb ik het verkeerd begrepen...? |
Quote:
http://www.groen.be/groep/heusdenzolder/ google is your friend |
Wat zie ik daar staan :
Quote:
|
Quote:
|
Om 18.50 laten we de safetycar uitrijden, alle koerswagens daarachter, gevolgd door alle medewerkers van circuit en we gaan voor de deur van Ons Huis Berkenbos eens flink gas geven, met alle uitlaten naar binnen gericht!!!! ;) :D :D :D ;)
Op zijn Hasselts gezegd : grién voiligheds :no: Vrij vertaald : Groene vuiligheid. Dat is nu al meer dan 20 jaar bezig met die groen ambetanterikken.:mad: :mad: |
Zojuist in de mailbox
Quote:
|
En wat staat er vandaag in Het Belang van Limburg?
Van de 76 klachtbrieven zijn er 71 dezelfde, gewoon gekopieerd dus. |
Zwak van die Groene v**le kl**tzakken.
Dat ze maar wat gaan schaken en van onze sport afblijven. Mvg... |
Quote:
Mvg... |
wie heeft er in de pap te brokken in de politiek in Zolder die ook iets met de sport te maken heeft?
Maak petitie pro Zolder, ga morgen even rond in de paddock, waarschijnlijk mééééér dan 76 verschillende handtekeningen en bezorg meneer de politieker dit voor in de gemeenteraad........ boodschap zal wel duidelijk zijn hoop ik. En anders moet er dringend iemand in de politiek gaan in Zolder die pro is !! |
Quote:
Ik denk dat er genoeg mensen in Bolderberg en Viversel pro-Zolder zijn. Denk maar aan Wheels, Pits, Gulden Schalmei, Grand-Prix,... Een deel van die mensen hun inkomsten is zeker te danken aan Zolder dus aan handtekeningen geraken zal zeker geen probleem zijn! |
tja, ik heb hier nog niet veel tegenstanders van het circuit over de vloer gehad :D
|
Quote:
wat een lawaai om 22u45 in de wijk aan het zwembad. Kunnen we de boel daar sluiten aub? |
Quote:
|
Wanneer neemt er iemand van ons het initiatief voor een contra-petitie?
|
Quote:
|
Quote:
dat was op een St-Maartensvuur in Genebos, een gehucht in de buurt. Tja, daar hadden de groenen ook last van denk ik : dus groene rakkers, start maar een actie tegen het verbranden van hout met geluidsoverlast... |
Quote:
Mensen waren vroeger fier om in de buurt van CZ te wonen, men wist in het buitenland meteen van welke regio in Belgie je was. Toch blijf ik ervan overtuigd dat het nog steeds om een klein groepje groene activisten gaat, die de rest probeert mee te trekken. Je wil niet weten hoe vaak mensen een petitie tekenen omdat hunne goede, toffe overbuur hun erom vraagt. Dit moet inderdaad te counteren zijn door een tegenaktie van een pro-CZ fractie van (natuurlijk) inwoners van Zolder. Anders krijg je weer het verwijt van : zwijgen want je woont hier niet. Trouwens : heb wat dingen gelezen op die website en volgens mij is de mythe van geletterde, intelligente mensen bij Groen op niks gebaseerd. Je moet die teksten eens lezen, vol spellings- en stijlfouten. |
ze vertellen trouwens leugens:
Quote:
Quote:
|
Ze hebben nu toch hun slag lekker niet kunnen halen...
Het enige probleem is dat ze nu de kans hebben om alweer bezwaar aan te tekenen binnen tien dagen na bekendmaking van het arrest. Dit gaan ze doen bij de minister van Leefmilieu. Dit ondanks een positief advies van de gemeente Heusden-Zolder, én een positief advies van de Provincie (Frank Smeets). Deze man is zelfs verantwoordelijk voor leefmilieu, natuurdomeinen, enz... en geeft een positief advies. Waar zijn die groene &é#ç!'è§'! dan mee bezig..?? Het enige wat we kunnen hopen is dat de bevoegde minister zijn verstand gebruikt. |
Quote:
|
Ik kwam nog maar net op deze thread terecht. Nu heb ik eventjes de link naar die website van Groen! gevolgd en las ik daar echt een heel tegenstrijdig bericht binnen dezelfde paragraaf. Jullie ook opgevallen?
Quote:
|
Dat schabouwelijke taaltje en vreemde vormgeving was me ook al opgevallen.
Niet echt geletterde, beredeneerde mensen, die Groenen van Heusden Zolder. |
All times are GMT +2. The time now is 21:25. |