![]() |
BTCS 2007, de aanloop..........
In de Turbomagazine nr 151 zijn enkele BTCS weetjes te vinden m.b.t seizoen 2007.
Paul Belmondo heeft twee Megane Silhouettes aangekocht. Doel? BTCS 2007.......tevens sprake van een Mazda Silhouette project. Daarnaast worden de Roadster cup wagens, indien voorzien van slicks, toegelaten tot het veld. Dan had voor mij dan weer niet gehoeven persoonlijk ;) |
hoe zit het nu eielijk met de klasses ?
er ginge 3 silhouette klasse's komen ofzo iets ? en somigge klasses gingen samen smelten.. |
Kan het zijn dat g&a racing deze klasse gaat rijden met hun bwm 130?
dank bij voorbaat |
Michelin
Wagens in BTCS zijn verplicht om met Michelin banden te rijden.
Met de goedkeuring van RACB. |
Quote:
|
Banden
Mhr Wijckmans (racb) en Yokohama waren aanwezig bij opening aanbesteding bandenleveranciers 24/11/06 (aanbesteding door Michelin , Dunlop en Pirelli).
Men heeft deze week beslist om de exlusieviteit aan Michelin te geven. Is gisteren bevestigd door Mhr Wijckmans. Heeft een e-mail gekregen van PRC groep met de keuze van Michelin. |
Thanks
|
Awel ik vind het een slechte zaak voor de sport om één bandenmerk maar toe te laten! Dit is geen vrijheid meer hé. Zo kunnen ze onderling (promotor en leverancier) een mooie prijs afspreken, en beide hun zakken vullen. Het zal worden zoals met de benzine (seizoen 2006), 1L koste 1,7€ bij de BTCS, verplicht met hun (groen gekleurde) brandstof te rijden! Blijkbaar mogen ze bij de BTCS iets meer doen dan gelijk welke belg! Nl. zelf boven de max. brandstofprijs gaan, ik vraag mij af of dit wel wettelijk is!??
Ik begrijp natuurlijk wel de keuze voor Michelin, .... (een officieele Renault op een ander merk van band????). |
Dat ben ik juist niet met je eens, bij meerdere bandenfabrikanten gaan door de ontwikkelingen om elkaar voor te blijven de prijzen juist omhoog, en worden de verschillen tussen rijk en arm alleen maar groter. Dit hebben verschillende kampioenschappen al bewezen.
|
Voor de grote teams zal er weinig veranderen, velen hiervan zitten reeds op Michelin. Voor de kleinere teams zal de prijs merkelijk stijgen. Geen vrije keuze meer in benzine en banden, de volgende stap is dat ze zelf de auto kiezen, en dan heb je een Cup. In een vrij kampioenschap moet iedereen kunnen kiezen met wat ze rijden.
Gaan we even een gokje doen wie de beste Michelins gaat krijgen? Je zal daar maar staan als team dat vroeger op Dunlops stond en nu tegen je zin Michelins moet monteren. Vroeger kon je als klein team ook eens enkele banden krijgen of kopen tegen een betere prijs omdat dat bepaald bandenmerk graag had dat je op hun banden reed. Denk je nu echt dat Michelin cado's gaat geven terwijl ze een monopolie hebben? Wat mij betreft geen goede zaak voor het kampioenschap. Dunlop-Pirelli-Toyo-Yokohama-Avon zullen dan ook geen verdere marketingacties meer ondernemen naar PRC group toe vrees ik. |
@ Chauffeur: Awel beter kan ik het niet zeggen!:applaus:
@ Bramzel: BTCS is geen internationale wedstrijd hé! Je denkt toch niet dat ze voor Belgie alleen een speciale band ontwikkelen!? Kijk eens naar de datum op de banden en je weet al genoeg! Onze banden die wij dit seizoen aankochten waren van 2004! Dus aan Belgie leveren ze blijkbaar oude stock. En er zal altijd een verschil tussen rijk en arm bestaan! Wie niet sterk is moet slim zijn! Hebben wij met onze Mini al verschillende keren bewezen tegen de grote jongens. Maar wij zitten nooit stil, wij zijn al voor het seizoen 2007 begonnen! En autosport is nu eenmaal duur. |
Ook in 2007 zal men in de BTCS een normtijd toepassen op Spa-Francorchamps en in Zolder. In Zolder zal die normtijd 1:35 bedragen. Wat de normtijd in Spa is, zal men pas kunnen zeggen wanneer de werken aldaar af zijn. "In de trainingen zal het niet respecteren van de normtijd onmiddellijk bestraft worden met een aantal plaatsen op de startgrid. In de race zal een te snelle ronde bestraft worden met een drive through. De referentietijd werd met een seconde verlaagd voor Zolder. Voortaan bedraagt de normtijd daar 1:35. Voor Francorchamps wachten we best tot de omloop definitief afgewerkt is alvorens een referentiechrono te bepalen", aldus Lahaye.
Dus als je te snel rijdt wordt je afgestraft? Waarom dan nog racen? |
Quote:
Maar een drive trough tijdens de wedstrijd als men te snel is? Kom op zeg, gaan we naar de kermis of naar een autosportwedstrijd kijken? In het BTCS mogen ze dan al een reglement hebben voor 2007................als dit er daadwerkelijk in staat is het zonde van de bomen die gekapt moeten worden om zoiets af te drukken. Ben geen fan van normtijden maar er zijn idd diverse redenen te bedenken waarom we anno 2007 met deze tijden werken. Normtijden overschreden? Straf als gevolg? Ook daar kan ik nog in mee. Meest simpele is gewicht bijleggen......maar niet de meest wenselijke. Straffen qua startplaats of vergaarde punten vind ik persoonlijk al beter. Echter een drive-through tijdens een wedstrijd wegens te snelle rondetijden? Competitievervalsing ten top. Als je een andere (forse) onreglementaire actie maakt op de baan dan kan een drive-trough best een goede oplossing zijn. Deze straf is mijn inziens te zwaar voor het gepleegde feit. Daarnaast, deze regel wekt nogal wat foute vlagsignalen in de hand. Krijg je zometeen weer coureurs die klagen over baanposten die slecht staan te vlaggen. Terwijl die arme stakkers er niets aan kunnen doen. Met dergelijke maatregelen vraag je gewoon om fouten en discussies. |
Quote:
:applaus: |
Quote:
|
Quote:
Voorbije weekend toevallig (in de boekenwinkel) in turbomagazine gelezen dat er mogelijk 6! Megane's op de grid gaan staan in 2007! Delhaye racing racing met 100% zeker 2 wagens, mogelijk een 3e: - Vosse - Bouvy - Mollekens - Defourny - ... - ... - één TBR wagen - en twee meganes die in Franse handen zijn ofzo Kan iemand die de turbo in papier versie thuis heeft eens het volledige lijstje hier posten aub? Verder heb ik ergens gelezen dat Delhaye racing ook één Mégane gaat inzetten in de Mégane trophy voor Beltoise in 2007. |
Quote:
|
Quote:
in het stukje van:michelin enigtste banden leverancier. grts... |
Er zal voortaan ook een handicapsysteem worden toegepast in de vorm van extra-gewicht voor de top drie van elke manche. Het is nu wachten op een definitief technisch reglement dat begin volgend jaar bekendgemaakt wordt.
Sorry da was ik vergeten erbij te zetten |
Quote:
Het gaat bijna een mini Mégane Endurance Cup worden volgend jaar als dat zo blijft doorgaan :rolleyes: ! Geef mij toch maar die dikke Euromaster-BMW dan! |
Op turbomagazine staat dat we terug Peugeot Silhouttes gaan zien in de BTCS 2007:
Quote:
Komend weekend is het "BTCS party", dus waarschijnlijk in de loop van volgende week heel wat nieuwtjes... |
Quote:
Wat was er (naast het bovenvermelde) dan wel? Een massa bekers voor zowel de BTCS, de VW Fun Cup en (in mindere mate) de Roadster Cup; de overhandiging van de jaarboeken BTCS en VW Fun Cup aan de teams die in 2006 present tekenden; de voorstelling van de BTCS DVD 2006; voldoende 'droogjes en natjes'; een goede coverband; een prima ambiance tot in de vroege uurtjes; etc... Mvg, Dries DS |
Gisteren naar Zolder geweest (ERAN dag). Patrick Beliën en Dimitri Cuyvers waren er aan het testen met een BMW 120d van Schubert Motorsport en ze gaan ermee deelnemen aan de BTCS! Fantastische auto en spijtig dat er geen tweede zetel instond :o(
|
Quote:
|
Meer nieuws over de Beliën/120d story:
"La création d’une catégorie Diesel au sein du BTCS a donné des idées à certains. Ainsi, Patrick Beliën a confirmé que son équipe, le Beliën Motorsport, engagerait dès cette saison une BMW 120d en provenance directe de BMW Motorsport..." Bron (en het vervolg van het verhaal): www.turbomagazine.be |
BEC en BTCS samen zal moeilijk haalbaar zijn denk ik.
zowel reglementair als technisch.......in het zelfde weekend enkele keren, de andere racen zou het mogelijk zijn. |
Quote:
|
Beliën naar het BTCS? Dat was toch een vaste waarde in de Belcar.........dat is er toch eentje die telt ;)
|
Vreselijk goede line-up bij Delahaye Racing voor komend seizoen! :applaus:
Quote:
|
Moore ook enkele races BTCS met hun M3 e46 V8 GTR volgens hun zoekertje in autosport.
|
In het kader van: "pimp my ride" :)
http://www.turbomagazine.be/images/p...lhouette02.jpg Foto: www.turbomagazine.be Als coureurs worden genoemd Lottin en Duval !! Toch gek dat er maar zo weinig nieuws over het BTCS 2007 is. De kans dat we 60 wagens en meer aan de start zien is aardig groot. |
Er zouden ook enkele Opel Astra's aan de start staan... (pitstop tv)
|
Quote:
|
Quote:
|
Wagens, grappig woord voor die buisjes :D
|
Op de Euro racing show in Brussel stond een Astra met als pilotes Sylvie Delcour en Fanny Duchateau.
|
BTCS 2007 - Foto's van de Test Day 2007 - Dijon-Prenois
Goede morgen iedereen,
Hier enkele foto's van de BTCS - Test day dd 15 en 16/03/2007 in Dijon-Prenois. Met vr. gr. Patrick Davin www.racing-pictures.be :gas: http://img360.imageshack.us/img360/5594/001jj2.jpg http://img360.imageshack.us/img360/9418/003lg7.jpg http://img255.imageshack.us/img255/6175/005ln9.jpg http://img341.imageshack.us/img341/1391/007pp7.jpg http://img360.imageshack.us/img360/9273/010po5.jpg http://img341.imageshack.us/img341/8854/011cq4.jpg http://img255.imageshack.us/img255/7079/013ax4.jpg http://img255.imageshack.us/img255/1277/020dc8.jpg |
- Het project met de Mercedes Silhouette gaat niet door...
- Normaalgezien 4 Astra Silhouettes (S2) aan de start van de Belgian First Races... - 4 of 5 Mégane Silhouettes, 4 BMW Silhouettes, 3 Peugeot Silhouettes, 1 Jaguar Silhouette... Voeg daar de bovenvermelde Astra's bij en we komen op zo'n 16-tal Silhouettes... In de loop van het seizoen zullen er daar dan nog een paar bijkomen. - In totaal worden er 55 à 60 BTCS wagens verwacht voor het openingsweekend te Zolder... @Patrick: Thanks for the pictures ;) |
Quote:
Het is niet omdat de Astra Silhouettes een lichtere motor hebben (S2) en iets trager zijn en dus budgetair goedkoper zijn, dat ze mogen vernoemd worden als "grappig woord voor die buisjes"... @ Patrick: zeer knappe foto's! |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 14:01. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.