De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   DSC 2007, de aanloop..... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14556)

Mark 04-12-2006 00:00

DSC 2007, de aanloop.....

Vandaag is de nieuwe (sterk verbeterde) site van het DSC online gezet. Meteen de nieuwe kalender voor 2007:

GTP Weekend Circuit Nurburgring 22-04-2007
Truck GP Zolder Circuit Zolder 20-05-2007
Spa Euro Race Circuit Spa 17-06-2007
Masters of Formula3 Circuit Zandvoort 15-07-2007
Rizla Racing Days Circuit Assen 12-08-2007
Champ Cars Assen Circuit Assen 02-09-2007
Silverstone 24H Circuit Silverstone 08-09-2007 (alleen voorprogramma)
A1 GP Zandvoort Circuit Zandvoort 30-09-2007
DSC Finaleraces Circuit Assen 21-10-2007

Thomaske 04-12-2006 09:29

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 195355)
Truck GP Zolder Circuit Zolder 20-05-2007

De DSC ipv de BTCS tijdens de Trucks?

Aan één kant wel goed dat ze deze vervanger gevonden hebben.

Mvg...

Mark 15-01-2007 23:55

Een eerste glimp van de deelnemers:

Carworld Motorsport - Viper SRT10 Philippe Ribbens/Robert de Graaff
Carworld Motorsport - Megane Trophy Erol Ertan
Carworld Motorsport - Porsche 997 Rob Frijns
Racing voor Belgium - Aston Martin DBRS9 Ron Marchal
Woodcock Bro's - Mosler MT900R
City Motorsport - ETCC BMW Lev Fridman
City Motorsport - ETCC BMW Evgeny Zilenov
City Motorsport - ETCC BMW Oleg Petrikov
City Motorsport - ETCC BMW Victor Shapovalov
Lammertink - Porsche 997 Jan Storm/Dirk Schulz
JR Motorsport - BMW M3 E90 Siebren van der Goot
LZ Racing - BMW ? Leon Zappeij
Autohuis Racing - Alfa147 GTA Joost Muijen

Op diverse Nederlandse sites zijn vandaag deze namen te lezen. Er zal dus wel een persbabbel verstuurd zijn ;)

Een mooie zin uit die persbabbel: We hopen dat we voor iedereen een startplaats kunnen regelen maar het zal passen en meten worden. De definitieve startlijst wordt over twee weken bekend gemaakt.

EDIT: Carworld Motorsport is dat de nieuwe naam van US Carworld racing? Of is dat een fout in de persbabbel?

Dan kunnen ze niet overal zeggen in de Benelux op dit moment ;) Iemand die de Start heeft gelezen weet waarom het DSC op dit moment in volle bloei staat. Daar kunnen ze in bepaalde torentjes en kamertjes nog iets van leren :)

Brecht 16-01-2007 00:02

Geen Corvette Z06 meer voor Carworld Motorsport?

Thomaske 16-01-2007 13:36

Zo te zien een druk programma voor de Racing for Belgium Aston Martin.

Mvg....

Mark 16-01-2007 22:13

Quote:

Lockie prepares for busy 2007 season

Now, he is turning his attention to the 2007 season, which will centre on sharing a Butler Motorsport entry with Paul White in the Dutch Supercar Championship. Initially, they will campaign a BMW M3, but could change to a more powerful car as the season develops

http://www.racecar.co.uk/story.asp?NewsID=15875
Mooie naam in het DSC ;)

Mark 17-01-2007 21:43

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 199832)
EDIT: Carworld Motorsport is dat de nieuwe naam van US Carworld racing? Of is dat een fout in de persbabbel?

Moet een foutje in de persbabbel zijn geweest.

Quote:

DSC: Equipe DeGraaff/Ribbens in nieuwe Oreca Viper GT3

Tekst en foto: US Carworld Racing

http://www.autosport.nl/actueel/news...5&bericht=4549

JorritVD 01-02-2007 20:34

Dutch Supercar Challenge 2007

http://supercarchallenge.nl/news/0/1...sc_in_2007.htm

Dutch Supercar Challenge goeit weer. Al 100 inschrijvingen :o

GT:
Ook de DSC profitterd van de nieuwe GT3's.
Rudolph Racing / Rene Wijnen + Roger Grouwels / Dodge Viper CC
ETEC / Robert de Graaff + Philippe Ribbens / Dodge Viper CC
Paper Project's / Rene Snel / Calloway Corvette Z06
Racing for Belgium / Ron Marchel / Aston Martin DBRS9
Reiter Engineering / Maruis Ritskus / Lamborghini Gallardo
AR Motorsport / nog iemand geintereseerd?? / Lamborghini Gallardo
+
Graham Coomes in de Porsche Bi-Turbo
Gebroeders Woodcock met de Mosler
Team Holden Racing met 2 TVR Sagarissen
Pieter Dubois is momenteel in onderhandeling met kopers voor de Corvette Z06 RS

Supersport I en II
BMW's, ETCC en WTCC BMW's, Porsche 997's, Porsche 996's, Marcossen, Lotussen, 1 (of2) Seat Leon's Supercopa's etc.

Sport
Clio's, Alfa 147, BMW's etc.

Kalender:
20-21-22 april / Openingsraces, Nurburgring *
4-5-6 mei / WTCC , Zandvoort (onder voorbehoud)
1-2-3 juni / Zolder, Funcup *
15-16-17 juni / Masters, Zandvoort
13-14-15 juli / GTP, Oschersleben *
10-11-12 aug / Rizla, Assen
30-1-2 sept / Champcar, Assen
6-7-8 sept / Britcar 24H, Silverstone*
12-13-14 okt / Racing Festival, Spa-Francorchamps*
26-27-28 okt / Finaleraces , Assen*

* DSC gesplitst in twee startvelden. Overig tezamen.

Thomaske 01-02-2007 20:41

Er is al een Thread voor de Dutch Super Cars Jorrit.

Deze vindt je terug in de afdeling 'Autosport Algemeen'

Mvg...

JorritVD 01-02-2007 21:31

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 201211)
Er is al een Thread voor de Dutch Super Cars Jorrit.

Deze vindt je terug in de afdeling 'Autosport Algemeen'

Mvg...

Ooh dat wist ik niet, m'n excuses hiervoor.

Richard 09-02-2007 12:57

Quote:

Originally Posted by corvetteboy (Post 199834)
Geen Corvette Z06 meer voor Carworld Motorsport?

US Carworld neemt volgens mij een jaartje pauze, dus jammergenoeg ceen Corvette dit jaar...

JorritVD 09-02-2007 16:58

Quote:

Originally Posted by Richard (Post 201772)
US Carworld neemt volgens mij een jaartje pauze, dus jammergenoeg ceen Corvette dit jaar...

US Carworld neemt geen jaartje rust.
US Carworld heet vortaan Carworld Motorsport. Dat komt omdat ze niet alleen meer amerikaanse auto's inzetten.
Dubois stopt met races rijden en Wijnen stapt op de Rudoplh Viper.
Daardoor staat de Corvette te koop.

Bramzel 09-02-2007 17:40

Correct, alleen stopt Dubois niet helemaal, hij gaat er alleen een jaartje tussenuit.

Richard 09-02-2007 17:54

Ok, das voor mij dan ook weer duidelijk..

Mark 22-02-2007 23:35

Een van de slachtoffers van de rozegeur en maneschijn politiek van CPZ is het DSC geworden. Op twee dagen tijd zien die twee wedstrijdweekends geannuleerd worden.

Zowel de supportrace van het WTCC als de Mastes F3 gaan niet door. WTCC niet vanwege de beperkende geluidsmaatregelen. Masters vanwege een tekort aan geluidsdagen.

Kan BE asiel verlenen aan +/- 70 raceauto's tijdens een evenementje of twee? ;)

JorritVD 28-02-2007 22:01

Officiele startlijst van de DSC 2007. (www.racexpress.com)

http://www.racexpress.nl/uitslagen/00000138/1.pdf

Echt een zeer mooie lijst. vooral de GT klasse
Audi TT DTM's
Marcos Mantis +
V8 Stars
Porsche's
Mosler
TVR Sagaris
Saker
Gillet
en zeer veel GT3 auto's
1x Corvette Z06 GT3
2x Dodge Viper Competition Coupe
1x AM DBRS9
1x Lamborghini Gallardo
1x Mosler
2x F430
1x Jaguar XKR

FIRE 28-02-2007 22:19

Prachtig startveld

Mark 28-02-2007 23:45

Alternatief voor de Masters is de Spa Euro Race geworden. We klagen niet :)

FIA GT3 is 1 klasse? Nee, de DSC denkt daar anders over ;)

GT Division Min 2,7 Kg per HP (driver included)
Jaguar XKR GT3
Mosler MT900 GT3

Supersport I Division Min. 3.7 Kg per HP (driver included)
Porsche 997 GT3

Met 71 vaste inschrijvingen en 35 guest-cars mogen zullen bepaalde mensen zich toch eens achter de oren krabben. Waarom blijft de DSC groeien en wij niet?

Richard 01-03-2007 13:58

Misschien omdat het DSC veel meer racen voor je geld biedt dan de meeste andere raceklasses in Nederland?
Misschien omdat het materieel door andere deelnemers wél gerespecteerd wordt?
Misschien omdat de sfeer tussen de rijders en teams tijdens een weekend véél beter is dan de andere A-klassen in Nederland?

Zal wel aan mij liggen maar ik denk dat dit hiermee toch wel te maken heeft.:+

Er zijn mensen die zeggen dat de DSC eigenlijk de hoofdklasse is van Nederland, maar ik denk er anders over.
Ik vind zelfs dat de DSC Nederland ontgroeit is qua deelnemers, locaties, organisatie etc.

Bramzel 01-03-2007 15:16

Ik denk dat het DSC een succes is om de zelfde redenen als het Britcar. Laagdrempelig, enthousiaste mensen in de organisatie, geen belangenverstrengeling, veel minder politiek en goeie kalenders.

tuneboy 12-04-2007 19:33

Vandaag tijdens de test dag een zilvere Corvette GT3 gezien, iemand meer informatie over? wat een nederlands team, mss wel een nieuwe concurent voor kumpen en companie...

marcel 12-04-2007 19:39

kan ook voor DSC geweest zijn

Brecht 12-04-2007 19:56

Is voor DSC. Heb het gevraagd.
Dit is de Z06 van René Snel, die ook vandaag de shakedown afwerkte.

Baron 12-04-2007 20:26

Quote:

Originally Posted by corvetteboy (Post 207729)
Is voor DSC. Heb het gevraagd.
Dit is de Z06 van René Snel, die ook vandaag de shakedown afwerkte.

Ik kan dit bevestigen. Ik heb met de mensen van het team gesproken. Deze Corvette is bestemd voor het DSC. De wagen is opgebouwd in GT3-configuratie. Met een kwinkslag werd er bij verteld dat men een uitstap in de Belcar dus wel zag zitten ;) .
Wait and see, maar enkel voor DSC vermoed ik.
Ik denk ook dat het meer een GT 3 '+wat extra' was, want het geluid dat de Corvette produceerde deed me meer aan de GT1's denken.

Mark 12-04-2007 21:17

Quote:

Originally Posted by Baron (Post 207732)
Ik denk ook dat het meer een GT 3 '+wat extra' was, want het geluid dat de Corvette produceerde deed me meer aan de GT1's denken.

Idd, zo'n diffuser kom je niet tegen op een GT3 'Vette:

GT3 PK Carsport:
http://www.bd-photography.be/gallery...pics/006~7.jpg

Snel:
http://www.bd-photography.be/gallery...ics/008~14.jpg

Foto's: www.bd-photography.be

Bling 12-04-2007 21:54

Die Z06 heeft deze testdag trouwens niet overleeft => rook uit de auto na twee rondjes (twee ronden toen ik er was alleszins)

Bramzel 13-04-2007 07:53

Potverdikke, Rene Snel in een niet-Porsche, is dat niks meer heilig ;)

JorritVD 13-04-2007 12:07

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 207737)
Idd, zo'n diffuser kom je niet tegen op een GT3 'Vette:

GT3 PK Carsport:
http://www.bd-photography.be/gallery...pics/006~7.jpg

Snel:
http://www.bd-photography.be/gallery...ics/008~14.jpg

Foto's: www.bd-photography.be

De PK-Carsport heeft dezelfde diffuser kijkhier maar:
http://www.pk-carsport.com/pics2007/...g/P1110677.jpg

Hier een artikel op de DSC site over de test:
http://www.supercarchallenge.nl/news..._op_zolder.htm

Olielijding van de stuurbekractiging was lek gescheurt daardoor kwam de rook.
De Corvette gaat waarschijnlijk met een 24uurs race mee doen. Ik verwacht dan de 24u van Zolder.

Dries DS 13-04-2007 13:47

Quote:

Originally Posted by JorritVD (Post 207776)
De PK-Carsport heeft dezelfde diffuser kijkhier maar:
http://www.pk-carsport.com/pics2007/...g/P1110677.jpg

Hier een artikel op de DSC site over de test:
http://www.supercarchallenge.nl/news..._op_zolder.htm

Olielijding van de stuurbekractiging was lek gescheurt daardoor kwam de rook.
De Corvette gaat waarschijnlijk met een 24uurs race mee doen. Ik verwacht dan de 24u van Zolder.

René Snel heeft mij (en een collega) e.e.a. verteld over zijn plannen. Belcar mag er een extra Corvette bij tellen voor een aantal races. Straks volgt een artikel op turbomagazine.be met daarin de woorden van Snel zelf...

FIRE 13-04-2007 18:13

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 207762)
Potverdikke, Rene Snel in een niet-Porsche, is dat niks meer heilig ;)

Inderdaad :D

Richard 17-04-2007 13:09

Snel gaat nog wel de eerste races met z'n GT3 RS racen, hij moet nog veel ontwikkelen met die Z06.

JorritVD 17-04-2007 19:02

Quote:

Originally Posted by Richard (Post 208148)
Snel gaat nog wel de eerste races met z'n GT3 RS racen, hij moet nog veel ontwikkelen met die Z06.

Hij rijdt waarschijnlijk wel in de vrije trainingen met de Corvette.

RKG 17-04-2007 19:08

In zolder tijdens de testdag vorige week was hij ook al niet ver geraakt met die vette

Thomaske 18-04-2007 05:41

Quote:

Originally Posted by RKG (Post 208182)
In zolder tijdens de testdag vorige week was hij ook al niet ver geraakt met die vette

Is al besproken geweest in de Thread ;)

Mvg...

Coach Ep 05-06-2007 12:24

Gelet op afgelopen weekend en kijkend naar de resterende kalender lijkt het mij dat de DSC steeds meer haar "eigen weekenden" aan het organiseren is, d.w.z. DSC vormt de hoofdmoot van een meeting en daaromheen worden 1 of meerdere 'supportklassen' gepland. Met als resultaat vrij magere programma's waar weinig toeschouwers op af komen. Zie openingsraces Nurburgring, Zolder Fun Cup en Finaleraces Assen. Uitzonderingen dit jaar zijn natuurlijk de races op het TT circuit van Assen in het kader van de Rizla Days + Champ Cars.

DSC lijkt mij beter af als supporting act (zoals vorig jaar bijvoorbeeld meerdere malen met de Belcar) dan als 'stand alone act'. Vind het best een leuke serie om te zien en te volgen maar niet als ze zo'n beetje de enigen zijn die rijden dat weekend. Het grote deelnemersveld zorgt dus helaas ook voor nadelige bijeffecten... :(.

Hopelijk zijn ze bij de komende Euro Races op Spa beter op hun plek!

Jeronimo 05-06-2007 13:47

Ze kunnen m.i. beter een package deal sluiten met de BRL en nog een andere raceklasse in de Benelux, zodat het voor de toeschouwers duidelijk is WAT er gevolgd kan worden.

Mark 05-06-2007 20:55

Persoonlijk vond ik de races van het DSC op Zolder een deceptie. Door de grote verwachte toeloop m.b.t. dit seizoen heeft men ervoor gekozen om het veld te splitsen. Gevolg daarvan is dat men meer tracktime nodig heeft. Dat ga je dus niet vlug vinden op de reeds bestaande grote meetings.

Was dat splitsen wel nodig? Als we naar de eerste twee races kijken dan komen we aan de 60 deelnemers. Dat had dus makkelijk bij elkaar gekund gezien de licenties van de circuits.

Nu heb je races met 30 wagens, dat is toch wat minder imposant dan zo'n vol veld van 60 wagens. Als liefhebber heb ik liever een startveld van 60 wagens. Het kan best zo zijn dat coureurs en organisator daar anders over denken m.b.t. veiligheid, onderlinge snelheidsverschillen enz. Nogmaals als liefhebber zie ik het graag anders ;)

Helaas heb ik moeten constateren dat de discipline onder de coureurs en de teamleden ver te zoeken is. Zonder helm en aangesnoerde gordels als coureur naar je startplek op de grid rijden? ONTOELAATBAAR ! :no:

Gedrag door teamleden en bijbehorend volk in de pits? Wat een zooitje ongeregeld. Op dat punt mag het DSC heel wat strenger worden. Controle rondom de pits was sowieso slecht geregeld. De controledienst van Circuit Zolder was niet ingehuurd. Wiens fout het was, PRC of DSC doet er niet toe. Je merkte wel degelijk het ontbreken van zo'n dienst ;)

Ook die flater m.b.t ontbreken van SC op zaterdag tijdens die crash op het rechte stuk mag men de koersdirekteur aanrekenen. Als ik goed geinformeerd ben dan heeft het DSC sinds dit jaar zijn eigen koersdirekteur. 20 minuten een gestrande wagen op het rechte stuk (ja zelfs op de ideale lijn!) laten staan kan simpelweg niet. Daar is niet eens een discussie over mogelijk. Circuit Zolder heeft een van de gevaarlijskte rechte stukken. Het is eigenlijk een stratencircuit op dat vlak. De betonnen muur sluit aan beide kanten rechtstreeks aan de witte lijn. Bij de meeste circuits heb je aan de andere kant nog iets van een groenstrook waar je speelruimte hebt met gestrande wagens. Daarnaast ontneemt de bult bij het uitkomen van de Ickx-chicane ook nog het het zicht. Voor een bepaald gedeelte is het dus blind rijden.

Het DSC is in de laatste jaren zeer hard gegroeid, het zou jammer zijn als men een slachtoffer gaat worden van zijn eigen succes.

Coach Ep 06-06-2007 11:02

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 211895)
...
Ook die flater m.b.t ontbreken van SC op zaterdag tijdens die crash op het rechte stuk mag men de koersdirekteur aanrekenen. Als ik goed geinformeerd ben dan heeft het DSC sinds dit jaar zijn eigen koersdirekteur...

Die eigen koersdirekteur schijnt een voormalig NAV wedstrijdleider op Zandvoort en KNAF veiligheidsfunctionaris op Assen te zijn. Heeft beide functies nu niet bepaald in harmonie "vaarwel gezegd"... :bye:

Mark 06-06-2007 21:33

Niet alleen gezeur en gezever van mij omtrent het DSC 2007, er zit ook een primeur aan te komen. Volgens een bericht in de laatste Start is Eurotech (ja, een van de slachtoffers van de Belcar new style ;) ) bezig met een Kia Cee'd voor het DSC. Dit in samenwerking met een lokale KIA-dealer. Een KIA op circuit? Lijkt me redelijk uniek. Buiten een Andros-trophee met Prost (?) kan ik me weinig competitie KIA's herinneren.

Fonne 06-06-2007 22:12

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 211993)
Niet alleen gezeur en gezever van mij omtrent het DSC 2007, er zit ook een primeur aan te komen. Volgens een bericht in de laatste Start is Eurotech (ja, een van de slachtoffers van de Belcar new style ;) ) bezig met een Kia Cee'd voor het DSC. Dit in samenwerking met een lokale KIA-dealer. Een KIA op circuit? Lijkt me redelijk uniek. Buiten een Andros-trophee met Prost (?) kan ik me weinig competitie KIA's herinneren.

De auto van Jeroen Bleekemolen in de BRL wordt gesponsord door KIA. ( Is waarschijnlijk die zelfde KIA Dealer.)

All times are GMT +2. The time now is 08:56.