![]() |
DSC 2007, de aanloop.....
Vandaag is de nieuwe (sterk verbeterde) site van het DSC online gezet. Meteen de nieuwe kalender voor 2007:
GTP Weekend Circuit Nurburgring 22-04-2007 Truck GP Zolder Circuit Zolder 20-05-2007 Spa Euro Race Circuit Spa 17-06-2007 Masters of Formula3 Circuit Zandvoort 15-07-2007 Rizla Racing Days Circuit Assen 12-08-2007 Champ Cars Assen Circuit Assen 02-09-2007 Silverstone 24H Circuit Silverstone 08-09-2007 (alleen voorprogramma) A1 GP Zandvoort Circuit Zandvoort 30-09-2007 DSC Finaleraces Circuit Assen 21-10-2007 |
Quote:
Aan één kant wel goed dat ze deze vervanger gevonden hebben. Mvg... |
Een eerste glimp van de deelnemers:
Carworld Motorsport - Viper SRT10 Philippe Ribbens/Robert de Graaff Carworld Motorsport - Megane Trophy Erol Ertan Carworld Motorsport - Porsche 997 Rob Frijns Racing voor Belgium - Aston Martin DBRS9 Ron Marchal Woodcock Bro's - Mosler MT900R City Motorsport - ETCC BMW Lev Fridman City Motorsport - ETCC BMW Evgeny Zilenov City Motorsport - ETCC BMW Oleg Petrikov City Motorsport - ETCC BMW Victor Shapovalov Lammertink - Porsche 997 Jan Storm/Dirk Schulz JR Motorsport - BMW M3 E90 Siebren van der Goot LZ Racing - BMW ? Leon Zappeij Autohuis Racing - Alfa147 GTA Joost Muijen Op diverse Nederlandse sites zijn vandaag deze namen te lezen. Er zal dus wel een persbabbel verstuurd zijn ;) Een mooie zin uit die persbabbel: We hopen dat we voor iedereen een startplaats kunnen regelen maar het zal passen en meten worden. De definitieve startlijst wordt over twee weken bekend gemaakt. EDIT: Carworld Motorsport is dat de nieuwe naam van US Carworld racing? Of is dat een fout in de persbabbel? Dan kunnen ze niet overal zeggen in de Benelux op dit moment ;) Iemand die de Start heeft gelezen weet waarom het DSC op dit moment in volle bloei staat. Daar kunnen ze in bepaalde torentjes en kamertjes nog iets van leren :) |
Geen Corvette Z06 meer voor Carworld Motorsport?
|
Zo te zien een druk programma voor de Racing for Belgium Aston Martin.
Mvg.... |
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
Dutch Supercar Challenge 2007
http://supercarchallenge.nl/news/0/1...sc_in_2007.htm
Dutch Supercar Challenge goeit weer. Al 100 inschrijvingen :o GT: Ook de DSC profitterd van de nieuwe GT3's. Rudolph Racing / Rene Wijnen + Roger Grouwels / Dodge Viper CC ETEC / Robert de Graaff + Philippe Ribbens / Dodge Viper CC Paper Project's / Rene Snel / Calloway Corvette Z06 Racing for Belgium / Ron Marchel / Aston Martin DBRS9 Reiter Engineering / Maruis Ritskus / Lamborghini Gallardo AR Motorsport / nog iemand geintereseerd?? / Lamborghini Gallardo + Graham Coomes in de Porsche Bi-Turbo Gebroeders Woodcock met de Mosler Team Holden Racing met 2 TVR Sagarissen Pieter Dubois is momenteel in onderhandeling met kopers voor de Corvette Z06 RS Supersport I en II BMW's, ETCC en WTCC BMW's, Porsche 997's, Porsche 996's, Marcossen, Lotussen, 1 (of2) Seat Leon's Supercopa's etc. Sport Clio's, Alfa 147, BMW's etc. Kalender: 20-21-22 april / Openingsraces, Nurburgring * 4-5-6 mei / WTCC , Zandvoort (onder voorbehoud) 1-2-3 juni / Zolder, Funcup * 15-16-17 juni / Masters, Zandvoort 13-14-15 juli / GTP, Oschersleben * 10-11-12 aug / Rizla, Assen 30-1-2 sept / Champcar, Assen 6-7-8 sept / Britcar 24H, Silverstone* 12-13-14 okt / Racing Festival, Spa-Francorchamps* 26-27-28 okt / Finaleraces , Assen* * DSC gesplitst in twee startvelden. Overig tezamen. |
Er is al een Thread voor de Dutch Super Cars Jorrit.
Deze vindt je terug in de afdeling 'Autosport Algemeen' Mvg... |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
US Carworld heet vortaan Carworld Motorsport. Dat komt omdat ze niet alleen meer amerikaanse auto's inzetten. Dubois stopt met races rijden en Wijnen stapt op de Rudoplh Viper. Daardoor staat de Corvette te koop. |
Correct, alleen stopt Dubois niet helemaal, hij gaat er alleen een jaartje tussenuit.
|
Ok, das voor mij dan ook weer duidelijk..
|
Een van de slachtoffers van de rozegeur en maneschijn politiek van CPZ is het DSC geworden. Op twee dagen tijd zien die twee wedstrijdweekends geannuleerd worden.
Zowel de supportrace van het WTCC als de Mastes F3 gaan niet door. WTCC niet vanwege de beperkende geluidsmaatregelen. Masters vanwege een tekort aan geluidsdagen. Kan BE asiel verlenen aan +/- 70 raceauto's tijdens een evenementje of twee? ;) |
Officiele startlijst van de DSC 2007. (www.racexpress.com)
http://www.racexpress.nl/uitslagen/00000138/1.pdf Echt een zeer mooie lijst. vooral de GT klasse Audi TT DTM's Marcos Mantis + V8 Stars Porsche's Mosler TVR Sagaris Saker Gillet en zeer veel GT3 auto's 1x Corvette Z06 GT3 2x Dodge Viper Competition Coupe 1x AM DBRS9 1x Lamborghini Gallardo 1x Mosler 2x F430 1x Jaguar XKR |
Prachtig startveld
|
Alternatief voor de Masters is de Spa Euro Race geworden. We klagen niet :)
FIA GT3 is 1 klasse? Nee, de DSC denkt daar anders over ;) GT Division Min 2,7 Kg per HP (driver included) Jaguar XKR GT3 Mosler MT900 GT3 Supersport I Division Min. 3.7 Kg per HP (driver included) Porsche 997 GT3 Met 71 vaste inschrijvingen en 35 guest-cars mogen zullen bepaalde mensen zich toch eens achter de oren krabben. Waarom blijft de DSC groeien en wij niet? |
Misschien omdat het DSC veel meer racen voor je geld biedt dan de meeste andere raceklasses in Nederland?
Misschien omdat het materieel door andere deelnemers wél gerespecteerd wordt? Misschien omdat de sfeer tussen de rijders en teams tijdens een weekend véél beter is dan de andere A-klassen in Nederland? Zal wel aan mij liggen maar ik denk dat dit hiermee toch wel te maken heeft.:+ Er zijn mensen die zeggen dat de DSC eigenlijk de hoofdklasse is van Nederland, maar ik denk er anders over. Ik vind zelfs dat de DSC Nederland ontgroeit is qua deelnemers, locaties, organisatie etc. |
Ik denk dat het DSC een succes is om de zelfde redenen als het Britcar. Laagdrempelig, enthousiaste mensen in de organisatie, geen belangenverstrengeling, veel minder politiek en goeie kalenders.
|
Vandaag tijdens de test dag een zilvere Corvette GT3 gezien, iemand meer informatie over? wat een nederlands team, mss wel een nieuwe concurent voor kumpen en companie...
|
kan ook voor DSC geweest zijn
|
Is voor DSC. Heb het gevraagd.
Dit is de Z06 van René Snel, die ook vandaag de shakedown afwerkte. |
Quote:
Wait and see, maar enkel voor DSC vermoed ik. Ik denk ook dat het meer een GT 3 '+wat extra' was, want het geluid dat de Corvette produceerde deed me meer aan de GT1's denken. |
Quote:
GT3 PK Carsport: http://www.bd-photography.be/gallery...pics/006~7.jpg Snel: http://www.bd-photography.be/gallery...ics/008~14.jpg Foto's: www.bd-photography.be |
Die Z06 heeft deze testdag trouwens niet overleeft => rook uit de auto na twee rondjes (twee ronden toen ik er was alleszins)
|
Potverdikke, Rene Snel in een niet-Porsche, is dat niks meer heilig ;)
|
Quote:
http://www.pk-carsport.com/pics2007/...g/P1110677.jpg Hier een artikel op de DSC site over de test: http://www.supercarchallenge.nl/news..._op_zolder.htm Olielijding van de stuurbekractiging was lek gescheurt daardoor kwam de rook. De Corvette gaat waarschijnlijk met een 24uurs race mee doen. Ik verwacht dan de 24u van Zolder. |
Quote:
|
Quote:
|
Snel gaat nog wel de eerste races met z'n GT3 RS racen, hij moet nog veel ontwikkelen met die Z06.
|
Quote:
|
In zolder tijdens de testdag vorige week was hij ook al niet ver geraakt met die vette
|
Quote:
Mvg... |
Gelet op afgelopen weekend en kijkend naar de resterende kalender lijkt het mij dat de DSC steeds meer haar "eigen weekenden" aan het organiseren is, d.w.z. DSC vormt de hoofdmoot van een meeting en daaromheen worden 1 of meerdere 'supportklassen' gepland. Met als resultaat vrij magere programma's waar weinig toeschouwers op af komen. Zie openingsraces Nurburgring, Zolder Fun Cup en Finaleraces Assen. Uitzonderingen dit jaar zijn natuurlijk de races op het TT circuit van Assen in het kader van de Rizla Days + Champ Cars.
DSC lijkt mij beter af als supporting act (zoals vorig jaar bijvoorbeeld meerdere malen met de Belcar) dan als 'stand alone act'. Vind het best een leuke serie om te zien en te volgen maar niet als ze zo'n beetje de enigen zijn die rijden dat weekend. Het grote deelnemersveld zorgt dus helaas ook voor nadelige bijeffecten... :(. Hopelijk zijn ze bij de komende Euro Races op Spa beter op hun plek! |
Ze kunnen m.i. beter een package deal sluiten met de BRL en nog een andere raceklasse in de Benelux, zodat het voor de toeschouwers duidelijk is WAT er gevolgd kan worden.
|
Persoonlijk vond ik de races van het DSC op Zolder een deceptie. Door de grote verwachte toeloop m.b.t. dit seizoen heeft men ervoor gekozen om het veld te splitsen. Gevolg daarvan is dat men meer tracktime nodig heeft. Dat ga je dus niet vlug vinden op de reeds bestaande grote meetings.
Was dat splitsen wel nodig? Als we naar de eerste twee races kijken dan komen we aan de 60 deelnemers. Dat had dus makkelijk bij elkaar gekund gezien de licenties van de circuits. Nu heb je races met 30 wagens, dat is toch wat minder imposant dan zo'n vol veld van 60 wagens. Als liefhebber heb ik liever een startveld van 60 wagens. Het kan best zo zijn dat coureurs en organisator daar anders over denken m.b.t. veiligheid, onderlinge snelheidsverschillen enz. Nogmaals als liefhebber zie ik het graag anders ;) Helaas heb ik moeten constateren dat de discipline onder de coureurs en de teamleden ver te zoeken is. Zonder helm en aangesnoerde gordels als coureur naar je startplek op de grid rijden? ONTOELAATBAAR ! :no: Gedrag door teamleden en bijbehorend volk in de pits? Wat een zooitje ongeregeld. Op dat punt mag het DSC heel wat strenger worden. Controle rondom de pits was sowieso slecht geregeld. De controledienst van Circuit Zolder was niet ingehuurd. Wiens fout het was, PRC of DSC doet er niet toe. Je merkte wel degelijk het ontbreken van zo'n dienst ;) Ook die flater m.b.t ontbreken van SC op zaterdag tijdens die crash op het rechte stuk mag men de koersdirekteur aanrekenen. Als ik goed geinformeerd ben dan heeft het DSC sinds dit jaar zijn eigen koersdirekteur. 20 minuten een gestrande wagen op het rechte stuk (ja zelfs op de ideale lijn!) laten staan kan simpelweg niet. Daar is niet eens een discussie over mogelijk. Circuit Zolder heeft een van de gevaarlijskte rechte stukken. Het is eigenlijk een stratencircuit op dat vlak. De betonnen muur sluit aan beide kanten rechtstreeks aan de witte lijn. Bij de meeste circuits heb je aan de andere kant nog iets van een groenstrook waar je speelruimte hebt met gestrande wagens. Daarnaast ontneemt de bult bij het uitkomen van de Ickx-chicane ook nog het het zicht. Voor een bepaald gedeelte is het dus blind rijden. Het DSC is in de laatste jaren zeer hard gegroeid, het zou jammer zijn als men een slachtoffer gaat worden van zijn eigen succes. |
Quote:
|
Niet alleen gezeur en gezever van mij omtrent het DSC 2007, er zit ook een primeur aan te komen. Volgens een bericht in de laatste Start is Eurotech (ja, een van de slachtoffers van de Belcar new style ;) ) bezig met een Kia Cee'd voor het DSC. Dit in samenwerking met een lokale KIA-dealer. Een KIA op circuit? Lijkt me redelijk uniek. Buiten een Andros-trophee met Prost (?) kan ik me weinig competitie KIA's herinneren.
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 08:56. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.