![]() |
Legend Boucles de Spa (10-11 feb 2007)
http://www.race-rally.be/2007/bsl200...ompobsl_01.jpg
Het is nog maar de 2e editie, maar ik denk dat we op z'n minst mogen spreken van een succes tijdens de 1e editie. Uiteraard was het droom scenario met de sneeuw in combinatie met de nood aan dergelijk Historic rally event helemaal de sleutel op een perfecte eerste editie. Terwijl de 2e editie nog 2 maanden van ons verwijderd is zijn er al enkele (grote) namen bekend: - Thierry Boutsen - Porsche 911 2L uit 1966 - "Didi"-Pauly - 131 Abarth uit 1980 More info: http://www.race-rally.be/2007/bsl2007/ |
Nog 2 namen bekend geraakt:
Pascal Gaban - Opel Kadett GTE Conrero Gr.4 uit 1976 Jean Ragnotti - Renault Alpine A110 uit 1969 |
Op de site van de Boucles is een (voorlopige??) entry list online: http://www.race-rally.be/2007/bsl200...ist/liste.html
Ook is er een promo clip online: http://mediaserver02.cybernet.be/rac...07/bsl2007.wmv Hopelijk valt er dat weekend wat sneeuw... |
En wat zien we op de deelnemerslijst : ons aller voorzitter gaat van start als navigator...
1977 VOLKSWAGEN Polo 1100 3 7 PHILIPS Patrick (B) PESSENDORFFER Werner (B) C U |
Dat de Legend Boucles de Spa een échte knaller word, word nogmaals bevestigd in de zeer uitgebreide previeuw die te lezen valt op o.a. pitstop.tv: http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=703
De wagens die er in actie te zien zullen zijn: http://www.creons.be/galerie/ De affice: http://www.race-rally.be/2007/bsl200...ffiche2007.jpg |
Ziet er leuk uit. Het zou best kunnen dat ik ook eens ga kijken. Op welke plaatsen rijden de wagens echt snel? Want voor passages aan 50 km/h pas ik liever, hoe mooi die historics ook zijn...
|
Met de bevestiging van de deelname van Snijers in een Ford Escort én ook Dudu die er gaat bij zijn met een Skoda 130 Groep A 1300cc word het helemaal één groot volksfeest in Spa.
Volgens mij word het één grote chaos in en rond Spa door een massa publiek... |
Yeaah, like in the good old days ...:applaus:
Zal inderdaad een hele klus worden om leuke, rustige plekjes te vinden, maar dat heb ik er wel voor over. Zal nog wel plekjes van vroeger terug vinden. Ik voorspel trouwens dat we meer en meer van deze events gaan krijgen. Het publiek is de huidige steriele WRC's en 4x4's beu. |
Quote:
en ze moeten geregeld aan een controlepunt stoppen. ga maar es op de clémentine gaan kijken.. vorig jaar in de volle sneeuw volgas erdoor.. geen sprake van trage passages |
Quote:
Uit ervaring uit de rittensport weet ik dat een gemiddelde van 36 soms al redelijk doorrijden is, dus bij 50 gaan ze toch serieus mogen trappen met die wagens hoor.:gas: |
En het wordt kouder :)
Dinsdag zelfs sneeuw in de Ardennen :D |
Ik zal ook aanwezig zijn, maar ik ben eigenlijk nog nooit naar een rally gaan zien. Dit wil ik echter niet missen.
Liggen de proeven eigenlijk dicht bijeen? Of moeten er serieuze afstanden afgelegd worden? En is het een probleem om in de buurt van de proeven te parkeren? |
Quote:
|
De start nr's zijn bekend:
1. Bouche-Beck (MG Métro 6R4 Gr. B) 2. Duez-Muth (Porsche 911 3.0 lit) 3. Snijers-Delmelle (Ford Escort RS Gr.4) 4. Ragnotti-Bouvier (Renault Alpine A110) 5. Boutsen-Boutsen (Porsche 911 2.0 lit) 6. G. Colsoul-T. Colsoul (Opel Manta 400 Gr. B) 7. Van de Wauwer-Dumoulin (Lancia Beta Monte-Carlo) 8. Didi-Pauly (Fiat 131 Abarth) 9. Verreydt-Ramelot (Ford Escort RS 1800 Gr. 4) 10. Munster-Leyh (Porsche 911 3.0 lit) 11. Duval-Bourdeaud’hui (Škoda 130 Gr. A) 12. Timmers-Smets (Opel Ascona 400) 13. Gaban-J. André (Opel Kadett GT/E - Conrero) 14. Chavan-Fraikin (Porsche 911 2.0 lit) 15. Jacob-Reigner (Mazda RX7 Gr. B) 16. De Spa-Grogna (Ford Escort RS 2000 MKI) 17. Pfauder-Pomb (Mercedes Benz 450 SLC 5.0 lit) 18. J-M. Martin-Chaumont (Porsche 911 3.0 lit) 19. Bouvy-Legein (MGB GTS V8) 20. Sterckx-Elst (BMW 2002 Ti) 21. Van Bellingen-Custers (Opel Manta 400 Gr. B) 22. Maes-Vanderbeck (Ford Escort RS 1800 Gr.4) 23. Fumal-De Grave (Opel Kadett GT/E) 24. Melse-Melse (Hol/Porsche 911 2.0 lit) 25. Kelders-Kerkhove (Porsche 911 2.0 lit) Gaat er een (detail) timing bekend gemaakt worden? zo ja, waar vind je de timing?? Ik vind enkel dit: http://www.race-rally.be/2007/bsl2007/menu_1_3_EN.asp |
En wat vinden we op diezelfde site onder de knop "spectateurs"... een timing! Het leven kan toch simpel zijn.
http://www.race-rally.be/2007/bsl2007/menu_3_1_FR.asp |
Quote:
http://www.race-rally.be/2007/bsl2007/menu_3_1_FR.asp Meestal zal daar dan wel een hoop volk zijn, maar ga een half uurtje voor de officiele starttijd naar je plek. Parkeren valt dan meestal nog mee, zet je wagen alvast klaar om terug weg te rijden. Scheelt je tijd en moeite als je terug weg wil. Een kwartiertje wandelen moet je meestal erbij nemen. Probeer een plekje iets hogerop te vinden, zodat je overzicht op meerdere bochten krijgt. Het is veiliger en die éne haarspeldbocht waar duizend man staat zal wel leuk zijn, maar meestal rijden de piloten daar ook langzamer. Het echte verschil merk je in de vlotte bochtencombi's. Om je te verplaatsen, kan je best een goede wegenkaart meenemen en niet de kortste weg van 1 proef naar een andere rijden. Iedereen doet dat. Beter is wat omweg te maken, je vermijdt file's en opgejaagde "rallyliefhebbers" die absoluut alle kp's willen zien. Veel plezier... |
wie gaat er zaterdag naar ginder?
wil ook wel gaan |
Quote:
Nee ik ga niet , kga gaan karten in poperinge , karting van shakedown zal ook wel spektakel zijn ;) |
Je kan toch onmogelijk alle proeven zien? Welke proeven zijn echt de moeite en moet je zeker gezien hebben?
|
Ik ben op post zaterdag. Eindelijk Ragnotti nog eens aan het werk zien. Kan bijna niet meer wachten.:gas:
|
Pfffff :(, in plaats van een laagje sneeuw word het een wolkje met regen boven ons morgen in en rond Spa :(
(http://www.weeronline.nl/cgi-bin/cit...5cf5c6879dbe0b) Ik ben zo goed als gepakt voor een dagje koude in Spa én prachtige passages van the good old rally cars... |
Halfweg wedstrijd staat Duez aan de leiding met de Porsche voor Timmers en Van de Wauwer.
Enkele foto's: http://www.race-rally.be/2007/bsl2007/menu_5_2_FR.asp Wij zijn wegens omstandigheden niet kunnen gaan. |
Quote:
1. Duez 2. Timmers 3. Munster Bouche, 'Vande' en Snijers werden tijdens een controle op een verbindingsetappe door de Politie betrapt op overdreven snelheid en mochten hun rijbewijs afgeven. Op een weg waar 50 km/u de maximum toegelaten snelheid is, haalden ze alle drie snelheden die boven de 100 km/u lagen... Bijgevolg betekende dit ook het einde van de rally voor hen... |
Quote:
|
Quote:
Klopt, ze staan alle drie in de einduitslag. Maar de einduitslag is gebaseerd op het 'regularity' principe, zijnde: rekening houdend met de tijd EN de strafpunten. Ook al reed je dus maar één RT, dan nog stond je in de einduitslag ;) . Wat betreft de wagens van Bouche en Vande Wauwer zat de co-piloot nog eventjes aan het stuur, maar het kwaad was natuurlijk al geschied: de strafpunten stonden er reeds, de rijbewijzen van de piloten waren al ingetrokken... Geen van hen heeft de laatste RT's volbracht tot op het podium. In het geval van Snijers: de 'Lange' zijn wagen stond al lang voor de laatste RT's op de aanhangwagen. Hij stond ook 'te voet'... In de klasse '70 km/u moyenne' haalden 17 deelnemers de finish/het podium, al staan alle 28 deelnemers geklasseerd. 11 van hen haalden effectief de finish niet, drie van hen (Snijers, Bouche en 'Vande') wegens de gekende reden dus... 'Moyenne'... in feite een lachertje. De heren deelnemers (vvoral in de klasse '70' dan) streden met het mes tussen de tanden, alsof hun leven er van af hing. En om alles netjes volgens het RT principe te laten verlopen werd er net voor de chronometrage wel eventjes halt gehouden, indien nodig, om de opgelegde tijden zoveel mogelijk te respecteren. Het is een kunst op zich: racen op het scherp van de snee (toch in de klasse '70') en dan net voor de 'pointage' op de rem gaan staan ;) . Het was overigens een prachtige belevenis om vele van die oude wagens (en hun rijders) nog eens in actie te zien. Enige kommer en kwel (zoals bij zovele rally's): supporters (zo noemen ze zichzelf toch) die alle veiligheidsmaatregelen aan hun laars lappen en zelf willen bepalen wat al dan niet een verboden zone is. Net als bij de Rally du Condroz 2006 was de publieke opkomst massaal, en waren vele 'supporters' al minstens evenzo brutaal :no: . Het betreft misschien amper 10 à 15% van het totale supportersaantal, maar zij mogen 100% van zogenaamde 'onveiligheid' op hun rekening schrijven. De commissarissen deden een prima job (mag ook wel eens gezegd worden), maar aan die 10 of 15% idioten kunnen zij ook niks veranderen. Sommige commissarissen deden zelfs het quasi onmogelijke om alles veilig te houden, niettegenstaande de vele scheldwoorden die ze op hun nek kregen van onverlaten. Voor de commissarissen: een medaille ! Voor het stelletje/de stelletjes onverlaten: :no: |
Quote:
Ik zou wel eens willen weten wie er voor gaat opdraaien als er eentje van de baan gaat en het publiek induikt. |
Quote:
|
Quote:
geen ingangsgeld..dus allicht ook geen verzekering. elkeen staat waar die wil.. dus ook zelf verantwoordelijk (we zijn allen oud genoeg) voordeel van het RT principe : racing by night |
precies niet veel reactie ,ik ben ook geweest,en van die massa volk toch nie veel gezien,heb verschillende specials gedaan
had toch verwacht dat ze wat sneller reden,heb vele van die autos en piloten in de jaren 70 zien rijden op clementine en da is toch wa tegengevallen,rijden op safe nu,en die klasse onder 50 gem dat heeft helemaal nieks meer met rally te maken ,zoals het vroeger was |
Wat verwacht je dan? Het was een regelmatigsheidsrally dus de laatste seconden moesten ze ook niet zoeken. Waar ik stond kwamen ze wel goed door en ik heb er van genoten.
Quote:
|
Quote:
Een TTE TE-27 als avater? fans van deze wagen, die zijn er niet veel. Fan van de TE-27? heb een copytje van de Andersson TE-27 1:1 en is in Francorchamps door Ove zelf gereden op de Champion's day 2006 |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 19:25. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.