![]() |
Onvolkomenheid aan de "nieuwe" lay-out van Circuit Zolder? De verbouwing part II
Quote:
Reeds tijdens het eerste weekend van 2006 was het al duidelijk dat deze aanpassing niet meteen als een succes bestempeld kon worden. Minder spektakel en vooral veel hogere topsnelheden boven op de berg. De WSbR 3.5 wagens gingen dik 40 km/u harder over deze "schans" dan een jaar ervoor. |
Eerst is het een Micky Mouse circuit, en als het dan wat sneller gaat: afvoeren! Hopelijk bevat dit bericht geen waarheid of ik lach me een kriek :)
|
Quote:
Quote:
|
Dat lijkt me dan meer aan de Champcars ligt dan aan het circuit. De WSR's zijn niet zo gek veel langzamer en konden er toch ook rijden?
|
Quote:
|
Maar dan zou dat nieuwe Panoz chassis een goed verschil moeten maken lijkt me, en dan zouden ze ook de heuvel in Zolder zonder al te veel problemen moeten kunnen bedwingen.
|
Quote:
|
ze hadden kegeltjes gezet. Vond hem wat te scherp...
|
Quote:
maar ik zag dat er met trafficpaint en kegels een nieuwe lijn was gezet had de indruk dat de bocht meer haaks zou worden |
Ik zal morgen eens ff langst gaan met de kodak als er dan nog iets te zien gaat zijn.
|
Quote:
Quote:
|
Er zullen, naar mijn mening, geen verbouwingen komen. De piste is daar breed genoeg om met enkele kunstgrepen de chicane iets haakser te leggen.
C U |
op racingworld staan wel foto's.
http://www.racingworld.be/nieuws/397...e-Chicane.html |
Quote:
|
het wordt meer een echte chicane
de huidige is gewoon een linkse bocht, met een lichte knik naar rechts |
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
LOL, wanneer gaan ze dat doen man? En met welk geld? In Spa is het al een bouwwerf met Vlaams geld :D
|
Quote:
|
Zoals bekend moest er ook iets aan de "draad" gebeuren. Ok, als die Amerikanen dat willen........maar kan me iemand het nut van deze omheining uitleggen? Ter berscherming van die ene mus in de boom? Of die zeldzame klaproos achter de muur?
http://www.racexpress.nl/imgitems/ar...3/DSCF1270.jpg bron: www.racexpress.nl Daar staat NOOIT publiek, sterker nog daar kan niet eens publiek komen! Of verwachten ze zwartkijkers op de gedeeltes buiten het circuit? Als het ter bescherming van het oranje volk is heeft het zelfs een averechts effect. Bij een incident loop je zolang mogelijk achter de muur richting incident. Ter hoogte van het incident stap je over de muur of hek en begin je aan je werkzaamheden indien van toepassing. Nu moet je meters lopen voor de muur............. Nou, dan heb ik goed nieuws voor ze.........dat ga ik igg al niet doen :) Vragen we toch wat vaker om een SC of een onderbreking van de wedstrijd ;) |
1 Attachment(s)
Aan de hand van de informatie op racexpress.nl (ditmaal ga ik er wel vanuit dat de info correct is ;) ) even de plekjes gemarkeerd waar die hekken komen te staan. Zoals ik het inschat komen die voor 90% te staan op plekken waar nooit publiek kan staan. Hoogstens begin Sterrewachtbocht (linkerzijde) en insturen REA-bocht (rechterzijde, weg fotoplekje :( )
|
voor... de piloten zelf misschien.... ik veronderstel dat hier dikke flame commentaren op gaan komen, dus maar even onderbouwen..
als een auto er zwaar uit gaat (en zeker zo een champ car) gaat die de lucht in (kijk maar eens goed naar leggate's crash vorig jaar..) door die hoek op de draad, stijgt de auto niet hoger (om dan in de bosjes te belanden, of in het publiek, of whatever...) dat is mijn beste gok... de champ's gaan ni zomaar zeggen dat die draad er daar, daar en daar moet komen, omda ze da tof vinde eh... |
Quote:
|
Voorkomen dat de wagens met piloot en al het bos in gekatapulteerd worden lijkt me inderdaad de enige zinnige uitleg om op al die plaatsen FIA draad te gaan zetten. ChampCars hebben beduidend minder downforce dan F1's en aanverwanten en hebben dus nog al eens de neiging de tarmac te verlaten. Als je dan even terug denkt aan het eerste seizoen van de WSR 3.5 op Zolder en hoe ver ze er toen in geslaagd zijn om aan de REA bocht door de lucht te zeilen (5m verder en ze lagen op de openbare weg), dan lijkt me dit misschien toch niet overbodig...
Weet er iemand of dat hele veiligheids- en medisch team van de ChampCars effectief mee de oversteek naar Europa gaat maken?? |
Quote:
Tijdens de test in Sebring in januari waar ik ook was waren ze ook actief. Ik kan van mijne Skyline misschien een snelle interventie wagen maken :D Die staat ook al in die kleuren |
Juist, enkel nog paar stickers en een ehbo doos, en hij kan ze zo mee door :d
|
Quote:
|
mjah, een grotere dan :) haha
|
Inmiddels een mail uit het Zolderse ontvangen en de hekken op die rare plekken zijn er op verzoek van de Amerikaanse organisatie gekomen. Het is ter berscherming van de coureurs als er eentje wil opstijgen. Zie de crash van Legge op Road America 2006.
Moet eerlijk zijn, daar had ik niet eens aan gedacht :o Je mag (mocht?) er vanuit gaan dat als een circuit een graad 2 licentie heeft alles in orde is. Volgens de regels mag er dan alles rijden, uitgezonderd F1. Blijkt in de praktijk dus niet zo te zijn......we leren altijd bij ;) |
just, tis legge ipv leggate, my bad...
|
Een filmpje op pitstop laat de resultaten zien van een weekje werken. Alles op tijd klaar wat betreft de werkzaamheden aan het asfalt. Precies op tijd, morgen gaan de 2CV's van start voor hun eerste wedstrijd.
|
Ik mag toch niet hopen dat de bandenstapels tijdens de Belcar First Race blijven staan op de kerbs?? In dat geval is het totaal niet meer interessant nog in de chicane te gaan kijken.:(
Iemand tips voor andere goede spots, zonder dat je tegen een hoog hek aan staat te kijken? |
ze gaan in de chicane strips leggen zoals in de chicanes in Monza, dus die bandenstapels zijn hoogstwaarschijnlijk een tijdelijke oplossing
|
Quote:
|
Ik vind het wel een leuke chicane! Als die bandjes daar nu nog es weg zijn... :)
|
Daar ga ik wel een tijdje staan kijken tijdens de First Race:drewl:
|
Voorbije donderdag begon men direct na de training in de nieuwe chicane "provisoir" drempels te leggen om het afsnijden van de curbs te vermijden... (zodat je de curbs niet langs de verkeerde kant kan nemen om korter en sneller te zijn...)
Hopelijk komen de beloofde "Monza curpstones" er nog deze week, zodat we terug uitrem maneuvers gaan zien zoals in de oude bus stop chicane... Een fotootje: http://img46.imageshack.us/img46/6091/dsc0097zh8.jpg |
All times are GMT +2. The time now is 22:46. |