De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Onvolkomenheid aan de "nieuwe" lay-out van Circuit Zolder? De verbouwing part II (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14629)

Mark 22-12-2006 22:27

Onvolkomenheid aan de "nieuwe" lay-out van Circuit Zolder? De verbouwing part II
 
Quote:

Er is zelfs sprake dat het Limburgs asfalt tijdens deze korte onderbreking een kleine facelift zou ondergaan.

het zou enkel gaan om een “kleine” aanpassing aan de chicane. Zou geloofwaardig “kunnen” zijn want wie regelmatig eens een kijkje kwam nemen in Zolder zal wel dadelijk gemerkt hebben dat de nieuwe chicane te snel was voor menig bolide. Voorlopig geen grootse dingen dus maar een verrijzenis van de “good old” chicane zou best kunnen

http://www.autosport.be/news/8468.awm
Als dit idd waarheid gaat worden dan mag men toch recht zeggen dat dit een joekel van een bouwfout is. Slecht ontworpen, verkeerde simulaties en de FIA die doodleuk een licentie afgeeft.

Reeds tijdens het eerste weekend van 2006 was het al duidelijk dat deze aanpassing niet meteen als een succes bestempeld kon worden. Minder spektakel en vooral veel hogere topsnelheden boven op de berg. De WSbR 3.5 wagens gingen dik 40 km/u harder over deze "schans" dan een jaar ervoor.

Grig-O 23-12-2006 20:08

Eerst is het een Micky Mouse circuit, en als het dan wat sneller gaat: afvoeren! Hopelijk bevat dit bericht geen waarheid of ik lach me een kriek :)

Mark 03-01-2007 22:41

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 196976)
Als dit idd waarheid gaat worden dan mag men toch recht zeggen dat dit een joekel van een bouwfout is. Slecht ontworpen, verkeerde simulaties en de FIA die doodleuk een licentie afgeeft.
.

Dan lees je dit:
Quote:

Eerder leek het er zelfs op dat de Champ Car race in Zolder helemaal niet door kon gaan. Het circuit was door Champ Car niet goed gekeurd en uit simulaties bleek zelfs dat de Champ Cars over de Sacramentsheuvel in het circuit zelfs gelanceerd konden worden.

http://www.champcar.nl/pages/news.php?id=2251
Zonder verder commentaar ;)

Bramzel 03-01-2007 23:12

Dat lijkt me dan meer aan de Champcars ligt dan aan het circuit. De WSR's zijn niet zo gek veel langzamer en konden er toch ook rijden?

Mark 03-01-2007 23:27

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 198273)
De WSR's zijn niet zo gek veel langzamer en konden er toch ook rijden?

Met de nadruk op konden ;) Zou me niks verbazen als de WSbR 3.5 zelfs sneller zijn dan de Champcars. Zeer zeker t.o.v. de oude Lola's. Hoe het met die nieuwe Panoz chassis gaat is voor de meeste nog een vraagteken. Ander groot verschil tussen de WSbR en de Champcars is de downforce waarbij de WSbR het met gemak wint van de (oude) Champcars. Met meer downforce heb je daar natuurlijk minder last van.

Bramzel 04-01-2007 01:03

Maar dan zou dat nieuwe Panoz chassis een goed verschil moeten maken lijkt me, en dan zouden ze ook de heuvel in Zolder zonder al te veel problemen moeten kunnen bedwingen.

Mark 09-01-2007 23:07

Quote:

Originally Posted by kazan (Post 199096)
volgens da ik vandaag kon zien zijn ze al begonnen aan de verbouwing van de chicane ;)

Foto's !!!!!!!!!!!!!!!!!! ;)

A.J. 09-01-2007 23:15

ze hadden kegeltjes gezet. Vond hem wat te scherp...

kazan 09-01-2007 23:16

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 199097)
Foto's !!!!!!!!!!!!!!!!!! ;)

tuurlijk mijn kodakske nie bij :o
maar ik zag dat er met trafficpaint en kegels een nieuwe lijn was gezet
had de indruk dat de bocht meer haaks zou worden

Brecht 09-01-2007 23:17

Ik zal morgen eens ff langst gaan met de kodak als er dan nog iets te zien gaat zijn.

Mark 09-01-2007 23:28

Quote:

Originally Posted by kazan (Post 199100)
tuurlijk mijn kodakske nie bij :o
maar ik zag dat er met trafficpaint en kegels een nieuwe lijn was gezet
had de indruk dat de bocht meer haaks zou worden

Quote:

Originally Posted by corvetteboy (Post 199101)
Ik zal morgen eens ff langst gaan met de kodak als er dan nog iets te zien gaat zijn.

:applaus: Heerlijk dit, als ze het nieuws zelf niet wereldkundig maken gaan wij het zelf opzoeken :)

Pascal 10-01-2007 02:26

Er zullen, naar mijn mening, geen verbouwingen komen. De piste is daar breed genoeg om met enkele kunstgrepen de chicane iets haakser te leggen.

C U

ikke 11-01-2007 10:20

op racingworld staan wel foto's.
http://www.racingworld.be/nieuws/397...e-Chicane.html

Mark 11-01-2007 23:25

Quote:

Originally Posted by Pascal (Post 199142)
Er zullen, naar mijn mening, geen verbouwingen komen. De piste is daar breed genoeg om met enkele kunstgrepen de chicane iets haakser te leggen.

C U

Zoals op de foto's te zien is zal het idd om relatieve kleine aanpassingen te gaan. Dat valt dan gelukkig nog mee.

marcel 12-01-2007 14:28

het wordt meer een echte chicane

de huidige is gewoon een linkse bocht, met een lichte knik naar rechts

Raceboy 17-01-2007 22:32

Quote:

Zolder, on the other hand, has some significant upgrades/improvements that they are going to do before we get there. And like I said before, the facility will be in great shape by the time the Champ Car teams get there and it will be very challenging and looking forward to it. Basically, the same issues, we have to deal with curves.
significant, lijkt me toch niet gauwgauw opgelost dan.

Mark 26-01-2007 23:32

Quote:

Originally Posted by raceboy (Post 200037)
significant, lijkt me toch niet gauwgauw opgelost dan.

Ja, volgens de laatse berichten die ik lees kost deze ingreep +/- 3 miljoen € !!!! Dat is geen kattepis, zowat het dubbele van de verbouwing in de winter 2005/2006. De bron van dit verhaal? Tony Cotman (Champcar pief) in de Autosport van 25-01-07

Quote:

Cotman said: " Everything is 20 years old, so I made a list and gave them a detailed plan, corner by corner, on improvements that had to be made. And they agreed to do them all"
Wellicht handig als we eens een statement van CZ over deze kwestie zouden kunnen lezen? Om die manier komt er geen onnodig gespeculeer in de wereld.

Neo-242 28-01-2007 17:45

LOL, wanneer gaan ze dat doen man? En met welk geld? In Spa is het al een bouwwerf met Vlaams geld :D

Raceboy 28-01-2007 17:47

Quote:

Originally Posted by Neo-242 (Post 200942)
In Spa is het al een bouwwerf met Vlaams geld :D

Kan je dat ook bewijzen of lul je gewoon uit je nek?

Mark 15-03-2007 00:10

Zoals bekend moest er ook iets aan de "draad" gebeuren. Ok, als die Amerikanen dat willen........maar kan me iemand het nut van deze omheining uitleggen? Ter berscherming van die ene mus in de boom? Of die zeldzame klaproos achter de muur?

http://www.racexpress.nl/imgitems/ar...3/DSCF1270.jpg
bron: www.racexpress.nl

Daar staat NOOIT publiek, sterker nog daar kan niet eens publiek komen! Of verwachten ze zwartkijkers op de gedeeltes buiten het circuit? Als het ter bescherming van het oranje volk is heeft het zelfs een averechts effect. Bij een incident loop je zolang mogelijk achter de muur richting incident. Ter hoogte van het incident stap je over de muur of hek en begin je aan je werkzaamheden indien van toepassing. Nu moet je meters lopen voor de muur.............

Nou, dan heb ik goed nieuws voor ze.........dat ga ik igg al niet doen :) Vragen we toch wat vaker om een SC of een onderbreking van de wedstrijd ;)

Mark 15-03-2007 00:24

1 Attachment(s)
Aan de hand van de informatie op racexpress.nl (ditmaal ga ik er wel vanuit dat de info correct is ;) ) even de plekjes gemarkeerd waar die hekken komen te staan. Zoals ik het inschat komen die voor 90% te staan op plekken waar nooit publiek kan staan. Hoogstens begin Sterrewachtbocht (linkerzijde) en insturen REA-bocht (rechterzijde, weg fotoplekje :( )

ikin 15-03-2007 01:46

voor... de piloten zelf misschien.... ik veronderstel dat hier dikke flame commentaren op gaan komen, dus maar even onderbouwen..

als een auto er zwaar uit gaat (en zeker zo een champ car) gaat die de lucht in (kijk maar eens goed naar leggate's crash vorig jaar..)
door die hoek op de draad, stijgt de auto niet hoger (om dan in de bosjes te belanden, of in het publiek, of whatever...)

dat is mijn beste gok... de champ's gaan ni zomaar zeggen dat die draad er daar, daar en daar moet komen, omda ze da tof vinde eh...

Raceboy 15-03-2007 02:45

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 204910)

Nou, dan heb ik goed nieuws voor ze.........dat ga ik igg al niet doen :) Vragen we toch wat vaker om een SC of een onderbreking van de wedstrijd ;)

Je gaat zowiezo niet meer moeten doend an vlaggen denk ik. Alle interventies zullen wel door het champcar safety team gebeuren.

SMM DOC 15-03-2007 11:02

Voorkomen dat de wagens met piloot en al het bos in gekatapulteerd worden lijkt me inderdaad de enige zinnige uitleg om op al die plaatsen FIA draad te gaan zetten. ChampCars hebben beduidend minder downforce dan F1's en aanverwanten en hebben dus nog al eens de neiging de tarmac te verlaten. Als je dan even terug denkt aan het eerste seizoen van de WSR 3.5 op Zolder en hoe ver ze er toen in geslaagd zijn om aan de REA bocht door de lucht te zeilen (5m verder en ze lagen op de openbare weg), dan lijkt me dit misschien toch niet overbodig...

Weet er iemand of dat hele veiligheids- en medisch team van de ChampCars effectief mee de oversteek naar Europa gaat maken??

A.J. 15-03-2007 11:40

Quote:

Originally Posted by SMM DOC (Post 204967)
Weet er iemand of dat hele veiligheids- en medisch team van de ChampCars effectief mee de oversteek naar Europa gaat maken??

Dat zijn profs. Die reizen overal mee. Ook Australië enzo, dus ook naar Europa.
Tijdens de test in Sebring in januari waar ik ook was waren ze ook actief.

Ik kan van mijne Skyline misschien een snelle interventie wagen maken :D Die staat ook al in die kleuren

ikin 15-03-2007 15:16

Juist, enkel nog paar stickers en een ehbo doos, en hij kan ze zo mee door :d

Raceboy 15-03-2007 16:27

Quote:

Originally Posted by ikin (Post 205001)
Juist, enkel nog paar stickers en een ehbo doos, en hij kan ze zo mee door :d

Die EHBO doos zal er al wel inliggen aangezien er anders wel eens een boete kan volgen :)

ikin 15-03-2007 17:26

mjah, een grotere dan :) haha

Mark 15-03-2007 22:06

Inmiddels een mail uit het Zolderse ontvangen en de hekken op die rare plekken zijn er op verzoek van de Amerikaanse organisatie gekomen. Het is ter berscherming van de coureurs als er eentje wil opstijgen. Zie de crash van Legge op Road America 2006.

Moet eerlijk zijn, daar had ik niet eens aan gedacht :o Je mag (mocht?) er vanuit gaan dat als een circuit een graad 2 licentie heeft alles in orde is. Volgens de regels mag er dan alles rijden, uitgezonderd F1. Blijkt in de praktijk dus niet zo te zijn......we leren altijd bij ;)

ikin 15-03-2007 22:22

just, tis legge ipv leggate, my bad...

Mark 16-03-2007 23:10

Een filmpje op pitstop laat de resultaten zien van een weekje werken. Alles op tijd klaar wat betreft de werkzaamheden aan het asfalt. Precies op tijd, morgen gaan de 2CV's van start voor hun eerste wedstrijd.

vortex 24-03-2007 12:28

Ik mag toch niet hopen dat de bandenstapels tijdens de Belcar First Race blijven staan op de kerbs?? In dat geval is het totaal niet meer interessant nog in de chicane te gaan kijken.:(
Iemand tips voor andere goede spots, zonder dat je tegen een hoog hek aan staat te kijken?

marcel 24-03-2007 13:40

ze gaan in de chicane strips leggen zoals in de chicanes in Monza, dus die bandenstapels zijn hoogstwaarschijnlijk een tijdelijke oplossing

Bling 24-03-2007 14:20

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 205899)
ze gaan in de chicane strips leggen zoals in de chicanes in Monza, dus die bandenstapels zijn hoogstwaarschijnlijk een tijdelijke oplossing

Inderdaad, dit vanwege het feit dat het beton nog niet hard genoeg is om al meteen met een wagen over te knallen.

B.V.S. 25-03-2007 10:03

Ik vind het wel een leuke chicane! Als die bandjes daar nu nog es weg zijn... :)

Neo-242 25-03-2007 20:53

Daar ga ik wel een tijdje staan kijken tijdens de First Race:drewl:

Mr.Dallara 26-03-2007 20:26

Voorbije donderdag begon men direct na de training in de nieuwe chicane "provisoir" drempels te leggen om het afsnijden van de curbs te vermijden... (zodat je de curbs niet langs de verkeerde kant kan nemen om korter en sneller te zijn...)
Hopelijk komen de beloofde "Monza curpstones" er nog deze week, zodat we terug uitrem maneuvers gaan zien zoals in de oude bus stop chicane...

Een fotootje:
http://img46.imageshack.us/img46/6091/dsc0097zh8.jpg


All times are GMT +2. The time now is 22:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.