![]() |
Peugeot 307 WRC - Condroz 2006 - Thiry/Jamoul - Tamiya - 1/24
Hallo,
Ga er me ook aan wagen om na een lange stilte van bouwen, er terug eens aan te beginnen. Bedoeling van dit project: mijn skills op een hoger niveau tillen. In het verleden was dit niet zo super. Na veel lezen en bevragen ga ik het er op wagen om dit zo goed mogelijk te doen volgens mijn kunnen. Alvast bedankt aan de forum leden die mij de nodige tips gegeven hebben en op mijn vragen geantwoord hebben. Raad en opmerkingen blijven meer dan welkom. Hou u niet in, ik kan tegen een stootje. |
Veel sukses, je kan al in de thread van 206WRC-ke kijken als voorbeeld.
Ik ga het zeker volgen want het begint ook te jeuken om er aan te beginnen. :D en niet vergeten om nu en dan eens een fototje te posten he :p greetz |
Dit model dus.
http://img81.imageshack.us/img81/8352/overvieuwwtf7.jpg Overtollige gaatjes dicht gewerkt met italeri putty. http://img527.imageshack.us/img527/4...plamuurlv9.jpg Na wat schuurwerk. http://img50.imageshack.us/img50/686...lamuurtyp0.jpg |
Quote:
Heb inderdaad zijn thread gevolgd en gebruik gedeeltelijk zijn foto's als leidraad. |
Staat de spoiler al vast? ik zou hem er af laten voor het decaleren hoor ;)
wel tof dat je er pilootjes gaat insteken |
Had al veel te vlug die koelhapper op het dak geplakt.:frusty:
Toen ik op de foto's zag dat die achteraan open was en in de thread van 206 wrcke de opmerking van Huudo las dat dit toch een minpunt was dat hij dit vergeten was. Allé hup, dat spul daar weer af, met als gevolg dat ik het dak wat beschadigd had. Dus weer wat plamuur er over, ondertussen ook de overtollige gaatjes die nog wat voelbaar waren ook maar meegenomen. http://img505.imageshack.us/img505/3...tkoelerjp9.jpg http://img505.imageshack.us/img505/2...plamuurme0.jpg |
Ik volg ook mee. Daarnet was de postbode er met mijn 307 (samen met een 205 en een Benz 190) en nu jeukt het ook wel wat. Maar heb voorlopig genoeg modelletjes op de werkband. Straks moet ik nog mensen uit Vorst vragen om mee te werken :+ (niet slecht bedoeld hoor, hopelijk kwets ik niemand)
Anyway, ik ga weer verder ;-) |
Quote:
Piloten beginnen een vraagteken te worden. Initieël was dit de bedoeling, maar ik denk dat het te hoog gegrepen gaat worden. Voorlopig onder voorbehoud.:o |
|
Het daschboard, Gunship grey (TS-48)
http://img384.imageshack.us/img384/3...ilydashhu3.jpg http://img295.imageshack.us/img295/5...lydash1ty2.jpg |
|
Mooi spuitwerk hoor, aleen die decals op het daschbord is mis, de juiste zit bij de decals van Thiry (boven de zonneband)
|
Quote:
Merci :bye: Is aangepast. http://img407.imageshack.us/img407/6...ydasch3ga8.jpg Eigenlijk moeten die luchthappers dicht gewerkt worden. PS, let ook eens op de zetel van Jamoul. Grönholm staat er op? http://img95.imageshack.us/img95/5981/interieurqj1.jpg |
Dat ziet er allemaal al goed uit!
|
Dat is inderdaad geen slecht begin. Doe zo maar verder. Komt allemaal snor.
|
Goed bezig idd. Zeker dat die luchthapper open moet zijn langs de achterkant?
En die zetel zal simpelweg ene zijn zeker van in de tijd van Grönholm :D |
Quote:
http://img174.imageshack.us/img174/4...htsleufgh2.jpg http://img489.imageshack.us/img489/4...htsleufus3.jpg En op het meegeleverde blad met foto's van Renaissance kun je op de foto links onderaan ook zien dat het open is. |
Nog een kleine update.
Zelf met een tandenstoker 'brossel' ik nog :rolleyes: http://img92.imageshack.us/img92/87/...blusserhr7.jpg http://img292.imageshack.us/img292/4...nsievatvb7.jpg |
wat bedoel je met brossel?
|
Niet te geloven aan welk tempo hier gebouwd wordt... :)
Ik ben ook aan mijn versie begonnen van de 307WRC Thiry Condroz 2006. Heb enkel nog maar de kas volledig opgeschuurd. Zal later ook een eigen thread starten (als er behoefte aan is). |
Quote:
|
Hier wordt mooi werk geleverd:applaus:ik blijf zeker opvolgen:bye:
|
Quote:
Ik dacht na het lezen van sommige bouwer, aha die mannen doen dat met een tandenstoker, dat moet mij dan ook lukken, goede tip. Ja salu, not dus:( Quote:
Want door jullie werken te posten en detailering te aanschouwen is bij mij de goeste serieus aangeflakkerd en ben ik tot het besef gekomen dat modelbouw veel meer is dan een kas spuiten en wat plakken. |
Ziet er al heel mooi uit hoor !
Knap werk |
Remschijven en veren zijn klaar.
Zie wel op de foto's dat ik de remschijven nog wat moet bewerken met smoke. http://img293.imageshack.us/img293/9...remblokie6.jpg http://img260.imageshack.us/img260/7...remblokyd6.jpg http://img293.imageshack.us/img293/5...rembloksm0.jpg |
|
De bodemplaat.
Moet wel nog de plaat vooraan in de kevlar doen. Volgens plan als ik het wil verven moet dit: X6:2+XF-57:1 zijn. Iemand die me dit kan uitleggen? Of is het te doen om dit met kevlar decal te doen? http://img276.imageshack.us/img276/1...emplaatzl2.jpg |
Quote:
Je zou dat eens moeten doen om te zien wat het kleurresultaat precies is, en dan kan je nog beslissen of het te doen valt met decal of niet. |
Quote:
|
Ziet er al heel knap uit hoor.
De 307 WRC van Thiry wordt druk gebouwd hier blijkbaar. |
Hey ,het ziet er al goed uit.
Persoonlijk zou ik op de remschijven de moyeuxs in transparant blauw verven,lijkt mij op de echte ook zo.Ben benieuwd naar het eind resultaat k'zal dit project zeker blijven volgen .:) |
Hier gebeuren mooie dinges, laat maar verder komen zou ik zeggen:applaus:
|
het gaat precies goed vooruit, blij dat te zien.
Na het bekijken van de laatste foto's denk ik dat je een aantal van je potjes verf aardig mag verdunnen. Ik heb de indruk (zie veren) dat ze veel te dik is en daardoor kan je onmogelijk gelijkmatig schilderen, laat staan de fijne details. Wat verdunnen kan wonderen doen en het modelbouwleven wat makkelijker maken :D Wat die tandenstokers betreft. Op deze schaal zou dit beter gaan met een penseel denk ik. Gebruik hiervoor eerder een recht (vlak) penseel dan een rond. Je kan ook nog altijd een fijn lijntje afplakken met wat tape om recht te blijven. Een andere optie is dat je bij gelegenheid een vel bare metal foil koopt en hiervan fijne reepjes snijdt en aanbrengt. Je zal versteld staan wat effect die geeft ;) |
Quote:
Mijn verf is inderdaad wat dik. Maar had deze nog staan uit vervlogen tijden. |
Quote:
bron: Huudo:D |
Quote:
Nu, back to the model. Problemen. Zie mijn dak. Dikke shit en hoogstwss mijn eigen dikke fout. Waar ik geplamuurt heb zijn er problemen, tekent zich fel af. Waarschijnlijk heb ik veel te vlug beginnen schuren. Ik heb ondertussen gelezen dat je 24 u moet wachten vooraleer je mag beginnen schuren, wat ik dus niet in acht genomen heb. |
http://img143.imageshack.us/img143/8...ondverfad1.jpg
http://img150.imageshack.us/img150/9...ondverfxe7.jpg Overvieuw, zag er zo goed uit op het eerst zicht. http://img150.imageshack.us/img150/5...ondverfys5.jpg Vraag: Wat moet ik nu doen om dit zo smooth mogelijk op te lossen. |
Ik zou zeggen nog eens plamuren en nu wel zo lang wachten en dan nog een schuren. Zal dan wel normaal zijn zeker? Veel ken ik wel niet van plamuren... :)
|
|
Quote:
Wanneer je met schuurpapier dikte 1000 begint te schuren, zou ik tevens gans de auto even lichtjes mee opschuren. Van wat ik kan zien aan de A- en C-stijl ziet het er niet 100% gladjes uit. Dus, schuur de auto maar eens helemaal op, dan kan je na het dak, de rest ook weer even mee "in-nevelen". Ivm de ophanging. Heb je al nagedacht over welke velgen je gaat gebruiken? die uit de kit (welke in principe fout zijn) of die van de 206WRC? Indien je die van de 206WRC wilt gebruiken (welke correct zijn) zal je aanpassingen moeten doen. Op het decalblad staat er onderaan een url. Als je daar een kijkje gaat nemen, kan je oa zien hoe ze het daar aangepakt hebben. Succes. ;) |
All times are GMT +2. The time now is 10:33. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.