De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   [Round 1] ING Australian Grand Prix 2007 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=15134)

JPMontoya 16-03-2007 10:15

[Round 1] ING Australian Grand Prix 2007

Quote:

Pos Driver Team Time Laps
1. Massa Ferrari (B) 1:27.353 32
2. Raikkonen Ferrari (B) 1:27.750 + 0.397 33
3. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:27.829 + 0.476 29
4. Fisichella Renault (B) 1:27.941 + 0.588 33
5. Heidfeld BMW Sauber (B) 1:27.970 + 0.617 27
6. Wurz Williams-Toyota (B) 1:27.981 + 0.628 31
7. Alonso McLaren-Mercedes (B) 1:28.040 + 0.687 25
8. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:28.055 + 0.702 29
9. Kubica BMW Sauber (B) 1:28.281 + 0.928 26
10. Coulthard Red Bull-Renault (B) 1:28.495 + 1.142 23
11. Davidson Super Aguri-Honda (B) 1:28.727 + 1.374 28
12. Trulli Toyota (B) 1:28.921 + 1.568 33
13. Sato Super Aguri-Honda (B) 1:29.009 + 1.656 23
14. Button Honda (B) 1:29.066 + 1.713 30
15. Barrichello Honda (B) 1:29.542 + 2.189 12
16. R.Schumacher Toyota (B) 1:29.574 + 2.221 26
17. Webber Red Bull-Renault (B) 1:29.801 + 2.448 11
18. Kovalainen Renault (B) 1:30.097 + 2.744 10
19. Speed Toro Rosso-Ferrari (B) 1:30.383 + 3.030 28
20. Sutil Spyker-Ferrari (B) 1:31.108 + 3.755 35
21. Albers Spyker-Ferrari (B) 1:31.175 + 3.822 32
22. Liuzzi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:31.693 + 4.340 16
Het beeld na de 2de vrije trainingen down under. Op een droge baan maar door de regen nog weinig grip.

Ferrari zoals verwacht bovenaan samen met de McLarens.
Fisico op de 4de plaats geeft een beetje een vertekend beeld gegeven dat Renault veel problemen had en Fischicella nog stilviel op het einde van de 2de vrije trainingen.

Verder prima prestaties van Williams en BMW-Sauber.

Verrasend te noemen is de prestatie van Super Aguri. Ze wijzen Honda terug. Dit moet pijn doen voor de troepen van Nick Fry.

Negatief: Honda in de eerste plaats maar toch ook Toyota en RedBull.

Op naar de kwalificaties...

Richard 16-03-2007 13:33

Zo, Super Aguri gaat best wel lekker...

marcel 16-03-2007 15:24

ferrari vanvoor, en ferrari vanachter.

bij toro rosso ligt het al zeker niet aan het chassis, want Red Bull staat wel op een deftige plaats..

Finish 16-03-2007 16:51

Super Aguri idd best interessant.
Maar als je dan toch al heel voorzichtig een tendens kunt vaststellen, zie je volgende veronderstellingen:

-Raikkonen heeft fameus moeite met Massa, die er duidelijk echt wel voor gaat. en terecht, het is de moment.
-Hamilton gaat een flinke brok worden voor Alonso. 't Zou me niks verwonderen als die kerel Fernandke af en toe goed laat vloeken.
-Williams en BMW lijken elkaar waard, wat een pluim is voor Williams, dat met Toyota's de echte Toyota's voorblijft. Een zelfde scenario is er idd voor HondaF1.
-De staart van '06 blijft, met uitzondering van SA, de staart van '07. En een oranje kleurtje kan daar niks aan doen veranderen. Inderdaad wel opvallend; vier Ferrari's die achterin bengelen, en twee bovenaan :D

't ziet er veelbelovend uit, de top tien binnen een seconde. Afspraak voor echte machtsverhoudingen: vannacht om 3u ! ik kijk op RTL Television :)

Finish 16-03-2007 17:36

aangaande Raikkonen:

Q. (Livio Oricchio – O Estado de Sao Paulo) Kimi, why did you not complete the lap in the morning and in the afternoon that should have taken you to the first position?

KR: The session was finished and I did not want any penalties. It was the in lap.

(bron: f1club.net)

't Blijkt dat Kimi dus duidelijk voor Massa had kunnen eindigen in deze oefensessie, maar niet gepushed heeft. Dat belooft dus voor de strijd om de pole morgen !

smiley 17-03-2007 09:14

pole voor kimi :d
wow ferrari, mclaren en bmw zijn wel erg aan elkaar gewaagd !!!
alonso 2, hiedfeld 3de, hamilton 4de en kubica 5de
en in alle quali's waren deze toch vooraan te vinden :gas:
renault heeft precies iets wat achterstand.. met fisichella op 6 en kovalainen pas op 13
webber laat zien dat de redbull ook snel kan zijn ! en ook de 2 toyota's staan in de top 10
en dan super aguri het b team van honda .. :applaus: op 10 en 11 staan effe voor het officiele honda team !! dat moet pijn doen voor honda!!

wel stom van massa in Q2 !
ik had op een rooie eerste rij gehoopt..:(

ik denk wel dat het morgen wel eens een héél mooie race kn worden !!! als je ziet hoe de ferrari's, bmw's en mclaren's aan elkaar gewaagd zijn :eek:

JPMontoya 17-03-2007 10:53

Inderdaad Super Aguri - wat een prachtprestatie - ze hebben er alvast een fan bij !

HHugo 17-03-2007 13:48

Jammer dat Honda het ecologie-thema zo ver doordrijft. Niet alleen moet de sponsoring op de wagen wijken voor een wereldkaart, maar de piloten mogen ook niet harder als 90 km/u... :o

Finish 17-03-2007 15:19

Quote:

Originally Posted by HHugo (Post 205185)
Jammer dat Honda het ecologie-thema zo ver doordrijft. Niet alleen moet de sponsoring op de wagen wijken voor een wereldkaart, maar de piloten mogen ook niet harder als 90 km/u... :o

:D

weinig aan toe te voegen in feite. Pet af voor Raikkonen, BMW, Hamilton, Webber en de beide Super Aguri's.

TOP:
-Raikkonen: is dus duidelijk aanwezig bij Ferrari. En Massa was toch ook goed op weg naar de pole, dus dat wordt een fameuze strijd binnen het team.
-McLaren: een halve seconde achterstand, maar iets zegt me dat ze niet het maximum er uit haalden.
-BMW: Heidfeld en Kubica, bravo. 't Mag duidelijk zijn dat ze bij BMW de juiste weg zijn ingeslagen met in 2006 Williams te verlaten en Sauber op te kopen. Topteam nummer drie momenteel
-Super Aguri: :eek: Zoals hierboven ergens staat, wat moet Nick Fry zich enorm idioot voelen met z'n wereldbolbolide. Hij had beter die van vorig jaar bijgehouden :) Leuk voor Sato wel, die herleeft duidelijk. En ferm voor de F1gekte in Japan.
-Webber: De Red Bull staat niet op punt, maar het bakje op P7 krijgen getuigt toch van stuurmanskunst. Coulthard had naar 't schijnt pech gehad ofzo.
-Toyota: Toch nog een 'verrassing', aangezien die bolides niet echt super leken te presteren in de testsessies. Ook bedankt Trulli, voor de 'jack' :)

FLOP:
-Renault: Oke, Fisico mag nu eindelijk z'n zin doen, maar wat ben je ermee als je niet meer WK-materiaal hebt ? Kovailanen moet het in tegenstelling tot Hamilton nog allemaal wat leren.
-Honda: zie hierboven. Dit jaar wordt het exit Barrichello, volgens mijn glazen bol.
-Spyker: De nieuwe Minardi's zijn geboren ! Albers had pech, maar Sutil kan ook niet echt het ritme volgen.
-Torro Rosso: Dat loopt fameus fout voor de mannen van Berger...werk aan de winkel

Neutraal:
-Williams: Een beetje op het matige elan van vorig jaar, maar met wat geluk toch nog kandidaat voor de kleinere puntjes. Rosberg vs Wurz: 1-0

Ik. kan. niet. wachten.

Finish 17-03-2007 15:27

trouwens, interessant om te zien dat Massas beste tijd van het tweede deel goed zou zijn voor een 4de plaats in de eindstand. Had hij ietwat verbeterd had hij met gemak voor Alonso gebleven en misschien wel voor Raikkonen.

Neo-242 17-03-2007 18:17

Quote:

Originally Posted by Finish (Post 205198)
trouwens, interessant om te zien dat Massas beste tijd van het tweede deel goed zou zijn voor een 4de plaats in de eindstand. Had hij ietwat verbeterd had hij met gemak voor Alonso gebleven en misschien wel voor Raikkonen.

Die logica ontgaat me? :confused: Je moet aan de laatste sessie meedoen om bij de eerste 10 te kunnen staan hoor...

Finish 17-03-2007 19:11

Quote:

Originally Posted by Neo-242 (Post 205205)
Die logica ontgaat me? :confused: Je moet aan de laatste sessie meedoen om bij de eerste 10 te kunnen staan hoor...

de logica = als je de beste tijd die Massa in het eerste deel neerzette tussen de eerste tien snelsten zet, dan staat hij op P4. Dat gebeurt natuurlijk niet, en daarom is het ook irrelevant. Meer ook niet dus.

JPMontoya 18-03-2007 11:18

Eerste GP was me toch wel een beetje een tegenvaller. Had meer spanning verwacht voor de overwinning.

Hoe dan ook enkele conclusies na de 1ste wedstrijd.

- Kimi Raikkonen heeft duidelijk geen aanpassingsproblemen in z'n nieuwe team bewijst zijn strakke overwinning. Niet veel op af te dingen.
- McLaren is goed vertrokken (én met name Hamilton zal Alonso nog het vuur aan de schenen leggen) - Het verbaasde me wel dat McLaren geen vuist kon maken tegen Raikkonen.
- Een beetje een anonieme race voor beide BMW's desalniettemin mooie 4de plek voor Heidfeld. Erg jammer voor Kubica
-Tussen Williams, Toyota, Red Bull, Honda, SA zullen we nog mooie acties gaan zien voor de laatste puntjes.
-Renault valt tussen wal en schip op dit ogenblik. Niet slecht maar ook niet denderend. Kovalainen is toch wel een beetje aan de druk van de eerste GP bezweken in mijn ogen.

Varia.
- Frank Montagny is een goede co-commentator op RTBF
- De markeringen van de banden moeten duidelijk beter
- Alex Wurz heeft ongeloofelijk veel geluk gehad bij die crash.
http://img207.imageshack.us/img207/2...hardqp3zr0.jpg
Al een geluk dat Wurz zijn handen van het stuur haalt.

Op naar Malaysia binnen 3 weken!

smiley 18-03-2007 12:28

jaja, ferrari heeft precies een goede vervanger voor schumi gevonden !!
kimi gewoon van start tot finish onbedreigd, op dat ene rem foutje na, de perfecte race voor Kimi :worship:
ook Massa deed het niet slecht laatste gesart en toch nog 6de juist achter fisichella..

dan nog een topper van deze race, Hamilton !! 1ste f1 race en al meteen op het podium.. en hoe dan nog, eerst tijdens de race het nog effe Alonso moeilijk maken en wat een start :gas: buiten om alonso voorbij

ook bmw liet zien dat ze de snelheid goed te pakken en nu in de top 3 van beste teams stan..
renault is er precies klappen an het krijgen zonder alonso ! van het zo grote renault van 05-06 naar dit team.. wat nog niet in de buurt komt van de top teams

dan is er toch nog een hele lijst floppers
honda => gewoon te trag
redbull => zoveel blabla voor het seizoen, en nu nog nix
str => van hun had ik toch meer verwacht
spyker => gewoon dikke flop, albers eraf en sutil hinkelde ook maar ver achterop.. nadt hij met davidson botste
kovalainen => na zoveel test werk toch nog veel fouten tijdens de race

nuja, tis natuurlijk nog altijd mar de eerste race.. dus eigelijk nog iets te vroeg om al te beslissen wie echt de top en flop is dit seizoen

1 ding is wel zeker, de band anduiding is heel onduidelijk ! waarom niet gewoon een witte en rooie rand zoals in de champ cars...

Finish 18-03-2007 13:31

Ook na Schumacher kan je nog van die races hebben met weinig spanning...jammer, want ik had meer verwacht van Melbourne.

Edoch, puike overwinning van Raikkonen, de nieuwe Schumacher zullen we maar zeggen. Alles is hierboven feitelijk al gezegd, ik recapituleer even;

TOP:
-Ferrari: duidelijk de beste wagen momenteel.
-McLaren: grote stap voorwaarts tov vorig jaar. Hamilton legt Alonso het vuur aan de schenen
-BMW: het derde topteam. Heidfeld is nu de snelste Duitser.
-Williams: Rosberg scoort net als vorig jaar in de openingrace twee punten. Ik denk dat Williams best tevreden mag zijn na dit weekend

Neutraal:
-Super Aguri: Punten zijn nog niet voor vandaag, maar uiteindelijk toch een fameuze stap voorwaarts.
-Toyota: Je verwacht meer van een team met het grootste budget. Frappant dat ze in feite blij zijn met 1 puntje voor Ralf.

FLOP:
-Renault: Kovailanen gaat af als een gieter, best jammer als je ziet waar Hamilton toe in staat is. Heiki moet z'n zenuwen leren bedwingen, en Fisico heeft pech dat hij titularis wordt in een jaar waarin Renault duidelijk achterligt op Ferrari, McLaren en BMW. Op race-afstand zijn ze dan misschien wel oke, maar de startpositie speelt een té belangrijke rol.
-SpykerF1: Sutil finishte, maar de wagen is ontzettend traag. Onmogelijk om punten te scoren dit seizoen.
-RedBullTorroRosso: Webber probeerde, maar die spin in het inrijden van de pits was verdomd close. En Coulthard liet z'n wagen inspecteren door Wurz. En dat was ook fameus close :)
-Mogelijk de grootste flop van het weekend: Button en Barrichello/Honda. Vreselijk ! Leg dat eens uit zeg.

Vertrokken en onderweg. En Schumacher niet echt gemist, dus dat komt wel in orde !

Finish 18-03-2007 14:03

quote jean todt:

"Ik was heel blij om twee telefoontjes te krijgen, de eerste van Michael toen ik naar het podium ging en die ik gaf aan Kimi, en de andere van Luca di Montezemolo die een gat in de lucht sprong alsof het onze eerste overwinning was in tien jaar. En inderdaad, dat is het gevoel dat we nu allemaal hebben."

ik weet niet of jullie het gezien hebben, maar Raikkonen pakte inderdaad een gsm vast vlak voor hij het podium opstapte maar hij gaf die fameus ongeïnteresseerd terug aan Jean. Hij heeft duidelijk niet veel te vertellen aan Schumacher :D

edit: en dit antwoordt het onmiddellijk:

Q: (Tobias Holtkamp - Bild) Kimi, who was on the phone that Jean Todt gave you?
KR: I think it was Michael (Schumacher), but the line was pretty bad so I couldn’t hear him.

marcel 18-03-2007 14:08

Quote:

Originally Posted by Finish (Post 205270)
-Mogelijk de grootste flop van het weekend: Button en Barrichello/Honda. Vreselijk ! Leg dat eens uit zeg.

smog-alarm in Melbourne?

dit was inderdaad wel een saaie wedstrijd, opvallend weinig opgevers ook in Melbourne.

Ferrari en Mclaren zijn inderdaad sterk, BMW zoekt de aansluiting. een echt topteam kan ik BMW nog niet noemen, Heidfeld zal moeten hopen op fouten van de Roden en de Blinkenden om op het podium te eindigen.
Ik denk niet dat Renault zo veel slechter was dan vorig jaar. Fisichella eindigt 5de, een positie die hij in de voorbije jaren wel meer "verkoos". Kovalainen maakte er een zootje van. Raakte in de eerste helft niet in de buurt van Sato, en ging dan maar op een andere manier spektakel maken
Toyota en Honda hebben de rol gewisseld. Honda zit nu waar Toyota vorig jaar zat, en Toyota zal dit jaar de puntjes pakken. ook knap dat Williams in de eerste wedstrijd alvast zijn leverancier klopt.
STR en RBR lijken nu wel helemaal kopies: helemaal onzichtbaar, tot er eentje in de fout gaat. de crash van Wurz - Coulthard was spectaculair, maar kon vermeden worden langs beide kanten.
de trage broertjes.. wel, SA is volwassen geworden, Spyker is nog het brave kleine broertje. Sutil krijgt 2 stop & go's, en durft nauwelijks nog aan zijn gaspedaal te kopen

onthouden:
- 2 topteams, met een kleine voorsprong voor Ferrari
- Renault lijdt onder het vertrek van Alonso
- meer kandidaten om punten te pakken

opvallend ook: de rookpluim achter de wagen van Trulli bij de start van de formatie ronde. blijkbaar zitten er bij Toyota meer onderdelen in de wagen die effectief nodig zijn om een wedstrijd te rijden, want het was uiteindelijk Ralf die op het einde van de race problemen had

Neo-242 18-03-2007 16:04

Had de race opgenomen, was te moe na een avondje stappen (ik word oud:) ).

De race was leuk om zien, maar een topper was het nou ook niet echt. Te weinig strijd voor de podiumplaatsen!

Viel op:

Positief:
  • Combinatie Raikkonen/Ferrari: *slik* Eigenlijk deed hij wat ik verwachtte dat hij ging doen. Tijdens het winterseizoen een beetje verguisd door de pers, maar er gewoon keihard staan als het telt. Gigantisch snel & gecontroleerd naar de winst. En hield de wagen heel:champagne: Ideale start van het seizoen! Pole, snelste ronde & winst in z'n eerste race bij Ferrari, dat kunnen er niet veel zeggen;) Ik vind het nu wel een beetje jammer dat Schumacher en Raikkonen niet beide bij Ferrari zitten. Ben zo benieuwd hoe die verhouding zou geweest zijn!

PS: snelste ronden, meer dan een seconde sneller dan Alonso's beste ronde:
    Positie Rijder Team Tijd
    1 Kimi Räikkönen Ferrari 1:25.235
    2 Fernando Alonso McLaren-Mercedes 1:26.314
    3 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:26.351
    4 Robert Kubica BMW Sauber 1:26.642
    5 Nico Rosberg Williams 1:26.721
    6 Nick Heidfeld BMW Sauber 1:26.722
    7 Giancarlo Fisichella Renault 1:26.892
    8 Felipe Massa Ferrari 1:27.044
    9 Mark Webber Red Bull Racing 1:27.501
    10 Heikki Kovalainen Renault 1:27.592
  • McLaren, toch duidelijk sterker dan vorig jaar en met beide wagens aan de finish zonder het minste probleem. Was erg nodig voor het imago van het team wel!
  • Lewis Hamilton, wat kan je daar meer aan toevoegen dan wat die man heeft laten zien. (Bijna) niet onderdoen voor je teammaat die tweevoudig en regerend kampioen is, en dat op een baan die hij volgens mij nog niet kende en niet meteen makkelijk is voor debutanten:worship: I-N-D-R-U-K-W-E-K-K-E-N-D!!
  • Rosberg, beetje anoniem in de punten gereden, maar knap gedaan! Voor beide fabriekstoyota's en Wurz het hele weekend de baas. Had ik niet verwacht...

Negatief:
  • Kovalainen, slechte qualif, traag in de wedstrijd en erg veel fouten. Met zijn ervaring en reputatie had ik een pak meer verwacht. Albert Park is niet meteen debutantvriendelijk, maar ik had een veel sterker seizoensbegin van hem gedacht:(
  • Briatore: zou zijn poulain toch iets meer in bescherming mogen nemen na de wedstrijd dan hem meteen afkraken "en public". Alsof hij zelf niet weet dat het beter moet.
  • Coulthard. Man, wat een stomme actie! Mag er niet aan denken dat Wurz de achterband tegen z'n bol had gekregen, het scheelde maar een haar!
    Leek eerder op een gretige beginnersfout dan het aanboren van jarenlange ervaring:(
  • Honda: man man, wordt dat ooit wat daar?:no: Sterk gestopt in 2006 en 2007 zwak gestart, hoe is het mogelijk?
  • Spyker, zoals verwacht je reinste hekkensluiter en zowel voor Albers als Sutil een weekend om snel te vergeten. Veel slecher kan het daar eigenlijk niet, en dat met Ferrari motoren :crazy:

Neutraal:
  • BMW-Williams: hun race-pace werd wat gehypt in het winterseizoen, maar ik vond het toch wat tegenvallen eerlijk gezegd. Ze lieten zich verleiden tot licht starten maar vielen dan toch terug tijdens de wedstrijd. De kloof met McLaren & Ferrari is nog aanzienlijk. Zijn wel het derde team en staken Renault stevig voorbij...
  • Toyota: leken rampzalig in het testen, maar in racetrim viel het best te pruimen. Hadden de pech dat er bijna geen afvallers waren in de topposities.
  • Massa: leuke rit naar plaats 6, maar had met zo'n dominante wagen meer verwacht. Kwam de klap van de kwalificaties niet meer echt te boven.
    Als je het mij vraagt is dat dodelijk tegen zo'n ijskoude teamgenoot...

Ben benieuwd naar de volgende wedstrijd. Ferrari lijkt ook zonder Schumacher de absolute favoriet, maar Albert Park is een specifieke baan. Misschien liggen de verhoudingen anders op de overige circuits.

senna's kingdom 18-03-2007 16:13

Je moet het verschil zien tussen de snelste ronde van raikkonen en massa:crazy: .
1.8 seconden:fight: .

Finish 18-03-2007 16:28

Quote:

Originally Posted by senna's kingdom (Post 205288)
Je moet het verschil zien tussen de snelste ronde van raikkonen en massa:crazy: .
1.8 seconden:fight: .

niet te vergelijken want Massa reed op een 1pitstop strategie en met een dus veel zwaardere tank.

Raikkonen - Alonso kun je dan wel vergelijken eigenlijk. Verbazend wel, 1 seconde en meer.

Ook interessant was Heidfeld die als eerste kwam pitten, wat betekent dat hij gisteren lichter naar P3 reed en zo Hamilton kon voorblijven op de startgrid.
Ik denk dat je momenteel echt wel afgetekende machtsverhoudingen hebt bovenaan, het lijstje van teams ziet er volgens mij ongeveer als volgt uit:

1. Ferrari
2. Mclaren
3. BMW gelijk aan Renault
4. Williams, Toyota
5. Super Aguri, Red Bull
6. Honda
7. Torro Rosso
7. Spyker

Wat beschamend is voor Honda en Toyota; beide in competitie met hun klantenteam.
Ook wel opvallend dat Ferrari-krachtbronnen enkel lijken te werken bij de Ferrari's zelf.

marcel 18-03-2007 16:39

Quote:

Originally Posted by Neo-242 (Post 205287)
BMW-Williams: hun race-pace werd wat gehypt in het winterseizoen, maar ik vond het toch wat tegenvallen eerlijk gezegd. Ze lieten zich verleiden tot licht starten maar vielen dan toch terug tijdens de wedstrijd. De kloof met McLaren & Ferrari is nog aanzienlijk. Zijn wel het derde team en staken Renault stevig voorbij...

dit zijn wel twee teams tegenwoordig ;)

Neo-242 18-03-2007 16:49

LOL, overschot van gelijk... zoals ik al zei, ik word oud:+

senna's kingdom 18-03-2007 17:05

Ik denk dat bmw beter is dan renault.
Tenslotte reden beide bmw's in de top 5 terwijl fisichella 6de reed en kovalainen rond plek 10.
;)

Massa heeft inderdaad maar voor 1 stop gegaan maar 1.8 seconde is echt wel veel.
Ron dennis zegt dat heidfeld de strategie van alonso verstoorde omdat alonso anders het spoor had kunnen volgen van raikkonen.
Ik denk dat het wel wat optimistisch gedacht is.
Maar anderzijds kan het misschien wel waar zijn.
Het tempo was wel iets trager maar alonso kon zo'n 4 ronden langer buiten blijven waardoor hij bijna een seconde per ronde kon terug pakken.
Maar ik denk dat raikkonen vanaf dan op safe reed.

Finish 18-03-2007 18:46

aangaande bmw en renault:

heidfeld reed lichter dan renault en had een andere strategie. als ik over renault spreek, heb ik het over Fisichella, weliswaar, want Kovailanen wordt al na race 1 verguisd door Boze Briatore.
Daarom lijkt het volgens mij dat Renault beter kan dan het liet zien vandaag. De strategie van BMW lag gewoon beter.

Aangaande Alonso: tja, opgehouden door Heidfeld....als Massa niet opgehouden werd door het hele peloton had hij ook in de buurt van Raikkonen geweest he. Bovendien laat Alonso zich eerst mooi in de wind zetten door Hamilton, eigen schuld, denk ik dan :D

JPMontoya 18-03-2007 19:03

Blijkbaar had Kimi Raikkonen tijdens de race een waterlek en werd de motor niet goed meer afgekoeld. Daar bovenop werkte zijn radio niet dus alleen via de pitborden heeft men raikkonen aangemaand het tempo te verlagen om te voorkomen dat z'n motor werd opgeblazen.

Bron: http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uu...asp?id=1338230

Wat gaat dit geven voor het warme kuala lumpur waar de motoren sowieso al erg afzien van de hitte...

Nicki_Mks 18-03-2007 19:43

Quote:

Originally Posted by JPMontoya (Post 205259)
Alex Wurz heeft ongeloofelijk veel geluk gehad bij die crash.

Al een geluk dat Wurz zijn handen van het stuur haalt.

Het kan aan mij liggen, maar ik vind dat er vooral op de officiële kanalen (op F1.com is de caption bij bovenstaande foto Not the close racing that Wurz had hoped for!) nogal licht wordt overgegaan. Had Wurz niet de reflex gehad zijn armen in te trekken (wat me niet meteen de meest logische reactie lijkt in de split second dat dit alles gebeurt), dan hadden we minstens een zwaargewonde. Als zijn auto een paar centimeter verder zat hadden we waarschijnlijk zelfs een gruwelijke jaren '60 situatie. Volgens mij is dit één van de closest calls van de laatste jaren... Altijd al een DC-aanhanger geweest, maar nu denk ik toch dat het tijd wordt hem met (vervroegd?) pensioen te sturen.

Finish 19-03-2007 18:46

Volledig akkoord. Had Yuji Ide dit gedaan een jaar terug, werd hij door het rijderspeloton gelyncht.

senna's kingdom 19-03-2007 19:21

Quote:

Originally Posted by Finish (Post 205416)
Volledig akkoord. Had Yuji Ide dit gedaan een jaar terug, werd hij door het rijderspeloton gelyncht.

Ben ik helemaal mee eens.
Couthard kwam van veel te ver.
Ik was content dat Wurz de kans terug kreeg om te racen en het was al bijna terug gedaan:rolleyes: .

Astra-fan 19-03-2007 19:47

Ok, het maneuver van Coulthard was veel te optimistisch maar we moeten nu ook niet overdrijven hé. Het was gewoon pech dat de wagen van Coulthard gelanceerd werd over de wagen van Wurz.

Grig-O 19-03-2007 20:57

Ik denk dat als Wurz er niet was geweest, dat Coultard zonder problemen de bocht had kunnen nemen...

marcel 19-03-2007 21:03

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 205438)
Ik denk dat als Wurz er niet was geweest, dat Coultard zonder problemen de bocht had kunnen nemen...

dat denk ik toch niet ze. als dat het geval was, dan had hij zeker niet genoeg snelheid gehad om over de wagen van Wurz gekatapulteerd to worden

smiley 20-03-2007 08:00

hhhm vanaf europeese gp's zou er een andere markering op de banden komen..

marcel 20-03-2007 14:10

nogal logisch, deze was niet bepaald wat je noemt "visual" he

Finish 20-03-2007 19:43

Ondertussen blijft blaaskaak Briatore afgeven op zijn coureurs. Deze keer klaagt hij niet alleen over Kovailanen (je zou er bijna meelij mee krijgen), maar ook over Fisichella, die volgens hem in het tweede deel van de race reed alsof hij al in het hotel zat...

Als hij het zoveel beter kan, neem dan gerust plaats, Flavio. Ik moet die kerel niet. Je kan heel goed rustig vertellen dat je debutant een slechte job leverde, maar zo afgeven op Kovailanen...

smiley 28-03-2007 20:07

ze zijn intussen met de banden markering redelijk wat aan het uitproberen
http://images.gpupdate.net/large/70696.jpg
een ander brobeersel
http://images.gpupdate.net/large/70630.jpg

ik kies toch voor het eerste... dat lijkt mij het duidelijkste

All times are GMT +2. The time now is 09:05.