![]() |
World Series by Renault - Nurburgring (4-5-6 mei 2007)
1 Attachment(s)
Komend weekend is het dus het 2e grote treffen voor zowel de FR 3.5, Mégane Trophy én de Eurocup 2.0, deze keer zijn ze -voor het eerst dit seizoen de 3 series samen in één weekend- tegast op de Nurburgring.
Ideaal dus om zaterdag of zondag een dag aftekomen naar de Ring voor een "échte" WSbR (geen "WSbR Light" zoals die in Zolder enkele weken terug) incl. "de dikke bakken", de FR3.5... Met wat geluk zien we wel een Belg of Nederlander op het podium staan! Ja, ook op de Nurburgring is het event gratis, gewoon tickets printen op http://www.worldseriesbyrenault.com/nurburgring/uk/... Een previeuw van Renault-Sport van de FR3.5 op de Nurburgring: Quote:
- Voor de thuis blijvers, op de volgende link is er een live standings: http://130.117.162.111/ - Een detail timing van het weekend: |
We hebben er zowaar een Belg bij in de 3.5L
Jaap Van Lagen is definitief weg en wordt bij Comtec vervangen door Michael Herck... |
Quote:
Z'n verhaal staat te lezen op autosport.be, http://www.autosport.be/news/9528.awm Ik had zoiets wel zien aankomen, maar zeker nog niet zo snel, wetende dat de GP van Monaco het volgende race weekend is na de Ring... Op Italiaracing.net is Jaap zelfs een Belg! :) Voor Massimo zijn het blijkbaar allemaal de zelfde, Belgen en Nederlanders... Quote:
Nog een verschuiving in de paddock voor dit weekend: Richard Philippe (Fortec) is nog steeds niet hersteld van z'n zware crash in Monza en zal voor dit weekend vervangen worden door onze noorderbuur Yelmer Buurman! Quote:
Hij is in FP1 alvast direct sneller dan Maassen! :) 1 - Salvador Duran - Interwetten - 1:44.932 - 15 laps 2 - Sebastian Vettel - Carlin - 1:45.147 - 17 3 - Filipe Albuquerque - Epsilon - 1:45.434 - 17 4 - Mikhail Aleshin - Carlin - 1:45.549 - 16 5 - Milos Pavlovic - Draco - 1:45.577 - 16 6 - Alvaro Barba - Draco - 1:45.580 - 17 7 - Davide Valsecchi - Epsilon - 1:45.651 - 17 8 - Giedo Van der Garde - Victory - 1:45.653 - 13 9 - Bertrand Baguette - KTR - 1:45.759 - 16 10 - Ben Hanley - Prema - 1:45.827 - 16 11 - James Walker - Fortec - 1:45.846 - 15 12 - Guillaume Moreau - KTR - 1:45.919 - 15 13 - Marco Bonanomi - RC - 1:46.327 - 16 14 - Alvaro Parente - Tech 1 - 1:46.460 - 12 15 - Clivio Piccione - RC - 1:46.474 - 11 16 - Ricardo Risatti - GD - 1:46.598 - 16 17 - Charlie Kimball - Victory - 1:46.603 - 15 18 - Miguel Molina - Pons - 1:46.723 - 13 19 - Fairuz Fauzy - Cram - 1:46.735 - 8 20 - Julien Jousse - Tech 1 - 1:46.977 - 13 21 - Daniil Move - Interwetten - 1:47.220 - 14 22 - Alessandro Ciompi - Eurointernational - 1:47.303 - 12 23 - Alejandro Nunez - Comtec - 1:47.440 - 13 24 - Pasquale Di Sabatino - GD - 1:47.525 - 14 25 - Celso Miguez - Eurointernational - 1:47.897 - 13 26 - Carlos Iaconelli - Pons - 1:48.005 - 12 27 - Pippa Mann - Cram - 1:48.458 - 14 28 - Yelmer Buurman - Fortec - 1:48.477 - 14 29 - Xavier Maassen - Prema - 1:49.456 - 14 30 - Michael Herck - Comtec - 1:51.687 - 13 Baguette weer knap in de top 10, net voor Van Der Garde die al F1 kilometers heeft... De gap tussen P3 en P12 is 0,5sec! Volgens mij gaat het weer een zeer spannend weekend worden voorin... Ik benieuwd dat Vettel gaat kunnen bewijzen dat hij een plaats in de F1 waard is op z'n thuis terein, in Monza maakte hij tijdens de race's toch nog wel wat schoonheidsfouten onder druk. |
Jap zelf opgestapt das een goeie. Bij Comtec hebben ze het namelijk niet graag dat je je teamaat erafrijdt ;)
|
Quote:
(Mollekens was ook niet om aantespreken toen Edwards, Felix Portiero eraf reed in Zolder tijdens race 2 in 2005... bijden hebben wel het jaar uitgedaan bij KTR...) Vorige week tijdens de collectieve WS test op Magny Cours reed Jaap nog wel voor Comtec, maar was z'n ingenieur al met de noorderzon verdwenen bij Comtec. Z'n ingenieur is niet de minste, Paul Heath, waar hij al jaren mee samen werkt en die hij naar al z'n teams "meebrengt". Hun relatie is al van 2004 toen Jaap bij Interwetten in de F Renault V6 Eurocup reeds en nu breekt Heath dus met Jaap van dag op dag, moet toch wel een goede reden hebben... ik gok op prestaties. De results van FP2: 1 Michael ALESHIN CARLIN MOTORSPORT 13 1:44.578 - 177.2 16 2 Sebastian VETTEL CARLIN MOTORSPORT 18 1:44.796 +0.218 176.8 18 3 Davide VALSECCHI EPSILON EUSKADI 10 1:44.827 +0.249 176.8 13 4 Marco BONANOMI RC MOTORSPORT 15 1:44.890 +0.312 176.7 18 5 Giedo VAN DER GARDE VICTORY ENGINEERING 17 1:45.000 +0.422 176.5 18 6 Guillaume MOREAU KTR 13 1:45.050 +0.472 176.4 15 7 Alvaro PARENTE TECH 1 RACING 9 1:45.058 +0.480 176.4 14 8 Fairuz FAUZY CRAM COMPETITION 9 1:45.176 +0.598 176.2 17 9 Ben HANLEY PREMA POWERTEAM 15 1:45.205 +0.627 176.2 18 10 Julien JOUSSE TECH 1 RACING 14 1:45.245 +0.667 176.1 18 11 Alvaro BARBA INTERNATIONAL DRACO RACING 12 1:45.454 +0.876 175.7 16 12 Alejandro NUÑEZ RED DEVIL TEAM COMTEC 15 1:45.464 +0.886 175.7 20 13 Milos PAVLOVIC INTERNATIONAL DRACO RACING 10 1:45.608 +1.030 175.5 15 14 Filipe ALBUQUERQUE EPSILON EUSKADI 5 1:45.717 +1.139 175.3 9 15 Ricardo RISATTI GD RACING 9 1:45.730 +1.152 175.3 18 16 Daniil MOVE INTERWETTEN.COM 13 1:45.769 +1.191 175.2 15 17 Charlie KIMBALL VICTORY ENGINEERING 13 1:45.876 +1.298 175.0 18 18 Miguel MOLINA PONS RACING 11 1:45.981 +1.403 174.9 18 19 James WALKER FORTEC MOTORSPORT 9 1:46.067 +1.489 174.7 10 20 Alessandro CIOMPI EUROINTERNATIONAL 15 1:46.085 +1.507 174.7 18 21 Clivio PICCIONE RC MOTORSPORT 15 1:46.123 +1.545 174.6 20 22 Carlos IACONELLI PONS RACING 10 1:46.216 +1.638 174.5 16 23 Celso MIGUEZ EUROINTERNATIONAL 11 1:46.232 +1.654 174.5 18 24 Bertrand BAGUETTE KTR 6 1:46.378 +1.800 174.2 16 25 Michael HERCK RED DEVIL TEAM COMTEC 17 1:46.483 +1.905 174.0 21 26 Salvador DURAN INTERWETTEN.COM 9 1:46.492 +1.914 174.0 20 27 Yelmer BUURMAN FORTEC MOTORSPORT 12 1:46.493 +1.915 174.0 21 28 Xavier MAASSEN PREMA POWERTEAM 10 1:46.507 +1.929 174.0 16 29 Pasquale DI SABATINO GD RACING 10 1:47.026 +2.448 173.2 17 30 Pippa MANN CRAM COMPETITION 6 1:47.184 +2.606 172.9 17 Van Der Garde enkele banken vooruit en dus op een knappe 5e plaats, direct gevolgt door KTR pion Moreau! Baguette met een P24 ver achterin het veld, maar op z'n site staat de simpele verklaring: Quote:
Het antwoord morgen, vanaf 9u... en in de namiddag voor de 1e race. (live te volgen via http://130.117.162.111/) |
Quote:
|
Ook het vermelden waard is het volgende:
De (gedeelde) snelste tijd in de trainingen van de eurocup 2.0L werd gereden door rooky Roberto Merhi (Jenzer). Hij maakte vorige maand in Zolder z'n debuut in een race wagen, de FR2.0 dus. In Zolder realiseerde hij al een prachtige 12e en 10e stek in de race's, nu lijkt het nog beter te gaan! Roberto Merhi is uiteraard voor iedereen een onbekende, hij heeft veel gewonnen in de karting maar daar stopt het dan ook -tot nu toe-. Hij is een dorpsgenood van de Spaanse WTCC piloot Portiero (reed in 2006 GP2 en in 2004 en 2005 WS) en was er in Zolder al van woensdag bij om Merhi volledig bij te staan. Met een goeie coach kom je ook al wat verder... Hier de top 10 (van de 42! wagens tellenden eurocup veld voor dit weekend.) 1 7 Fabio ONIDI MOTORSPORT ARENA 10 1:58.145 - 156.9 13 2 10 Roberto MERHI JENZER MOTORSPORT 11 1:58.145 +0.000 156.9 13 3 11 Fabio LEIMER JENZER MOTORSPORT 10 1:58.158 +0.013 156.8 14 4 1 Nelson PANCIATICI SG FORMULA 3 1:58.182 +0.037 156.8 7 5 6 Frank KECHELE MOTOPARK ACADEMY 11 1:58.263 +0.118 156.7 15 6 25 Henki WALDSCHMIDT PREMA POWERTEAM 14 1:58.311 +0.166 156.6 17 7 16 Mika MÄKI EPSILON RED BULL TEAM 9 1:58.313 +0.168 156.6 17 8 29 Mihai MARINESCU DISTRICT RACING 9 1:58.333 +0.188 156.6 13 9 18 Brendon HARTLEY EPSILON RED BULL TEAM 12 1:58.379 +0.234 156.6 16 10 27 Markus NIEMELA BVM MINARDI TEAM 7 1:58.406 +0.261 156.5 18 In de Mégane Trophy is Maxime Martin zeer goed bezig! Hij zal vanaf dit weekend alleen aantreden in z'n wagen om zo geen tijdsverlies meer te hebben tijdens de pitstop... 1 31 Dimitri ENJALBERT Tech 1 Racing 2 15 2:06.472 - 146.5 23 2 11 Maxime MARTIN Boutsen Energy Racing 17 2:06.915 +0.443 146.0 20 3 32 Pedro PETIZ Tech 1 Racing 1 16 2:06.969 +0.497 146.0 22 4 22 Michaël ROSSI Racing For Belgium 19 2:07.089 +0.617 145.8 21 5 23 Carlo VAN DAM Racing For Belgium 17 2:07.205 +0.733 145.7 21 6 8 Ralph MEICHTRY Race performance 20 2:07.326 +0.854 145.6 23 7 5 Mike VERSCHUUR Equipe Verschuur 1 19 2:07.518 +1.046 145.3 24 8 1 Matthieu LAHAYE Tech 1 Racing 1 15 2:07.560 +1.088 145.3 22 9 33 Sébastien DHOUAILLY Tech 1 Racing 2 16 2:07.698 +1.226 145.1 22 10 17 Fabrice WALFISCH Team Lompech Sport 19 2:08.157 +1.685 144.6 20 11 7 Bernhard TEN BRINKE Equipe Verschuur 1 13 2:08.173 +1.701 144.6 15 12 20 Ludovic BADEY TDS 11 2:08.313 +1.841 144.4 21 13 21 Matthieu CHERUY TDS 6 2:08.824 +2.352 143.9 19 14 14 Giuseppe CIRO Oregon Team 18 2:09.045 +2.573 143.6 21 15 12 Andreas MAYERL Sesterheim Racing 11 2:09.190 +2.718 143.5 18 16 15 Diego ROMANINI Oregon Team 24 2:11.115 +4.643 141.3 24 17 6 Wim BEELEN Equipe Verschuur 2 11 2:11.798 +5.326 140.6 20 18 16 Jean Charles MIGINIAC Team Lompech Sport 16 2:11.865 +5.393 140.5 22 19 9 Jean Philippe MADONIA TDS 0 2 |
Quote:
Quote:
|
is een rookie in de eurocup, maar het was niet zijn eerste race in een fr2.0, reed al een aantal races in italie http://www.formula3.cc/content/view/13624/259/
|
pardon die roberto mehri dus...
|
Quote:
Overigens is de overstap van Herck niet eenmalig: Quote:
Einde Leinders' team? |
Vettel op pole voor home race!
De grid voor race 1: (start strak al om 14u) 1. fila Sebastian Vettel - Carlin - 1'42"984 Mikhail Aleshin - Carlin - 1'43"511 2. fila Ben Hanley - Prema - 1'43"063 Alvaro Barba - Draco - 1'43"547 3. fila Alvaro Parente - Tech 1 - 1'43"323 Clivio Piccione - RC - 1'43"852 4. fila Filipe Albuquerque - Epsilon - 1'43"686 Marco Bonanomi - RC - 1'43"999 5. fila Julien Jousse - Tech 1 - 1'44"094 Davide Valsecchi - Epsilon - 1'44"081 6. fila Guillaume Moreau - KTR - 1'44"178 Fairuz Fauzy - Cram - 1'44"112 7. fila Salvador Duran - Interwetten - 1'44"230 Giedo Van der Garde - Victory - 1'44"143 8. fila Alejandro Nunez - Comtec - 1'44"267 Milos Pavlovic - Draco - 1'44"244 9. fila Charlie Kimball - Victory - 1'44"511 Miguel Molina - Pons - 1'44"386 10. fila Michael Herck - Comtec - 1'45"207 James Walker - Fortec - 1'44"406 11. fila Daniil Move - Interwetten - 1'45"411 Yelmer Buurman - Fortec - 1'44"460 12. fila Pippa Mann - Cram - 1'45"783 Ricardo Risatti - GD - 1'44"493 13. fila Alessandro Ciompi - Eurointernational - 1'45"807 Bertrand Baguette - KTR - 1'44"501 14. fila Xavier Maassen - Prema - 1'46"322 Carlos Iaconelli - Pons - 1'44"524 15. fila Pasquale Di Sabatino - GD - 1'44"911 * Celso Miguez - Eurointernational - 1'45"220 KTR met Moreau 11 op de grid, nog voor Van Der Garde die teleursteld met een 14e plek. Debutanten Herck en Buurman hebben al heel wat progressie geboekt en zitten al rond de 20e plak in het pack, ze moeten nog wel wat seconden zien af te pitsen... Alvast 10x beter dan Maassen die al heel wat ervaring heeft en rondtoert op een 28e plaats op bijna 5 seconden van Vettel... Baguette op een zeer teleurstellende 25e plaats! veel overstuur door de koude baan is z'n uitleg. OK, het is hier maar frisjes, bij momenten guur weer zelfs in de wind, zeker deze morgend in de kwali. Maar het is voor iedereen even koud... |
Quote:
|
Quote:
|
met welke naam kan je beter uitpakken bij je eventuele sponsors, met die van een ex-F1-piloot (de details hoef je niet te vermelden), of die van een vrij onbekende team-eigenaar in een opstap-klasse voor een opstap-klasse?
|
uitslag race 1:
1. Sebastian Vettel (Carlin Motorsport) 23 ronden in 43m28.299s 2. Benjamin Hanley (Prema Powerteam) + 8.406 3. Alvaro Parente (Tech 1 Racing) + 11.677 4. Alvaro Barba (Draco Racing) +12.414 5. Filipe Albuquerque (Epsilon Euskadi) + 13.114 6. Marco Bonanomi (RC Motorsport) + 21.008 7. Giedo van der Garde (Victory Engineering) + 34.159 8. Davide Valsecchi (Epsilon Euskadi) + 34.949 9. Guillaume Moreau (KTR) +39.699 10. Miguel Molina (Pons Racing) +42.387 11. Betrand Baguette (KTR) + 45.596 14. Yelmer Buurman (Fortec Motorsport) +49.211 21. Michael Herck (Comtec) + 1:04.025 22. Xavier Maassen (Prema Powerteam) +1:07.516 Debutant Buurman en Herck doen het beter dan Maassen, zonder noemenswaardige testen vooraf. Maassen heeft wederom de traagste kwalificatie-tijd en het laagtse gemiddelde in de race. Dit in tegenstelling tot zijn collega Hanley bij Prema ;) In de racerij kun je eigenlijk appels met appels vergelijken als je kijkt naar de teamgenoten. Geloof dat Hanley krap 30 autosportwedstrijden achter de rug heeft! Baguette lijkt een aardige race te hebben gereden van 26 naar 11! |
een plaatsje hoger, en hij stond op pole voor race 2 :)
|
Baguette lag al na de 1ste ronde op plek 11 en heeft dus niet veel beter gedaan.
|
Quote:
Bijden KTR wagens lagen ronden lang op P 10 en P11, Moreau was zeer snel en is nog voorbij Move geraakt en is zo dus 9e geworden. Wat er dus voor zorgt dat er een KTR bolide op de 1e startrij staat om 13.00u! Net nu Mollekens er nie bij is, BTCS verplichtingen... Buurman was zeer goed, reed heel strak tijdens de race! Vandaag is het zeer mooi weer hier, een warm zonnetje én een masse volk dat aan het toestromen is! |
Quote:
In het allerbeste geval (het slechtste geval voor Richard Philippe) rijd Yelmer tijdens de prestigieuze GP van Monaco nog een race voor Fortec als invaller dus voor Phillippe die in Monza z'n hand brak en nog steeds moet herstellen... Meer: http://www.autosport.nl/actueel/news...65&rubriek=int De 2e race was er een héél korte voor Baguette, hij werd in de 1e bocht rondgetikt en belande zachtjes in de banden. Hij kon z'n weg verder zetten en reed op enkele ronden het gat dicht naar de laatste, stak makelijk één voor één de laatste 3 van het veld voorbij, maar toen gebeurde er een incident waarin ze de achter vleugel van z'n KTR bolide in flarden reden... Opgave in de pit... De andere KTR pion, Fransman Morea stond dus 2e op de grid en kwam de 1e bocht door als 5e, na enkele ronde lag hij 4e en deze plaats heeft hij kunnen behouden tot aan de eindstreep. Maar het was niet zo simpel als het lijkt, want Moreau had 25min lang enorme druk in rug van Barba (Draco) die hem rond na ronde bestookte met inhaalmaneuvers... Eénmaal werd het heel warm toen Barba en Moreau 3bochten lang deur aan deur naast mekaar dueleren, maar weer hield de KTR Dallara stand voor de Draco bolide van Barba. Tevreden gezichten dus bij KTR waar eindelijk de eerste "échte" punten binnen zijn, na een weekend vol pech in Monza waar de bijde wagens razend snel waren. Langs de andere kant een teleurstelling voor Baguette die zaterdag net naast het ééne puntje van de 10 plaats greep én zondag in de start chaos werd rondgetikt... Van Der Garde was zeer teleurstellend tijdens de 2e race, hij reed gewoon z'n rondjes een hele race lang achterin het veld. Zeeeeer zwak, meer valt er niet over te zeggen... :( De dubbel van Epsilon met Valsecchi en Albuquerque in race 2 was wel een groots machtsvertoon! Ze reden bijden vlotjes weg tijdens de eerste 5 ronden en sloegen en enorme kloof, controleerden deze heel de race lang terwijl ze bij Epsilon aan de muur de posities bevriesden. Na de race deed Renault Sport een grootse controle op de wagens van het Baskische team, maar alles bleek volledig conform te zijn! Well done Epsilon! Result Race 2 1 - Davide Valsecchi - Epsilon - 23 laps 41'08"308 2 - Filipe Albuquerque - Epsilon - 0"406 3 - Miguel Molina - Pons - 8"769 4 - Guillaume Moreau - KTR - 9"552 5 - Alvaro Barba - Draco - 10"332 6 - Sebastian Vettel - Carlin - 11"344 7 - Ben Hanley - Prema - 12"192 8 - Charlie Kimball - Victory - 13"767 9 - Yelmer Buurman - Fortec - 15"803 10 - Alvaro Parente - Tech 1 - 18"268 11 - Alejandro Nunez - Comtec - 35"175 12 - Daniil Move - Interwetten - 37"705 13 - Carlos Iaconelli - Pons - 38"093 14 - Pasquale Di Sabatino - GD - 38"676 15 - Mikhail Aleshin - Carlin - 39"023 16 - Ricardo Risatti - GD - 41"143 17 - Xavier Maassen - Prema - 46"182 18 - James Walker - Fortec - 46"508 19 - Giedo Van der Garde - Victory - 48"069 20 - Michael Herck - Comtec - 52"157 21 - Alessandro Ciompi - Eurointernational - 1'00"142 22 - Fairuz Fauzy - Cram - 1'29"023 23 - Clivio Piccione - RC - 1'39"910 24 - Milos Pavlovic - Draco - 1 lap 25 - Pippa Mann - Cram - 3 laps 26 - Salvador Duran - Interwetten - 3 laps Fastest Lap: Milos Pavlovic 1'44"827 DNF Julien Jousse Marco Bonanomi Bertrand Baguette Celso Miguez |
Quote:
Een van de Herckjes heeft "bepaalde" uitspraken gedaan na de eerste F3 Eurowedstrijd gedaan op Hockenheim. Dat is dan weer verkeerd gevallen bij bepaalde personen (lees: MB). De Euro F3 series zijn eigenlijk niet meer en minder dan een klasse van de De Ster ;) Gevolg is dat er her en der wat (aangetekende) brieven zijn verstuurd. Dus dat we Herck terug zien in de World Series zegt wel het e.e.a. ;) Bron: mijn mailbox ;) |
Hi,
that was a great event ! I made a short Video of the Saturday. http://www.youtube.com/watch?v=mJiBxc9rnTw Greetings, Bernd |
Hieronder mijn verslagje. Reeds gepost op f1journaal.be en vrl-simracing .be.
Qua fotokwaliteit kan ik niet wedijveren met bepaalde mensen die hier ongelooflijk materiaal posten en waarvan ik de foto's ook op andere fora ben tegengekomen. Maar allez, uiteindelijk heb ik mezelve dan maar eens geregistreerd hier om eens wat bijdrages te leveren op een forum waar ik al dikwijls als "guest" ben langsgeweest ;) |
Massa's en nog eens massa's volk (edit : 110.000 man over het weekend) kwamen er afgezakt naar de Ring voor de eerste "full meeting" van de Renault World series.In tegenstelling tot het Belgische publiek op Zolder, kon de F1 demo het Duitse publiek slechts matig boeien. In de voormiddag kreeg GP2 rijder en Renault "driver program"- rijder Lucas Di Grassi de kans om een moderne F1 aan de tand te voelen. In de namiddag kreeg oudgediende Christian Danner de Renault R26 V8 onder handen. Een kleine donut oefening maakte een einde aan de F1 demo en het Duitse publiek stroomde massaal op de tribunes voor de wedstrijden van de Formule Renault 3.5-liter. Met slecht één doel voor ogen : de winst zien voor Sebastian Vettel. http://be3.pixagogo.com/S58UTKI1w3i7...Q/PICT0142.JPG http://be1.pixagogo.com/S58UTKI1w3i7...X/PICT0292.JPG Christian Danner : toch nog in een top F1 auto op zijn oude dag Een bewogen eerste race voor de big boys... hun tweede optreden in 2007. BMW "coming man" Vettel, die zojuist te horen kreeg dat hij vrijdag voortaan aan de zijlijn mag toekijken, had zich de pole toegeëigend en vertrok zonder problemen voor het pak aangevoerd door teamie Aleshin. Maar de Nurburgring bekomt Aleshin niet zo goed. Verleden jaar gaf hij de winst hier op een knullige manier uithanden en ook dit jaar spint hij, voor het hele pak. Dit zorgt voor de nodige paniek midden in het op hem toerazende peloton. Monza winnaar Duran en Piccione mogen de onmiddellijk kosten betalen. http://be2.pixagogo.com/S58UTKI1w3i7...w/PICT0193.JPG Aleshin spint voor het aanstormende peloton en zaait heel wat paniek http://be3.pixagogo.com/S58UTKI1w3i7...a/PICT0290.JPG Vettel : onstuitbare sant in eigen land Terwijl in het pak om de ereplaatsen wordt gevochten gaat Vettel er onstuitbaar vandoor en met een perfect uitgevoerde pitstop behoudt hij zelfs daar na de leiding. De zo gesmeekte winst voor het thuispubliek is een feit en Vettel is er duidelijk tevreden mee. Race 2 op zondag gaat er anders aan toe. De eerste 10 plaatsen zijn omgewisseld maar de erfgenaam van de pole, Molina, kan deze niet lang in handen houden. Eerst stormt Moureau langszij maar het is uiteindelijk Valsecchi die de voet het laatst op de rempedaal zet en naar de leiding duikt. Een leiding die hij niet meer zal afstaan. Albuquerque, 2-liter kampioen in 2006, doet de beste zaak door zich naar voren te wringen in een leidersquintet dat aan elkaar is gewaagd. De Red Bull gekleurde wagens van Albuquerque en Valsecchi maken er voor team Epsilon Euskadi een dubbel van. Onze landgenoot Baguette hees zich in de eerste race naar een verdienstelijke 11de plaats, midden in het peloton, maar kreeg al vroeg in race 2 een tik en moest opgeven met schade. Michael Herck, Roemaans -Belgische wonderboy, bekend van Bas Leinders F3 team, had nooit het echte ritme te pakken en kwam op geen enkel moment in het stuk voor. http://be2.pixagogo.com/S58UTKI1w3i7...g/PICT0226.JPG Baguette : op geen enkel moment op het voorplan De World Series 3.5 anno 2007 lieten zich hier onder de schaduw van de legendarische "Nordschleife" weer maar eens van hun beste kant zien en bevestigden de plaats die deze F1 "unplugged" heeft in het racelandschap. |
http://be3.pixagogo.com/S58UTKI1w3i7...0/PICT0068.JPG Henki Waldschmidt : een goed begin maar weeral genekt door techniciteiten De jonge hotshots van de kleinere tweeliters zorgden voor twee actievolle wedstrijden. Met veel spins, crashes, mechanische pech en late remmaneuvers konden ze de toeschouwers geboeid houden. Twee namen om te onthouden : Nederlander Henki Waldschmidt en Fransman Charles Pic. Charles Pic, reeds in zolder in goede doen, won de belangrijke tweede manche. Belangrijk omdat Waldschmidt op de tweede plaats werd gedeklasseerd omwille van technische iregulariteiten. Des te belangrijker omdat Waldschmidt de eerste race moeiteloos op zijn naam had geschreven. Ook in Zolder kwam Waldschmidt al in aanvaring met de wedstrijdleiding en met deze nieuwe deklassering van de Nederlander doet Pic dus gouden zaken. Temeer omdat Hartley nooit echt in het stuk voorkwam en het talent moest ondergaan van NEC deelnemers als Mika Mäki en lokales als Leimer en Kechele. Maar het publiek genoot van een veld van 42 wagens waarin in alle echelons gestreden en geleden werd dat het een lieve lust was. |
De meeting op de Ring bevalt mij wel aangezien je daar ondanks de grote toeloop geen claustrofobisch gevoel krijgt zoals op Zolder.
Albuquerque is mijn persoonlijke favoriet. Vind ik steengoed maar, dat wisten we al van verleden jaar niet? Verder was ik inderdaad ook onder de indruk van Buurman. Die heb ik verleden jaar op Spa ook een zeer goede race zien rijden in de Engelse F3 en die bevestigt hier dus dat hij wel serieus aan een stuurke kan draaien. Tenslotte : heeft iemand hier nieuws over Hongarije? Dat staat nog steeds 'to be confirmed' maar als van gewoonte geven ze bij Renault taal noch teken. |
Hogarije ?
Volgens de WSbR media-guide staat Estoril onder TBA/TBC maar Hongarije gaat normaal door. |
Quote:
Ik kom ook regelmatig op f1journaal langs, en daar lees ik altijd met plezier je posts (waarvan je kunt zien dat je erover nagedacht hebt). |
All times are GMT +2. The time now is 00:04. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.