![]() |
Stepneygate: Ferrari dient juridische aanklacht in tegen werknemer Nigel Stepney
Quote:
Ik volg F1 de niet meer zo, echter dit vind ik toch een zeer opmerkelijk bericht. Stepney is toch al jaren één van de topfiguren binnen de Scuderia Ferrari. |
Geen details geven, is natuurlijk de deur hemelsbreed open zetten om alle gissingen binnen te laten... :D
Gokje? Industriële spionage... geheime information doorgespeeld aan een concurrent... wie? de gasten die met hun hoofdsponsor aan de haal gingen... :D 't zal me nu toch wel benieuwen wat er daar aan de hand is. |
Het zal inderdaad wel om spionage gaan.
Dat Stepney op vakantie is zal niet toevallig zijn, is waarschijnlijk een verplicht verlof. :D |
Quote:
|
Dat werd al geopperd inderdaad, maar bij spionage worden mensen meestal op staande voet ontslagen. Dat is bij Stepney niet het geval, men benadrukt juist duidelijk dat hij nog steeds in dienst is. Ben benieuwd wat hier uit komt.
|
Ik heb juist gelezen dat er 6 dagen voor de GP van Monaco een verdacht wit poeder gevonden is in of rond de benzinetanks bij ferrari
|
Smokkel van "poedersuiker"? Is niet de eerste keer binnen de autosport. :D
|
Ik heb mij dikwijls afgevraagd hoe sommige mensen in het F1 milieu zo snel een fortuin kunnen maken. Briatore heeft een bootje van, schat ik, meer dan 1 miljard BF. Eddie Jordan's ligt in dezelfde grootte orde. De jaarlijkse onkosten van een boot liggen op 7% van de aankoopwaarde; in casu 70 miljoen BF per jaar. Natuurlijk hebben ze enorme budgetten, welke door hun vingers vloeien, maar ze houden er ook een exorbitante levensstijl op na, wat toch enkele tientallen miljoenen BF per jaar gaat kosten.
|
Quote:
|
Nigel Stepney heeft van zich laten horen, niet gevlucht of wat dan ook:
Quote:
|
Nigel Stepney heeft van zich laten horen, niet gevlucht of wat dan ook:
Quote: "I'm on a planned holiday with Ash (his fiancee) and our baby," he said. "Why would anyone say I am not contactable? I booked the flights through the Ferrari travel office. They know where I am." Dat is het hem dus, VISA kaart van de werkgever voor prive doeleinden gebruikt :D |
Bij Ferrari inmiddels ontslagen maar dat zal bij de rechter wel een staartje krijgen:
Quote:
|
Quote:
|
Stepneygate gaat de F1-paddock nog een tijdje in zijn ban houden, vrees ik. Benieuwd wat Silverstone brengt...
|
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
Bernie, welke nu het hoogste op de Forbes lijst staat, was inderdaad blut, toen hij eraan begon .
|
Quote:
|
Inderdaad, zoals toen zijn autogarage in de as lag op een avond, maar dat hij de volgende morgen toch alweer auto's verkocht in een geimproviseerde winkel:D
|
Nigel Stepney en Mike Coughlan hebben enige tijd terug een gesprekje gehad met Honda.
Quote:
|
Volgens mij moeten Stepney en Coughlan gaan nadenken over een andere carriere, want ik vraag me af of er nog een F1 team is wat ze wil hebben.
|
Quote:
Quote:
|
De <a href="http://www.fia.com/resources/documents/2095539782__12_07_2007_WMSC.pdf">FIA-aanklacht</a> tegen McLaren is niet mals. Als ze hieraan schuldig bevonden worden, lijkt uitsluiting de enige optie. Serieus, gaat er in dat geval nog iemand blijven kijken? :rolleyes:
|
Ik hoop dat ze McLaren niet uit gaan sluiten, dat zou doodzonde zijn. Ik denk dat uitsluiten van het constructeurskampioenschap 2007 een goede straf zou zijn, dan pak je het team maar laat je de rijders er buiten en houd je ook nog enigzins de competitie bestaan.
|
McLaren schiet terug:
Quote:
|
Quote:
|
Spannend, spannend. De FIA heeft vandaag de mogelijkheid om de F1 op hetzelfde niveau als de Tour te plaatsen...
|
McLaren gaat "voorwaardelijk" vrijuit, Ferrari is pissed off:
Quote:
|
Quote:
De FIA Heeft McLaren SCHULDIG bevonden aan het bezit van geheime Ferrari documenten Quote:
|
Quote:
Overigens in dit stukje op autosport.com ( http://www.autosport.com/news/report.php/id/61180 ) is te lezen dat de knuppels Stepney en Coughlan e.e.a. via (bedrijfs)email hebben uitgewisseld! Ja, dan vraag je erom om met de billen bloot te gaan. Meest opmerkelijke aan het verhaal is dat een medewerker van een copyshop dit hele verhaal in gang heeft gezet. Het blijft een raar verhaal. Medewerker krijgt mevrouw Coughlan als klant in de zaak om 780 pagina's te kopieren. Snaak kijkt in de papieren en ziet "top secret" staan. Verrek, dat is Ferrari F1, ff bellen met Maranello.....dat nummer heb ik ergens in mijn mobiel staan :) Welke copyshop medewerker weet nu wat het beroep is van de man van de vrouwelijke klant van de desbetreffende copyshop? De kans dat je de lotto wint is groter lijkt mij! ;) Noem me een conspiracy-adept, maar het verhaal rammelt aan alle kanten zowel aan Ferrari- als aan McLaren-zijde. Dit is zeer zeker niet het laatste bericht in deze thread :) |
Quote:
Het volledige artikel, te lang om samen te vatten, maar de moeite om helemaal door te lezen, vinden jullie hier: http://www.pitpass.com/fes_php/pitpa...s_art_id=32299 Opmerkelijk is dat de eigenlijke oorsprong van deze affaire teruggaat tot maart van dit jaar, waar Stepney (Ferrari) aan Coughlan (Mc Laren) laat weten dat Ferrari met een onreglementaire bodem en achtervleugel aan de GP van Australië zal komen (....en die uiteindelijk ook zal winnen :rolleyes: ). Mc Laren heeft toen reeds aan de FIA gemeld dat een en ander niet pluis was bij Ferrari. Hoewel Ron Dennis in zijn verhaal waarschijnlijk hier en daar dingen verzwijgt of verdraait, houdt het wat mij betreft op vele punten toch wel steek. Ferrari is weer aan zet ;) |
Quote:
Ofwel ben je ervan overtuigd dat een team vals speelt ... en dan dien je hierover klacht in. Ofwel ben je hier niet van overtuigd ... en dan zwijg je ook. Ettelijke maanden na datum alsnog dit in de pers gaan smeren is wat mij betreft vrij laf. |
Ach ja, in HBvL staat er vandaag ook een artikel in over de spionage. Blijkt dat ene Max Mosley de kant van Ferrari kiest en ook niet tevreden is met het verdict van de wereldraad. Even ter herinnering dat het verdict: "McLaren schuldig aan het bezit van Ferrari documenten, maar niet gesantioneerd owv niet het niet gebruiken van deze info". Mosley dus niet content en stuurt de zaak naar een beroepscommissie... terwijl Maxie zelf lid is van de wereldraad.
Ik kan me gewoon niet van de indruk ontdoen dat de topman van de FIA nog steeds in rode slaapkledij te bed gaat des avonds... Er is werkelijk niets veranderd in de F1. :D |
:agree:
Buiten de ferrari fans zal de meeste hier mee akkoord gaan. Wat ik me wel afvraag wat zou mclaren dan in handen hebben. Als ze de info van ferraris auto hadden en gebruikt zou die er dan niet een beetje oplijken(Wat die dus niet doet). |
Quote:
Man ... van een potje misleidende informatie gesproken ... Met alle respect voor HBvL ... maar van F1-verslaggeving hebben ze blijkbaar nog niet veel begrepen. eventje het correcte verhaal (ondersteund met de volledige brieven) vanaop autosport.com:
Conclusie uit alle documenten: Max Mosley heeft in heel deze affaire totaal geen standpunt ingenomen. Het enige wat hij gedaan heeft is een klacht van de Italiaanse "RACB" doorgestuurd naar de International Court of Appeal. Misschien voortaan u vooraf iets beter informeren vooraleer je populistische verhaaltjes komt opdissen over rode slaapkledij :bye: |
Mosly heeft duidelijk laten verstaan dat hij er niet mee akkoord gaat.
Hij heeft wel degelijk meer gedaan en gezegd dan dat. |
Quote:
kan je ff een quote hiervan geven vanop een betrouwbare nieuwsbron ? Of is het enkel van horen vertellen ... In de brief van Mosley ( http://www.autosport.com/news/report.php/id/61244) kan je toch moeilijk stellen dat hij een kant kiest in dit verhaal. Het enige wat je in de brief kan lezen is een opsomming van de bevindingen van het World Motorsport Council en het feit dat hij de klacht overmaakt aan het International Court of Appeal. Sommigen zien in elke beslissing van de FIA een complot-theorie ... Mij niet gelaten ... Maar als je ze hier komt rond strooien ... dan wel graag met referenties naar de artikels in kwestie (zodat iedereen een correct beeld kan krijgen van de situatie) |
Ik zou graag een link geven maar is nu alleen voor betalende members.
Had de reacties op www.f1live.com. |
Flavio komt nog eens op de proppen met z'n 'recht voor de raap'-uitspraken. :)
Quote:
|
Hoe langer deze kwestie speelt, des te meer krijg ik de indruk dat Ferrari zichzelf in de voet aan het schieten is. Deze week staat er een mooi stuk in de Autsport over de verdediging van McLaren. Een korte opsomming zoals ik deze Stepneygate zie:
* Ferrari en Stepney hebben een conflict om wat voor reden dan ook; * Stepney wilde wraak nemen en dacht een luisterend oor gevonden te hebben bij vriend Coughlan; *Coughlan raakte in het bezit van het 780 pagina's tellende dossier; * Stepney vertelde Coughlan over de illegale bodem van Ferrari; * Coughlan verzuimde om zijn team in te lichten; * McLaren kan aantonen, bevestigd door een extern buro, dat dit document nooit van invloed is geweest op het ontwerp of modificaties van de huidige McLaren. Het document is nooit aanwezig geweest binnen het netwerk van McLaren; * Dus ja, Mclaren had dit document in het bezit via de medewerker Coughlan maar heeft nooit zelf bewust voor deze situatie gekozen. * Ferrari kan een aantal punten van dat externe rapport niet weerleggen; Het hele gedoe is het gevolg van de individuele acties door Stepney en Coughlan. Ferrari denkt "iets" in handen te hebben, McLaren is eigenlijk slachtoffer in deze kwestie. Overigens is de FIA bezig om te onderzoeken of Stepney en Coughlan levenslang een straf kunnen krijgen om hen het werk te beletten in een autosport-omgeving! Dat lijkt me dan ook weer net iets te.........lijkt me ook niet haalbaar op een aantal vlakken. |
All times are GMT +2. The time now is 14:09. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.