De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Le Mans / LMS '08: Nieuwtjes en andere weetjes (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=15987)

Mark 13-07-2007 22:54

Le Mans / LMS '08: Nieuwtjes en andere weetjes

Good old Pesca is begonnen met een spelletje politek via de media:

Quote:

Henri Pescarolo is considering acquiring a customer Peugeot 908 for his team or abandoning Le Mans and the Le Mans Series for the American Le Mans Series.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/60756

FIRE 14-07-2007 19:08

Inderdaad gewoon politiek. Pescarolo gaan we echt niet zien in ALMS. Dit is enkel bedoeld als pressiemiddel ivm met de benzine-diesel regels.

Ben wel benieuwd wat Audi gaat doen als Peugeot inderdaad wagens gaat verhuren of verkopen aan priveteams.

Bramzel 14-07-2007 19:42

Ik betwijfel of het iets aan hun strategie gaat wijzigen. Audi heeft zich wat dat betreft nooit echt wat aangetrokken van wat anderen deden.

Brecht 24-07-2007 22:09

GPC volgend jaar met Corvette C6.R's ?

Quote:

Quanto alla Corvette, sembra che presto arriverranno ben due C6R nelle officine del team, si tratterà quasi certamente di esemplari GT1 destinati alla LMS ma alcuni indizi ci fanno pensare che una eventuale versione GT2 sia molto più prossima alla realtà di quanto si pensi.
racingworld.it

Viper GTS-R*** 24-07-2007 22:39

Quote:

Originally Posted by corvetteboy (Post 215773)
GPC volgend jaar met Corvette C6.R's ?racingworld.it

Eerst zien dan geloven zeg ik dan, had GPC ook niet een's een MC12 voor 2006 aangekondigd?
En een F575 in CitationCup voor enkele race's dit jaar in FIA GT?

Bramzel 25-07-2007 10:17

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 215782)
En een F575 in CitationCup voor enkele race's dit jaar in FIA GT?

Die heeft toch ook gereden? En die MC12 is nooit door GPC aangekondigd, dat was alleen maar iets uit het geruchtencircuit.

Viper GTS-R*** 25-07-2007 12:02

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 215800)
Die heeft toch ook gereden? En die MC12 is nooit door GPC aangekondigd, dat was alleen maar iets uit het geruchtencircuit.

Die F575 heeft dit jaar nog NOOIT gereden in CC.
Loris Kessel wel, maar die heeft niets met GPC te maken hé.

Bramzel 25-07-2007 12:15

Je hebt gelijk, ik haalde ze even door de war.

gwyllion 03-08-2007 09:02

Audi zou een GT2 versie van de R8 voorbereiden. Athans volgens de cowboys van italiaracing.net.

De R8 lijkt in elk geval een goede basis (middenmotor) voor een snel wagen. Het zou een lucratieve bijverdienste voor Audi Sport kunnen worden.

Integra 03-08-2007 20:54

GT2 of LMP2? (link naar artikel werkt momenteel niet)

Mark 03-08-2007 21:11

Le Mans / LMS '08: Nieuwtjes en andere weetjes

Wie Prospeed zegt, zegt Porsche ;) Volgens een klein artikeltje in de kolommen van de Autosport 02-08-07 is Prospeed van plan om twee wagens in te zetten voor het LMS 2008. Uiteraard met 2 Porsches 997 GT3-RSR.

Coureurs? Onbekend volgens dat artikel alhoewel de eerste wagen bemand zou worden door twee profs! De tweede wagen is uiteraard voor Penders zelf. Safe bet van mijn kant is dat Lamot de tweede is ;)

Hoe verwerk je je teleurstelling m.b.t. deelname aan het LMS 2007? Simpel, double your losses. Zet twee wagens in voor 2008 :)

gwyllion 03-08-2007 22:01

GT2. Betere link: http://italiaracing.net/notizia.asp?id=15820&cat=17

gwyllion 03-08-2007 22:58

Hoort dit niet in http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=15881?

Mark 21-08-2007 21:34

Quote:

Prospeed Competition mit großen Plänen

Für die Saison 2008 hat man sich noch größere Ziele gesetzt. Als Auftakt plant man einen Start beim traditionellen ALMS Auftakt, den 12 Stunden von Sebring. Dann hofft man darauf, dass man für die 24 Stunden von Le Mans 2008 einen Startplatz bekommt.

http://www.gt-eins.at/cms/index.php?...=1727&Itemid=1
In 2007 nog het FIA GT in Zolder en de PLM in de States.

Benny_B 30-08-2007 15:07

2008

Dit zijn de nieuwtjes/geruchten die ik hier en daar gelezen heb over 2008:

1) VM Motorsports by Equipe Verschuur is het eerste Europese team dat een Porsche RS Spyder zal inzetten, Jeroen Bleekemolen wordt getipt als een van de rijders.
2) BMS Scuderia Italia wil ook 2 Porsches RS Spyder inzetten (nog geen officiele bevestiging hierover, naast hun Porsche GT2.
3) Chamberlain Synergy Motorsport zou de Zytek 07S/II gekocht hebben. (ten-tenths)
4) Barazi - Epsilon volgend jaar misschien met een Zytek 07S LMP1.
5) SPS Automotive Performance -> Porsche RS SPyder en Uwe Alzen. (Mariantic)
6) Sturdza Aeromax met Morgan naar de GT2-klasse.
7) Team Modena volgend jaar naar FIA GT of prototype in LMS.
8) Zakspeed Racing plant comeback met nieuwe GT1 -> Koenigsegg CCGT.
9) Terugkeer van WR (met Diesel) en Debora in LMP2.
10) Embassy Racing volgend jaar met Darren Manning en Warren Hughes en met hulp van duitse techniekers? (ten-tenths)
11) Jean-Denis Deletraz wil zich splitsen van ROC en de Lola-Audi laten runnen door Phoenix Racing.
12) Nog altijd geen updates gehoord over de Alfa Romeo 8C GT2, project afgeblazen???

voila dat waren ze

mvg

Jan 30-08-2007 16:27

Quote:

Originally Posted by Benny_B (Post 218315)
Dit zijn de nieuwtjes/geruchten die ik hier en daar gelezen heb over 2008:

1) VM Motorsports by Equipe Verschuur is het eerste Europese team dat een Porsche RS Spyder zal inzetten, Jeroen Bleekemolen wordt getipt als een van de rijders.
.
.
.
12) Nog altijd geen updates gehoord over de Alfa Romeo 8C GT2, project afgeblazen???

voila dat waren ze

mvg

Ook slechts hier en daar een bronvermelding :confused:
Beetje weinig, vind je zelf niet?

Hoe dan ook, pas in 2008 zal blijken hoeveel van deze geruchten werkelijkheid geworden zijn :rolleyes:
Komkommertijd beleeft weer hoogdagen ;)

gwyllion 30-08-2007 16:44

Ik betwijfel of we inderdaad zoveel RS Spyders in Europa zullen zien. Vooral omdat ze volgend jaar met 50 kg extra moet rijden en dus de kansen dat LMP2 voor algemene overwinning meedoet, een stuk lager zijn.

1 ding is zeker: Creation zal nieuwe AIM/Judd 90° V10 rijden.

Hopelijk zal Audi (bv. Engelse invoerder) de strijd met Peugeot aangaan in LMS.

Mark 30-08-2007 21:04

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 218321)
Ik betwijfel of we inderdaad zoveel RS Spyders in Europa zullen zien. Vooral omdat ze volgend jaar met 50 kg extra moet rijden en dus de kansen dat LMP2 voor algemene overwinning meedoet, een stuk lager zijn.

Tevens is een pro-am opzet gewenst bij bemanning van een RS Spyder. Van Merkesteijn heeft al laten weten hieraan gehoor te geven. Dus 1 prof zoals Kox, Coronel of Bleekemolen en dan 1 of 2 amateurs zoals van Merkesteijn. E.e.a. stond in de autosport van vorige week.

FIRE 30-08-2007 21:16

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 218341)
Tevens is een pro-am opzet gewenst bij bemanning van een RS Spyder. Van Merkesteijn heeft al laten weten hieraan gehoor te geven. Dus 1 prof zoals Kox, Coronel of Bleekemolen en dan 1 of 2 amateurs zoals van Merkesteijn. E.e.a. stond in de autosport van vorige week.

Gewenst door LMS organisatie?

Ondanks voortijdig einde van Hart's LMP avontuur heeft hij toch de smaak te pakken van dit type wagens:
http://www.planetlemans.com/cmsv2/in...=3129&Itemid=2

FIRE 30-08-2007 21:20

Quote:

Originally Posted by Benny_B (Post 218315)
10) Embassy Racing volgend jaar met Darren Manning en Warren Hughes en met hulp van duitse techniekers? (ten-tenths)

Embassy met een Pug-diesel? Diesel is van oorsprong Duitse techniek. ;)

Mark 30-08-2007 21:52

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 218344)
Gewenst door LMS organisatie?

Ondanks voortijdig einde van Hart's LMP avontuur heeft hij toch de smaak te pakken van dit type wagens:
http://www.planetlemans.com/cmsv2/in...=3129&Itemid=2

Ja, Patrick Peter zou dit graag zien. Twee pro's op een RS Spyder kan volgens hem andere LMP2 deelnemers afschrikken. Of het keihard in de reglementen komt te staan weet ik niet, men spreekt nu over een gentleman's agreement.

Brecht 20-09-2007 17:31

Uit een artikel op planetlemans over de LMS in Silverstone:

Quote:

Another very welcome presence was Oliver Gavin on the 72 Luc Alphand Corvette. He was feeling very well on the car and was battling hard and effectively during his initial double stint. His 2008 participation with Olivier Beretta will be one to watch closely!
Dat de geruchten er zijn dat dit het laatste jaar is van het officieel Corvette team wist ik al. Uit bovenstaand stukje lees ik dus af dat beide Ollie's aan de start komen in de LMS?

Brecht 20-09-2007 21:55

Quote:

Pour en revenir au Luc Alphand Aventures, Philippe Poincloux et ses hommes travaillent toujours sur un projet d’engager deux C6.R en 2008
Endurance info

Belle 24-09-2007 01:52

Dit lees ik net op de site van Stéphane Ortelli:

Quote:

Nous espérons tous les deux faire partie de la nouvelle aventure Oreca, d'abord dans les prototypes Courage qui seront engagés en LMP1 l'année prochaine, puis dans le nouveau proto Oreca qui sera dévoilé avant la fin de l'année 2008, avec un gros travail de développement en perspective.
Dus zoals in de 2007 Le Mans thread reeds aangegeven, zal Oreca in 2008 de Courage prototypes inzetten en terwijl een nieuwe Proto gaan ontwikkelen.

gwyllion 06-10-2007 16:35

Porsche RS Spyder voor Horag: http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=3113

Fonne 10-10-2007 23:05

http://www.motorsport.com/photos/alm...en-tm-0045.jpg
De porsche van Horag. Met Dider Theys als één van de piloten.

Integra 11-10-2007 07:53

Quote:

Originally Posted by Fonne (Post 221039)
http://www.motorsport.com/photos/alm...en-tm-0045.jpg
De porsche van Horag. Met Dider Theys als één van de piloten.

Ik kijk er alvast naar uit, nu nog hopen dat die zonder geluidsdemper mag rijden. (want het schijnt een heel luid ding te zijn)

In Spa reed 90% van het veld met een geluidsdemper. :crazy:

JorritVD 13-10-2007 18:48

Oreca stopt met het Saleen S7-R GT1 programme. Er zijn nog wel enkele mogelijkheden voor prive teams. De reden is dat Oreca zich volledig gaat concentreren op het Prototype programma.

www.pitstop.tv

Mr.Dallara 27-10-2007 19:37

Ik lees net op italiaracing het volgende:

Quote:

Audi projecting to enter both LMS-ALMS

Wolfgang Ullrich was reported to have confirmed, during the broadcast of the ALMS finale at Laguna Seca, the intention by Audi to field R10s in both the American Le Mans Series and the Le Mans Series.

Dus in 2008 Audi met de R10 TDI een full seizoen in de LMS?

Integra 27-10-2007 20:16

Audi met 2 R10's in LMS.
Er gaan 3 teams met de RS Spyder rijden in LMS. (Verschuur - Horag - ?)
Er gaan komend jaar minstens 2 RS Spyders in Le Mans staan.

Benny_B 28-10-2007 16:54

Update

1) Pescarolo Sport en Jacques Nicolet (Saulnier Racing) slaan de handen in elkaar om 'Pescarolo Automobiles' te vormen. Ze zijn tevens van plan om een nieuwe LMP2 te bouwen (zelfde monocoque, aangepast naar LMP2 reglementen).
(endurance-info)

2) de Lola B08/60 verloopt op schema en zal tegen eind november zijn eerste meter afleggen. Daarnaast plant men ook een LMP2 versie, genaamt B08/80.
de nieuwe AIM motor voor Creation Autosportif heeft zijn eerste kilometers op de testbank afgelegd, eind november volgt de on-track test.
(mulsannes corner)

3) Volgens het ten-tenths forum is er sprake van een Zytek met Audi V8 FSI motor voor 2008 (gerucht dat de ronde deed tijdens Petit Le Mans).

4) Het Italiaanse Racing Box schakelt over naar de LMP2 klasse, met een Lucchini en de nieuwe Judd V8.
(raceworld.it)

5) Embassy plant zijn eigen LMP2 auto, met Zytek motor, design door Peter Ellerey. 2008 zullen er 2 auto's ingezet worden, waarvan 1 bestuurd zal worden door Warren Hughes.
(endurance-info)

6) Epsilon-Sport of tenminste Juan Barazi wil 2 Zytek's inzetten, de eerste (huidige) auto zou bemand worden door Barazi himself, Kurt Thiim en Thyrring. De 2de wordt misschien een LMP1 of LMP2. Karim Ojjeh wordt niet vernoemt in de plannen voor 2008.
(GT-Eins, ten-tenths)

7) Epsilon Euskadi (Michel Lecomte) zelf plant 2 auto in de LMP1 klasse, de auto zou klaar zijn tegen eind januari. DE ee1 zal uitgerust worden met een Judd motor en is een gesloten LMP1

8) Dome plant een nieuwe 'gesloten' LMP1, genaamd de S102
(endurance-info)

9) RSV motorsport wil volgend jaar zijn 2 Ferrari's 430 inzetten in de LMS, ook Autorlando Sport wil tenminste 1 Porsche inzetten
(raceworld.it)

mvg

Mr.Dallara 06-11-2007 18:08

LMS 2008: Petiz en Enjalbert in een Oreca Saleen??

Quote:

Il team Oreca prova Pedro Petiz e Dimitri Enjalbert

Pedro Petiz e Dimitri Enjalbert avranno la possibilità di provare la Saleen S7-R del team Oreca. E' questo uno dei premi inediti che Renault ha voluto regalare al campione della Megane Trophy, il portoghese Petiz, ed al secondo classificato, il francese Enjalbert.
Bron: italiaracing.net

Als ik het goed begrijp krijgen bijden Megane trophy toppers een Saleen test bij Oreca cadeau van Renault Sport, straf dat ze geen Renault "weet-ik-veel-wat" test krijgen. OK, de megane is wel ontwikkeld door Oreca, maar daar stopt de link dan wel.

Evil Fuzzy 07-11-2007 04:21

Voor zover ik weet rijden de Oreca Saleens volgend jaar niet meer. Oreca werkt vanaf nu samen met Courage en ze willen zich volgend jaar enkel op de prototypes concentreren.

Integra 07-11-2007 11:27

Quote:

Originally Posted by Evil Fuzzy (Post 222580)
Voor zover ik weet rijden de Oreca Saleens volgend jaar niet meer. Oreca werkt vanaf nu samen met Courage en ze willen zich volgend jaar enkel op de prototypes concentreren.

Oreca zelf zal niet meer met de Saleens rijden, maar zegt dat iets over de privateers? :rolleyes:

Coach Ep 09-11-2007 00:14

Kalender 2008 bekend

2+3 maart Test Days Paul Ricard HTTT
6 april Barcelona
27 april Monza
18 mei Spa-Francorchamps
17 augustus Nürburgring
14 september Silverstone
TBA 6e race

Belle 09-11-2007 01:33

Quote:

Originally Posted by Coach Ep (Post 222684)
2+3 maart Test Days Paul Ricard HTTT
6 april Barcelona
27 april Monza
18 mei Spa-Francorchamps
17 augustus Nürburgring
14 september Silverstone
TBA 6e race

Das wel laat, de race op de Nürburgring. De laatste jaren stond die altijd begin juli, wat voor mij een traditionele opening was van de zomervakantie. ;)
Nu ligt die zo kort op de 24 uren van Zolder (als ze die tenminste eind augustus laten doorgaan).

Verder ziet de kalender er niet mis uit...

Jan 09-11-2007 10:51

Ik vind dat een prima spreiding :D

18 mei 1000 km van Spa
14-15 juni 24 u van Le Mans
eind juli of begin augustus 24 u van Spa
17 augustus 1000 km van de Nürburgring

dus steeds voldoende recuperatietijd tussen de 4 interessantste races van 2008 :applaus:

Coach Ep 10-11-2007 22:07

Pitstop meldt nieuwe Belgische deelnemer afkomstig uit BTCS (Trading Performance) in LMP2 klasse voor 2008! Wordt dringen bij de proto's.

Coach Ep 10-11-2007 22:08

Pitstop meldt nieuwe Belgische deelnemer afkomstig uit BTCS (Trading Performance) in LMP2 klasse voor 2008! Kunnen ons dus verheugen op een heuse België vs. Nederland confrontatie in LMP2.

Mr.Dallara 22-11-2007 22:41

Op italiaracing.net staat het volgende te lezen:

Quote:

Lister abandon Pescarolo LMP project

Lister decided to abandon the Pescarolo project, as the LMP1 Prototype
was officiali put on sale. No news are available on the future project, and
on the goals of the team (as well as the factory).
Dus nog geen nieuwe Lister Proto in 2008. :( Reden zal wel budget zijn zekers...?

All times are GMT +2. The time now is 04:34.