![]() |
De Hollandse Porsche RS Spyder zal door Verstappen bestuurd worden :(
http://www.planetlemans.co.uk/cmsv2/...k=view&id=3503 |
Quote:
Als ik dan toch een wens voor 2008 mag uitspreken, hopenlijk gaat de Bleek de reputatie van Verstappen aan gort rijden. Uit PR-oogpunt heeft VM natuurlijk wel de beste naam te pakken. Hoe treurig het ook is maar Verstappen pakt als coureur nog steeds de meeste pers in Nederland. |
Quote:
Mooi persbericht ook: Quote:
Quote:
|
Dit is grappig:
Quote:
Ik vrees dat VM Motorsport (Jos Verstappen, Jeroen Bleekemolen, Peter van Merksteijn) zwaar het onderspit zal delven t.o.v. Team Essex (John Nielsen, Casper Elgaard) en Horag Racing (Fredy Lienhard, Didier Theys, Jan Lammers). |
in de categorie "gentlemen drivers":
- Lienhard vs. v. Merkestijn in de categorie "jong talent": - Elgaard vs Bleekemolen en tenslotte in de categorie "oude mannen": - Nielsen vs Theys vs Verstappen Let the games begin! ;) |
Ik zou Verstappen toch liever niet in mijn team willen hebben (moest ik er een hebben). Er is niet aan hem dat van hem een goede endurancerijder zou maken. Die man wilt zichzelf veel te veel bewijzen en dat gaat vaak ten koste van het materiaal. Toch hoop ik dat Joske mij aangenaam zal verrassen in juni!
|
Ben al lang geen Verstappen fan meer, maar dit kan wel eens een goede boost geven dat Endurance races eindelijks de aandacht gaat krijgen in Nederland van wat het verdient.
|
Quote:
|
Quote:
Op het gebied van engineering ligt het er aan of VM Motorsport ervaren mensen in dienst neemt. Budget is volgens mij geen probleem bij Van Merksteijn. Quote:
Maar zoals Jorrit al zegt dit zal endurance racen toch weer (even) in de spotlights brengen. Er staat inmiddels b.v. al een bericht op teletekst pagina 601. Dat krijgen een Jeroen Bleekemolen, Jaap van Lagen of Giedo van de Garde niet voor elkaar. Ben benieuwd hoe lang deze verbintenis zal duren. :+ |
Quote:
Horag heeft ook al massa's ervaring in LMS. Voeg daar nog eens Jan Lammers aan toe. |
Das waar, echter het onervaren Charouz Racing was ook direct snel.
|
Quote:
Vooral bekend in de Megane Trophy. |
Quote:
|
Het gebrek aan ervaring kan nadelig zijn. Hopelijk testen ze genoeg voor het seizoen begint.
De Porsche RS Spyder is niet zo'n eenvoudige wagen om af te stellen. Dat is een van de redenen waarom Dyson Penske niet kon volgen. |
Quote:
Trouwens, de endurance afdeling wordt geleid door Sam Hignett, en kennen we die ook weer niet ergens van? Juist, Team Jota van enkele seizoenen geleden met de prachtige en snelle Zytek. Charouz heeft dus wel het goeie volk in huis.:) |
En Charouz Racing heeft ervaring met formule racerij (A1 GP). Dat helpt ook wel wat bij afstelling van een LMP prototype.
|
Quote:
|
Dat lijken goede referenties. En hij kent Bleekemolen en Verstappen al ;)
|
Quote:
Opmerkelijke zin in zijn column: Quote:
In het donker racen? Wanneer heeft ie dat dat dan gedaan? Ik kan me geen F1, A1GP, F3 of F Opel Lotus herinneren met koplampen. Hoe weet onze sjarel dan dat ie snel is in het donker? O ja, nog zo'n term in zijn column: ouderwets hard racen! Jos, tis een endurance wedstrijd ;) |
Quote:
Staan trouwens leuke verhalen op bovenstaande website. http://fritsvaneldik.nl/webpost/?p=2579 http://fritsvaneldik.nl/webpost/?p=2581 Ik ben in '94 F1 gaan volgen vanwege Verstappen. Een Nederlander die mag testen bij McLaren en uiteindelijk bij Benetton terecht komt was (en is helaas nog steeds) uniek. Wat betreft Nederlanders en F1 staat Verstappen, ondanks zijn gedrag, nog steeds bovenaan. Ondanks dat het vaak op drama eindigde (door technische problemen of crashes) had hij af en toe races waarin hij zeer goed was. Albers was wat dat betreft veel stabieler, echter dat had ook als nadeel dat hij een grijze muis was op de baan. En een grijze muis kunnen we Verstappen niet noemen. Zoals Mark al zegt: "love him or hate him". Ik moet toegeven dat, hoewel het de laatste jaren flink minder is geworden, toch nog steeds een gedeelte "love him" is. :o:o |
Verstappen heeft trouwens weer een krasse uitspraak gedaan in GTO Magazine:
Quote:
|
Ik denk dat de sportscars en endurance wel wat kunnen zijn voor Jos Verstappen.
Jos heeft in ieder geval wel vechtersmentaliteit. Iets, kijkend naar de F1, dat ik bij Albers wel eens mistte. En zo'n opmerking over leeftijd; ach, wie zei er als kind niet eens iets waar hij later op terug moest komen. En in de sportscars rijden inderdaad een aantal oude rotten. Ik vraag me meer af hoe hij binnen een team zal functioneren. Want endurance is wel meer dan alleen maar hele snelle ronden zetten op het scherpst van de snede. Maar bij RfH ging dat meestal wel goed. Afgelopen LM; afgezien van de domme pech met de ophanging van de uitlaat. Jan Lammers voor de constante snelle ronden. Jeroen Bleekemolen die af en toe toch iets sneller was zonder de boel kapot te rijden. En David Hart die gewoon keurig z'n rondjes draaide. De anderen moeten toch hun rusturen hebben. Ik hoop dat Jos Verstappen niet het idee heeft dat hij zich moet bewijzen. Dan zou het wel eens mis kunnen gaan. |
Quote:
Desalniettemin vind ik het schitterend nieuws; Verstappen blijft een grote naam in de Nederlandse motorsport en hij is altijd goed voor publiciteit. En als de naam Verstappen de endurance-racerij populair kan maken in de lage landen zie ik dat alleen maar als een positieve zaak. |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 00:53. |