De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   F1 2009 GP Melbourne (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=18527)

smiley 23-03-2009 22:40

F1 2009 GP Melbourne

Nog minder dan een week en het is zo ver, ik ben eens benieuwd wie er nu de echt de snelste is, en waar de teams nu staan ten opzichte van elkaar.
Ik denk dat de nieuwe regels er wel voor gaan zorgen dat er een grotere aantal wagens kan meedoen aan de top. De kans zit er natuurlijk in dat er weer 2 a 3 teams zijn wat duidelijk te sterk zijn voor de rest van het veld, maar dit zijn dan misschien niet meer de teams wat vroeger aan de top reden.

Verder ben ik ook eens benieuwd of de wagens wat met de KERS instalatie rijden een groot voordeel hebben ten opzichte van de wagens wat nog zonder rijden.

Enfin, we hebben dit jaar toch weer 20 wagens aan de start.

Quote:

De deelnemerslijst

1. Lewis Hamilton - VODAFONE McLAREN MERCEDES
2. Heikki Kovalainen - VODAFONE McLAREN MERCEDES

3. Felipe Massa - SCUDERIA FERRARI MARLBORO
4. Kimi Raikkonen - SCUDERIA FERRARI MARLBORO

5. Robert Kubica - BMW SAUBER F1 TEAM
6. Nick Heidfeld - BMW SAUBER F1 TEAM

7. Fernando Alonso - ING RENAULT F1 TEAM
8. Nelson Piquet - ING RENAULT F1 TEAM

9. Jarno Trulli - PANASONIC TOYOTA RACING
10. Timo Glock - PANASONIC TOYOTA RACING

11. Sébastien Bourdais - SCUDERIA TORO ROSSO
12. Sébastien Buemi - SCUDERIA TORO ROSSO

14. Mark Webber - RED BULL RACING
15. Sebastian Vettel - RED BULL RACING

16. Nico Rosberg - AT&T WILLIAMS
17. Kazuki Nakajima AT&T WILLIAMS

18. Adrian Sutil - FORCE INDIA F1 TEAM
19. Giancarlo Fisichella - FORCE INDIA F1 TEAM

20. Jenson Button - BRAWN GP FORMULA ONE TEAM
21. Rubens Barrichello - BRAWN GP FORMULA ONE TEAM
Ik snap eigelijk niet waarom ze niet met 13 rijden, zijn ze nu echt allemaal zo bijgelovig. Maja als er rijders zijn wat een heel weekend het zelfde ondergoed aanhouden, omdat ze denken dat het geluk brengt... :p

Raceboy 23-03-2009 22:51

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 245551)

Ik snap eigelijk niet waarom ze niet met 13 rijden, zijn ze nu echt allemaal zo bijgelovig. Maja als er rijders zijn wat een heel weekend het zelfde ondergoed aanhouden, omdat ze denken dat het geluk brengt... :p

Als Japanner met nummer 4 rijden is even erg.

Quote:

The Chinese, the Korean and the Japanese are superstitious about the number four because it is a homonym for "Death" in their languages

wikipedia

Sennake 23-03-2009 22:55

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 245551)
Ik snap eigelijk niet waarom ze niet met 13 rijden, zijn ze nu echt allemaal zo bijgelovig.

Jij moet dringend eens wat Michel Vaillants lezen ;) Begin maar met "Nr 13 aan de start"...

Guido 24-03-2009 00:08

Barichello op pole bij de eerste race daar in Melbourne en Kubica wordt wereldkampioen.

Voilà, voor Barichello zijn kwestie zal ik bij het begin van het seizoen al eens kijken of het juist was en voor Kubica kom ik op het einde van het jaar nog eens terug. :D

Raceboy 24-03-2009 22:04

Quote:

Originally Posted by Guido (Post 245567)
Barichello op pole bij de eerste race

is zijn wagen wel legaal? ;)

Quote:

Red Bull Racing has said it will protest rival Brawn GP over the design of its diffuser if the team's current design passes scrutineering at Melbourne on Thursday.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/73876

Ottooke 25-03-2009 10:03

Er wordt getwijfeld over de legaliteit van verschillende wagens. Brawn GP gaat in ieder geval in hoger beroep als ze worden aangeklaagd.

Quote:

De teams van McLaren en Renault zouden naar verluidt nog geld te goed hebben van de houder van de commerciële rechten van de Formule 1, maar Ecclestone zou niet eerder willen betalen dan dat er een nieuw Concorde Verdrag is ondertekend. Flavio Briatore en Ron Dennis zouden vervolgens hebben gedreigd hun Formule 1-wagens niet op het vliegtuig naar Melbourne te zetten.
Ecclestone dreigde daarop om de vliegtuigen naar Melbourne te annuleren, waarna Briatore en Dennis alsnog zouden zijn gezwicht voor de de druk van de Formule 1-baas.
Bron: http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/200...en-met-boycot/

Die kleine heeft echt teveel macht. Zijn er teams die niet luisteren? Dan annuleren we de vluchten, ook al kost het annuleren evenveel als de vliegtuigen te laten vertrekken.

Het circus is weer begonnen :)

smiley 25-03-2009 13:23

Quote:

Originally Posted by Raceboy (Post 245599)

Pff, er is weer een wagen te snel naar bepaalde mensen hu goesting, en dan gaan ze weer beginne janken.

Gisteren heb ik trouwen eens op bwin gekeken, volgens hun is de kans groot dat een brawn gp met de overwinning gaat lopen.
De personen wat voordat brawn gp begon met te testen hebben ingezet zullen misschien een aardig bedrag krijgen als er echt een brawn gp rijder met de zege gaat lopen. :eek:

Mark 25-03-2009 21:43

Quote:

Tot dusver kondigden Renault, Ferrari en McLaren al aan zeker te gaan rijden met KERS. BMW spreidt zijn winkansen door alleen Heidfeld met KERS te laten starten. Toyota en Force India gaan zeker niet met KERS starten, evenals Brawn GP dat helemaal niet aan dit systeem heeft gewerkt.

http://www.autosport.nl/news/17466/f...ekens_(2).html
Daar geloof ik niets van :) Misschien dat men onder de naam Brawn GP niets meer heeft gedaan aan het KERS systeem maar onder de vlag van Honda heeft men daar zeer zeker aan gewerkt. Als er 1 team vroeg is begonnen aan de 2009 wagen dan is het Honda wel geweest.

Raceboy 25-03-2009 23:43

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 245619)
Daar geloof ik niets van :) Misschien dat men onder de naam Brawn GP niets meer heeft gedaan aan het KERS systeem maar onder de vlag van Honda heeft men daar zeer zeker aan gewerkt. Als er 1 team vroeg is begonnen aan de 2009 wagen dan is het Honda wel geweest.

Maar daar zijn ze niks mee, ze hebben nu een mercedes motor.

Guido 26-03-2009 00:06

Quote:

Originally Posted by Raceboy (Post 245638)
Maar daar zijn ze niks mee, ze hebben nu een mercedes motor.

Op zich lijkt het ene van het andere los te staan - KERS, energie recuperatie enz. - maar de sturing, hoe de KERS met de motor praat, is wellicht de dooddoener waardoor ze nog niet met het systeem zullen starten. De Honda motor zal wellicht een ander management hebben dan de Mercedes blok. Dus, de kans is inderdaad groot dat ze er niks mee zijn.

Het grote verschil ligt hem in het feit dat ze nauwelijks of niet getest hebben. Nu, ook dat is relatief. Het chassis zal wel al uitvoerig getest geweest zijn, en misschien hebben ze wel geluk, in de zin dat het chassis prima geschikt blijkt te zijn voor de Mercedes aandrijving. Maar ook het niet testen heeft zo zijn nevenvoordelen. Het team is immers verplicht om zich te concentreren op het optimaliseren van wat ze hebben. Ook vorig jaar gezien, dat mindere teams beter werden om die reden.

The Interceptor 26-03-2009 21:22

Quote:

Originally Posted by Raceboy (Post 245599)

Wel, ondanks klachten van 3-4 teams is de wagen vandaag toch goedgekeurd! ;)

Ik zet mijn geld in op Button voor zondag! :champagne:

Mark 26-03-2009 22:09

Quote:

Originally Posted by The Interceptor (Post 245664)

Ik zet mijn geld in op Button voor zondag! :champagne:

Als Button wint wil dat nog niet zeggen dat het uiteindelijk de echte winnaar. Kijk dus maar uit met weddenschappen ;)

Quote:

The teams, however, have confirmed they will appeal against the stewards' decision, which will force the matter to go to a hearing of the FIA's International Court of Appeal.

Such a meeting cannot take place until after the Malaysian Grand Prix, meaning that Brawn GP, Williams and Toyota will unofficially be racing under appeal at this weekend's race in Australia and would likely be subject to another appeal at Sepang.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/73915
Voor de eerste meter hebben we al een hoorzitting te pakken :)

Wat F1 en 2009? Weet niet hoe het met jullie is maar deze jongen gaat weer voor het eerst sinds jaren weer midden in de nacht opstaan om naar de F1 te kijken. Er zit iets in de lucht ;)

Raceboy 26-03-2009 22:17

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 245665)
Als Button wint wil dat nog niet zeggen dat het uiteindelijk de echte winnaar. Kijk dus maar uit met weddenschappen ;)

Voor de eerste meter hebben we al een hoorzitting te pakken :)

Wat F1 en 2009? Weet niet hoe het met jullie is maar deze jongen gaat weer voor het eerst sinds jaren weer midden in de nacht opstaan om naar de F1 te kijken. Er zit iets in de lucht ;)

veel plezier de Gp is pas om 8u dat is laat :)

marcel 27-03-2009 01:50

17u lokale tijd, zeker?

zal wel een speciaal sfeertje geven denk, het is daar nu einde zomer, dus de zon zal tegen het einde van de GP al aan het zakken zijn

smiley 27-03-2009 09:35

De 2 eerste vrije trainingen zijn afgelopen, in beide trainingen wist Rosberg met zijn williams de snelste tijd te rijden. Ook de brawn gp's deden goed mee vooraan.
Raikkonen kon tijdens de eerste test nog vooraan meedoen, maar in de 2de moest hij wat lossen. Hamilton stond in beide test sessies nergens.
Het blijven natuurlijk maar testen, en je weet niet goed wat er juist wordt gedaan bij de teams, maar deze resultaten zeggen toch al meer dan de wintertesten.

Ook leuk om te vermelden, de tijd wat Rosborg heeft gereden vandaag is 0,7 seconden sneller dan de pole tijd van Hamilton vorig jaar :eek: Die gedrochten gaan dus nog goed vooruit ook.

gwyllion 27-03-2009 10:34

Het valt op dat de 3 teams met de al dan niet legale diffuser (Brawn, Toyota, Williams) bovenaan de tabellen staan. Je moet de top 7 van de 2de sessie maar eens bezien. Toeval? ;)

Sennake 27-03-2009 17:25

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 245681)
..., in beide trainingen wist Rosberg met zijn williams de snelste tijd te rijden.

Ha, dat roept herinneringen op van bijna 30 jaar geleden ;)

Superdiesel 27-03-2009 22:13

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 245678)
17u lokale tijd, zeker?

16 uur lokale tijd. ;)

8 uur tijdsverschil me Australië ipv de gebruikelijke 10 uur. Zondagmorgen zijn wij immers overgeschakeld op zomeruur en zijn ze in Australië overgegaan op winterijd. Dat scheelt dus in 1 klap 2 uur.
Gecombineerd met een start om 16 uur ipv 14 uur normaal betekent dit in Eurpoa een GP die 4 uurtjes later op de buis komt dan voorheen. Om 8 uur ipv 4 uur 's nachts.
En dat vind ik eigenlijk nog zo slecht niet ook. :)

Sennake 28-03-2009 10:22

Wel, wie na het zien van de kwalificaties zegt "wie had dat gedacht?" heeft zeker en vast niet naar de profetische woorden van Guido geluisterd;) Barrichello staat dan wel niet op pole, maar beide Brawn GP's staan wel op de eerste rij enkele weken nadat zowel Button als Barrichello zelfs niet eens wisten of ze nog wel werk zouden hebben in 2009. Een echt assepoester-sprookje dus, en het ziet er niet naar uit dat het snel middernacht zal slaan!

Daarnaast maken alle outsiders van vorig jaar hun entree in de top-10 van de kwalifs, terwijl Ferrari er nog maar net in slaagt binnen die top-10 te blijven en ex-wereldkampioenen Alonso en Hamilton er buiten vallen. Vraag is natuurlijk hoe snel een topteam als Ferrari, McLaren of Renault de opgelopen achterstand kan inhalen nu het privé-testen zo aan banden gelegd is. Zoals Martin Brundle op de BBC zei: "The big teams used to buy themselves into the race again, but this year is another cup of tea!"

In elk geval is het eeuwen geleden dat de kaarten zo dooreen geschud zijn, en is het kampioenschap nog maar zelden zo onvoorspelbaar geweest als dit jaar. De wagens zijn nog altijd lelijk, en een leuk kampioenschap of zelfs spannende races gaat dat niet kunnen wegcijferen, maar er blijft toch een reden over om te blijven kijken naar de F1. Ik ben benieuwd naar de GP van morgen...

smiley 28-03-2009 10:36

Ik ben eens benieuwd wat de race morgen gaat geven, als de brawn gp's het uithouden zullen ze wel de te kloppen wagens zijn. maar de concurentie zit toch niet zo ver weg.
Tijdens Q2 waar het echt snel ging waren de tijden toch redelijk dicht bij elkaar, 1 seconde tussen de eerste en de 15de :eek:
Wel mooi dat de niet 'illigale' redbull en bmw goed met de 'illigale' teams mee kunnen draaien, en ferrari gaat ook nog behoorlijk mee.
Het is al lang geleden dat ik nog zo zat te twijfelen over wie er nu morgen met de zege gaat lopen. En dat is goed !
Te hopen krijgen we door het jaar heen regelmatig een rijders van verschillende merken op de hoogste podium trede.

1 ding is in ieder geval al zeker, de machts verhoudingen zijn serieus veranderd.

Mark 28-03-2009 11:38

Opvallend dat klantenteams van Mercedes en Renault sneller zijn dan de fabrieksteams zelf. Conclusie? Motor van MB en Renault zijn in orde, de chassis van McLaren en Renault zijn niet in orde.

Prachtig begin voor Brawn GP, dat praat toch net even wat makkelijker met partijen die het willen overkopen of mee willen participeren. Zou er een zuur lachje afkunnen bij Honda?

Superdiesel 28-03-2009 13:23

Quote:

Originally Posted by Sennake (Post 245732)
Zoals Martin Brundle op de BBC zei: "The big teams used to buy themselves into the race again, but this year is another cup of tea!"

Ik dacht dat het Eddy Jordan was die dat zei.
En dat hij "to spend themselvels" zei ipv "to buy themselves".

Maar dus blijkbaar nog iemand die naar de BBC heeft gekeken ipv de vrt.

smiley 28-03-2009 14:26

Quote:

Originally Posted by Superdiesel (Post 245739)

Op de vrt hebben ze dat toch niet uitgezonden, alle zo ver ik weet toch.
Toen ik om 7 uur mijn tv aandeed en op canvas of een nix zag ben ik ook meteen naar bbc overgeschekeld.

ps: toyota is gedisqualificeerd, wegens een bewegende achtervleugel

Quote:

Originally Posted by f1.gpupdate.net
Toyota-rijders Jarno Trulli en Timo Glock zijn na afloop van de kwalificatie in Australië gediskwalificeerd. Glock had zich aanvankelijk als zesde gekwalificeerd, twee plekken voor Trulli. De achtervleugel van hun auto's voldoet echter niet aan de technische reglementen en ze zullen nu terug worden gezet naar de laatste startrij.

ps2: williams heeft een klacht ingediend tegen ferrari en redbull, wegens illigale aërodynamische onderdelen.

Quote:

Originally Posted by f1.gpupdate.net
In navolging van Toyota kunnen ook de rijders van Red Bull en Ferrari nog wel eens bestraft worden in Australië. Tegen die teams is namelijk een protest ingediend door Williams. Het Britse Autosport meldt dat Williams haar vraagtekens zet bij de legaliteit van enkele aërodynamische onderdelen van de Ferrari F60 en Red Bull RB5.

Ik denk dat williams ferrari en redbull gewoon wilt terug pakken om hun diffusor klacht.

Verder valt ook nog te melden dat de brawn gp's zwaarder staan dan de eerste 6 achtervolgers, hierdoor zullen ze dus een langere eerste stint kunnen rijden, en voor hun eerste pitstop nog een extra kloofje slaan.

Wat ik me nog afvraag is welke invloed het kers gaat hebben bij de start, zullen ze echt beter gaan optrekken. Want als dat ook al niet is, dan kunnen ze hun hybride systeempje even goed uit de wagen laten.

Superdiesel 28-03-2009 14:48

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 245742)
Op de vrt hebben ze dat toch niet uitgezonden, alle zo ver ik weet toch.
Toen ik om 7 uur mijn tv aandeed en op canvas of een nix zag ben ik ook meteen naar bbc overgeschekeld.

De kwalificaties waren te zien op Een+, een digitale zender van de vrt.

sledge 28-03-2009 14:48

Kwalificaties waren te bekijken op één+, de digitale extra zender van de VRT.

smiley 28-03-2009 14:53

aah oke, dat kanaal heb ik niet :p
Gaan ze hun races daar ook op uitzenden?

Guido 28-03-2009 15:40

Zoals Sennake al aangaf, de wagens blijven aartslelijk, en tot in tegenstelling tot wat ik eerder zei ('t is een idioot die nooit van gedacht veranderd), ga ik me morgenvroeg toch ook voor de TV installeren. Onuitgegeven, maar echt verwonderen hoeft het niet.

De kleinere teams, die de afgelopen jaren geleerd hebben om het maximum te halen uit datgene wat ze voor handen hebben, lijken nu in het voordeel te zijn - Brawn, Red Bull, Williams. Rijden ook allemaal met klantenmotoren en bewijzen dat met de nieuwe regelgeving het veel beter is om 1 technische "allesweter" in huis te hebben die gans de boel dirrigeerd, tegenover een batterij van ingenieurs waar ze allemaal wat gaan discussiëren, testen, proberen enz. De oplossing kopen heet dan zoiets. Het eerste deel van het seizoen ziet er niet goed uit voor de grote fabrieksteams. Zijn we getuige van de wederopstanding van de privateers? Afwachten maar. :)

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 245734)
Opvallend dat klantenteams van Mercedes en Renault sneller zijn dan de fabrieksteams zelf. Conclusie? Motor van MB en Renault zijn in orde, de chassis van McLaren en Renault zijn niet in orde.

Prachtig begin voor Brawn GP, dat praat toch net even wat makkelijker met partijen die het willen overkopen of mee willen participeren. Zou er een zuur lachje afkunnen bij Honda?

Zie boven. Maar dat was ook vorig jaar al zeer regelmatig het geval. Ik denk niet dat ze bij Honda spijt hebben van de beslissing. Ze hebben in het verleden ook al rare beslissingen genomen zonder verpinking. Ze zullen veeleerder blij zijn dat "hun jongens" op de pootjes zijn terecht gekomen. Bovendien engageert Branson zich nu ook in BrawnGP, dus het ergste hebben ze wellicht achter de rug gehad. Mijn sympathie wordt hierdoor enel groter. :)

Sennake 28-03-2009 16:46

Quote:

Originally Posted by Superdiesel (Post 245739)
Ik dacht dat het Eddy Jordan was die dat zei.
En dat hij "to spend themselvels" zei ipv "to buy themselves".

Is ook mogelijk: naast Brundle en Jordan stond ook Coulthard als F1-analyst uitleg te geven, en ik heb niet genoteerd wie juist wat gezegd heeft ;) Maar alleen al vanwege het feit dat er mensen die weten waarover ze spreken commentaar geven, denk ik dat ik dit jaar de F1 via de BBC ga volgen (aaahh, waar is de tijd van Murray Walker en James Hunt)...

Sennake 28-03-2009 16:48

Quote:

Wat ik me nog afvraag is welke invloed het kers gaat hebben bij de start, zullen ze echt beter gaan optrekken.

Ik denk dat we het eerder zullen moeten uitspreken (en schrijven) als het KERS, gezien het de afkorting is van kinetische-energie recuperatie systeem. Het systeem dus. Een veel voorkomende fout, want ik geef toe: wie zegt er nu in 's hemelsnaam het ABS?...

smiley 28-03-2009 17:55

Ja, ik heb toch het kers geschreven. waar zit het probleem ? Dat ik geen hoofdletters heb gebruikt misschien ?

Neo-242 28-03-2009 18:50

Het wordt morgen een walk in the park voor BrawnGP, ze liggen mijlen ver voorop. En welke kleur of naam een team ook heeft, dominantie is nooit goed voor de sport. Ik wacht met bang hart af voor morgen...:)

Sennake 28-03-2009 19:17

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 245752)
Ja, ik heb toch het kers geschreven. waar zit het probleem ? Dat ik geen hoofdletters heb gebruikt misschien ?

Neen hoor, het probleem zit gewoon bij mij: ik zal een nieuwe brilleke nodig hebben vrees ik :o

Mijn excuses.

Grig-O 28-03-2009 20:07

Quote:

Originally Posted by Neo-242 (Post 245755)
Het wordt morgen een walk in the park voor BrawnGP, ze liggen mijlen ver voorop. En welke kleur of naam een team ook heeft, dominantie is nooit goed voor de sport. Ik wacht met bang hart af voor morgen...:)

Ik hoop alvast dat ze over een langere afstand wat minder snel zijn... :rolleyes:

smiley 28-03-2009 21:20

Quote:

Originally Posted by Sennake (Post 245757)
Neen hoor, het probleem zit gewoon bij mij: ik zal een nieuwe brilleke nodig hebben vrees ik :o

Mijn excuses.

Geen probleem :)

Dan nog over de snelheid van de wagens, ook al wint morgen een brawn gp, dat wil dan nog niet zeggen dat ze het ganse seizoen gaan winnen he.

Eerst maar eens afwachten wat de race morgen geeft :gas:

Guido 28-03-2009 22:31

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 245762)

ook al wint morgen een brawn gp,

:no:

Ik had dit nog niet gezegd, maar Rosberg gaat winnen morgen.

:D

The Interceptor 28-03-2009 23:30

Hier is er al ene héél content met de pole van Jenson! Knap werk hebben ze geleverd bij Honda, waar nu BrawnGP van kan profiteren.

Ben erg benieuwd naar morgen, maar het feit dat de BrawnGP wagens al iets zwaarder staan als de dichtste achtervolgers doet me natuurlijk veel hoop geven :)

Enja KERS, ik vraag me ook af of ze er veel bij winnen. 80 pk extra zou niet niks moeten zijn, maar het moet natuurlijk ook nog tegoei overgebracht kunnen worden. Mij lijkt het het efficientste om er trage bochten mee uit te accelereren. En dan misschien toch bij de start ja. We zullen morgen zien, en de extra KERS-boys in de gaten houden.
Maar 't zal toch wel voordeel opleveren, anders steken teams er niet zoveel tijd in, en gebruiken ze het zeker niet in een race.

Neo-242 29-03-2009 01:22

Ik denk nu ook wel dat Melbourne eigenlijk geen ideaal circuit is voor KERS. Op circuits zoals Spa, Monza, enz... haal je er meer voordeel uit denk ik...

marcel 29-03-2009 02:40

Quote:

Wat ik me nog afvraag is welke invloed het kers gaat hebben bij de start,

Nihil, Kers kan pas gebruikt worden vanaf 100 km/h, dus vrij nutteloos bij de start. Zelfs als het mogelijk was:

1) wat als jij KERS gebruikt, maar de wagen voor je op de grid niet? of als die zelfs een "stall" heeft? Dat is zonder die extra boost dan al een gevaarlijke situatie (enkele weken geleden nog een zwaar incident in GP2 Asia). Ik denk dat F1-rijders zoiets niet zullen riskeren

2) In CCWS hadden ze de laatste jaren een vergelijkbare knop. Bij de paar standing starts die ze hebben uitgevoerd, werd dat knopje niet gebruikt. Meestal een extra boost bij een ingezet inhaalmanoeuvre, of juist om daar tegen te verdedigen.

3) Je hebt 6.5s boost per ronde. Je moet deze strategisch inzetten. De start is geen strategisch moment

Thomaske 29-03-2009 07:38

Sutil gaat de grindbak al opzoeken tijdens zijn ronde richting de Starting Grid

Mvg

Thomaske 29-03-2009 09:34

Wat een kamikaze actie van Kubica op Vettel :(

All times are GMT +2. The time now is 01:42.