De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   GP F1 Bahrein 2009 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=18637)

smiley 26-04-2009 17:35

GP F1 Bahrein 2009
 
Ik vond he persoonlijk we een leuke race :gas: zeker de start was wel mooi om al die gevechten te zien, het leken wel touring cars :eek:

Button heeft zeer mooi gereden vandaag, voor Vettel en Trulli lukte de startegie iets minder, spijtig voor hun maar met hun gescoorde punten mogen ze tevreden zijn.

Ferrari behaald eindelijk eens punten, je zou nog bijna gaan zeggen goed gedaan. Maar dan ineens herriner je weer dat ze de vorige 10 jaar om de titel konden strijden :fight:
Achja, we zullen wel zien wat de rest van het seizoen geeft. Ik hoop dat de updates op de ferrari een goede boost gaan geven. Te hopen kunnen ze dan hun kampioenschap nog wat redden, maar een titel zit er niet meer in denk ik. Zeker niet als brawn, toyota en redbull ook nog goede updates gaan geven aan hun wagen.

Ik ben geen al grote fan van Hamilton, maar wat hij vandaag liet zien was wel kampioen waardig.

Mark 26-04-2009 18:22

Wellicht dat de FIA eens coureurs moeten straffen die asociaal gedrag vertonen op de baan. Wie? Barichello! Meneer lag naar ik meen op P10 en Piquet op P9, Barichello kwam er niet voorbij en meneer maar met zijn armen zwaaien dat het een lieve lust was. Daar was geen enkele reden toe, het was een gevecht om een positie.

Voor de rest aardige GP, vooral in het begin met enkele leuke beelden uit de achterhoede. Volgens de woorden van Mol: het lijken wel Formule Fordjes :)

smiley 26-04-2009 19:37

ik vond het persoonlijk wel terecht dat Barichello pissed was, Piquet had totaal geen betekenis in de race, hij zou toch nog moeten binnekomen.
en door zo fel te blokeren heeft hij zelf ook veel tijd verloren.

In de DTM is er daarvoor trouwens een regel gemaakt dat rijders wat nog binnen moeten komen, niet rijders wat al binnen zijn gekomen mogen blokeren.


Wat ik raar vond waren de bmauwe vlaggen voor Massa. Die werden toch véél te vroeg gezwaaid. Massa moest zelfs op het rechte stuk remmen om geen drive trough aan zijn been te krijgen.

marcel 26-04-2009 20:46

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 247238)

In de DTM is er daarvoor trouwens een regel gemaakt dat rijders wat nog binnen moeten komen, niet rijders wat al binnen zijn gekomen mogen blokeren.

in DTM ben je wel verplicht 2 pitstops te maken, in de F1 niet...

smiley 26-04-2009 23:07

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 247240)
in DTM ben je wel verplicht 2 pitstops te maken, in de F1 niet...

Inderdaad, maar het was gewoon maar om te zeggen, iemand wat nog moet gaan pitten moet zich niet proberen te meten met iemand wat net een pitstop heeft gedaan.

Het zou gewoon eigelijk een regeling onder rijders moeten zijn.

Raceboy 26-04-2009 23:53

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 247245)
Inderdaad, maar het was gewoon maar om te zeggen, iemand wat nog moet gaan pitten moet zich niet proberen te meten met iemand wat net een pitstop heeft gedaan.

Het zou gewoon eigelijk een regeling onder rijders moeten zijn.

en iemand voorbijsteken zou ook verboden moeten zijn :+ Mag er alsjeblieft nog geraced worden? Ben je sneller ga er dan voorbij, ben je het niet , zaag dan niet. Gelukkig mag het in NASCAR nog wel en amaai wat een finish :D

gwyllion 27-04-2009 08:36

Of zodra er zich een treintje vormt achter een tragere wagen moet die ook aan de kant...

Kan iemand mij de logica weer uitleggen van het verplicht gebruik van 2 compounds?

smiley 27-04-2009 08:39

Quote:

Originally Posted by Raceboy (Post 247248)
en iemand voorbijsteken zou ook verboden moeten zijn :+ Mag er alsjeblieft nog geraced worden? Ben je sneller ga er dan voorbij, ben je het niet , zaag dan niet. Gelukkig mag het in NASCAR nog wel en amaai wat een finish :D

Dus gedubbelde rijders moeten ook zonder blauwe vlag ingehaald worden ?

Begrijp me niet verkeerd ik ben ook een voorstander van echt racen, waar er nog wordt ingehaald. Maar als je iemand zo gaat beginnen ophouden, terwijl de ene voor een top 5 en de andere voor een 15de plaats is aant gaan :crazy: waar ben je dan mee bezig.

En ik bedoel dus ook niet dat als er een rijder ineens problemene heeft met de banden ofzo en een pak trager begint te gaan, dat ze hem een blauwe vlag moeten geven, tis gewoon iemand gaan hiinderen en moeilijk doen terwijl je voor totaal verschillende plaatsen bent aan het racen, wat ik zeer onsportief vind.

R@ce@holiC 27-04-2009 11:07

Dat is racen he! Ook niet vergeten dat Piquet rijdt om zijn plaats binnen het Renault team te behouden, dus hij heeft er alle belang bij om zijn vechtlust te laten zien :). Trouwens, onsportief, racen is een sport, dat van verschillende plaatsen racen is ook maar een stomme redenering want je weet de strategieën van de rijders niet. Als je sneller bent dan je voorligger, moet je er voorbij kunnen gaan of hem in de fout proberen te dwingen. Iemand van een ander team gewoon doorlaten in een gevecht om positie is niet racen...

Astra-fan 27-04-2009 11:49

Volledig mee akkoord. Anders kunnen we ze gewoon laten starten en in konvooi naar de finish laten rijden.

smiley 27-04-2009 12:09

Quote:

Originally Posted by R@ce@holiC (Post 247258)
Dat is racen he! Ook niet vergeten dat Piquet rijdt om zijn plaats binnen het Renault team te behouden, dus hij heeft er alle belang bij om zijn vechtlust te laten zien :). Trouwens, onsportief, racen is een sport, dat van verschillende plaatsen racen is ook maar een stomme redenering want je weet de strategieën van de rijders niet. Als je sneller bent dan je voorligger, moet je er voorbij kunnen gaan of hem in de fout proberen te dwingen. Iemand van een ander team gewoon doorlaten in een gevecht om positie is niet racen...

aAs hij barichello gewoon had doorgelaten door de deur even open te laten had hij minder tijd verloren dan nu.
Maar kom het is duidelijk, iedereen heeft zijn mening over bepaalde dingen. En ik blijf bij mijn eigen mening :p

Dimi 27-04-2009 19:55

Zolang hij Barichello achter zich hield bleven hij en zijn sponsors in beeld he.

Guido 27-04-2009 22:41

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 247264)
aAs hij barichello gewoon had doorgelaten door de deur even open te laten had hij minder tijd verloren dan nu.
Maar kom het is duidelijk, iedereen heeft zijn mening over bepaalde dingen. En ik blijf bij mijn eigen mening :p

Dus ge vond dan ook dat die Arrows in Monaco (niet schieten omdat ik het jaartal vergeten ben) David Coulthard in de veel snellere McLaren maar gewoon had moeten doorlaten of wat? :crazy:

Racen is niet voor sissi's. Als je er voorbij denkt te kunnen omdat je sneller bent, verschalk hem dan. Ik denk trouwens niet dat Barichello zozeer "pissed" was omdat Piquet Jr. niet aan de kant ging, maar wel omdat die wel heel bizarre lijnen ging rijden en rare rempunten begon te gebruiken van zodra Rubinho achter hem zat. Maar, ik kan me vergissen hieromtrent, het viel me wel op.

Bovendien demonstreerde Piquet overigens zeer mooi hoe je KERS kan gebruiken. Bij het uitkomen van de bocht, knoppie indrukken en de Brawn het nakijken geven, voor even dan toch. Werd ook mooi in beeld gebracht op een bepaald moment. Het mocht echter niet baten.

Voor het overige is alles al gezegd hier. FFord-achtige start, dus zeer spannend, en best aangenaam om naar te kijken.

smiley 27-04-2009 23:05

Quote:

Originally Posted by Guido (Post 247309)
Dus ge vond dan ook dat die Arrows in Monaco (niet schieten omdat ik het jaartal vergeten ben) David Coulthard in de veel snellere McLaren maar gewoon had moeten doorlaten of wat? :crazy:

Ik zeg gewoon dat ik hier vond dat Piquet niet zo hard had moeten verdedigen. Hij heeft er meer tijd mee verloren dan gewonnen. En zover ik weet is tijd winnen toch nog belangerijker in een race dan een beetje show verkopen en veel tijd verliezen.

Maja als iedereen hier van de mening is dat als ze sneller zijn, dan moeten ze er maar zelf voorbij geraken. Dan moeten ze ook maar de blauwe vlag gaan afschaffen voor de gedubbelden. Want iemand op kop rijdt toch veel sneller dan iemand wat gedubbeld wordt.
(En ik wil hier niet mee zeggen dat Piquet een blauwe vlag had moeten krijgen)

Guido 28-04-2009 11:58

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 247313)
Maja als iedereen hier van de mening is dat als ze sneller zijn, dan moeten ze er maar zelf voorbij geraken. Dan moeten ze ook maar de blauwe vlag gaan afschaffen voor de gedubbelden. Want iemand op kop rijdt toch veel sneller dan iemand wat gedubbeld wordt.
(En ik wil hier niet mee zeggen dat Piquet een blauwe vlag had moeten krijgen)

Dat zijn 2 verschillende dingen. In het eerste geval gaat het over "racen voor positie", in het tweede geval gaat het over "gedubbeld worden". In het eerste geval blijf je strijden tot je je gewonnen moet geven, in het tweede geval betekent dit dat je aan de kant moet gaan. De blauwe vlag is daarbij een hulpmiddel om u als tragere rijder te informeren dat ge aan de kant moet gaan.

:)

smiley 28-04-2009 16:35

Bwa racen om positie...:rolleyes: Als de ene nog een pitstop moet maken, kan je dan wel spreken over racen om positie ?
Dat is juist het punt waaruit ik vind dat het wat overdreven was van Piquet.

Mark 28-04-2009 18:26

Quote:

Originally Posted by Guido (Post 247322)
De blauwe vlag is daarbij een hulpmiddel om u als tragere rijder te informeren dat ge aan de kant moet gaan.

:)

Geslaagd met (blauwe) vlag en wimpel voor je C-licentie baanpost :)

Sennake 28-04-2009 19:54

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 247331)
Bwa racen om positie...:rolleyes: Als de ene nog een pitstop moet maken, kan je dan wel spreken over racen om positie ?

Absoluut: sommige teams maken hier zelfs een taktiek van; zien dat je tegenstander die al gepit heeft zo lang mogelijk achter je blijft, zodat je teammaat bv genoeg voorsprong kan nemen om na zijn pitstop voor te blijven, om maar iets te noemen. Of dat sportief is, is een andere discussie, maar dat er reglementair geen vuiltje aan de lucht is zolang je niet gedubbeld wordt is een feit. Dan mag jij nog 200 keer komen vertellen dat je denkt dat Piquet Barrichello moest doorlaten, zo is het nu eenmaal. En eerlijk gezegd maar goed ook, want zo zien we nog eens iets, en meer nog: zo wordt er op De Paddock nog eens een pittige discussie gevoerd! ;)

smiley 28-04-2009 22:08

Quote:

Originally Posted by Sennake (Post 247352)
Absoluut: sommige teams maken hier zelfs een taktiek van; zien dat je tegenstander die al gepit heeft zo lang mogelijk achter je blijft, zodat je teammaat bv genoeg voorsprong kan nemen om na zijn pitstop voor te blijven, om maar iets te noemen. Of dat sportief is, is een andere discussie, maar dat er reglementair geen vuiltje aan de lucht is zolang je niet gedubbeld wordt is een feit. Dan mag jij nog 200 keer komen vertellen dat je denkt dat Piquet Barrichello moest doorlaten, zo is het nu eenmaal. En eerlijk gezegd maar goed ook, want zo zien we nog eens iets, en meer nog: zo wordt er op De Paddock nog eens een pittige discussie gevoerd! ;)

Ik zeg niet dat Piquet Barichello had moeten doorlaten, ik vond het gewoon dom dat hij voor nix hem bleef hinderen. Het was dus beter voor beide geweest om barichello snel door te laten.
En dat het een taktiek is, is waar. Ik zij toch ook al dat het in DTM verboden was onder zulke omstandigheden te hinderen, oké in de formule 1 kan je zoiets niet toepassen. En dat zou ik ook niet willen.

Een ding is ondertussen duidelijk, jullie blijven bij jullie mening, ik bij de mijne.
Ik begrijp jullie redenering volledig, en kan er zelf ook grotendeels inkomen, maar als je als rijder van je zelf weet dat je toch moet binnekomen, en je eigelijk niet met een snellere rijder achter je in gevecht bent voor een echte plaats. Waarom dan als rijder zo veel tijd verliezen door race lijnen te rijden.
Voor te laten zien dat je een snellere rijder een paar ronden achter je kan houden ? En welke betekenis hebben die paar ronden dan uiteindelijk als jij 10de finnished en de andere rijder als 5de.

Enfin ik denk dat we met zen alle nog kunnen door blijven gaan tot het einde van het seizoen, dus laten we het hierbij laten ;)

En op naar de volgende GP te hopen dat er dan nieuw discussie matriaal door de rijders wordt gereden. :p

Guido 28-04-2009 22:19

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 247264)
aAs hij barichello gewoon had doorgelaten door de deur even open te laten had hij minder tijd verloren dan nu.

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 247367)
Ik zeg niet dat Piquet Barichello had moeten doorlaten, ik vond het gewoon dom dat hij voor nix hem bleef hinderen.

Helemaal akkoord, maar de suggestie was er wel. :champagne:

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 247367)
Een ding is ondertussen duidelijk, jullie blijven bij jullie mening, ik bij de mijne.
Ik begrijp jullie redenering volledig, en kan er zelf ook grotendeels inkomen, ...enz. enz.

Enfin ik denk dat we met zen alle nog kunnen door blijven gaan tot het einde van het seizoen, dus laten we het hierbij laten ;)

En op naar de volgende GP te hopen dat er dan nieuw discussie matriaal door de rijders wordt gereden. :p

't is duidelijk dat jij een genuanceerde suggestie deed aan het adres van Piquet "Jongen, s'en ezel, waard toch gewoon aan de kant gegaan, dan had ge minder tijd verloren" (als P. Junior meeleest rijdt hij misschien beter in Barcelona :D ) , maar dat was voor ons al voldoende om "en masse" te zeggen dat hij dat helemaal niet had moeten doen.

We gaan proberen uit iedere race een feitje te lichten om nog eens flink te posten... :D :D

Guido 28-04-2009 22:21

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 247337)
Geslaagd met (blauwe) vlag en wimpel voor je C-licentie baanpost :)

Geen idee wat een C-licentie is - is dat een nieuw model Citroën..., maar het woordje "geslaagd" aan het begin, kan ik wel waarderen.

:D

Sennake 28-04-2009 22:52

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 247367)
Ik begrijp jullie redenering volledig, en kan er zelf ook grotendeels inkomen, maar als je als rijder van je zelf weet dat je toch moet binnekomen, en je eigelijk niet met een snellere rijder achter je in gevecht bent voor een echte plaats. Waarom dan als rijder zo veel tijd verliezen door race lijnen te rijden.

Awel, bijvoorbeeld om Alonso genoeg voorsprong te geven die vóór Piquet en Barrichello uitreed om na de pitstop nog steeds vóór Barrichello te zitten. Ik zeg niet dat het in dit geval zo was, daarvoor zou ik de koers opnieuw moeten bekijken, maar dat zou bv een reden kunnen zijn: de teamchef kan zo'n order via de boordradio gemakkelijk gegeven hebben. Daar hebben wij dan geen zicht op.

marcel 29-04-2009 01:10

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 247331)
Bwa racen om positie...:rolleyes: Als de ene nog een pitstop moet maken, kan je dan wel spreken over racen om positie ?

als de andere er nog 2 moet maken, is dat voor positie


All times are GMT +2. The time now is 11:53.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.