![]() |
ADAC GT Masters 2011
Voorlopige kalender 2011
4 en 5 Juni Zolder 17 en 18 September Assen http://www.autosport.nl/news/21177/d...11_bekend.html |
Leuke serie. Ik heb aan het begin van het seizoen een aantal races gezien en die waren erg goed.
|
Is in Zolder het weekend daarna.
ADAC weekend op 11 en 12 Juni met ADAC GT3, Formula Master, Procar. |
Zeer mooi nieuws! Ik zal op post zijn!
|
Rhino´s Team Leipert vervangt zijn Ascari door 2 Lamborghini's Gallardo. Eén daarvan is afkomstig van hat Argo team (zie Lagrange in Belcar), dat mogelijk de boeken toe doet wegens geen geld meer.
|
Quote:
Goh, dat Argo was al eens gevlucht van Duitsland naar de Ardennen ;) |
Te lezen op GT-eins.de
Quote:
|
Turbomagazine vermeldt vandaag over Argo:
" Eén van beide wagens is een ex-Argo-wagen. Het Belgische team houdt op te bestaan, iets wat ons al eerder door de rijders Danny De Laet en Niels Lagrange werd bevestigd. " |
Er staan voorlopig al 31 wagens ingeschreven voor 2011
http://www.gt-eins.at/cms/index.php?...=5848&Itemid=1 |
Ik vind het jammer dat er niet een stuk of 3 Ferrari's aan de start staan.
|
Beloofd inderdaad de moeite om te gaan zien in Zolder, volgens Endurance-info zijn volgende teams al zeker:Black Falcon, HEICO Motorsport, Mühlner Motorsport, Mamerow Racing, Team Abt Sportline, Phoenix Racing, Hegersport, Callaway Competition. en minimum volgende wagens: 6 Mercedes AMG SLS, 7 Porsche 911 GT3-R, 5 Audi R8 LMS, 4 Lamborghini Gallardo, 4 Corvette Z06 GT3.
Dit is evengoed als het FIA Euro. |
Als dit veld ook naar Zolder komt hebben we niks meer te klagen:
http://www.autosport.be/?p=9736 |
Quote:
|
Live timing of live stream ergens? Kabel Eins heb ik niet, vrees ik... :(
|
Quote:
|
Live uitzending is net als vorig jaar op Kabel Eins. Helaas hier (Ziggo) niet meer in het zenderpakket.
|
http://www.youtube.com/watch?v=JcjaidijLb0
zware crash bij de start van de eerste race op de sachsenring dit weekend. Blijkbaar hadden de marshalls moeite om de gullwing deuren van de mercedes te openen, gezien zijn positie. |
Quote:
http://www.depaddock.eu/forum/showth...260#post268260 |
Dit weekend rijden er twee van SLS'en mee in het deelnemersveld van de STT tijdens het ADAC weekend op Circuit Zolder. Het zijn de twee wagens van MS Racing.
Als iemand nog eens een bomvolle paddock wil zien op Zolder, die moet nu even gaan kijken. Qua aantallen en diversiteit een topweekend! |
a.s. weekend 38 GT3's! Smullen maar ;)
O ja, de zoveelste Mercedes: http://www.racexpress.nl/index.php?n...ikel&nid=33366 ;) |
Quote:
|
Quote:
|
ah damn, tis toch niet waar zeker? Had in het begin van het seizoen gezien dat de ADACT GT in zolder kwam rijden, en bijgevolg de 2 manches al gevolgd, en nu blijkt dat samen te vallen met de 24uur... das wel heel ongelukkig gekozen van Zolder...
|
Quote:
|
Quote:
|
A.s. weekend geeft nog maar eens aan dat veiligheid een bijzaak is voor de FIA!
Mega-koers in Frankrijk met aantrekking op buitenlandse oranje mannetjes. En wat zien we in DE, BE en Nl? Veel koersen met behoefte aan oranje mannetjes! Zal maar stoppen met mijn geklaag ;) |
Eventjes opmerken dat ze op de Nordschleife ook VLN rijden dit weekend ;). En zo zullen er nog god weet waar allemaal evenementen zijn. Het is niet omdat het in Frankrijk 24h is dat niemand meer mag rijden.
|
Ben donderdag eens kijkje gaan nemen in Zolder. Prachtige gt's! Awel, ik ga er zondag naartoe. Da's al ff geleden gezien het krappe deelnemersveld van de Belcar... En ik zal met veel plezier de inkom betalen ook!
Plaats ga ik zeker en vast genoeg hebben. Iedereen zit in Frankrijk :) J. |
Idd...een indrukwekkend deelnemersveld bij de GT's dit weekend is op
Zandvoort ook de Dutch Gt4 cup met een schamele 13 deelnemers.. Zak toch maar naar Zolder af... |
Net terug van Zolder..Leuke dag gehad,het veld met GT's was bruut om te zien..Deze dag verdiende meer publieke belangstelling maar in een weekend
waarin 24H |
en de pinksteraces op Zandvoort,de BRL 's hun comeback maakte op Venray en nog een historic weekend op Spa word het moeilijk om een volgepakt circuit te krijgen..
|
Prachtige gt-race gezien vandaag op Zolder! En zowaar ons eigen mini-LeMans-McNish-moment gehad bij de start van de race. Net voor de chicane gingen een Gallardo en een R8 loeihard de muur in. Wij stonden vlakbij (achter 'den draad' wel te verstaan) en moesten wegduiken voor het rondvliegend debris. Het haar op m'n armen stond recht omhoog van de spanning. Ik had gewoon stukskes Gallardo en R8 op m'n armen...
En ja, doe mij maar een sprintrace met gt's ipv endurance. Sorry... |
|
Qua opzet wel een leuk weekend, laat maar terugkomen volgend jaar. Nog een cup erbij en de Procar die iets meer deelnemers hebben en we zijn er.
ADAC GT paddock? Zijn geloof ik niet de armsten ;) En wat betreft livery's? Hoe is het toch mogelijk dat ze die SLS'en niet mooi kunnen beplakken? Prachtige wagen maar qua stickers zien ze er allemaal even saai uit. Zou die wagen zo duur zijn dat ze geen geld meer hebben voor een ontwerper? |
Wat mij opviel was dat ze de bestickering van de black falcon nr 20 na de wedstrijd aan het weghalen waren. En na de eerste procar wedstrijd was dus de hele livery weg. Iemand enig idee waarom?
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
GT Masters is momenteel gewoon het mooiste en beste GT kampioenschap. Als je dat zo ziet snap je eigenlijk niet dat Audi en Mercedes niet gewoon, net als BMW, al jaren aan klantensport (GT's of toerwagens) doen. Dit is toch prima PR voor deze merken? |
Het was een bijzonder indrukwekkend veld en mooie races. Geen brokkenpiloten zoals in de FIA GT, geen enorm verschil in snelheid tussen de deelnemers en geen urenlange processie. Twee races van 1 uur met een verplichte pitstop, meer moet dat niet zijn.
Dat dit een hoogwaardig kampioenschap is merk je ook aan de bekende namen op de deelnemerslijst. Ik zie ze volgend jaar graag terug op circuit Zolder. |
Hans Reiter heeft zopas Frank Kechele ontslagen volgens autosport.be, al is het ontslag nog geen 100% zeker; autosport noemt het een 'emotionele uitspraak die mogelijk geen gevolg heeft'.
|
All times are GMT +2. The time now is 23:46. |