![]() |
Citroën C4 WRC - Novikov - Motorama - 1/24
5 Attachment(s)
Het word tijd om eens een nieuw projectje voor te stellen. Laat me stellen dat de C4 in mijn ogen de lelijkste WRC is die er rondrijd op deze aardkloot.
Waarom dan toch een build, gewoon omdat de Novikov een verschrikkelijk mooie livery heeft. http://www.depaddock.net/forum/attac...1&d=1286995451 Nu zijn er 2 mogelijkheden, of de dure renaissance versie, of een die cast. 120eu voor de renaissance, 15eu voor de motorama. Keuze snel gemaakt ook al omdat de motorama body gewoonweg heel mooi is en er veel beter uitziet. http://www.depaddock.net/forum/attac...1&d=1286995451 Denk die speelgoedwieltjes en antennetjes effe weg en dan zie je een heel mooie C4. http://www.depaddock.net/forum/attac...1&d=1286995451 http://www.depaddock.net/forum/attac...1&d=1286995451 http://www.depaddock.net/forum/attac...1&d=1286995451 Om tegengewicht te bieden aan de toch wel prijzige Ascona wil ik met deze aantonen dat er voor heel weinig geld (15eu + 9eu voor de decals) een mooi resultaat verkregen kan worden. Alle bijkomende onderdelen komen dan gewoon uit de onderdelen box of worden gescratched. Ga zelfs geen velgen kopen voor deze maar gewoon een setje van een 98`er sub gebruiken die op overschot liggen. |
Moet allemaal kunnen! Het is niet nodig om veel geld uit geven om een mooi model te maken. Ik heb dat al een paar maal bewezen (zie de Wartburg).
Go for it! :gas: |
Waar heb je de Motorama vandaan? Ik heb er nog een drie- à viertal nodig... (WK_winners weet je wel :-p)
|
Quote:
|
Hoe haal je de verf van een die cast?
|
Gewoon met een afbijtmiddel waar je verf,vernis enz.van hout kan verwijderen,wordt in het frans décapant genoemd.
Kan je krijgen in alle "doe het zelf zaken". Gewoon met een borstel aanbrengen,je zal zien dat de verf verschrompelt en daarna afwassen met tinner. Pas wel op,het product is slecht voor de handen. Verwijder zeker alle plastic onderdelen van de carrosserie,ze smelten gewoon weg. Daarna het geheel goed ontvetten,ik gebruik daar carrosserie ontvetter voor en je kan de wagen terug spuiten. |
Quote:
|
Deze wagen kan je dus krijgen in 2 verschillende verpakkingen.
Maar onder 3 namen. -Motorama -Schuco -Macdue,deze laatste is de naam van de verdeler van Motorama van Italie. De website:www.macdueplanet.com of www.macdueplanet.it |
na het model van motorama hier te zien vraag ik mij al af of de vorm goed is.
volgens mij is deze niet breed genoeg. maar ik kan mij natuurlijk wel vergissen. |
Quote:
Lesley |
Inderdaad steven om er een deftige rallyversie van te bouwen moet je de wagen uitbouwen voor-en achterkant.
|
Quote:
Awel : Quote:
|
1 Attachment(s)
Quote:
Even ter info: Dit is den uwe: http://www.depaddock.net/forum/attac...1&d=1286995451 En dit de Schuco: http://forum.depaddock.eu/attachment...1&d=1287246830 (Foto van de site van Domino) Conclusie: :p:p 't Is toch gene gewone, onze racer. Als hij hem koopt, is hij geweldig, maar als iemand anders hem koopt, nietmeer. Leg het maar uit hé.:p:+:+ |
Quote:
|
5 Attachment(s)
En den deze heeft ondertussen zijn witte kleurtje gekregen. Eerlijk gezegd, zen tweede witte kleurtje. Vorig weekend uitvoerig met Guido besproken hoe ik een die cast het beste kan spuiten, en natuurlijk de eerste keer stijfkoppig men eigen zin gedaan.:o
De wijze lees die ik hieruit geleerd hebt, geen die cast spuiten met de spuitbusjes van tamiya. Die houden niet op metaal. Dus alles weer volledig afgebeitst, mooi zuiver gemaakt, ontvet en herspoten met motip. Dit werk dus veel beter, maar ja, dat had Guido me ook al verteld. Tijdens het uitharden van de laklaag ben ik begonnen aan het interieur. De bedoeling, een laagje verf erover, gordelsetje, en klaar is klara. Niet te veel tam tam, het is maar een die-castje he. Niet dus................... Het interieur van deze wagen http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1287947466 Daar ik deze wagen nog nooit aandachtig bekeken had ben ik op zoek gegaan naar wat referentiefoto`s. Op men zoektocht ben ik enkele foto`s tegengekomen van de wagen van Loeb, deze ga ik dus als voorbeeld gebruiken. Het eerste wat me opviel : bijna niets van het interieur klopt en de kuipzetels zijn niet om aan te zien. Dus heb ik maar, zoals het een goede paddocker beaamt, alles verwijderd uit het interieur en ga ik het volledige interieur maar scratchen. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1287947466 Tja, het is een ziekte denk ik.:D Om te beginnen ben ik begonnen aan de bestuurderskant. Ik heb een Pe setje gevonden van de juiste pedalen. Met evergreen ben ik begonnen met het voorbereidend werk. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1287947776 Nog wat PE van Hasegawa erbij en we krijgen dit. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1287948040 Daarna ben ik aan de kant van de co begonnen, wat PE erbij en wat onderdelen uit de onderdelenbak en alles ziet er meteen al wat beter uit. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1287947776 |
Niet teveel TamTam noemt em da....
Goe bezig!:champagne: |
5 Attachment(s)
Ook ben ik eens achter een reservewiel gaan zoeken. Heb er nog eentje gevonden van ne xsara, doe gaan we recycleren.
http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1287948478 Hetvolgende wat me stoorde was de achtervleugel http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1287948478 De vinnen vond ik veels te dik dus die heb ik eraf geschuurd met het gedacht ze te vervangen door smallere, meer realistische, exemplaren. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1287948478 Maar bij het bekijken van de foro`s zag ik dat Novikov rondreed met een versie zonder de vinnen. Ook prima, kon de vleugel meteen de lak in. Decaltje erop en klaar is ie voor de blanke lak. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1287948478 En omdat ik vrij nieuwsgierig begon te worden naar de decals van colorado ben ik begonnen met het decallen. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1287948478 |
De mensen die niet vetrouwd zijn met het ombouwen van een diecast zullen ervan versteld staan hoe mooi een die-cast kan omgebouwd worden,ik ben er zeker van dat hij mooier gaat worden dan een renaissance.
|
5 Attachment(s)
En we gaan maar weer eens verder met deze. Ik heb niet het geluk dat ik een donorkit in huis kan halen voor het interieur das duurt alles wat langer dan bij Guido. Maar langzaam aan komen we der wel. Van het oorsprongelijke interieur heb ik 1!! onderdeel herbruikt, al de rest is scratchwerk. Om te beginnen heb ik een nieuwe bodemplaat gemaakt voor de piloot. Deze deels in carbon gestoken en voorzien van een PE pedalensetje.
http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1289635102 De kant van de co werd ook voorzien van een nieuwe bodemplaat. Een voetsteun in PE die ik nog had liggen, een brandblusser en een computerbox completeren het plaatje. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1289635102 En nu ben ik bezig met de middenconsole. Geen foto`s gevonden van deze C4 dus gebruik er er eentje van de wagen van Loeb. Hier is het enige originele onderdeel gebruikt nl de handrem. Voor de rest is alles scratchwerk. De stand van zaken tot nu toe. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1289635102 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1289635102 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1289635102 Op de middenconsole komt nog 1 stuurbox te staan, daarna ga ik me bezighouden met het dashbord. |
4 Attachment(s)
Op de body zijn alle decals aangebracht en waar nodig is er BMF aangebracht. Na het nemen van de foto`s is de body in de blanke lak gezet. Die kan dus een weekje uitharden
http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1289635555 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1289635555 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1289635555 Ook heb ik ophanging nogmaals aangepast. Ik was niet echt tevreden over de stand van de velgen na de eerste poging. Nu staat hij er zo bij http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1289635555 Let wel, dit is een dryfit. Als hij in elkaar geschroeft word ligt de body nog iets lager. word vervolgd......... |
Schoon, heel schoon!
|
3 Attachment(s)
En nog eens wat doorgewerkt aan deze :
Om te beginnen het dashbord http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1290451809 Dat kan dus beter, om te beginnen heb ik het dashbord gespoten met de Scale Fabric Black spray van tenco. Het stuur een likje verf gegeven en flippers toegevoegd. Het resultaat http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1290451809 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1290451809 |
die flips zijn zeker een meerwaarde hoor!
|
5 Attachment(s)
Dan 2 mooiere kuipzetels gezocht, ook weer gespoten met de tenco bus, gordels en PE toegevoegd en gemonteerd in de wagen.
Het interieur is nu klaar http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1290452097 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1290452097 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1290452097 Nu kan eindelijk de afwerking van de wagen beginnen en daar ben ik gisteren dan ook mee begonnen http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1290452097 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1290452097 |
1 Attachment(s)
1 probleem had ik nog met deze wagen. Hij moet nog een stuk omlaag. Alleen, met de velgen die ik gebruik ging dit niet. De velgen blijven, ondanks het feit dat het 18' zijn, eigenlijk te klein. Ik kreeg in het weekend een heel interessante link doorgestuurt door Johan(Joka). Meteen was men probleem opgelost. Ondanks het feit dat ik low budget wilde werken aan deze heb ik toch nog maar een velgensetje besteld voor deze wagen
http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1290452453 Het zijn 19'' die iets groter uitvallen en de wielkasten mooi uitvullen word vervolgd.................... |
Ja maat, dat kan wel eens de oplossing zijn. Ik ben benieuwd.
Voor de rest, zeer geslaagde scratshbuild van uwen cockpit.:applaus: Ook de livery is één van de mooiere op deze wagen. |
Philip,
Best een goede oplossing. Bedankt voor de tip ! Mooi model overigens. Grtz, G ;) |
Toen ik vrijdag die C4 eens van kortbij bekeek, waren het 2 mogelijkheden;
Ofwel de wielen te klein, ofwel de wielkasten te groot. Het 2de probleem was moeilijker, dus je hebt er goed aan gedaan om voor 1 te kiezen. Met die grotere velgen zal het wel lukken. Prima dasboard overigens, evenals de rest van de woonkamer (lees interieur).;) |
Quote:
By the way, ben niet zo tevreden met het spuitwerk, deze komt in aanmerking om een beetje "vervuild' te worden.;) |
Quote:
:D:D:D |
Philip,
Die tip van de "gevulde wielkasten" éh :) Een beetje vuil maken... Geen probleem ! Ik wil er je steeds bij helpen. We spreken wel es af. Grtz, G :) |
Quote:
|
3 Attachment(s)
En in het weekend nog een beetje door gewerkt aan C4.
Om te beginnen is nu de gehele voorbumper voorzien van gaas waar nodig. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1291220793 Alle ramen zitten er terug in dus kon de achtervleugel ook terug gemonteerd worden http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1291220793 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1291220793 |
4 Attachment(s)
En nu de wagen volledig terug in elkaar staat werd het tijd om het probleem met de slecht opgevulde wielkasten eens te bekijken. De velgen van Hobby Design zijn ondertussen in huis. Ze zien er goed uit maar er is nog wel wat schuurwerk aan maar das voor later. Ze zijn iets minder dan 2mm groter dan de sub velgen die ik eerst wilde gebruiken. Was dat genoeg?????
JA dus! Ik kon de wagen nu net voldoende verlagen om de wielkasten netjes uitgevuld te krijgen. Dit zijn dus weer eens 13eu die goed gespendeerd zijn.:champagne::champagne: voorkant http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1291221120 achterkant http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1291221120 Let wel, alles is nog in dryfit, de velgen zitten nog niet vast maar het eindresultaat word aanzienlijk beter door dit velgensetje http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1291221120 En zo staat hij er momenteel bij http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1291221120 |
:applaus::applaus::applaus::applaus:
Ik weet wat koipen als ik begin aan zoiets... thanks voor de tips !! :p |
Hej Doc,
Dit resultaat voor € 13... Ne mens zou voor minder zen geld uitgeven. Toch even dit, voor je gaat spuiten ; de "flash" van de velgen verwijderen éh. Het komt helemaal goe ! Grtz, G ;) |
Echt een knap resultaat als je de basis beziet.
Misschien 1 ding: moeten de achterwielen niet een ietsiepietsie meer naar buiten komen? Nog effe dit vermelden:Heller komt in 2011 met een plastic C4 WRC op 1/24!! |
Quote:
de velgen zitten nog niet vast. Er komt nog een remschijf tussen dan komt hij zowiezo nog iets verder naar buiten. ;) |
Quote:
That's Elementary, My Dear Watson!:cool: |
Quote:
@ Doc: Die velgen zijn zeker een goede investering geweest, de wielkasten zijn nu mooi gevuld |
All times are GMT +2. The time now is 14:50. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.