![]() |
Superstars in Spa op 07/08/2011
|
Dat is heel mooi nieuws, eerste weekend van 2011 staat reeds in de agenda ;)
|
Inderdaad heel goed nieuws, die gasten hebben toch ook een prachtig deelnemersveld.
|
In hoeverre valt het technisch reglement van de Superstars te vergelijken met dat van de huidige DTM? Ik heb van beide maar 1 race gezien op tv dit jaar...
|
Valt niet te vergelijken.
DTM: Silhouettes die niets te maken hebben met straatauto's Superstars: Straatauto's die omgebouwd zijn tot racewagens. Net zoals GT3 is deze klasse performance balanced. |
Thanks Fire. DTM heeft wat mij betreft heel wat van zijn pluimen verloren met de silhouettes, enig idee of de nieuwe reglementering gebaseerd is op standaardwagens of terug de silhouette?
Superstars zou wel eens de moeite kunnen zijn, dat weekend is allesins al vrijgehouden! |
M.b.t. DTM 2012, qua techniek gaat dat zeer saai worden. Allemaal hetzelfde chassis met een hoop standaard onderdelen.Het bodywork zal verschillen per merk uiteraard. Weet even niet hoe ze het met de motor, transmissie en versnellingsbak doen.
|
Ik heb dit jaar deze Superstars aan het werk gezien op Hockenheim. Los van het feit dat ik het niet zo begrepen op productieauto's "met een gesloten dak", lees GT en toerwagens, vond ik het wel eens de moeite om zien.
Het was eens wat anders, met eens andere merken (zoals Chevrolet en Mercedes...), en de Italianen kunnen het wel verkopen. Er lopen in de paddock heel wat internationaal bekende rijders rond uit de F3, GT en zelfs de occasionele ex-F1 rijder. Ik vond het boeiender dan de WTCC. Maar misschien ook weer niet om alle weekends te gaan kijken ... |
Nevenraces zijn "Sprint GT" (Italiaanse Open GT) en "Ferrari Challenge" (met nieuwe 458)
|
Volgende teams hebben aangegeven volgend jaar mee te doen:
Team BMW Italia - BMW M3 E92 - 3 cars Motorzone Racing Team - Chevrolet Lumina - 3 Audi Sport Italia - AUDI RS4/RS5 - 3 CAAL Racing - Mercedes AMG C 63 - 3 Rangoni Motorsport - Mercedes AMG C 63 - 3 Romeo Ferraris - Mercedes AMG C 63 - 4 Top Run - Mercedes AMG C 63 - 2 RGA Sportmanship - BMW M3 E92 - 3 Movisport - BMW M3 E90 - 3 Swiss Team - Maserati Quattroporte - 1 Racing Experience - Maserati Quattroporte - 1 Campos Racing - TBA TBA - 2 Ferlito Motors - Jaguar XF SV8 - 2 Santucci Motorsport - Cadillac CTS V - 2 MRT By Nocentini - Chrysler 300C SRT-8 - 2 MN Lexus - Lexus IS-F - 2 Habitat Racing - BMW M3 E92 - 1 Vaccari Motori - BMW M3 E92 - 1 N.Technology - Porsche Panamera S - 2 Ook loopt het gerucht dat Reiter Racing een Hyundai zou prepareren voor de Superstars serie (Ten tenth forum) |
Wat is de bron van dat lijstje?
44 wagens? Eerst zien dan geloven ;) |
44 wagens moet ik ook nog zien gebeuren maar dat het goed gaat met Superstars serie lijkt me duidelijk. Is toch één van de leukste series op dit moment.
|
Quote:
bron lijst: Italiaracing.net/news_superstars |
Nog andere sites brengen het nieuws:
Circuit - Superstars Series : déjà 10 marques et 43 engagés pour 2011 http://www.speedactiontv.be/Supersta...11-6457-1.aspx |
Hmmmm, ook maar aanduiden op mijn kalender.
Denk dat ik dit jaar meer circuit dan rally ga zien. :) |
BMW Italia zet 3 wagens in, rijders zijn: Thomas Biagi, Stefano Gabellini en Alberto Cerqui (Ex F3 Italia)
Bron: Autosport.NL |
Max Pigoli, Michela Cerruti en Andrea Dromedari zijn de drie rijders op de Mercedes C63 AMG racewagens van het Team Romeo Ferraris.
|
Een vrouw aan de leiding in het Superstars kampioenschap!
Na een tweede plaats in de eerste race en vooral een overwinning in de tweede race heeft Michaela Cerruti (AMG Mercedes C63) resoluut de leiding van het kampioenschap genomen. Pigoli, ook al in een Mercedes won de eerste race. Er was ook een eerste podium voor de Masera |
Eerste zege voor een vrouwelijke coureur in een internationale of nationale toerwagenkampioenschap sinds Ellen Lohr?
|
Iemand een idee wat de tickets voor dit weekend kosten? Op beide sites van de superstars kan ik niks vinden. Iemand van jullie iets gevonden?
|
Op de site van Spa onder kalender-Events staat dat alles gratis is
|
Quote:
|
Tijdens de 24 uur verschillende mensen gezien met een T-shirt van dit event en ook hierop stond vermeld dat het gratis inkom is.
|
Inkom in idd. gratis, paddock is 10 Euro (kinderen gratis).
|
Quote:
|
Bij de euroseries werd ook € 5 entree tot de paddock gevraagd
|
5 Attachment(s)
|
5 Attachment(s)
|
En jawel, de poort bij Les Combes was wederom dicht! Ga toch maar eens klagen bij het circuit. Maak er dan melding van dat die poort dicht is, als je mensen over de grond wilt zien rollen van groot tot klein en van oud tot jong is er maar 1 adres: Les Combes!
Wat betreft dit weekend. Na het zien van de deelnemersaantallen in de diverse klassen het besluit genomen om alleen de zondagmorgen te gaan voor race 1 van de Superstars. Tja, dan de Superstars? Het viel ronduit tegen! De wagens zien er mooi uit, het klinkt aardig maar wat een nivo verschil. De eerste 6 gaan aardig, daarna is het toch vooral een verzameling ''dikke buiken racers''. Iets wat je goed kunt zien en horen bij uitsturen Rivage. Qua nivo valt het me tegen, ik had er meer verwacht. Na race 1 ergens lekkker gaan lunchen in de buurt van het circuit, beetje cruisen door de Ardennen. Zondag weer voorbij, op naar de komende week ;) |
Bedankt voor de foto's, ik vind de auto's wel lelijk, zowel qua shape als liveries.
|
Qua liveries vond ik het heerlijk chaotisch italiaans. Veel kleine namen die nauwelijks te lezen zijn, typisch italiaans.
Ook veel onderlinge verschillen in de wagens, kijk maar eens naar de bouw van de Mercedessen. Daar zie je duidelijk twee verschillende bouwstijlen. Bij de BMW's was het al helemaal een verzameling verschillende ontwerpen. Wel dus nog een klasse met een hoge mate van eigenbouw (lijkt me zo). Misschien dat zoiets leuker is om te zien op Zolder ipv Spa. |
Ik ben alleen zondagvoormiddag geweest. Ik vond de superstars wel eens de moeite om te zien, gewoon al omdat het eens andere auto's zijn die je ziet rondrijden dan normaal op onze circuits.
Bij de GT Sprint was het verschil tussen de verschillende wagens nog groter, daar reden de eerste 2 gewoon weg. |
Heb de foto's gezien , niet bijster veel volk op de tribune's ondanks gratis inkom..maar ja tegelijk een ek manche van de rallycross.
Ook bij ons in NL een briljante planning..de masters of F3 en de EK manche van de rallycross in Valkenswaard .Un mens kan zich nie opdelen.he |
Quote:
|
Quote:
En de andere klassen (Abarth Trofeu,Italiaans F3) was dat nog leuk |
Quote:
|
Quote:
zal liggen aan het feit dat op de foto's van mark geen bezoekers-zones te zien zijn? |
Quote:
|
Mwah, het volk dat langs de Kemmel passeerde was op 2 handen te tellen, zelf rekening houdende met de gesloten poort aan Combes vond ik de opkomst van toeschouwers zeer teleurstellend. Op zaterdag was het weer zeker een boosdoener, op zondagmiddag scheen toch lekker een zonnetje.
Wat mij betreft is dit weekend zeker niet voor herhaling vatbaar. Op een korter baantje (Zolder wellicht) komen deze series beter tot hun recht, de velden waren (veel) te klein om een aanvaardbaar niveau van vermaak te bieden... |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 18:26. |