![]() |
Twee Lotus teams in F1 in 2011?
Lotus racing had al een deal met Renault voor het leveren van motoren in 2011. Nu blijkt de Lotus group (Proton) 25 percent van de aandelen van Renault F1 overgekocht te hebben. Het team zou nu verder gaan als Lotus Renault, het huidige Lotus Racing zou gratis motoren krijgen als het zijn naam wijzigt, waarschijlijk in Air Asia-Renault. Renault blijft dan alleen als motorleverancier. De naam Renault zal dan wel duidelijk moeten te zien zijn op de 6 wagens die met Renault motoren rijden. Ook dus op de Red Bulls.
|
Quote:
|
Prachtig dan toch dat mijn uitvindsels te lezen staan op Engelse en Franse sites, zelfs op Autosport.com.
Voor meer details lees ook Lotusforum. De nieuwe naam van Lotus Racing is nog niet zeker kan ook 1Malaysia worden, Lotus Racing is het zeker niet die naam hadden ze te leen voor 1 jaar. |
Autohebdo meldt juist dat D'Ambrosio morgen reeds rijdt onder de naam Lotus Renault!
" Le nom « Renault F1 Team » encore d’actualité mardi s’est transformé en « Lotus Renault F1 Team » pour la journée de mercredi. C’est donc sous cette étiquette que vont rouler Mikhail Aleshin et Jérôme d’Ambrosio mercredi, et que Robert Kubica et son coéquipier devraient rouler en 2011. Ce changement en Lotus Renault F1 Team correspond à la signature de l'accord entre Renault et Lotus Cars, accord qui devrait être officialisé ce mercredi." |
Ben trouwens benieuwd hoe Jérôme het morgen zal doen bij Renault. Vandaag zette hij alvast een 10de tijd neer in de Virgin bolide.
Hij moet het wel opnemen tegen de kersverse F3.5 champ en aangezien die al jaren in het Red Bull junior team zit, schat ik zijn kansen toch veel hoger in om een zitje te bemachtigen...ook gezien het feit hij Rus is. Nu ja, we zien wel zeker. ;) |
Quote:
Op de foto's van de rookie test van vandaag zijn de stickers al veranderd: "Lotus Racing" is vervangen door "Thank you Lotus fans". Zie http://www.gpupdate.net/nl/f1-fotos/...167607/#167581 Op de Renault staat nog niks over Lotus... |
Quote:
http://www.hln.be/hln/nl/954/Formule...ver-Test.dhtml |
Dit interview met David Hunt probeert de situatie ook uit te leggen: http://www.theracedriver.com/2010/11...on-team-lotus/
|
En hij die wil weten hoe de vork in de steel zit en zijn steun wil betuigen aan Lotus Racing/Team Lotus kan nu terecht op:
http://saveteamlotus.com/ Conclusie van de site: Proton is Lotus niet, huidige Team Lotus moet blijven. |
Group Lotus wordt titelsponsor en aandeelhouder in het vernieuwde Lotus Renault GP Team.
Super dat ze teruggrijpen naar de alombekende 'John Player Special' livery! :applaus: http://www.autosport.com/news/report.php/id/88616 |
Quote:
Inderdaad, alleen vloekt het rood wel wat bij het zwart en goud. :frusty: Het is nu aan team lotus om een betere versie van de JPS lotus anno 2011 te brengen. Ik ben er toch nog altijd niet zo goed aan uit. Aan de ene kant heb je een voledig nieuw team wat kost wat kost de naam van "team lotus" wilt hebben, en aan de andere kant heb je de proton groep wat nu in bezit is van de lotus groep, maar deze willen dan weer niet dat "team lotus" wordt gebruikt. En dan komt nog het strafste de proton group wordt hoofdsponsor van een andere renstal.:crazy: Ik snap niet, 1) Waarom het nieuwe team van Tony Fernandes zo graag de naam van "team lotus" willen hebben, dat is toch niet hun geschiedenis :confused: 2) Waarom de proton/lotus group niet wilt dat het nieuwe team die naam zal gaan gebruiken, aangezien dit toch een soort reclame voor lotus is. 3) Waarom de proton/lotus group nu ook nog eens zelf hoofdsponsor gaat worden van het renault team. En zelf geld in het hele verhaal gaan stoppen. De laatste 2 punten zijn misschien nog gemakkelijk te verklaren door de prestaties van het nieuwe team misschien enige schade kunnen brengen aan het iimago van lotus. Zo laat Dany bahar (baas group lotus) weten Quote:
Als dat het geval is kan er wel voor een oplossing worden gezorgd, Er zijn nog genoeg team namen met een sterk verleden wat moenteel niet meer worden gebruikt. Maar naar hun positie in het veld kunnen ze misschien toch beter opteren voor een Arrows, Jordan of Minardi. Enfin, dat ze nog maar wat verder leuteren over hun team naam, de andere teams weten hun tijd blijkbaar nuttiger in te vullen. |
Om het geruzie nog wat straffer te maken komt nu het ex Renault uit met een wagen in zwart/goud (Niet de Lotus kleuren, die zijn groen en geel, zwart en goud zijn de kleuren van sigarettenmerk JPS, sponsor van Lotus in de jaren 70 en 80) en dat nadat Fernandez twee maanden geleden bekend maakte dat hij de kleuren van zijn Team Lotus zou wijzigen van groen/geel naar zwart/goud. Hij schreef zelfs een wedstrijd uit om een voorstel te doen voor de decoratie. Als alles doorgaat zoals beide teams willen, dan hebben we volgend jaar niet alleen twee verschillende Lotus Renault wagens, maar dan nog eens beiden in dezelfde kleuren!
|
Fernandes blijft vertrouwen hebben in het feit dat hij de naam Team Lotus mag gebruiken volgend jaar. "Zelfs in de tijd van het oude Lotus waren "Team Lotus" en "Lotus" apparte entiteiten" , zegt hij " en wij hebben de naam Team Lotus rechtmatig verkregen van David Hunt. Bovendien maken wij onze wagens in Norfolk, de historische plaats waar de oorspronkelijke Lotus fabriek stond. Wij weten ook dat we de steun hebben van alle Lotus fans."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/88623 |
Fernandes heeft nu toch maar besloten voor het behouden van een groen/geel kleurenschema nu Renault gaat voor het zwart/goud. (bron: Autohebdo)
|
|
Lotus Renault sponsored by Lada? ;)
|
Must read in de hele Lotus saga: http://joesaward.wordpress.com/2010/...rnandes-again/
|
Lotus Racing stelt nieuw logo van Team Lotus voor.
http://www.f1journaal.be/index.php/n...ert-haar-logo/ |
Quote:
Punt 2 valt voor mij moeilijk te verklaren door de mindere prestaties van het nieuwe Lotus team. Waarom geven ze anders eerste een licentie van 5 jaar aan Fernandez? Ze hadden toch op voorhand kunnen weten dat een nieuw team nu niet meteen vooraan ging meedoen? Daar moest je toch niet echt veel verstand voor gebruiken om dat al te kunnen weten? Je kunt je dus eerder de vraag stellen waarom Groep Lotus nu plots hun licentie intrekt...... Punt 3 zou ik kunnen begrijpen mochten ze niet eerst een licentie aan Fernandez hebben gegeven. En daarmee kom ik terug op mijn eerdere vraag : Waarom heeft Groep Lotus de licentie van Fernandez ingetrokken? Volgens mij omdat ze zelf in de F1 wilden stappen. En dus zochten ze naar een reden om hun contract met Fernandez te kunnen verbreken. En het feit dat Fernandez nu onder de naam "Team Lotus" wil racen een reden om onder dat contract uit te raken, is het (volgens groep Lotus) contractbreuk vanwege Fernandez en aldus een reden om het contract te verbreken. Ik denk persoonlijk eerder dat Groep Lotus hoe dan ook de licentie van Fernandez zou ingetrokken hebben, of deze laatste nu had aangekondigd onder de naam 'Team Lotus' te willen rijden of niet. Ze zouden wel ergens een reden gevonden hebben om het contract te verbreken. |
HeT definitieve kleurenschema van de Renault Lotus werd voorgested op de Autosport international Show, wel nog op de oude wagen.
http://www.formula1.com/news/headlin...1/1/11639.html |
Het andere Lotus reageert onmiddellijk met dit provacatief filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=5ROLHq6yym4
BTW dit filmpje over het vorige seizoen van Lotus Racing/Team Lotus is de moeite: http://www.youtube.com/watch?v=cAyEWYaIZpg |
Lotus Renault, dus het ex Renault F1, heeft mogelijk al een probleem met zijn nieuw kleurenschema. De Zwaer/gouden kleuren zijn niet echt de kleuren van het oude Lotus (Groen-geel wel) maar van zijn toenmalige cigaretten sponsor John Player Special. De wet op tabaksreklame is echter nu zeer streng in verscheidene. Zo mag in Canada met niets verwezen worden naar een pakje cigaretten. Maar ja, nu komt de wagen wel af in de kleuren van een pakje cigaretten, met mogelijk verbod tot toelating in het land als gevolg. Gaat Fernandez nog blij zijn dat hij van het zwart goud is afgestapt.
|
Quote:
|
ALS dat echt zo een probleem is, dan vervangen ze het zwart of goud toch in een andere kleur die GP.
Maar zoals Sennake al zegt, als ze echt zo streng zouden zijn, dan zoude ze ook een startverbod aan ferrari moeten geven, en dat heb ik ze de laatste jaren nog niet zien doen. |
Quote:
|
Quote:
Wat betreft de sponsoring, Ferrari heeft de "witte streepjescode" op de luchtinlaat moeten weghalen. Was dat vorig seizoen? Want zelfs de streepjecode verwees nog teveel naar Marlboro. |
Ferrari heeft WEL zijn kleuren aangepast naar die van Marlboro. Vergelijk het echte Ferrari rood maar eens met dat van de laatste 10 jaar.
|
Klopt maar gedeeltelijk. Natuurlijk is rood altijd de Nationale Italiaanse kleur geweest, waarin onder andere de Ferrari's aantraden sinds het begin van het WK F1 in 1950. Maar dit betrof altijd het befaamde scharlaken rood, tot in 1996, toen met Schumacher ook sponsor Marlboro zijn intrede deed bij Ferrari als hoofdsponsor. Daarmee werd McLaren als team achtergelaten (die op zoek gingen naar een nieuwe sponsor, nl. West). De Scuderia Ferrari veranderde haar naam in Marlboro Scuderia Ferrari en paste het rood aan om niet te vloeken met het Marlboro rood. Scharlaken rood is veel donkerder en niet fluo; het Marlboro rood dat de algemene kleur van de wagens werd is een helrood fluo kleur (als modelbouwer ben ik hiermee als menigmaal geconfronteerd geweest).
Wel is het zo dat dit fluo rood ondertussen terug geëvolueerd is naar een iets donkerder rood, maar de streepjescodes en de roodwitte combinatie verwijst nog steeds duidelijk naar Marlboro. Het zou me dus verwonderen moest zwart/goud exclusief naar JPS verwijzen en rood-wit niet naar Marlboro. Je hebt natuurlijk wel gelijk als je zegt dat er aan Ferrari niet geraakt wordt... |
Maart 21 start het proces over de naam. Dus zouden al van in het begin van het seizoen (na 2 GP's) moeten weten onder welke naam de teams verder gaan.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/89063 |
Als ik de foto's van de nieuwe Lotus-Renault bekijk bemerk ik wel dat er meer aan de hand is dan alleen de kleurenstelling die naar de oude sponsor JPS verwijst...
http://static2.hln.be/static/FOTO/pe...20110203185427 De tekst 'Lotus' bv op de achterspoiler staat zonder meer geschreven in het typische lettertype van 'John Player Special'. En dan is de verwijzing naar JPD uiteraard heel wat sterker en duidelijker dan alleen met een kleurencombinatie. En dat maakt het gevaar op een verbod heel wat groter... |
Wordt steeds ingewikkelder, als dit maar goed afloopt.
Tony Fernandes is in een hevige strijd verwikkeld met David Hunt, de broer van voormalig F1-kampioen James Hunt en tevens de eigenaar van de naam 'Team Lotus'. Lees verder:http://www.racexpress.nl/index.php?n...ikel&nid=31422 |
Fernandes heeft al een achterpoortje gevonden moest het helemaal mis lopen met de Lotus affaire, dan krijgen we Team Caterham in de Formule 1?
Bron:http://www.racingworld.be/news/7735/...ver-video.html |
Wat een soap.
Waarom niet gewoon Fernandes Grand Prix Team of Team Malaysia (of zoiets)? Een kleine fabrikant als Caterham opkopen en daar het team naar noemen is ook zo kunstmatig. |
Voorlopig blijft het nog Team Lotus in de Formule 1, het GP2 team van Fernandes wordt wel al omgedoopt naar GP2 Team Caterham.
|
Als Bruno Senna het verschil tussen de twee teams niet kent :crazy:
http://www.lotusrenaultgp.com/local/...7f834870a1.jpg |
De rechter heeft uitspraak gedaan, beide teams mogen de naam Lotus blijven behouden. Is dus kleine overwinning voor Fernandez op Proton, dat hem wou verbieden de naam nog te gebruiken.
|
Quote:
|
Group Lotus gaat wel in beroep zeiden ze daarnet op BBC.
|
All times are GMT +2. The time now is 07:01. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.