De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Le Mans 24H 2012 - De nieuwtjes (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=20729)

Belle 12-10-2011 23:44

Le Mans 24H 2012 - De nieuwtjes
 
24 Heures du Mans: 16-17 juni 2012:

In 2012 wil men meer evenwicht zien tussen de benzine- en dieselmotoren en zal deze laatste aangepakt worden. De luchtinlaten en turbodruk worden kleiner en de LMP1-diesels krijgen 60 liter in de tank (ipv 65 liter).

Haaienvinnen worden veralgemeend.

Achteruitkijkspiegels moeten groter en elektrisch van binnenuit geregeld worden.

Overige info vind je op de volgende link:
http://sport.turbomagazine.be/news_N...12_bekend.html

Voor de rest, laat de nieuwtjes voor 2012 maar komen. ;)

Coach Ep 13-10-2011 11:40

Schiet lekker op zo met 1 nieuwtje voor 4 aparte threads. Hierna komt zeker de serie FIA GT t/m 4....

@Mods: kan er aub het eea worden samengevoegd?

Belle 13-10-2011 13:32

Ik heb er bewust 4 threads voor geopend omdat het ook over 4 kampioenschappen gaan waar ieder jaar een aparte thread voor geopend werd. Zo blijft alles netjes geordend per kampioenschap (kalenders en zo).

Dit nieuws geldt voor alle 4, daarom bij elk gezet. Is niet om aan extra posts te komen hoor, precies of ik mij daarmee bezighou...

Voor sommige mensen kun je hier precies niets goed doen! Met al dat geklaag hier altijd, pfff!!

Grig-O 13-10-2011 14:13

Quote:

Originally Posted by Belle (Post 271438)
Ik heb er bewust 4 threads voor geopend omdat het ook over 4 kampioenschappen gaan waar ieder jaar een aparte thread voor geopend werd. Zo blijft alles netjes geordend per kampioenschap (kalenders en zo).

Dit nieuws geldt voor alle 4, daarom bij elk gezet. Is niet om aan extra posts te komen hoor, precies of ik mij daarmee bezighou...

Voor sommige mensen kun je hier precies niets goed doen! Met al dat geklaag hier altijd, pfff!!

Een tijdje geleden werd er nog geklaagd dat De Paddock op stervan na dood was. Net nu er iemand probeert om het forum nieuw leven in te blazen, komt er opnieuw kritiek... De 4 threads mogen blijven bestaan als het van mij afhangt. ;)

Pegasus 13-10-2011 15:07

Quote:

Originally Posted by grig-o (Post 271439)
een tijdje geleden werd er nog geklaagd dat de paddock op stervan na dood was. Net nu er iemand probeert om het forum nieuw leven in te blazen, komt er opnieuw kritiek... De 4 threads mogen blijven bestaan als het van mij afhangt. ;)

+1
...

NetForce84 13-10-2011 19:14

Quote:

Originally Posted by Belle (Post 271438)
Ik heb er bewust 4 threads voor geopend omdat het ook over 4 kampioenschappen gaan waar ieder jaar een aparte thread voor geopend werd. Zo blijft alles netjes geordend per kampioenschap (kalenders en zo).

Dit nieuws geldt voor alle 4, daarom bij elk gezet. Is niet om aan extra posts te komen hoor, precies of ik mij daarmee bezighou...

Voor sommige mensen kun je hier precies niets goed doen! Met al dat geklaag hier altijd, pfff!!

Volledig akkoord om het in 4 aparte threads te zetten. Regels zijn misschien algemeen maar kalender, raceverslagen zullen verschillend zijn dus voor mij mag het zo blijven.

Mark 13-10-2011 23:08

Zo was het in het verleden toch ook? Geen probleem met 4 threads voor de relevante endurance threads voor 2012.

Eentje voor FIA GT 1 (en dat kon weleens een korte worden) en FIA GT3 komen er nog bij. FIA GT4 leeft totaal niet bij iemand en die Revival serie is eerst zien en dan geloven.

GT2-R 14-10-2011 11:26

Endurance-Info zette net op Facebook dat Toyota terug in LMP1 gaat zijn! Afwachten tot een persbericht!

Pegasus 14-10-2011 11:32

Toyota bevestigd ondertussen, aanwezig met een Hybrid benzine prototype.

Pegasus 14-10-2011 11:37

Henri Pescarolo blijft ondertussen ook maar doorzeuren over het feit dat de diesels sneller zijn dan zijn benzine proto, ook na de reglementswijzigingen voor 2012. Benieuwd wat de reactie gaat zijn indien Toyota het ritme van Audi en Peugeot wel gaat kunnen volgen..

HaCo 14-10-2011 11:54

Super nieuws!!!

manu 14-10-2011 12:07

Quote:

Originally Posted by Pegasus (Post 271456)
Toyota bevestigd ondertussen, aanwezig met een Hybrid benzine prototype.

Tekening van de Toyota:

http://www.ultimatecarpage.com/pic/4...ta-LMP1_1.html

Grig-O 14-10-2011 12:50

Ik blijf mij afvragen waarom Porsche per se pas in 2014 wil terugkomen... Nu goed, hopelijk kan de nieuwe Honda het ritme van Audi, Peugeot en Toyota aan en dan krijgen we (eindelijk) weer een mooie Le Mans. ;)

sturgis 14-10-2011 15:26

AMR-one project is trouwens begraven, naar wat ik las.

HaCo 14-10-2011 16:43

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 271463)
Ik blijf mij afvragen waarom Porsche per se pas in 2014 wil terugkomen... Nu goed, hopelijk kan de nieuwe Honda het ritme van Audi, Peugeot en Toyota aan en dan krijgen we (eindelijk) weer een mooie Le Mans. ;)

Honda?

Vincent 14-10-2011 18:29

Quote:

Originally Posted by HaCo (Post 271469)
Honda?

HPD = Honda Performance Development

Wirth heeft onlangs nog een nieuwe LMP1 voorgesteld: de HPD ARX-03a
Hopelijk zet deze de lijn door van de HPD ARX-01e die in Sebring nog tweede werd tussen alle diesels...

HaCo 14-10-2011 18:54

En wat gaat Nissan doen, die zaten er toch ook al redelijk diep in, LMP2.
http://autocarpictures.com/wp-conten...w2-500x332.jpg

Bedankt voor de toelichting Vincent. :)

Pegasus 14-10-2011 19:42

Quote:

Originally Posted by sturgis (Post 271466)
AMR-one project is trouwens begraven, naar wat ik las.

Klopt, die monocoques gaan naar de Highcroft Delta Wing. Richards heeft al laten uitschijnen dat een fabrieks Aston in GTE een mogelijkheid is.

FIRE 14-10-2011 19:54

:) :) :)

GT2-R 14-10-2011 21:38

Quote:

Originally Posted by Pegasus (Post 271478)
Klopt, die monocoques gaan naar de Highcroft Delta Wing. Richards heeft al laten uitschijnen dat een fabrieks Aston in GTE een mogelijkheid is.

Hoe prachtig de Aston-Martin LMP1's ook waren, proto's zijn veel te hoog gegrepen voor een bedrijf van zulke grootte. GT's is waar ze thuishoren en waar ze al werk genoeg zullen hebben om competitief te zijn! Hopelijk is het nieuws van de officiele GTE waar!

noorman 17-10-2011 21:14

ha,

ik heb hier een account aangemaakt, om de volgende reden:
samen met een maat, wil ik in 2012 voor het eerst naar de 24 uur van le mans...
wat doe je dan? je gaat info op het net zoeken! heb al wel eea kunnen vinden, zoals welke (tribune) plaatsen, campings. de prijzen voor kaarten en campings zijn nog niet bekend(volgens mij) maar de prijzen van 2011 heb ik wel kunnen vinden... heb je toch al een beetje idee... ik zit echter nog met wat vragen, dus na wat googlen ben ik hier terecht gekomen! ik zoek dus mensen, die er al eens ( of twee, of zestien keer) geweest zijn. vragen: volgens mij zijn kaarten voor tribune 21, tegen over het picomplex, de meerprijs van vier tientjes wel waard... bovendien groot scherm voor je neus.. of hebben jullie andere ideeen? is het bij mulsanne ook de moeite waard? dan de campings, met name op het infield. als we op tribune 21 gaan zitten, word het wss camping houx.. ik ben in het bezit van een sleurhut.. dit is een winter caravan.. goed geisoleerd, tegen kou, maar ook geluid. is deze camping te dicht bij het cicuit, word slapen dan nog wat? ook heb ik vragen over het beleid van de campings: als ik zelf te eten en te drinken meeneem, kan dat? of is het beleid daarin streng? kan ik ook een bbq meenemen? of is open vuur verboden? je ziet, veel vragen..... zijn er veteranen hier, die me van antwoorden kunnen voorzien?
hadden jullie nog tips, kom maar op!

alvast bedankt,

noorman

Pegasus 17-10-2011 21:55

Ik ben dit jaar naar de test day en de 24 Uren geweest. Ik heb overnacht in een B&B in Arnage dus niet op een camping. Le Mans is groot en het is aan te raden om een fiets of scooter mee te nemen om je te verplaatsen, tijdens het raceweekend gaat dat met de wagen heel moeilijk worden. In Mulsanne ben ik niet geweest maar in Arnage weet ik dat het zicht optimaal is, het mooiste stuk als ze in Indianapolis duiken is afgesloten voor het publiek..
Eigen eten en drank meenemen naar de camping is geen probleem geloof ik.

noorman 19-10-2011 20:25

nog een vraagje: is er iemand die weet, of er stroomaansluitingen zijn op de camping?

Martijn 26-10-2011 12:01

Racingworld.be maakte een samenvatting van de plannen van Toyota. Overigens vandaag komt Oreca met het nieuws dat zij de technische partner van Toyota worden voor de nieuwe LMP1!

joost 26-10-2011 14:42

Dat nieuws staat inderdaad op TurboMagazine, Oreca wordt de operationele partner - ,iet de technische -, Toyota in Keulen doet het chassis en de rest hybride uit Toyota City, 300 Km ten zuiden van Tokio.

Hier: http://sport.turbomagazine.be/news_N...in_elkaar.html

Jan 26-10-2011 23:35

Quote:

Originally Posted by joost (Post 271714)
Dat nieuws staat inderdaad op TurboMagazine, Oreca wordt de operationele partner - ,iet de technische -, Toyota in Keulen doet het chassis en de rest hybride uit Toyota City, 300 Km ten zuiden van Tokio.

Joost, met alle respect, maar jouw "verduidelijking" had net zo goed zonder link naar een bepaald magazine gekund.

Grig-O 27-10-2011 11:00

Is er niet gezegd dat een link naar een website mocht, mits korte verduidelijk?
Volgens mij is dat nu exact wat Joost gedaan heeft, of vergis ik me? ;-)

Terug ontopic; dat Oreca de operationele partner wordt van Toyota betekent dus dat er geen nieuwe Peugeot komt voor Oreca en dat terwijl sommigen gehoopt hadden op 1-2 privé-Peugeots en een privé-Audi in de 24u van Le Mans... Spijtig.

joost 27-10-2011 12:05

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 271728)
Is er niet gezegd dat een link naar een website mocht, mits korte verduidelijk?
Volgens mij is dat nu exact wat Joost gedaan heeft, of vergis ik me? ;-)

Terug ontopic; dat Oreca de operationele partner wordt van Toyota betekent dus dat er geen nieuwe Peugeot komt voor Oreca en dat terwijl sommigen gehoopt hadden op 1-2 privé-Peugeots en een privé-Audi in de 24u van Le Mans... Spijtig.

Ik dacht dat ook, doe wat er gevraagd wordt en dan krijg je zo'n reactie. Ach ja, die man zal issues hebben, zeker?

Jan 27-10-2011 15:23

Quote:

Originally Posted by joost (Post 271729)
Ik dacht dat ook, doe wat er gevraagd wordt en dan krijg je zo'n reactie. Ach ja, die man zal issues hebben, zeker?

Joost, wellicht refereer je hier naar onderstaand verzoek van Sennake dd 18/06/2011:

[QUOTE]
Beste Joost,

dat er verwezen wordt naar een andere site op ons forum, om meer informatie betreffende een onderwerp te vergaren is op zich geen probleem; dit gebeurt regelmatig en is ook maar normaal. Tenslotte heeft niemand er baat bij dat iedereen op zijn eigen eilandje gaat leven. Maar net zoals we aan onze posters van foto's vragen om tenminste enkele teasers op ons forum te posten, en voor meer van dat moois dan te verwijzen naar een andere site, zou ik jou ook vriendelijk willen vragen (en natuurlijk niet jou alleen, maar alle andere mediamensen eveneens) om tenminste de moeite te doen om een summier artikeltje neer te schrijven over het onderwerp, waarna je dan naar analogie van de foto-posters kan vermelden 'voor nog meer informatie aangaande dit onderwerp zie ... ' Een minimum aan wederzijds respect lijkt me toch iets wat essentieel is, en puur verwijzen naar je eigen site zonder meer lijkt me net iets te commercieel en net iets te weinig duiding brengend. Hopelijk kan je ons standpunt hierin begrijpen en kan je hier in de toekomst iets aan doen? Alvast bedankt voor je begrip en medewerking.

MVG,

Guy.[/UNQUOTE]

Strikt genomen voldoe je aan de letter van dit verzoek, maar wat mij betreft rij je de kantjes er wel af.

In bovenvermeld geval was een pure verduidelijking dat Oreca niet de technische partner van Toyota wordt, maar wel de operationele, ruim voldoende geweest. De link naar jouw overigens prima magazine levert ons (in dit specifieke geval) geen extra informatie op. Alle wetenswaardigheden stonden immers reeds in het racingworld.be artikel. Ik begrijp dat je, net zoals je collega's journalisten, lezers in je tent wil lokken, maar we verwachten van jou en je collega's toch wel iets meer dan pure publiciteit voor de eigen webstek/magazine.

joost 27-10-2011 15:26

[QUOTE=Jan;271730]Joost, wellicht refereer je hier naar onderstaand verzoek van Sennake dd 18/06/2011:

Quote:

Beste Joost,

dat er verwezen wordt naar een andere site op ons forum, om meer informatie betreffende een onderwerp te vergaren is op zich geen probleem; dit gebeurt regelmatig en is ook maar normaal. Tenslotte heeft niemand er baat bij dat iedereen op zijn eigen eilandje gaat leven. Maar net zoals we aan onze posters van foto's vragen om tenminste enkele teasers op ons forum te posten, en voor meer van dat moois dan te verwijzen naar een andere site, zou ik jou ook vriendelijk willen vragen (en natuurlijk niet jou alleen, maar alle andere mediamensen eveneens) om tenminste de moeite te doen om een summier artikeltje neer te schrijven over het onderwerp, waarna je dan naar analogie van de foto-posters kan vermelden 'voor nog meer informatie aangaande dit onderwerp zie ... ' Een minimum aan wederzijds respect lijkt me toch iets wat essentieel is, en puur verwijzen naar je eigen site zonder meer lijkt me net iets te commercieel en net iets te weinig duiding brengend. Hopelijk kan je ons standpunt hierin begrijpen en kan je hier in de toekomst iets aan doen? Alvast bedankt voor je begrip en medewerking.

MVG,

Guy.[/UNQUOTE]

Strikt genomen voldoe je aan de letter van dit verzoek, maar wat mij betreft rij je de kantjes er wel af.

In bovenvermeld geval was een pure verduidelijking dat Oreca niet de technische partner van Toyota wordt, maar wel de operationele, ruim voldoende geweest. De link naar jouw overigens prima magazine levert ons (in dit specifieke geval) geen extra informatie op. Alle wetenswaardigheden stonden immers reeds in het racingworld.be artikel. Ik begrijp dat je, net zoals je collega's journalisten, lezers in je tent wil lokken, maar we verwachten van jou en je collega's toch wel iets meer dan pure publiciteit voor de eigen webstek/magazine.
Weet je Jan, ik lever(de) de info hier aan de lezers van het forum zonder dat ik daar enig voordeel bij heb, gewoon uit passie voor de sport. Ik stop nu gewoon met hier nog iets te posten, net zoals heel wat andere mensen depaddock al verlaten hebben. Veel succes nog!

Joost

RKG 27-10-2011 16:13

In principe doet Joost hier gewoon aan bronvermelding. Er staat iets op turbomagazine, hij plaatst hier info over en vermeldt vanwaar het komt.

Ook al is er in het artikel geen extra meerwaarde meer, theoretisch gezien moet die bronvermelding wel gezet worden.

Er worden hier zoveel plugs naar autosportsites gezet, terwijl alle info al in de post staat...

Marc 27-10-2011 19:26

Nog niet gelezen hier: Bertrand Baguette heeft vorige week op Paul Ricard twee dagen getest met de Peugeot 908. Krijgen we een Belg die voor de algemene zege rijdt in Le Mans?

Pegasus 27-10-2011 19:49

Quote:

Originally Posted by Marc (Post 271736)
Nog niet gelezen hier: Bertrand Baguette heeft vorige week op Paul Ricard twee dagen getest met de Peugeot 908. Krijgen we een Belg die voor de algemene zege rijdt in Le Mans?

Zou mooi zijn. Maar ergens hoop ik van niet want heb al een ticket voor de Indy 500 besteld en zou hem liever daar aan het werk zien :D

Marc 28-10-2011 12:13

Quote:

Originally Posted by Pegasus (Post 271737)
Zou mooi zijn. Maar ergens hoop ik van niet want heb al een ticket voor de Indy 500 besteld en zou hem liever daar aan het werk zien :D

Het een hoeft het ander misschien niet uit te sluiten... Al zouden de voorbereidingen (de 1.000km van Spa, testdag in Le Mans) misschien ongelukkig kunnen vallen.

Pegasus 03-11-2011 14:30

Quote:

Originally Posted by GT2-R (Post 271484)
Hoe prachtig de Aston-Martin LMP1's ook waren, proto's zijn veel te hoog gegrepen voor een bedrijf van zulke grootte. GT's is waar ze thuishoren en waar ze al werk genoeg zullen hebben om competitief te zijn! Hopelijk is het nieuws van de officiele GTE waar!

In Autosport.com magazine ondertussen een artikel dat zegt dat AMR een officieel programma op poten zet voor het WK Endurance met 2 Vantage GTE's in de PRO klasse. Nu enkel nog de officiële mededeling afwachten.

Coach Ep 13-11-2011 19:06

Dinsdag a.s. wordt eindelijk ook de kalender bekend gemaakt. De circuits zijn echter al uitgelekt:

Paul Ricard - April
Zolder - mei (13? 20?)
Donington Park - juli/augustus
Brno - 9 september (?)
Portimao - november

** Sorry, zat te slapen, post hoort thuis in topic 2012. Heb het daar eveneens gepost. Indien gewenst hier deleten. ***

sturgis 13-11-2011 19:42

Zolder??

franky rs 23-11-2011 22:20

Quote:

Originally Posted by noorman (Post 271540)
ha,

ik heb hier een account aangemaakt, om de volgende reden:
samen met een maat, wil ik in 2012 voor het eerst naar de 24 uur van le mans...
wat doe je dan? je gaat info op het net zoeken! heb al wel eea kunnen vinden, zoals welke (tribune) plaatsen, campings. de prijzen voor kaarten en campings zijn nog niet bekend(volgens mij) maar de prijzen van 2011 heb ik wel kunnen vinden... heb je toch al een beetje idee... ik zit echter nog met wat vragen, dus na wat googlen ben ik hier terecht gekomen! ik zoek dus mensen, die er al eens ( of twee, of zestien keer) geweest zijn. vragen: volgens mij zijn kaarten voor tribune 21, tegen over het picomplex, de meerprijs van vier tientjes wel waard... bovendien groot scherm voor je neus.. of hebben jullie andere ideeen? is het bij mulsanne ook de moeite waard? dan de campings, met name op het infield. als we op tribune 21 gaan zitten, word het wss camping houx.. ik ben in het bezit van een sleurhut.. dit is een winter caravan.. goed geisoleerd, tegen kou, maar ook geluid. is deze camping te dicht bij het cicuit, word slapen dan nog wat? ook heb ik vragen over het beleid van de campings: als ik zelf te eten en te drinken meeneem, kan dat? of is het beleid daarin streng? kan ik ook een bbq meenemen? of is open vuur verboden? je ziet, veel vragen..... zijn er veteranen hier, die me van antwoorden kunnen voorzien?
hadden jullie nog tips, kom maar op!

alvast bedankt,

noorman

Hallo
Ik ga reeds 14 jaar naar de 24u en ik kan je wel wat tips geven,
voor tickets zullen de prijzen niet al teveel schillen met vorig jaar ik neem nooit een kaart voor een tribune het circuit is 13 km lang en er zijn zoveel plaatsen om naar de wagens te kijken dat je niet veel op jou tribune zal zitten
er staan veel grote schermen waar de race kan volgen ik vertrek vrijdagmorgen naar le mans en kom aan rond 12u dan ga ik naar een camping aan het circuit camping blue is al volzet van een week ervoor daarom staan wij op bausejour vlak aan de porsche-virage en op 15 min wandelen naar de hoofdtribunes op de campings zijn er wc en douches voorzien maar dat is ook alles geen elek, bbq is toegestaan open vuur niet en mooie ruime plaatsen er zijn ook wat supermarkten in de omgeving aan de hoofdtribunes (start) zijn er zeer veel shops en een groote foor je kan kijken naar de wagens van voor de chicane van de start tot ze aan het rechte stuk opdraaien als je dit traject gaat afwandelen zal je al zoet zijn want het is een flink stuk wandelen op het rechte stuk mag je niet kijken maar op het einde ben je in mulsanne daar kan je wel kijken maar is te bereiken met de wagen mooi punt waar je dan ook met de wagen naar toen kan is arnage nog mooier punt op alle twee staan er grote schermen en je kan ook rijden naar de porsche virage maar ik sta daar op de camping
hopelijk heb je iets aan deze info als er nog vragen zijn laat maar komen

Luuk S 19-01-2012 00:32

Geen Peugeots in 24h of WEC

http://www.autosport.nl/news/24246/s...programma.html

Geen goed nieuws?

Sennake 19-01-2012 15:07

Quote:

Originally Posted by Luuk S (Post 273100)
Geen Peugeots in 24h of WEC

http://www.autosport.nl/news/24246/s...programma.html

Geen goed nieuws?

Allez, daarmee is de winnaar van de 24 uur van Le Mans 2012 reeds op voorhand gekend... :(


All times are GMT +2. The time now is 00:47.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.