De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Op de werkbank (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=70)
-   -   Ferrari F40GTE - Le Mans 1995 - Tamiya + Scale Designs - 1/24 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=20754)

Sennake 20-10-2011 18:23

Ferrari F40GTE - Le Mans 1995 - Tamiya + Scale Designs - 1/24
 
5 Attachment(s)
Eindelijk. Ik kan eindelijk eens wat foto's tonen van het project waar ik al enkele weken aan bezig ben. Niet dat ik zo ver gevorderd ben, want de Scale Desings transkit die van de standaard straatversie van de Tamiya Ferrari F40 een racemonster moet maken, is niet zo denderend; en hij kan met grote zekerheid niet op tegen de moderne kits van MFH die uiteenlopende versies van deze Ferrari F40 GTE LM uitgebracht hebben. Kleine troost voor mezelf is dat de versie die ik wil bouwen (nog) niet uitgebracht is, want ik ga voor een BLAUWE Ferrari, in de 'Pilot' livery zoals hij in 1995 ingezet werd tijdens de 24 uur van Le Mans.

http://i9.photobucket.com/albums/a79...gte_real01.jpg http://i9.photobucket.com/albums/a79...gte_real02.jpg http://i9.photobucket.com/albums/a79...gte_real03.jpg

De transkit bestaat uit een resin kas, resin kuipzetel en diffuser, 4 resin wielen/banden (aan elkaar gegoten) een white metal brandblusser, een foto-ets raam(pje), ondefinieerbare zwarte onderdelen om de spoiler mee te maken, en een decalblad. Alles samen kost(te) deze transkit een slorige € 75,-... Goedkoper dan een MFH, dat wel, maar echt veel waar voor je geld heb je niet.

Vooral niet omdat er enkele dingen zijn die me zorgen baren. Zo zitten er in deze transkit geen plexiglas koplamp-afdekkingen. Ik heb een vermoeden dat ze gewoon ontbreken in de transkit maar zeker ben ik er niet van omdat het plan alleen maar twee zwarte koplamp-afdekkingen toont waarvan het evengoed mogelijk is dat je verondersteld wordt van ze zelf te fabriceren. Dat heb ik al eens geprobeerd, maar van vlakke plexi kan je nooit een mooi gebogen koplamp-afdekking maken. Daar moet ik dus nog iets op vinden (eventueel met wat hulp van een behulpzame Paddocker ;) ) De afdekkingen uit de Tamiya kit zijn alleszins onbruikbaar omdat een Ferrari F40 GTE veel grotere koplampen heeft dan een standaard F40.

Verder is de resin kas ook langs alle kanten krom. Het heeft me ettelijke heet-water sessies gekost om alles een beetje te rechten en uit te lijnen. Waarom ettelijke sessies? Omdat ik ervoor gekozen heb in elke sessie een uitlijning te doen in één richting. Daarna mag de kas weer afkoelen en uitharden, waarna er een andere richting aangepakt kon worden. Alles tegelijk uitlijnen is nagenoeg onmogelijk omdat je dan in alle dimensies tegelijk moet kijken en daar heb je gewoon niet genoeg tijd voor.

Nadat ze zo goed en zo kwaad als het kan uitgelijnd was, kon ik beginnen met het aanpassen van het Tamiya-chassis aan de resin kas. De voornaamste aanpassing is hierbij het wegsnijden van de voorzijde van het chassis, en het wegfrezen van de bovenzijde van de voorste wielkassen zodat het chassis in de resin kas past. Eens dat het geval is kan er vooraan terug een aangepaste bodemplaat op aangebracht worden zodat je niet dwars door de Ferrari kan heen kijken door de koelsleuven.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1319127587

Wat je op de foto van het chassis ook kan zien zijn de witte puntjes, die allemaal getuige zijn van pogingen om op een geschikte plaats in het chassis gaatjes te boren langs waar ik met behulp van schroefjes het chassis aan de kas kan bevestigen, want de klassieke bevestigingsmethode van Tamiya werkt natuurlijk niet meer als je de originele kas weggooit. Uiteindelijk zijn de verbindingsgaten een stuk meer naar achter gezet zoals je kan zien, omdat de Ferrari daar breder is en de schroeven dus niet zichtbaar zijn in de cockpit eens ze op hun plaats zitten.

De kas, die dus al enkele intensieve werkdagen erop zitten heeft, werd vervolgens helemaal ontdaan van alle bramen, de bestaande panel lines werden uitgediept, de onbestaande panel lines werden toegevoegd en de voorste spoilerlip werd in zijn geheel weggesneden en vervangen door plastic strip. Rondom de middelste koelopening en in de holtes van de wielkassen was heel wat freeswerk noodzakelijk om de uitholling voldoende groot te maken zodat het chassis erin paste. Soms zat ik met de frees helemaal doorheen de kas, zodat het gat weer opgevuld moest worden met bloem+secondelijm. In het midden van de kas heb ik enkele stukken plastic strip toegevoegd waarin de eerder beschreven schroefjes in vastgezet kunnen worden om alles bijeen te houden als het huwelijk eraan komt. Daar achter zie je de restanten van de tankopeningen die ik moest doorboren en uitbreden om ze te doen passen met de foto-ets tankdoppen. Maar daarover later meer. Nog wat meer naar achter zie je de verbindingspinnen die op de standaard Tamiya kit ook zitten en die ik wou kopiëren om ook hier een perfecte uitlijning van chassis en kas te verwezenlijken. Zoals je kan zien heeft ook dit meerdere pogingen gekost, maar door de try+error methode toe te passen gaat het ten lange leste wel goed. Helemaal achteraan werd de resin kas compleet weggeschuurd tot op het niveau van de kofferklep, waarna ik met behulp van plastic strip de correcte vorm van de kofferklep langzaam weer opgebouwd heb. Twee geleidingsstukken zorgen er tenslotte voor dat ook achteraan alles symmetrisch aan elkaar gekleefd kan worden.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1319127587

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1319127587

De achterspoiler moest samengesteld worden uit enkele foto-ets stukken en de eerder al vermelde zwarte kunststof onderdelen. Die heb ik eens bekeken en ontgoocheld weggegooid. De grote vleugel vertoonde zodanig veel luchtbellen dat het eenvoudiger was om het onderdeel gewoon te vervangen door plastic sheet. De kleine vleugel was net een golfplaat; gewoon niets mee aan te vangen. Ook maar vervangen dus. Alleen de foto-ets endplates zijn ok. Ik heb ze aan de plastic onderdelen bevestigd met secondelijm, en na droging heb ik de complete spoiler op zijn ligplaats bevestigd met Maskol, zodat ik hem nog kan verwijderen om alles te spuiten. Dit liet me toe om de centrale steun tussen de motorkap en de spoiler te schuiven en vast te kleven aan de achtervleugel; aan de motorkap zit hij uiteraard nog niet vast.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1319127587

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1319127587

Sennake 20-10-2011 18:25

4 Attachment(s)
Je ziet ook de openingen waarin de foto-ets tankkleppen in aangebracht moeten worden. Om ze de juiste diameter te geven heb ik ze uitgeboord, volledig doorheen de kas, waarna ik plastic sheet rondjes vervaardigd heb die dan weer in die openingen vastgekleefd worden. Dat was althans de werkmethode aan de rechterzijde van de Ferrari. Aan de linkerzijde had Scale Desings ook twee openingen voorzien, maar de referentiefoto's tonen aan dat er links slechts één tankopening zat. Dus werden de twee gaten eerst gedicht met bloem+secondelijm, en na droging werd er een nieuw gat geboord op de correcte plaats. Voor de rest is de werkwijze indentiek.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1319127867

Vervolgens kan het chassis aan de body geschroefd worden. Dank zij de nieuwe bodemplaat wordt de resin kas vooraan mooi op het chassis gecentreerd, en dank zij de geleidingsstukken achteraan komt ook de motorkap mooi centraal te zitten over het chassis, iets wat zonder deze kunstgrepen totaal niet het geval was en waarover ik heel wat kopbrekens gehad heb, geloof me vrij...

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1319127867

Hier zie je dus het resultaat van enkele weken 'prutsen', om te komen tot een aanvaardbaar basismodel dat niet al te scheef en krom staat (nog steeds een beetje, maar niet van die aard dat je het op de foto's kan zien). Ook het probleem met de koplamp-afdekkingen baart me nog steeds zorgen, maar soit, ik ga door. Maar nu begrijp je wellicht wel waarom het zo lang geduurd heeft vooraleer ik de eerste foto's van deze WIP gepost heb: voorheen was er gewoon niets te zien!

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1319127867

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1319127867

En over lang duren gesproken: dit model zou af moeten zijn tegen het eind van deze maand, iets wat nu al totaal onmogelijk geworden is. Gelukkig zijn de modellen die in november en december gebouwd moeten worden 'slechts' 1/43 modellen, zodat ik wat over mijn tijdslimiet kan gaan ;)

Tot de volgende!

Dominique 20-10-2011 18:57

Het "probleem" van de lampafdekkingen kan volgens mij als volgt worden aangepakt:

1. je maakt een mal die de volledige ronding volgt van de carosserie. Ze moet perfect in de lampuitsparing passen en alle lijnen volgen.
2. aan de onderzijde en zijkant van de mal (kant van de motorkap) kan je wat materiaal afvijlen. Het afgevijlde materiaal is gelijk aan de dikte van het afdekkingskapje.
3. Die mal kan je dan gebruiken om je afdekkappen vacuum te trekken.

Zou dat kunnen werken?

TvD 20-10-2011 19:27

Quote:

Originally Posted by Dominique (Post 271606)
Het "probleem" van de lampafdekkingen kan volgens mij als volgt worden aangepakt:

1. je maakt een mal die de volledige ronding volgt van de carosserie. Ze moet perfect in de lampuitsparing passen en alle lijnen volgen.
2. aan de onderzijde en zijkant van de mal (kant van de motorkap) kan je wat materiaal afvijlen. Het afgevijlde materiaal is gelijk aan de dikte van het afdekkingskapje.
3. Die mal kan je dan gebruiken om je afdekkappen vacuum te trekken.

Zou dat kunnen werken?

In feite vul je de lampuitsparing op met een materiaal wat mooi uit hard, maar niet plakt aan de body toch (of je zorgt dat er iets tussenzit)? Aan zoiets zat ik ook te denken. Lijkt me eerlijk gezegd een goede oplossing.

Dominique 20-10-2011 23:07

Quote:

Originally Posted by TvD (Post 271607)
In feite vul je de lampuitsparing op met een materiaal wat mooi uit hard, maar niet plakt aan de body toch (of je zorgt dat er iets tussenzit)? ...

Just !

Ferrari rules 21-10-2011 17:18

Hey Guy, veel succes met de bouw! uiteraard volg ik :rolleyes: ook omdat ik al een tijdje bezig ben met de F40 Competizione van Tamiya. Binnenkort zal ik ook een thread van deze posten...
Allesins al goed gestart!

Voor het probleem van de koplampglaasjes, kun je dit niet met heel fijn plastiek doen net zaols de viziers op een helm?

eyckles 21-10-2011 18:42

Mooie start. Ik zoek al jaren naar het decal vel van deze Pilot Ferrari, maar heb het tot hiertoe nog niet kunnen vinden. Ik blijf zeker volgen.

Lesley

Sennake 05-11-2011 17:48

Quote:

Originally Posted by Sennake (Post 271603)
Vooral niet omdat er enkele dingen zijn die me zorgen baren. Zo zitten er in deze transkit geen plexiglas koplamp-afdekkingen. Ik heb een vermoeden dat ze gewoon ontbreken in de transkit maar zeker ben ik er niet van omdat het plan alleen maar twee zwarte koplamp-afdekkingen toont waarvan het evengoed mogelijk is dat je verondersteld wordt van ze zelf te fabriceren. Dat heb ik al eens geprobeerd, maar van vlakke plexi kan je nooit een mooi gebogen koplamp-afdekking maken. Daar moet ik dus nog iets op vinden (eventueel met wat hulp van een behulpzame Paddocker ;) ) De afdekkingen uit de Tamiya kit zijn alleszins onbruikbaar omdat een Ferrari F40 GTE veel grotere koplampen heeft dan een standaard F40.

De oplossing lag eigenlijk voor de hand, alhoewel ze niet de goedkoopste is natuurlijk: ik heb er gewoon een Fujimi-kit van de Ferrari F40 GTE bijgekocht. Niet alleen zitten daar de juiste koplampafdekkingen bij, maar alle andere onderdelen die in de transkit niet al te goed geslaagd zijn kan ik zo ook vervangen door betere exemplaren; te beginnen met de wielen die in de transkit als resin gegoten onderdelen zitten waarbij het wiel en de band in één stuk gegoten zijn, niet ideaal dus.

De Fujimi kit is onderweg, dus gaat de bouw even 'on hold'. Om het probleem op te lossen van mijn bouwschema heb ik 2 dingen besloten:

1) de foto's van de 1:12 Tamiya Williams FW14B, een model dat ik ooit eens bouwde voor een klant, heb ik ingescand en op mijn website gezet. Ik heb hetzelfde gedaan met de Aston Martin DBR9 "Cirtek" van Goossens, want die stonden ook nog niet op mijn webpage. Op die manier staan het oktobermodel én het novembermodel online.

2) Als decembermodel heb ik gekozen voor de Porsche 956C 'New Man' waarmee Senna de 1000km van de Nürburgring 1984 reed. Hiervan komt weldra een WIP-thread. Dat geeft me de tijd om de Fujimi-kit op zijn gemakje te laten afkomen uit de States, en aangezien hij pas af moet zijn tegen eind januari 2012 zie ik het qua time-management weer zitten ;)

Wordt dus vervolgd, alleen niet onmiddellijk. Maar er zijn hier andere WIP-threads op De Paddock wiens duurrecord ik zeker nier ga breken ;)

Sennake 01-01-2012 20:07

4 Attachment(s)
Quote:

Originally Posted by Sennake (Post 271899)
Wordt dus vervolgd, alleen niet onmiddellijk.

Met de start van het nieuwe jaar vond ik het moment geschikt om de draad weer op te pikken.

De body werd ondertussen in primer gezet en daarna in de blauwe lak. Na een weekje drogen en het wegpolishen van enkele 'lopertjes' is dit het resultaat:

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1325441177

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1325441177

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1325441177

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1325441177

Het nieuwe jaar zal dus ingezet worden met het plaatsen van de decals op deze blauwe Ferrari. En sta me trouwens toe om van de gelegeheid te profiteren om iedereen van harte een gelukkig nieuwjaar te wensen met een goede gezondheid en alles wat je maar wensen kan in 2012! ;)

Wordt vervolgd!

Sennake 03-01-2012 18:44

4 Attachment(s)
Vervolgens werden alle decals op de body aangebracht. Jammer genoeg moet ik weer vaststellen dat een aantal decals veel te groot zijn zodat het onmogelijk is om ze op exact dezelfde plaats aan te brengen als bij de echte Ferrari. Maar dat valt alleen op als je de referentiefoto's ernaast legt, dus geen man overboord.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1325609044

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1325609044

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1325609044

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1325609044

Mech@niC 03-01-2012 22:49

Zo te zien is het tot dusver alweer geslaagd Guy.
Ziet er i.g.g. toppie uit in mijn opzicht. ;)

NetForce84 04-01-2012 19:26

Veronderstel dat dit het zelfde model is maar dan van Mattel - diecast

http://www.miniaturendekimpe.be/webs...mans-1987.html

We blijven ook vol spanning deze WIP volgen:applaus:

Sennake 04-01-2012 20:36

Quote:

Originally Posted by NetForce84 (Post 272871)
Veronderstel dat dit het zelfde model is maar dan van Mattel - diecast

http://www.miniaturendekimpe.be/webs...mans-1987.html

We blijven ook vol spanning deze WIP volgen:applaus:


Inderdaad. 1987 zoals erbij geschreven staat moet wel degelijk 1995 zijn...

Loixrallyfan 07-01-2012 17:26

Tja, wat moet ik hier op zeggen.
De F40 is mijne favoriete Ferrari en dit bouwsel, dat ik al even in stilte volg, gewoonweg knap.:applaus::applaus:
Vindt de livery en kleur ook mooi staan op deze machine.
:drewl::drewl::drewl:

Sennake 15-02-2012 14:34

5 Attachment(s)
Oeioei, al meer dan een maand geleden dat ik nog eens een update gegeven heb. Hoog tijd dus om daar iets aan te doen!

De Ferrari body werd (al een hele tijd geleden) in de vernis gezet. Omdat ik bij mijn vorig model, de Porsche 956 van Senna, vastgesteld had dat de Zero Paints vernis toch enige reactie vertoond had met mijn decals, koos ik ervoor op safe te spelen en heb ik dus eerst een laag Gunze Sangyo vernis op de body gespoten.

Ook de achterspoiler werd semigloss black gespoten en voorzien van de juiste decals.

Enkele foto's van een dryfit:

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329309152

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329309152

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329309152

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329309152

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329309152

Sennake 15-02-2012 14:39

4 Attachment(s)
Vervolgens kwam er een royale laag Zero Paints vernis overheen. De decals hebben er geen last meer van gehad, en de glans van deze vernis is zeer hoog. Alleen het achterste stuk van de body, dat aan het chassis vast zit, was een beetje 'overdone' en vertoonde wat lopertjes. Die heb ik weggeschuurd, maar helaas zat ik daarmee ook weer door de blauwe verf. Dus heb ik eerst met de airbrush terug wat blauwe verf bijgespoten, en na droging heb ik er een nieuwe, bescheiden laag Zero Paints vernis over gezet. Deze keer met succes. Nadat ik vervolgens het chassis zelf matzwart gespoten had en het interieur van het achterste carosseriewerk eveneens matzwart geschilderd had zag het resultaat er als volgt uit:

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329309411

De verniste body kreeg de nodige tijd om te drogen:

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329309522

Daarna werden beide onderdelen gedryfit:

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329309522

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329309522

Sennake 15-02-2012 14:44

4 Attachment(s)
Dan zijn we begonnen met het monteren en schilderen van de motoronderdelen.

Eerst het motorblok:

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329309784

Daarna het uitlaatsysteem met turboladers:

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329309784

Ook de andere onderdelen werden in de juiste kleuren gezet, zoals je hier kan zien aan de hand van enkele voorbeelden:

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329309784

Eens alles gedeeltelijk geassembleerd was en in de juiste kleur gespoten en/of manueel gedetailleerd, heb ik alles in 'Tamiya-stijl' eens samengelegd vooraleer aan de samenbouw te beginnen:

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329309784

Nu gaan we eens beginne met de bouw van de motor zie ;)

Wordt dus vervolgd, en het zal geen maand meer duren ;)

Loeten 15-02-2012 14:58

Ziet er goed uit. Die Tamiyageïnspireerde foto is wel leuk. Kun je meteen zien wat er allemaal op moet...

eyckles 15-02-2012 15:21

De verf en de decals zitten er zeer strak op. Goe bezig.

Groeten,
Lesley

Sennake 15-02-2012 17:14

3 Attachment(s)
Na montage ziet de motor er als volgt uit. Ik heb er alleen wat bougiekabels aan toegevoegd. Dat kon ik niet weerstaan. De rest van de kablage ga ik bij dit model met gesloten motorkap achterwege laten. Maar ik heb ook nog een straatversie staan van deze F-40, en die zal ik met open motorkap bouwen, dus daar zal de detaillering een pak verder gaan.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329318845

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329318845

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329318845

bartmotte 15-02-2012 23:17

mooi, mooi,mooi
clean !

eyckles 16-02-2012 00:08

Zoals altijd weer een zeer mooie afwerking van de motor.

Lesley

NetForce84 16-02-2012 11:25

Dit wordt opnieuw een zeer prachtig model.
We blijven volgen...

Nismo 16-02-2012 12:20

Het moet niet altijd rood of geel zijn, ne blauwe Ferrari is zeker zo mooi.

Allé, deze toch. ;)

Sennake 20-02-2012 19:03

2 Attachment(s)
Moteurke ingebouwd en de velgen van de Fujimi kit ontchroomd en in de witte primer gespoten:

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329757360

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329757360

Sennake 20-02-2012 19:04

4 Attachment(s)
En dan een dryfit met de wielen eronder:

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329757448

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329757448

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329757448

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329757448

Sennake 20-02-2012 19:06

1 Attachment(s)
Omdat de achterste koelrooster van de Tamiya-kit uit plastic bestaat en niet doorzichtig is, opteerde ik voor de Fujimi rooster. Echter, deze past niet in de opening van de Scale Designs resin body. Dus heb ik er eentje moeten scratchen:

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329757565

Nismo 20-02-2012 22:24

Ik blijf volgen.;)

Loeten 21-02-2012 17:39

Netjes, netjes... Maar zo een 'dure' kit met een slecht rooster, wel jammer. gelukkig kon je het mooi oplossen. De bouten zijn aftermarket?

Mech@niC 04-03-2012 13:47

Mooi, mooi, maar hij komt toch wel een beetje lager op zijn hoeven zeker!

Sennake 04-03-2012 18:21

Quote:

Originally Posted by Loeten (Post 273709)
Netjes, netjes... Maar zo een 'dure' kit met een slecht rooster, wel jammer. gelukkig kon je het mooi oplossen. De bouten zijn aftermarket?

Neen, dat zijn gepunchte plastic schijfjes.

Sennake 04-03-2012 18:22

Quote:

Originally Posted by Mech@niC (Post 273882)
Mooi, mooi, maar hij komt toch wel een beetje lager op zijn hoeven zeker!

Tuurlijk, eens de schroefjes onderaan aangedraaid worden zal hij wel op de goede hoogte staan.

Mech@niC 04-03-2012 22:34

Quote:

Originally Posted by Sennake (Post 273889)
Tuurlijk, eens de schroefjes onderaan aangedraaid worden zal hij wel op de goede hoogte staan.

Gelukkig. :D

Sennake 12-03-2012 20:54

5 Attachment(s)
Nog even wat WIP-foto's uploaden, want ondertussen is de Ferrari eindelijk klaar.

Het dashbord werd intergraal gladgeschuurd en ontdaan van alle standaard knopjes en schakelaars, waarna een laagje Scale Fabric volgde. Eens dat droog was kon ik weer beginnen met de opbouw van de knoppen en schakelaars zoals die in een F40 LM zitten. Rechts zitten een aantal relais en een ganse boel zekeringen trouwens.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1331578574

De kuipzetel werd ook bewerkt met Scale Fabric, en in het obligate rood gespoten.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1331578574

Achteraan werd een Kevlar-decal aangebracht.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1331578574

De deurpanelen moesten nog in hetzelfde blauw gespoten worden als de koetswerkkleur (net als de spiegels trouwens), en het stuur werd ook ge-scalefabric't en rood gespoten.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1331578574

De cockpit moest ook deftig aangepast worden. De middentunnel moet er helemaal uit, net als de steuntjes voor de rechter stoel. Daarna kan het opbouwen van de juiste onderdelen beginnen.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1331578574

Sennake 12-03-2012 20:55

5 Attachment(s)
Hier is het dashbord ondertussen al in de juiste kleuren geschilderd.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1331578664

En met het stuur op zijn plaats lijkt het al heel wat meer op een LM-dashbord dan het kitonderdeel.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1331578664

Ook de cockpit werd in de juiste kleur gespoten en met carbon bekleed waar nodig. De middentunnel is hol en herbergt een aantal kabels.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1331578664

De velgen werden voorzien van ventieltjes en contregewichten. De centers werden behandeld met smoke voor wat meer diepte-effect. Alleen de bandendecals ontbreken nog.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1331578664

En tenslotte nog een stilleven van de resterende onderdelen die nog in de cockpit moeten aangebracht worden. Hierna was het de bedoeling om wat foto's te posten van de afgewerkte cockpit, maar bij het dryfitten van het chassis en body bleek dat ze met geen mogelijkheid op elkaar te passen waren. Om te vermijden dat Maurits' vraag over de te hoge stand van de wielen reëel zou worden, heb ik enorm veel onderdelen van de cockpit en de motor moeten afsnijden -of schuren. Zodanig veel zelfs dat ik het geen zicht meer vond om er nog foto's van te maken. Ik kan wel zeggen dat ik het dashbord en stukken van de cockpit uiteindelijk moeten creëren heb met papier omdat dat het enige materiaal is dat nergens tegenaan duwt en dus toelaat om de body op het chassis te schroeven.

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1331578664

Dat was vrijdagavond gelukt, maar toen moesten de achterlichten er nog op gemonteerd worden. Omdat ik dit model wou inschrijven in Jabbeke had ik al het materiaal meegenomen om ter plaatse de Ferrari af te werken. Helaas duurde dit tot 5 voor één, en er mocht slechts ingeschreven worden tot één uur. En omdat de inschrijvingen om 5 voor één al afgesloten bleken te zijn, kon die van mij er niet meer bij. Jammer, het zal voor een volgende keer zijn.

Foto's van het afgewerkte model staan trouwens in mijn galerij.


All times are GMT +2. The time now is 13:31.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.