![]() |
1/18 Ferrari 333SP, winnaar Rolex 24 Hr 1998
Het kan soms raar lopen in de modelbouw-wereld. Dan is een mens al bezig met het bouwen van 2 auto's en een paar Spitfire vliegtuigen, komt er nog een opdracht bij van iemand die een model wil laten ombouwen :frusty:
De bedoeling is om een standaard 1/18 Ferrari 333SP van Hotwheels om te bouwen naar deze versie : http://www.sportscardigest.com/wp-co...oads/SCD-N.jpg Dit is het model dat ik van de klant gekregen heb : http://modelbrouwers.nl/media/albums...0113%20(1).jpg Ik heb flink wat extra spullen besteld voor deze ombouw, dit zijn er alvast een paar (de rest komt volgende week binnen) : http://modelbrouwers.nl/media/albums...0113%20(2).jpg De body moet flink aangepast worden. Om te starten heb ik de opstaande rand aan de zijkant weg geschuurd. Zo is het origineel : http://modelbrouwers.nl/media/albums...MOMO%20001.jpg Zo is het nu : http://modelbrouwers.nl/media/albums...MOMO%20002.jpg De neus moet van een lange versie veranderd worden in een korte, het middelste ronde stuk moet ook meer naar achter komen : http://modelbrouwers.nl/media/albums...MOMO%20003.jpg Moet nog wat gevijld worden om het mooi recht te krijgen : http://modelbrouwers.nl/media/albums...MOMO%20004.jpg Ik heb even een andere body er bovenop gelegd om het verschil te tonen. De plaats waar de koplampen zitten, moet ook een stuk kleiner worden : http://modelbrouwers.nl/media/albums...MOMO%20005.jpg Morgen is de andere kant aan de beurt. Groeten Pascal |
Vandaag zijn de andere spullen aangekomen. NACA-ducts, radiator, koplampen, achterlichten, PE-set, velgen en banden :
http://modelbrouwers.nl/media/albums...2801%20(1).jpg En ook het mooie decalvel : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2801%20(2).jpg |
Ik ben benieuwd naar het vervolg...
|
De Dremel heeft weer flink zijn best gedaan, was best lastig om op de juiste plaatsen de zaag erin te zetten. Net achter de voorwielen heb ik een millimeter of 5 weg gezaagd, het metalen buisje waarmee de bodemplaat op de body wordt geschroef moest er ook af. Daarna heb ik een horizontale gleuf gezaagd en het onderste stuk van de body naar binnen geplooid :
http://modelbrouwers.nl/media/albums...801B%20(1).jpg Aan de boven- en onderkant wordt het gat dat nu ontstaan is afgekast, daarvoor heb ik eerst een plastic strip gelijmd : http://modelbrouwers.nl/media/albums...801B%20(2).jpg Bij de 1/1 ziet het er zo uit : http://modelbrouwers.nl/media/albums...8-30.theys.jpg http://modelbrouwers.nl/media/albums...sm-col-734.jpg http://modelbrouwers.nl/media/albums...9/dtn98015.jpg Hier en daar moet het nog wat gevijld worden : http://modelbrouwers.nl/media/albums...801B%20(3).jpg De bodemplaat is ook aangepast, ze moet wel nog een stuk smaller worden : http://modelbrouwers.nl/media/albums...801B%20(4).jpg |
Pfff, en ik dacht dat werken met plastic al lastig was ;)
|
I stay tuned ;)
|
Vandaag heb ik flink wat zitten dremelen. De rechter zijkant van de body is ook aangepast, nu zijn de koplampen aan de beurt. De ruimte waar de koplampen zitten is bij deze versie een stuk kleiner. Hiervoor heb ik al een stuk van de voorkant afgehaald, maar daarmee is ook de rand verdwenen waar het glaasje van de koplamp op rust, op de foto is het restant van die rand aan de linkerkant te zien :
http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(3).jpg Met de Dremel heb ik een nieuwe rand gefreest, moet nog wat bijgewerkt worden. Op de foto is ook het stuk plasticard te zien waarmee ik het gat ga kleiner maken door het af te kasten : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(4).jpg http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(2).jpg http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(1).jpg Het glaasje moet ook aangepast worden, om het te kunnen dryfitten heb ik een stuk van de achterkant gezaagd. De voorkant van het glaasje is te smal, dus wordt het gat aan de voorkant smaller gemaakt. Dit is dus een voorlopige tussen-fase : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(5).jpg Aan de linkerkant heb ik het gat gemaakt voor de NACA-duct : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(6).jpg Als de Dremel werkzaamheden gedaan zijn, kan ik de resin duct vast lijmen en kan het plamuren en schuren beginnen : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(7).jpg Tot de volgende. |
De 333SP heeft tijdens de 24uurs race met verschillende neuzen gereden. In overleg met de opdrachtgever is besloten om de versie te bouwen waarmee de auto aan de race begonnen was. Hiervoor moeten de louvres boven de voorste wielen verdwijnen. De linkerkant heb ik eraf geschuurd de gaten zijn ook wat groter geboord, hier komen kleine schoefjes of schroefkopjes in :
http://modelbrouwers.nl/media/albums...0213%20(3).jpg Was een langdurige klus, maar het resultaat mag er wezen : http://modelbrouwers.nl/media/albums...0213%20(4).jpg Aan de achterklep is ook flink wat "gedremeld". Bij mijn 333SP Shell project had ik al een stuk van de achterklep gezaagd en de NACA duct erin gelijmd : http://modelbrouwers.nl/media/albums...9-10%20001.jpg Maar in vergelijking met de foto's bleek dat niet voldoende, en heb ik bij deze achterklep er nog wat af gezaagd. Ook hier komt een NACA duct : http://modelbrouwers.nl/media/albums...0213%20(1).jpg Van de onderkant van de zijkanten is 3 mm af gezaagd, links op de foto is het metaal geschuurd zodat het wat dunner is, hierdoor is de achterkant een beetje ronder geworden en ziet die er meer uit zoals de 1/1 : http://modelbrouwers.nl/media/albums...0213%20(2).jpg Vanaf morgen moet ik 7 dagen werken, dus zal het weer wat minder modelbouwen zijn. |
Het is een hele klus om de gaten voor de koplampen en de koplamp-glaasje passend te krijgen. Deze neus heeft niet de rechthoekige lampen (onder de ronde), maar de rechthoekige gaten zijn er wel. Hiervoor heb ik een rechthoekig stukje gevijld, ook is de plastic afkasting wat dikker geworden langs de binnenkant :
http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(4).jpg Deze week zijn ook de vacuform koplamp-glaasjes aangekomen, de bedoeling is om ze netjes te laten aansluiten. Duimen dat het lukt : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(5).jpg Na een paar uur dryfitten en aanpassen, was ik het beu. Heb toen de achterklep onder handen genomen. Opening voor de NACA-duct gemaakt, duct erin gelijmd en de zijkanten afgekast met plasticard : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(1).jpg http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(2).jpg Ik heb er een eerst laagje plamuur opgezet, nog wat schuren/plamuren/schuren, alles een beetje mooi recht schuren en dan zou het mooi glad moeten zijn. In de uitsparing rechts komt de radiator te zitten : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(3).jpg |
Vandaag heb ik weer flink wat uurtjes kunnen bouwen. Met een boortje van 0,5 mm heb ik 2 gaatjes geboord :
http://modelbrouwers.nl/media/albums...0213%20(1).jpg Het was moeilijk om ze netjes in het midden van de bult te krijgen : http://modelbrouwers.nl/media/albums...0213%20(2).jpg De gaatjes dienen als houvast voor de PE haaievin. Ondanks het schuren is de passing nog niet helemaal goed : http://modelbrouwers.nl/media/albums...0213%20(3).jpg Het PE is heel dun, eigenlijk te dun. Morgen eens kijken of ik de haaievin uit plasticard kan snijden : http://modelbrouwers.nl/media/albums...0213%20(4).jpg Het linker koplamp-gat is ook afgedicht. De vorm was niet helemaal OK, daarom heb ik er een stukje plastic strip op moeten lijmen. Na het schuren zou het netjes moeten zijn : http://modelbrouwers.nl/media/albums...0213%20(5).jpg Na een paar uur dryfitten en schuren, heb ik dit gemaakt : http://modelbrouwers.nl/media/albums...0213%20(6).jpg Dit is de achterwand waar de ronde koplamp op komt, het rechthoekige gat is nu goed zichtbaar : http://modelbrouwers.nl/media/albums...0213%20(7).jpg Tot de volgende. |
Effe wat updates plaatsen :
Ik ben er nog niet helemaal uit, hoe ik het PE wat dikker ga maken. Misschien laat ik het zo omdat de primer, lak en vernis ook wat dikte toevoegen. De laatste weken is het druk op het werk, dus is het wat rustiger met modelbouwen. Heb toch nog wat kunnen plamuren en schuren. Langzaam aan begint het er mooi glad uit te zien : http://modelbrouwers.nl/media/albums...0403%20(4).jpg http://modelbrouwers.nl/media/albums...0403%20(5).jpg Tussendoor heb ik mij met de banden en velgen bezig gehouden. De diameter van de achterste velgen is te groot voor de banden, die van de voorste is dan weer te klein : http://modelbrouwers.nl/media/albums...0403%20(3).jpg De banden zijn al een beetje geschuurd om het blinkende eraf te krijgen. Ik wou dit met de Dremel doen, maar het rubber ging direct aan het smelten. Dan maar met de hand, maar dat kost een half uur per band. De achterste is klaar, de voorste moet nog wat geschuurd worden : http://modelbrouwers.nl/media/albums...0403%20(1).jpg http://modelbrouwers.nl/media/albums...0403%20(2).jpg Ik had gehoopt dat de velgen makkelijk te monteren waren, maar dat was jammer genoeg niet het geval. De velgen van Legende-miniatures hebben niet het plastic buisje waarmee Hotwheels ze aan de ophanging vast maakt. Dus heb ik een eigen oplossing moeten zoeken, daar ben ik ettelijke uren mee bezig geweest. Eerst heb ik de plastic remschijven aangepast, hier wordt de PE remschijf op gelijmd : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(1).jpg Om de voorste velgen te monteren gebruik ik 3 stukjes buis : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(2).jpg De 2 linkse buisjes komen in de remschijf : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(4).jpg Het volle buisje wordt in de velg gelijmd. Dit volle buisje schuift in de buisjes die in de remschijf zitten : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(3).jpg De voorste velgen zijn te diep, van de rechtse heb ik een stuk afgezaagd : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(8).jpg |
De diameter is dan weer te klein, deze heb ik wat groter gemaakt met een strip uit plasticard :
http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(9).jpg Voor de achterste velgen gebruik 2 stukjes messing buis : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(5).jpg Deze schuiven in de plastic gaten van de ophanging, de diameter van de gaten heb ik groter geboord : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(6).jpg In deze messing buisjes schuift de metalen pen, waardoor het geheel wat steviger wordt : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(7).jpg De bodemplaat stak mij al een tijdje de ogen uit. Ik vond het moeilijk om de juiste vorm aan de zijkanten te krijgen. Bij de 1/1 ziet het er zo uit : http://modelbrouwers.nl/media/albums...%20A%20(5).jpg http://modelbrouwers.nl/media/albums...%20A%20(6).jpg De bodemplaat van Hotwheels ziet er zo uit : http://modelbrouwers.nl/media/albums...%20A%20(1).jpg Als ik die in de kleur van de body ga spuiten, en ze dan op de body met schroefjes vast zet gaat dat het er niet netjes uitzien. Ik heb dan maar voor een drastische oplossing gekozen en de zaag erin gezet, en wat aanpassingen gedaan : http://modelbrouwers.nl/media/albums...%20A%20(2).jpg Het gedeelte dat ik heb los gezaagd kan nu aan de onderkant van de body gelijmd worden. (Er zit nog een "knik" in de metalen body, die moet er nog uit) : http://modelbrouwers.nl/media/albums...%20A%20(3).jpg Als alles eenmaal gemonteerd is ziet ge er niet veel van, behalve als ge het model omdraait : http://modelbrouwers.nl/media/albums...%20A%20(4).jpg |
De behuizing van de koplampen is een zware bevalling. Het is telkens een beetje aanpassen en schuren, vergelijken met de foto's van de 1/1 en opnieuw aanpassen.
Zo zijn ze origineel op de Hotwheels auto : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(1).jpg Dit is één van de tussen-stappen : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(2).jpg En dit is de aanpassing van vandaag : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(3).jpg Het zal nog een flinke klus worden om de glaasjes in de juiste vorm te krijgen. Légende-miniatures heeft een short-nose versie, maar deze is dan weer té kort in vergelijking met het origineel : http://modelbrouwers.nl/media/albums/241/7799/LM.jpg Volgende stap is de achterwand maken waar de koplamp op komt te zitten, hopelijk lukt het want de vorm is best wel ingewikkeld. De linker achterwand voor de koplamp is klaar, de plamuur moet nog wat geschuurd worden : http://i1094.photobucket.com/albums/...PMOMO25031.jpg Maar de rechter achterwand wou maar niet passen. Nu bleek dat de vorm van de plasticard kap die ik had gemaakt niet hetzelfde was als die van de linker kant. Op deze foto is te zien dat de zijkant schuin staat en niet loodrecht zoals bij de linker. De zijkant loopt iets naar binnen toe : http://i1094.photobucket.com/albums/...PMOMO25032.jpg Ik wou de hele plasticard kap eraf halen en een nieuwe maken, maar omdat het mij een pak werk had gekost om de juiste vorm in die kap te krijgen, heb ik voor een andere oplossing gekozen. Eerst een gleufje in de kap maken : http://i1094.photobucket.com/albums/...PMOMO25033.jpg Dan de zijkant een beetje naar buiten plooien en er een stukje plasticard tussen gelijmd : http://i1094.photobucket.com/albums/...PMOMO25034.jpg De gleuf opvullen met stukjes plasticard, wat CA-lijm erover en laten drogen om te plamuren en schuren : http://i1094.photobucket.com/albums/...PMOMO25035.jpg Ben blij dat het gelukt is, nu past de achterwand er wel in. |
Even een dryfit met de achterwand (deze is bijna identiek van vorm als de linker) :
http://i1094.photobucket.com/albums/...MOMO2503A7.jpg De afmeting van de plasticard kap is nu goed (gelukkig maar). Er zijn zo van die dagen dat alles lukt. Vandaag is zo'n dag, dus tijd om de moelijkste dingen te doen. Op het F-chat.eu form gaf Rayman mij de tip (waarvoor dank) om de haaienvin vast te maken door een sleuf in het metaal te maken. Dus eerst een lijntje met potlood tussen de 2 gaatjes getrokken en met een bang hart met de losse hand de sleuf erin geslepen : http://i1094.photobucket.com/albums/...MOMO2503A1.jpg http://i1094.photobucket.com/albums/...MOMO2503A2.jpg De PE haaienvin als mal gebruikt om een stukje plasticard te vormen : http://i1094.photobucket.com/albums/...MOMO2503A3.jpg En voila : http://i1094.photobucket.com/albums/...MOMO2503A4.jpg Het zit héél stevig vast en is ook wat dikker dan de PE versie : http://i1094.photobucket.com/albums/...MOMO2503A5.jpg Aan de binnenkant moet het nog wat bijgewerkt worden : http://i1094.photobucket.com/albums/...MOMO2503A6.jpg |
respect voor de werken en de tijd die hier al insteekt. knap!
|
Klak af voor je verbouwingswerken. ;)
Staan jullie dit jaar ook op Moveleo? En zo ja, is deze te bezichtigen? |
Bedankt voor de reacties. Jawel ook dit jaar staan we op Moveleo, het model (of beter de onderdelen ervan) breng ik mee.
Ik doe met mijn 1/18 Ferrari F430 voor de allereerste keer mee aan een wedstrijd, ben benieuwd of die-cast modellen gewaardeerd gaan worden. |
Quote:
De modellen moeten hoofdzakelijk uit plastic of giethars bestaan, behalve voor de categorieën Figuren en Vaartuigen. De figuren mogen ook uit een metaallegering bestaan, vaartuigen uit hout. Dus voor alle zekerheid zou ik het toch even navragen vooraleer je je model inschrijft... |
Dan moeten ze maar een categorie creëren. Conversies als deze verdienen het nodige respect, mijn gedacht.
|
Quote:
|
Ik hoop dat het model wordt toegelaten, er staan ook militaire voertuigen op de wedstrijdtafel met een berg PE, metalen tracks, mitrailleurs en kanon. Daar zit niet echt veel plastiek meer aan hé.
|
Quote:
Als ze der vragen rond hebben, zullen ze je er wel bijroepen. Ik heb het zelf ook al gedaan met een Subaru zonder te zeggen dat het een die-cast betrof, omdat het na al de inspanningen gewoon geen die-cast meer is, maar een modelbouwproject. |
Vandaag heb ik de cockpit onder handen genomen. Hotwheels heeft de "kuip" zo gemaakt :
http://i1094.photobucket.com/albums/...OMO3003131.jpg Maar ik wil het er zo laten uitzien : http://i1094.photobucket.com/albums/...ys/P023Web.jpg http://i1094.photobucket.com/albums/...ys/P021Web.jpg http://i1094.photobucket.com/albums/...ys/P020Web.jpg Photos from Ferraris-online De stoel heeft aan beide kanten wat hendels en plastic buisjes : http://i1094.photobucket.com/albums/...OMO3003132.jpg Die heb ik eraf gezaagd : http://i1094.photobucket.com/albums/...OMO3003134.jpg De kuip heeft ook met de Dremel kennis gemaakt : http://i1094.photobucket.com/albums/...OMO3003133.jpg De linker zijwand wordt een copie van de rechter, in het midden van de kuip komt er een plastic strip : http://i1094.photobucket.com/albums/...OMO3003135.jpg Deze plastic strip loopt door tot op de firewall, en tot de voetenruimte. Deze voetenruimte ga ik zelf maken. Het blijft hakken en zagen, maar het blijft vooral leuk om te doen. |
De voetenruimte is klaar :
http://i1094.photobucket.com/albums/...MO300314A1.jpg In het linker gedeelte heb ik al wat details aangebracht : http://i1094.photobucket.com/albums/...MO300314A2.jpg Als het model helemaal klaar gaat zijn, zal er niet zoveel meer zichtbaar blijven. Maar het zijn leuke details : http://i1094.photobucket.com/albums/...MO300314A3.jpg |
Ik heb de linker zijwand uit 3 stukjes plasticard gemaakt en aan de kuip gelijmd :
http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(2).jpg http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(3).jpg De rechter zijde van de voetenruimte heeft dezelfde details gekregen als de linker : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(1).jpg In het midden komt nog een scheidingswand, dit is het eerste stuk : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(4).jpg Beetje rare vorm maar dat is om het stukje netjes te laten passen : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(5).jpg |
Ik heb wat aan de vleugel zitten werken. Het wordt de versie met de enkelvoudige vleugel en met de driehoekige zijplaten :
http://i1094.photobucket.com/albums/...333day21zx.jpg http://i1094.photobucket.com/albums/...-30winglet.jpg De vleugel van het HW model was al wat aangepast door de eigenaar : http://i1094.photobucket.com/albums/...O010420131.jpg Het is een dubbele vleugel, dus heb ik eerst de bovenste van de onderste los gezaagd : http://i1094.photobucket.com/albums/...O010420132.jpg Een hoop schuurwerk later ziet het er voorlopig zo uit (de zwarte strip die ernaast ligt moet nog aan de witte strip gelijmd worden) : http://i1094.photobucket.com/albums/...O010420133.jpg Ik had de zijplaten van het HW model gebruikt als mal om de nieuwe driehoekige te maken : http://i1094.photobucket.com/albums/...O010420134.jpg Maar die zijn niet breed genoeg waardoor de decals er niet helemaal op passen : http://i1094.photobucket.com/albums/...O010420135.jpg Dat verklaart de witte strip die ik aan de vleugel heb toegevoegd. Hierdoor wordt de vleugel breder, én kan ik nieuwe zijplaten maken waar de decals wél op passen. PS : Op de eerst 2 foto's is nog een extra lucht-uitlaat te zien, die onder de haaienvin zit. Dit was mij nog niet eerder opgevallen, en ik heb het ook nog op geen enkel model gezien. Het zal niet makkelijk zijn om die sleuven te maken, maar ik ga het proberen. PS 2 : Op die foto's lijkt het ook alsof de vleugel aan de bovenkant recht / vlak is. Hopelijk vind ik nog wat duidelijkere foto's, want een vlakke vleugel zou een pak schuur- en plamuurwerk sparen. Tot de volgende. |
Vandaag heb ik voor de allereerste keer aan een wedstrijd deelgenomen, op de beurs Modelforce 2013. Met als resultaat goud in de categorie Competitiewagens en burgervoertuigen, klasse Advanced :
http://modelbrouwers.nl/media/albums...F430%20001.jpg |
Proficiat! Dik verdiend!
|
Kijk eens aan! Gefeliciteerd!
|
gefeliciteerd !
|
Dik verdiend
|
Voila zie, aangenomen en nog dik beloond ook. Zo moet dat.
Een terechte waardering voor het vele en knappe werk dat je er hebt ingestoken. Want dit is echt wel modelbouw.:champagne::champagne: |
Bedankt voor de reacties. Ik ben heel blij met de prijs !
Het werk aan deze gaat ook verder. Na lang zoeken heb ik eindelijk wat foto's gevonden van de ruimte die NET achter de voorwielen zit. Het gaat om het beige/grijs kleurige gedeelte op deze foto : http://modelbrouwers.nl/media/albums...174_large2.jpg Dit is zichtbaar langs de buitenkant, dus wil ik het graag op het model hebben. Ik ben heel blij dat ik de volgende 2 foto's heb gevonden, ze tonen wat meer details van de luchtinlaten aan de zijkant. De foto's zijn van chassisnummer 016, de reserve wagen van het team : http://modelbrouwers.nl/media/albums...65_850_555.jpg http://modelbrouwers.nl/media/albums...63_850_555.jpg |
Ik was niet tevreden met de vorm van de grote luchtinlaten aan de zijkant. Zo moet het zijn :
http://modelbrouwers.nl/media/albums...8-30.theys.jpg Maar mijn versie had een dikker stuk onder de voorklep, achter de voorste wielen : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20001.jpg Ik heb de hele luchtinlaat eruit gezaagd, zodat ik het dikkere stuk fijner kon vijlen : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20002.jpg Net zoals bij mijn ander 333SP project heb ik de luchtinlaat van een stuk plastic U-profiel gemaakt. Hierdoor is de bovenkant ook mooi dicht : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20003.jpg Ziet er een stuk beter uit : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20004.jpg De plastic delen van deze Hotwheels sluiten niet overal netjes aan : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20012.jpg Niet dat er achteraf veel van te zien gaat zijn, maar ik wil dit mooi plat en gelijk hebben om details op aan te brengen. Met een stuk plasticard : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20010.jpg ziet het er nu zo uit : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20011.jpg |
Beginnen met een metalen model en eindigen met een bijna plastick-model, je moet het maar doen. :crazy:
Maar ik mijn bewondering voor je werk blijft intact, goe bezig ;) |
Ik heb een bouwverslag van een 333SP schaal 1/14 van MG Models gemaakt door Ed Hunt gevonden, foto's zoals deze gebruik ik om mijn model te detailleren :
http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(4).jpg Picture from Ed Hunt http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(5).jpg Picture from Ed Hunt Dit is het resultaat van flink wat uren werk : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(3).jpg http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(1).jpg http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(2).jpg Het stukje waar de naald doorheen zit is nog niet gelijmd, zit er los op voor de foto's. Er is nog een pak werk aan, maar ik heb nu ongeveer een idee hoe ik de onderdelen kan maken. |
Tijd voor wat foto's :
http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(1).jpg http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(2).jpg De achterophanging steunt bij het Hotwheels model op 2 ronde plastic stukjes. Het rechter heb ik eraf gezaagd omdat de echte auto dit ook niet heeft : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(3).jpg Er is nog flink wat werk aan, maar het gaat eindelijk in de goede richting. |
Hotwheels heeft het uitlaat systeem zo gemaakt :
http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(1).jpg Veel blijft er niet van te zien (door de schaduw op de foto al helemaal niet), maar de grote gleuf blijft goed zichtbaar : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(2).jpg Ik wil het er meer zoals dit laten uitzien : http://modelbrouwers.nl/media/albums...P1010011-2.jpg (Picture by Ed Hunt, for reference only) Dus ga ik proberen om elke buis apart te maken, dit zijn de eerste 2 : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(3).jpg Ze staan iets meer naar buiten zodat er wat meer te zien gaat zijn : http://modelbrouwers.nl/media/albums...2013%20(4).jpg Is een flinke klus, maar daarom heet het ook modelbouwen en niet puzzelen. |
Dat noemen ze een spaghetti-uitlaat. Het bijzondere aan dit systeem is dat alle buizen even lang zijn.
Veel succes ;) |
Bedankt voor de info Johny :)
|
All times are GMT +2. The time now is 19:42. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.