De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   DTM zolder : Opel sneller dan Viper (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=2159)

JPMontoya 26-04-2002 18:33

DTM zolder : Opel sneller dan Viper

Wat heeft 2 zitplaatsen, en gaat sneller rond Zolder dan een Viper? ... Een DTM Opel Astra V8 Coupé !

Ter gelegenheid van de DTM persconferentie van 25 april op het circuit van Zolder, bracht Opel een heuse DTM machine mee in de vorm van een Opel Astra Coupé V8, configuratie 2001. Enkele genodigden konden een ritje meemaken aan de zijde van Michael Bartels. Autosport.be was er bij, keek er naar, en reed mee....

Centrale motor, 460pk, 500 Nm, 1100 kg... Een explosieve cocktail ! Al direct na het instappen overvalt je de hitte in de cockpit, en de immer aanwezige geur van... de motor. Bij het buitenrijden van de pits lijkt alles normaal en rustig, maar je voelt dat de 460 paarden achter je rug zich niet echt lekker voelen aan dit tempo. Na het uitrijden van de pits en voorbij de sterrenwacht-bocht wordt het menens. Bartels legt direct de zweep er op en scheurt "à fond" de Kanaal-2 bocht door richting Bianchi. De acceleratie van dit monster is zonder meer fenomenaal te noemen. Een snelle blik op de boordcomputer toont een goeie 100 meter voor de Bianchi een snelheid van 230 km/u, en we zijn nog niet eens goed vertrokken! Hard in de remmen en 2 versnellingen lager om de Bianchi aan een beschaafde snelheid (met koude banden) te nemen om zo de "back stretch" van Zolder aan te vatten. Net voorbij de eerste brug waag ik nog even een blik op de computer, en meen 260 km/h te kunnen lezen. Echt zeker ben ik niet, want de brutale "freinage" voor de eerste chicane vertroebelt plots mijn zicht. Voor ik het besef zijn wel al boven op de sacramentsheuvel en scheuren we aan 240 km/h richting Villeneuve-chicane.... Na een eerste opwarmrondje wordt het tempo nog wat opgevoerd. Zonder ook maar in de buurt van de limiet te komen zie ik onze rondetijd op het schermpje verschijnen: 1'33. ...... Dat belooft voor het DTM-weekend volgende week!

Als piloot in de Toyota Yaris Cup had ik het circuit van Zolder al ettelijke malen afgemaald, maar aan boord van een DTM machine krijgt het circuit toch een heel andere dimensie. Wat in een "normale" wagen een lang recht stuk lijkt, is voor deze bolide een adempauze van amper enkele seconden. Het stop-and-go karakter van het circuit van Zolder zal volgens de organisatoren geen nadelige invloed hebben op de spektakelwaarde. Integendeel, want de vele "harde" remzones zouden tot meer uitrem-acties moeten leiden, wat op snellere omlopen niet zo evident is.

Ons advies: Allen naar Zolder op 4 en 5 mei !

autosport.be
-------------------
Jeeezes had ik wel ffie niet verwacht ! maar ik kan maar een ding zeggen allen daarheen

Sennake 26-04-2002 18:39

No can do : ik ga naar de RMU classic...

Stipey 26-04-2002 18:41

Die DTM's zijn ook geen winkelmodellen blijkbaar :-)

David Saelens wist vorig jaar ook al te vertellen dat deze beestjes erg krachtig zijn, en dichter bij eenzitters staan dan we zouden vermoeden.

Stipey 26-04-2002 18:43

Trouwens; zo'n Gold-ticket voor op de hoofdtribune valt best te overwegen -- indien Alesi op het podium eindigt smijt ie z'n helm misschien opnieuw in het publiek :-)

JPMontoya 26-04-2002 18:47

t is toch nog niet uitverkocht é ?

JPMontoya 26-04-2002 18:49

Quote:

Originally posted by Sennake
No can do : ik ga naar de RMU classic...
t leven is hard als Motorsport freak é :)

Raceboy 26-04-2002 18:50

Quote:

Originally posted by JPMontoya
t is toch nog niet uitverkocht é ?
nog ni en tickets zijn nog steeds aan voorverkoopprijs dus bestellen die handel.

vincentdb2001 26-04-2002 20:11

Info (programma, toegangsprijs) over DTM in Zolder beschikbaar op http://www.multimania.com/circuitzolder in de rubriek "kalender".

Stipey 26-04-2002 20:17

Quote:

Originally posted by raceboy

nog ni en tickets zijn nog steeds aan voorverkoopprijs dus bestellen die handel.

Ik verwacht (hoop?) niet dat die tribunes op zaterdagochtend uitverkocht zijn. Die voorverkoopprijs is leuk, maar ge hebt wel verzendingskosten aan uw ticketten (of benzine om tot ginder te rijden) dus ik zal het wel aan de kassa kopen. Ik wacht namelijk graag het weer af, ik wil doodgraag DTM zien maar niet als het te warm is :-)

Mark 26-04-2002 20:18

dat is bijna net zo snel als de F3000 dus.....die reden vorig jaar geloof ik 1.27

Beemer 26-04-2002 20:19

Waar zijn er foto's van die Opel te vinden??
En belangrijker, waar kan ik er zo een kopen ;-)
Ik kan jammer genoeg nie gaan, t'is dit weekend e belangrijk weekend in onze vaderlandse voetbalcompetitie :-)

Greetz

Barry

JPMontoya 26-04-2002 20:24

die brede DTM's door de smalle chicanes in zolder ; volgens mij gaat er aardig wat te zien zijn aan de chicane's !

Rrubinio 26-04-2002 20:26

Quote:

Originally posted by Beemer
Waar zijn er foto's van die Opel te vinden??

Greetz

Barry

Klik op www., daarna op 25 / 04 / 02

Raceboy 26-04-2002 20:36

Quote:

Originally posted by Stipey

Die voorverkoopprijs is leuk, maar ge hebt wel verzendingskosten aan uw ticketten (of benzine om tot ginder te rijden) dus ik zal het wel aan de kassa kopen.

nu bestellen is tickets aan voorverkoopprijs en ze liggen klaar aan het welkomstcenter op vrijdag,zaterdag of zondag

Stipey 26-04-2002 20:54

hmmm, interessant, enig idee tot hoe lang dat nog zou duren?

Raceboy 26-04-2002 21:21

geen idee de woensdag was het nog.

AuForm 26-04-2002 21:58

Quote:

Originally posted by Rrubinio

Klik op www., daarna op 25 / 04 / 02

Werkt niet, kijk eens hier.

PJ

Porsche917 26-04-2002 22:17

Ik ga ook naar DTM race in Zolder gaan kijken. Heb mijn ticket al in voorverkoop gekocht (Zilver + paddock).

Ben al een fan van de DTM sinds begin jaren negentig. Toen Alfa nog de dienst uitmaakte in de DTM met coureurs zoals Modena, Larini en Nannini. Toen waren de races ook nog veel spectaculairder dan nu. Die italianen zorgden voor een goede pak actie in de DTM.

Het 2002 DTM seizoen is alvast beter gestart dan vorig jaar, toen Schneider al vanaf de eerste race onklopbaar was en zo naar de titel reed. Een goeie keuze ook van de organisatoren om het saaie Oschersleben te vervangen door Zolder.

wilmai 26-04-2002 23:21

Beste Paddockers,
bij de aankoop van een ticket let wel goed op op welke tribunes jullie willen kunnen. Of paddock isinbegrepen in het ticket of niet.
Er zijn voor dat DTM weekend 21 verschillende kaarten te koop.
Dus laat jullie goed informeren want een gold kan niet op een zilver zijn plaats gaan zitten en andersom.

Dit weekend worden er in zolder bij de bergische lowen opnieuw folders uitgedeeld met de prijzen en de diverse soorten kaarten.

greetz
wilmai
www.corsa-racing.be

PS I'll be there the whole weekend

Raceboy 26-04-2002 23:23

wilmai ik heb speciaal zilver gepakt om op meer plaatsen te kunnen gaan zitten dan die gold mannen. Nu maar hopen dat het goed weer wordt he.

Stipey 27-04-2002 09:00

wilmai> Maar met een zilver-ticket moogt ge toch op alle zilvere tribunes (3) gaan zitten he?

Raceboy 27-04-2002 12:15

tuurlijk en misschien zitten wij dan nog naast elkaar ;) maar rondlopen zal er wel niet bijzijn denk ik. opgestaan is plaats vergaan.

Stipey 27-04-2002 12:57

Inderdaad, en voor dat geld wil ik wel een mooi plekje :-)

Op de bovenste rij aan de chicane heb je een prachtig zicht (wanneer je achterom kijkt zie je immers ook nog eens de Jacky Ickx :-)), maar je zal waarschijnlijk vroeg mogen opstaan om daar te kunnen zitten... Indien het regent is er een prachtige schuilplaats op de betonnen tribune onder de brug :-)

Rrubinio 27-04-2002 21:59

Quote:

Originally posted by AuForm
Werkt niet,
PJ

Ik bedoel "klik op het knopje" waar www op staat.
Graag gedaan !

vma 28-04-2002 00:37

Hey,

Hebben jullie die tickets besteld door naar circuit zolder te bellen of via dat nummer van op de dtm-site?

Oneliner 28-04-2002 10:47

Ik heb ze niet besteld => trouwfeest (neen ik niet zelf :D)

Maar ik denk dat je best ff naar zolder zelf belt. Daar kunnen ze je we lalle info geven denk ik zo

Stipey 28-04-2002 11:08

neenee; oneliner gaat stiekem trouwen zonder ons uit te nodigen!

Raceboy 28-04-2002 11:09

Quote:

Originally posted by vma
Hey,

Hebben jullie die tickets besteld door naar circuit zolder te bellen of via dat nummer van op de dtm-site?

bel naar zolder dan liggen je tickets klaar aan de ingang. Als je naar de DTM ticketline belt zal je je beste Duits moeten bovenhalen :)

Raceboy 28-04-2002 12:47

hoe gaan ze eigenlijk de start geven op zolder ? Tegenwoordig start de DTm staand en op hockenheim was dat net als de F1 met 5 lichten die 1 voor 1 aangaan ; Hoe gaan ze dat op zolder doen ??

Stipey 28-04-2002 13:17

Heb ik mij ook al zitten afvragen, waarschijnlijk hangen ze daar wel 5 rode lampjes...kan mij niet voorstellen dat op alle andere DTM-circuits 5 rode lichten hangen -- buiten de grote circuits zoals HHeim en Nring dan.

Raceboy 29-04-2002 19:36

Quote:

Alesi slams DTM driving tactics Former F1 star Jean Alesi has criticised driving standards in the DTM in this week's AUTOSPORT magazine.

Alesi, the highest placed Mercedes driver in the feature race at Hockenheim last weekend, was angered by the tactics of Audi's Christian Abt. The pair clashed early in the race, which temporarily cost Alesi two places, although he recovered to finish third on his series debut.

"He was not very correct," said Alesi. "We have a racing code in F1, and I think we can do a better job here. We need to sit down and talk about this.

"I don't think he did it to push me off, but we need to get a good balance of what is fair. It is important that we have as many cars on track as possible."

Abt, renowned as one of toughest drivers in the DTM, was unapologetic.

"Now Jean Alesi knows who I am," he declared. "That wasn't the case a few weeks ago."

bron: autosport.com

tja jeanke weet nu wat DTM is.

Mark 29-04-2002 19:45

100.000 bezoekers op Zolder........denk het niet. Op de hockenheimring waren vorige week een dikke 20.000 man aanwezig.

Volgens mij was het NRF drukker bezocht..........

www.dtm.de
Nach dem Opel-Performance-Tag in Rüsselsheim, zu dem eine Woche vor dem DTM-Auftakt über 20.000 Besucher kamen und Renn- und Rallye-Fahrzeuge von Opel sogar einen Rundkurs über eine gesperrte Bundesstraße befuhren, stand für Opel-DTM-Pilot Yves Olivier am Dienstag nach Hockenheim ein weiterer Werkstermin auf dem Programm. Der Belgier besuchte das Opel-Werk in Antwerpen. Beim Rundgang durch die Produktionshallen schrieb er fleißig Autogramme und verloste DTM-Eintrittskarten unter den Mitarbeitern. „Das Interesse war sehr groß. Ich bin sicher, dass viele Opel-Mitarbeiter nach Zolder kommen werden.“

vma 29-04-2002 20:22

Bedankt mannen,

Men tickets zijn besteld,nu hopen da het weer wa meezit...

Rrubinio 29-04-2002 21:58

Quote:

Originally posted by Marshal
100.000 bezoekers op Zolder........denk het niet. Op de hockenheimring waren vorige week een dikke 20.000 man aanwezig.

Zolder heeft al altijd meer toeschouwers voor de DTM gehad dan de Duitse circuits zelf.

Donderdag 25 april, waren er reeds 38.000 kaarten in voorverkoop de deur uit.

Moest het weer een beetje beter worden, dan verwacht ik daar nog eens een 10 a 15.000 extra betalende bovenop. Alhoewel het weer ! ! !

Hoeveel ADAC VIP kaarten zijn er in omloop ????
Hoeveel Pers-kaarten zijn ............................???
Hoeveel invités zijn er ...................................???

Als je dan de drie dagen samen gaat tellen kom je misschien toch nog aan 100.000 bezoekers. (over het gans weekend wel te verstaan)

Raceboy 29-04-2002 22:08

Quote:

Demanding track, good opportunities for overtaking
Only one week ago, the DTM had a blasting start into the season with a double victory for Abt-Audi at the Hockenheimring. And the second round, May 3-5, is a special occasion, too: after an eight years? break, the DTM returns to the track, at which it had great events from 1984 to 1994 ? at the 3.997 km long Circuit Zolder (B), only about 80 km away from Aachen. Laurent Aiello (Abt-Audi) is coming to Zolder as the championship leader wit
12 points, followed by his fellow-Audi-driver Mattias Ekström (7 points) and DTM-novice Jean Alesi (Mercedes-Benz, four points).

Some kind of home race: Albers and Huisman
For three DTM-drivers, Zolder is some kind of home race: Belgian Yves Olivier (Opel) and the two Dutchmen Christijan Albers and Patrick Huisman (both Mercedes-Benz). "The track is very demanding. It is especially hard on the brakes", says Olivier, who is driving an Opel Astra V8 Coupé for the Italian Euroteam. "You can compare it with the Norisring, that is also very hard on the brakes, but there, you only have one chicane and two hairpins. In Zolder, however, you already have three chicanes which you have to brake for on every lap, then a hairpin and the narrow left-hander at the end of the main straight. The chicanes are crucial, good brakes and optimal traction are important." Olivier is looking forward to his home race: "There will be a lot of friends out there."

For Patrick Huisman, who is driving for the Team CEB AMG-Mercedes, the track has everything a racing driver likes: "Slow and fast corners, chicanes, straights and ?blind? corners where you can?t see how the track continues." Moreover, the track is extremely slippery. "And, contrarily to the Hockenheimring, it offers many places where you can overtake well. Therefore, the race surely will be a highlight for the spectators."

Former F1-driver Karl Wendlinger, at his DTM-debut with the Abt-Audi TT-R third in qualifying and sixth in the race, dismisses a role as favourites for the Team Abt Sportsline?s five Audi Coupés: "For everyone, the situation in Zolder is equal. Nobody has been testing there with a new DTM-car. Therefore, I believe that the driver who manages to find the perfect set-up of his car for this varying track within the limited test and practice time will be in front. A difficult affair. I don?t see any advantages for Abt-Audi in that respect, even though we were that strong in Hockenheim."

bron: DTM.de

jongens jongens het gaat precies schoon worden :)

Mark 29-04-2002 22:21

zo had ik die 100.000 man nog niet bekeken, trouwens ik wist ook niet de er in het verleden meer bezoekers waren in Belgie dan op sommige duitse circuits.

Wordt het toch nog file rijden naar huis, doorgaans heb ik de gunstige rijrichting :D Nu moet het gros via genk naar aken undsoweiter.

Soms zit het mee, soms zit het tegen :D einmal Bratwurst mit Senf, bitte

Stipey 29-04-2002 22:30

38.000 kaarten in voorverkoop de deur uit??? Jawadde, als dat nog wat stijgt ga ik toch nog eens overwegen om voor mijn TVtje te blijven op zondag. Alhoewel, veel volk kan ook lol zijn, maar dan moeten ze wel enthousiast zijn en supporteren (kom je in de Belcar nu niet echt tegen ;)).

JPMontoya 29-04-2002 22:48

pfff 38.000 zijn er dan nog zitplaatsen te koop aan de kassa ?

Raceboy 29-04-2002 22:50

tuurlijk met de 24 uren was er al 60.000 man.

All times are GMT +2. The time now is 22:16.