![]() |
DTM zolder : Opel sneller dan Viper
Wat heeft 2 zitplaatsen, en gaat sneller rond Zolder dan een Viper? ... Een DTM Opel Astra V8 Coupé !
Ter gelegenheid van de DTM persconferentie van 25 april op het circuit van Zolder, bracht Opel een heuse DTM machine mee in de vorm van een Opel Astra Coupé V8, configuratie 2001. Enkele genodigden konden een ritje meemaken aan de zijde van Michael Bartels. Autosport.be was er bij, keek er naar, en reed mee.... Centrale motor, 460pk, 500 Nm, 1100 kg... Een explosieve cocktail ! Al direct na het instappen overvalt je de hitte in de cockpit, en de immer aanwezige geur van... de motor. Bij het buitenrijden van de pits lijkt alles normaal en rustig, maar je voelt dat de 460 paarden achter je rug zich niet echt lekker voelen aan dit tempo. Na het uitrijden van de pits en voorbij de sterrenwacht-bocht wordt het menens. Bartels legt direct de zweep er op en scheurt "à fond" de Kanaal-2 bocht door richting Bianchi. De acceleratie van dit monster is zonder meer fenomenaal te noemen. Een snelle blik op de boordcomputer toont een goeie 100 meter voor de Bianchi een snelheid van 230 km/u, en we zijn nog niet eens goed vertrokken! Hard in de remmen en 2 versnellingen lager om de Bianchi aan een beschaafde snelheid (met koude banden) te nemen om zo de "back stretch" van Zolder aan te vatten. Net voorbij de eerste brug waag ik nog even een blik op de computer, en meen 260 km/h te kunnen lezen. Echt zeker ben ik niet, want de brutale "freinage" voor de eerste chicane vertroebelt plots mijn zicht. Voor ik het besef zijn wel al boven op de sacramentsheuvel en scheuren we aan 240 km/h richting Villeneuve-chicane.... Na een eerste opwarmrondje wordt het tempo nog wat opgevoerd. Zonder ook maar in de buurt van de limiet te komen zie ik onze rondetijd op het schermpje verschijnen: 1'33. ...... Dat belooft voor het DTM-weekend volgende week! Als piloot in de Toyota Yaris Cup had ik het circuit van Zolder al ettelijke malen afgemaald, maar aan boord van een DTM machine krijgt het circuit toch een heel andere dimensie. Wat in een "normale" wagen een lang recht stuk lijkt, is voor deze bolide een adempauze van amper enkele seconden. Het stop-and-go karakter van het circuit van Zolder zal volgens de organisatoren geen nadelige invloed hebben op de spektakelwaarde. Integendeel, want de vele "harde" remzones zouden tot meer uitrem-acties moeten leiden, wat op snellere omlopen niet zo evident is. Ons advies: Allen naar Zolder op 4 en 5 mei ! autosport.be ------------------- Jeeezes had ik wel ffie niet verwacht ! maar ik kan maar een ding zeggen allen daarheen |
No can do : ik ga naar de RMU classic...
|
Die DTM's zijn ook geen winkelmodellen blijkbaar :-)
David Saelens wist vorig jaar ook al te vertellen dat deze beestjes erg krachtig zijn, en dichter bij eenzitters staan dan we zouden vermoeden. |
Trouwens; zo'n Gold-ticket voor op de hoofdtribune valt best te overwegen -- indien Alesi op het podium eindigt smijt ie z'n helm misschien opnieuw in het publiek :-)
|
t is toch nog niet uitverkocht é ?
|
Quote:
|
Quote:
|
Info (programma, toegangsprijs) over DTM in Zolder beschikbaar op http://www.multimania.com/circuitzolder in de rubriek "kalender".
|
Quote:
|
dat is bijna net zo snel als de F3000 dus.....die reden vorig jaar geloof ik 1.27
|
Waar zijn er foto's van die Opel te vinden??
En belangrijker, waar kan ik er zo een kopen ;-) Ik kan jammer genoeg nie gaan, t'is dit weekend e belangrijk weekend in onze vaderlandse voetbalcompetitie :-) Greetz Barry |
die brede DTM's door de smalle chicanes in zolder ; volgens mij gaat er aardig wat te zien zijn aan de chicane's !
|
Quote:
Klik op www., daarna op 25 / 04 / 02 |
Quote:
|
hmmm, interessant, enig idee tot hoe lang dat nog zou duren?
|
geen idee de woensdag was het nog.
|
Quote:
PJ |
Ik ga ook naar DTM race in Zolder gaan kijken. Heb mijn ticket al in voorverkoop gekocht (Zilver + paddock).
Ben al een fan van de DTM sinds begin jaren negentig. Toen Alfa nog de dienst uitmaakte in de DTM met coureurs zoals Modena, Larini en Nannini. Toen waren de races ook nog veel spectaculairder dan nu. Die italianen zorgden voor een goede pak actie in de DTM. Het 2002 DTM seizoen is alvast beter gestart dan vorig jaar, toen Schneider al vanaf de eerste race onklopbaar was en zo naar de titel reed. Een goeie keuze ook van de organisatoren om het saaie Oschersleben te vervangen door Zolder. |
Beste Paddockers,
bij de aankoop van een ticket let wel goed op op welke tribunes jullie willen kunnen. Of paddock isinbegrepen in het ticket of niet. Er zijn voor dat DTM weekend 21 verschillende kaarten te koop. Dus laat jullie goed informeren want een gold kan niet op een zilver zijn plaats gaan zitten en andersom. Dit weekend worden er in zolder bij de bergische lowen opnieuw folders uitgedeeld met de prijzen en de diverse soorten kaarten. greetz wilmai www.corsa-racing.be PS I'll be there the whole weekend |
wilmai ik heb speciaal zilver gepakt om op meer plaatsen te kunnen gaan zitten dan die gold mannen. Nu maar hopen dat het goed weer wordt he.
|
wilmai> Maar met een zilver-ticket moogt ge toch op alle zilvere tribunes (3) gaan zitten he?
|
tuurlijk en misschien zitten wij dan nog naast elkaar ;) maar rondlopen zal er wel niet bijzijn denk ik. opgestaan is plaats vergaan.
|
Inderdaad, en voor dat geld wil ik wel een mooi plekje :-)
Op de bovenste rij aan de chicane heb je een prachtig zicht (wanneer je achterom kijkt zie je immers ook nog eens de Jacky Ickx :-)), maar je zal waarschijnlijk vroeg mogen opstaan om daar te kunnen zitten... Indien het regent is er een prachtige schuilplaats op de betonnen tribune onder de brug :-) |
Quote:
Graag gedaan ! |
Hey,
Hebben jullie die tickets besteld door naar circuit zolder te bellen of via dat nummer van op de dtm-site? |
Ik heb ze niet besteld => trouwfeest (neen ik niet zelf :D)
Maar ik denk dat je best ff naar zolder zelf belt. Daar kunnen ze je we lalle info geven denk ik zo |
neenee; oneliner gaat stiekem trouwen zonder ons uit te nodigen!
|
Quote:
|
hoe gaan ze eigenlijk de start geven op zolder ? Tegenwoordig start de DTm staand en op hockenheim was dat net als de F1 met 5 lichten die 1 voor 1 aangaan ; Hoe gaan ze dat op zolder doen ??
|
Heb ik mij ook al zitten afvragen, waarschijnlijk hangen ze daar wel 5 rode lampjes...kan mij niet voorstellen dat op alle andere DTM-circuits 5 rode lichten hangen -- buiten de grote circuits zoals HHeim en Nring dan.
|
Quote:
|
100.000 bezoekers op Zolder........denk het niet. Op de hockenheimring waren vorige week een dikke 20.000 man aanwezig.
Volgens mij was het NRF drukker bezocht.......... www.dtm.de Nach dem Opel-Performance-Tag in Rüsselsheim, zu dem eine Woche vor dem DTM-Auftakt über 20.000 Besucher kamen und Renn- und Rallye-Fahrzeuge von Opel sogar einen Rundkurs über eine gesperrte Bundesstraße befuhren, stand für Opel-DTM-Pilot Yves Olivier am Dienstag nach Hockenheim ein weiterer Werkstermin auf dem Programm. Der Belgier besuchte das Opel-Werk in Antwerpen. Beim Rundgang durch die Produktionshallen schrieb er fleißig Autogramme und verloste DTM-Eintrittskarten unter den Mitarbeitern. „Das Interesse war sehr groß. Ich bin sicher, dass viele Opel-Mitarbeiter nach Zolder kommen werden.“ |
Bedankt mannen,
Men tickets zijn besteld,nu hopen da het weer wa meezit... |
Quote:
Donderdag 25 april, waren er reeds 38.000 kaarten in voorverkoop de deur uit. Moest het weer een beetje beter worden, dan verwacht ik daar nog eens een 10 a 15.000 extra betalende bovenop. Alhoewel het weer ! ! ! Hoeveel ADAC VIP kaarten zijn er in omloop ???? Hoeveel Pers-kaarten zijn ............................??? Hoeveel invités zijn er ...................................??? Als je dan de drie dagen samen gaat tellen kom je misschien toch nog aan 100.000 bezoekers. (over het gans weekend wel te verstaan) |
Quote:
|
zo had ik die 100.000 man nog niet bekeken, trouwens ik wist ook niet de er in het verleden meer bezoekers waren in Belgie dan op sommige duitse circuits.
Wordt het toch nog file rijden naar huis, doorgaans heb ik de gunstige rijrichting :D Nu moet het gros via genk naar aken undsoweiter. Soms zit het mee, soms zit het tegen :D einmal Bratwurst mit Senf, bitte |
38.000 kaarten in voorverkoop de deur uit??? Jawadde, als dat nog wat stijgt ga ik toch nog eens overwegen om voor mijn TVtje te blijven op zondag. Alhoewel, veel volk kan ook lol zijn, maar dan moeten ze wel enthousiast zijn en supporteren (kom je in de Belcar nu niet echt tegen ;)).
|
pfff 38.000 zijn er dan nog zitplaatsen te koop aan de kassa ?
|
tuurlijk met de 24 uren was er al 60.000 man.
|
All times are GMT +2. The time now is 22:16. |