![]() |
Canadian Grand Prix
Nieuwe pituitgang en nieuwe grindbakken.
Toch weer even wennen :) http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/.../diapo_017.jpg http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/.../diapo_018.jpg http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/.../diapo_019.jpg |
het staat al juist in F1-2002 ;)
|
in F1-2001 ook :p
|
wel een pakske veiliger zo.
dan worden er ni "per ongeluk" auto's geramd bij et uitkome van de pits :) |
|
Twas idd met een knipoog naar frentzen.
Zit nog vrij vers int geheugen :) |
Mak is iet vragen? Tot waar is de speed limit dan geldig? Tot aan die witte streep al op het circuit of kunnen ze ervoor al vollen bak gaan?
|
vermoedelijk vlak tot voorbij den box van minardi .... is bijna op alle circuits zo dat de inrit en uitrit zonder speedlimit zijn
|
waar is de pitlane??
Stel je voor dat de speed limit zou stoppen na de laatste box. Dan hebben ze zo'n 50m om voluit te gaan, dan pakweg 30m op alles dicht te gooien om dan netjes tegen de vangrail te parkeren aan't einde van de pitlane! :( AUW !!!
Ik denk dat de speedlimit idd aan het eind van de pitlane zal liggen, ongeveer waar nu die witte lijn loopt. Gewoon logisch zou ik denken, of niet ????????????? Het zou anders knap zijn,met koude banden voluit en dan ineens in de remmen!! Zo ben je zeker dat yoong na de pisstop al zeker nie terugkomt ( als hij dat ooit al zou halen) :D |
ik kan me niet voorstellen dat ze dat stukje recht daar vanaf dat rood vlak tot aan de bocht (onderaan in de foto) met 80 zouden moeten rijden zene ... allé dat is just mijn opinion ...
van inrit ben ik vrij zeker ... Daar is het voor de Ferrari's bijna altijd volgas tot 10 meter voor hun box ... maar we zullen morgen de waarheid al kunnen aanschouwen. airco |
Is die uitloopstrook op de laatste foto in asfal of zie ik dat verkeerd?
Pit-exit ziet er in ieder geval een stuk veiliger uit |
Was me zelf niet opgevallen, maar ik "vrees" dat je gelijk hebt... :s
Dit lijkt me niet echt een veilige oplossing. Der gaat serieus gecrasht worden in de eerste boch vrees ik |
da's zand volgens mij ( met een wolkske erboven???)
kan me nie voorstelle dat da asfalt is |
volgens mij is dat dezelfde bedekking als op de E 40 asfalt dus :)
|
wel nen ouwe foto, maar toch een schoon beeld vant circuit.
canada |
ben je zeker dat het zo een oude foto is ... met photoshop kan je een foto op enkele seconden er zo laten uitzien zene ...
airco |
'ouwe foto' in de zin van pitexit nog niet veranderd ;)
|
het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de speed limit tot aan die witte lijn loopt, gezien die witte lijn helemaal doorloopt over de breedte van het circuit, hetgeen niet zou gedaan worden met een lijn die het einde van de speedlimit aangeeft.
ik vermoed eerlijk gezegd ook dat het ergens na de box van minardi zal zijn, al zal het bij deze pitexit misschien iets verder zijn op het nieuwe stuk, afwachten dus. het lijkt wel dat het zo geschreven staat in de voorwaarden van de FIA dat vele grindbakken plaats moeten ruimen voor asfalt stroken (cf Raidillon - Blanchimont). is mijn inziens geen goede zaak, aangezier er sowieso rijders die "chicane" gaan afsnijden, en dan krijgen we weer de discussie van stop & go of drive-through en dergelijke meer. ook voor de veiligheid lijkt me dit niet opportuun. maar ja wie zijn wij ook al weer hé, een stem en niks meer ... |
Quote:
|
Quote:
De FIA gaat er waarschijnlijk vanuit dat de (zeer sterke) auto's van vandaag (met schokabsorberende kreukelzones, etc) minder lichamelijk letsel veroorzaken wanneer de auto in de banden vliegt, dan wanneer een grindbak hem in de lucht lanceert...en dat kan ik ergens wel volgen. Voor een zware Viper lijkt een grindbak natuurlijk nog steeds de beste keuze... |
ik denk dat we over dat thema ons moelijk een oordeel kunnen vormen ... Neem van em aan dat elke beslissing van de FIA over zulke zaken goed onderbouwd zal zijn, met test's, wetenschappelijke modellen ...
airco |
Quote:
|
Quote:
|
GP in Montreal is idd de MAX !!!
ben er in 2000 zelf geweest (tijdens zomer , nt tijdens gp) nog geslipt me onze buick op de curbs bij opkomen van de rechte lijn ; heb ook op da podium daar gestaan echt de max , en da is daar idd zo schoon als t op de foto'kes eruitziet |
tja maar ik vlieg toch liever in de grindbak dan in de banden
de schok is niet zo groot en de kosten al evenmin |
Quote:
Als ze grindbakken laten die sjust niks helpen in eenzitterij (zie ongeval Burti op Francorchamps ... Schumacher in Stowe-corner ... enz) dan zijn de eenzitters een vogel voor de kat ... NU verliezen de andere raceklassen een goeie grindbak ... maar zulke wagens kun je nu eenmaal nog iets steviger maken dmv kooistructuur, ... Bovendien kunnen deze raceklassen van de asfalt-strook gebruik maken om de hoek waarmee ze in de banden knallen kleiner te maken ... airco |
Ik heb bij wijze van test eens wa foto's gemaakt van de race, dus met de digitale kodak hé ;)
Ik zal ze zometeen eens posten, dan kan ik ze vergelijken met die van TiBo. |
Quote:
airco |
Omdat ik niet weet welke nu precies de racedraad is, post ik maar hier.
Iemand nu gehoord wat de uitleg was voor dat wolkje dat een tijdje achter Coulthard hing in Monaco ? 'k Was met iets anders bezig, maar heb wel gehoord hoe ze het oplosten. Toch wel indrukwekkend. |
mja heb dat ook gehoord ... dat is inderdaad het voordeel van 2-weg telemetrie he ...
airco |
ik ben zonet eens aan het tellen geslagen ... Schumacher zit momenteel perfect op schema om op Hockenheim (begin augustus) wereldkampioen te worden.
theorethisch gezien zou het zelfs in Magny Cours al gedaan kunnen zijn ... maar dat is wel een heel theorethisch model waarin de concurrenten zijn coulthard, Montoya en Ralf bijna geen punten meer mogen scoren ... geef me toch maar een iets spannender seizoen :rolleyes: |
All times are GMT +2. The time now is 17:03. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.