De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Community-forum (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Waar zijn ze mee bezig? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=2710)

flugel 22-06-2002 12:04

Waar zijn ze mee bezig?

Laat mij duidelijk zijn, ik heb niks tegen Korea, maar de manier waarop ze vandaag Spanje uitschakelen stemt toch tot nadenken...
Het begint er meer en meer op te lijken dat Italië gelijk gaan krijgen, Korea krijgen wel veel voordeel vind ik, vandaag was het blijkbaar nodig om 2 doelpunten af te keuren, één twijfelgeval en dat andere was een duidelijk doelpunt, 'k begin mij toch ook vragen te stellen over de wedstrijdleiding, tegen België was het van dat, Italië hebben het 2 maal ondervonden, nu Spanje... Z-Korea in de finale zeker? Zwak, zeer zwak :(

Beemer 22-06-2002 12:10

Tja, in de eerste helft vond ik de scheidsrechter zeer partijdig fluiten VOOR Spanje, in de 2de helft floot hij dan tegen Spanje. Ok van die 2 afgekeurde doelpunten, maar in de strafschoppenreeks heeft Korea verdiend gewonnen. Wat wil je eigenlijk met lijnrechters uit Oeganda en Trinidad&Tobago, wa kennen die nu van boetbal op dit niveau??

Savi 22-06-2002 12:13

Finale = Brazil - Korea, das al heel lang duidelijk !

flugel 22-06-2002 12:16

Quote:

Originally posted by Savi
Finale = Brazil - Korea, das al heel lang duidelijk !
en dan zal iedereen spreken over de "verassing" Korea, tja, op zo'n manier... mss zware beschuldigingen maar past het niet beter in het plaatje van de FIFA dat Korea de finale moet spelen? Het begint er alle schijn van te krijgen dat dienen boel uitgekocht is...

Beemer 22-06-2002 12:25

Tja, welke sport of ander evenement niet tegenwoordig??

vincentdb2001 22-06-2002 12:36

Quote:

Originally posted by Beemer
Tja, welke sport of ander evenement niet tegenwoordig??
BELCAR !!!!

Oneliner 22-06-2002 12:50

Quote:

Originally posted by vincentdb2001

BELCAR !!!!

En hoe kan jij dat zo met 100% zekerheid zeggen?
En pas op hé, dit is ABSOLUUT geen enkel verwijt naar den belcar hé, laat dat duidelijk zijn...

Maar op dat gebied volg ik wel beemer, BIJNA elke sport/evenement wordt er wel met geld "gespeeld"....

vincentdb2001 22-06-2002 13:00

Quote:

Originally posted by Oneliner

En hoe kan jij dat zo met 100% zekerheid zeggen?
En pas op hé, dit is ABSOLUUT geen enkel verwijt naar den belcar hé, laat dat duidelijk zijn...

Maar op dat gebied volg ik wel beemer, BIJNA elke sport/evenement wordt er wel met geld "gespeeld"....

Natuurlijk weet ik dit niet met 100% zekerheid, maar heb je al zoiets in de Belcar gehoord?

Maar ik denk toch ook wel dat als je veel geld heb, je meer kansen zal hebben om in de Belcar hoog te scroren... Kleine teams, met weinig middelen, zelfs als de heel goeie piloten hebben, zullen waarschijndelijk minder makelijk goede prestaties leveren dan teams met enorm veel geld... Maar ja, dat is nu éénmaal autosport...

...Back on-topic...

Vincentdb

Benklak 22-06-2002 15:40

Nike is sponsor van Brazil en van Korea en vraag me ni waarom ma die ploegen worden altijd wa bevoordeeld op de één of andere manier. Een mooiere finale kan een sponsor als nike toch niet wensen, ik hoop voor het voetbal dat ik totaal verkeerd zit, als ge begrijpt wak bedoel.

flugel 22-06-2002 15:51

'k hoop voor de halve finales dat Turkije supergemotiveerd zijn om Brazilië te kloppen (alhoewel ik daar niet aan twijfel) want wat Brazilië Turkije gelapt heeft in de groepswedstrijden zijn ze ginder nog niet vergeten, 'k ben eens benieuwd wat de scheidsrechters dan uit hun mouw gaan schudden...

Maarten 22-06-2002 17:35

ik hoop op brazilie duitsland want geef nu toe, een finale met korea stelt toch niks voor! op een wk moeten er twee grote voetbalnaties of elftallen tegenover mekaar staan

dikke miserie voor spanje, ik heb wel alleen de samenvatting gezien, maar die zei genoeg!
onterechte uitschakeling, maar ja, wat doet ge eraan hé?

yvdp 22-06-2002 18:29

Quote:

Originally posted by Maarten
ik hoop op brazilie duitsland want geef nu toe, een finale met korea stelt toch niks voor! op een wk moeten er twee grote voetbalnaties of elftallen tegenover mekaar staan

dikke miserie voor spanje, ik heb wel alleen de samenvatting gezien, maar die zei genoeg!
onterechte uitschakeling, maar ja, wat doet ge eraan hé?

Wa zegde gij nu???? 2 grote voetbalnaties. De 2 beste voetballande vant moment moeten in de finale staan. En da is ni zuid-Korea. De ploeg die kan winne zonder scheidsrechterlijke dwalinge moet in de finale staan, maar wie is da?

tsjolder 22-06-2002 19:25

Tja, dan toch nog liever Zuid-Korea in de finale dan Duitsland zenne. Ik vind Korea beter spelen dan die Duitsers, die eigenlijk veruit de mindere ploeg waren tegen de VS, toch ook geen grote ploeg. Korea was misschien niet de betere, maar hield toch min of meer gelijke tred en had idd de scheidsrechter heel fel mee. Ook al hebben de Koreanen de scheids mee gehad, toch blijf ik tegen de Duitsers zenne...

Finish 22-06-2002 19:36

In het hele WK was er feitelijk geen enkele ploeg die met kop en schouders boven de rest uitstak. Brazilië had serieus wat moeite met België, én ook met Turkije. Turkije had moeite met Costa Rica (1-1), Korea heeft een pak chance gehad met afgekeurde doelpunten van Italië en Spanje, Duitsland kon met moeite de Ieren afhouden. Alle 4 hebben ze hun zwakke punten. Mocht de finale Turkije - Korea zijn, ik weet niet of ik kijk...Duitsland - Brazilië daarentegen zou me nog tot in zekere mate kunnen boeien. Maar dé afwezigen zijn volgens mij toch wel Portugal, Italië, Frankrijk en....Nederland om de boel wat op te fleuren.

yvdp 22-06-2002 21:18

Nederland, daar zegt ge nog iet. Die missen we echt. Als die der hadden inzitten hadde we waarschijnlijk een heel ander wk gehad

Maarten 22-06-2002 21:48

Quote:

Originally posted by Finish
In het hele WK was er feitelijk geen enkele ploeg die met kop en schouders boven de rest uitstak. Brazilië had serieus wat moeite met België, én ook met Turkije. Turkije had moeite met Costa Rica (1-1), Korea heeft een pak chance gehad met afgekeurde doelpunten van Italië en Spanje, Duitsland kon met moeite de Ieren afhouden. Alle 4 hebben ze hun zwakke punten. Mocht de finale Turkije - Korea zijn, ik weet niet of ik kijk...Duitsland - Brazilië daarentegen zou me nog tot in zekere mate kunnen boeien. Maar dé afwezigen zijn volgens mij toch wel Portugal, Italië, Frankrijk en....Nederland om de boel wat op te fleuren.
volledig mee eens
want zeg nu zelf, een halve finale spanje-italië wil ik voor geen geld van de wereld missen, maar duitsland-korea daar zal ik alleen naar kijken omdat het al de halve finale is

yvdp 22-06-2002 22:22

Da vanaf nu de scheidsrechter is ni beslist wie er wint. Dan kijk ik misschien wel graag naart wk

airco 22-06-2002 23:23

Ok, het waren scheidsrechterlijke fouten .... maar om hier ineens te spreken van omgekocht ...
Laat staan dit als excuus te gebruiken voor de uitschakeling van Spanje en Italië te vergoelijken. Een match wordt gespeeld over de volledige 90 minuten. Als ik dan zie dat Spanje in heel de 2e helft geen enkele doelrijpe kans bij mekaar voetbald zou ik daar eerder de oorzaak van hun uitschakeling gaan zoeken. De Spanjaarden en de Italianen spelen allemaal voor monsterlijk veel geld in de grootste competities ter wereld. 80% van de koreanen speelt in de J-league (niveau Belgische 2e klasse). Dan moet je het verschil kunnen maken. Maak je dat verschil niet dan kom je vroeg of laat in de problemen.

Waar ligt het probleem in de arbitrage dan ...
==> Je kan niet van een scheidsrechter die nooit een belangrijke match floot (in Trinidad voor 500 toeschouwers was de belangrijkste wedstrijd) verwachten dat ze niet onder de indruk zijn van de omstandigheden. Zet een scheidsrechter uit 1e provinciale op dat niveau, en ze blunderen ook. Korea heeft daar het enorme thuisvoordeel, dit kunnen ze uitspelen.

Ok deze toppers vliegen er nu uit. Er waren een paar onterecht afgekeurde doelpunten ....
Maar ik zou niet weten waarom Korea de qualificatie niet zou verdienen, en de Spanjaarden wel ...

airco

Beemer 22-06-2002 23:25

Och ja, scheidsrechterlijke dwalingen of niet, ik kijk naar het wk voor het mooie voetbal! Dat is er misschien niet altijd, maar ja, zie de F1, veel spannende races hebde daar dees seizoen ook nog nie gezien. En kwa schoon voetbal stellen de toppers erg teleur, Brazilië speelt ronduit slecht, Duitsland, tja ... Duitsers hè ;) , Zuid-Korea daarentegen wist mij ook in de voorbereiding erg te bekoren omdat ze er 90 minuten (en langer) voor blijven gaan en ook mooi voetbal brengen. Ook Turkije verdient het en zal hopelijk wraak krijgen voor het toneelstukje van Rivaldo (die zoiets bijna elke wedstrijd probeert)! Liever ne hoop Turken die toeterend door Antwerpen rijden omdat ze de halve finale hebben gehaald, dan dat Brazilië de halve finale haalt met dank aan de scheidsrechter.

FastFons 23-06-2002 01:58

Ik vind toch dat je de afgekeurde doelpunten van spanje anders moet bekijken dan bv deze van italie of belgie. Bij de spanjaarden werd er namelijk telkens al gefloten voordat de bal binnengekopt werd, je kan dus niet voor 100% spreken van een afgekeurde goal, er werd (misschien onterecht) gefloten maar wel op voorhand, wie zegt dat alle spelers nog wel doorgingen op de bal? Bij italie en belgie lag de bal al in de goal toen ze afgekeurd werden.

Bovendien vond ik korea buiten vandaag toch zeer goed voetbal brengen. Maar volgens mij wordt Duitsland WK, ze hebben nog altijd maar 1 goal binnen en scoren toch relatief makkelijk. Die klose is een beestig goede centrale man, kan echt met een versnelling of splijtende pas het verschil maken.

ma das mijn mening natuurlijk

Grtz

FF

flugel 23-06-2002 09:56

Quote:

Originally posted by FastFons
Ik vind toch dat je de afgekeurde doelpunten van spanje anders moet bekijken dan bv deze van italie of belgie. Bij de spanjaarden werd er namelijk telkens al gefloten voordat de bal binnengekopt werd, je kan dus niet voor 100% spreken van een afgekeurde goal, er werd (misschien onterecht) gefloten maar wel op voorhand, wie zegt dat alle spelers nog wel doorgingen op de bal? Bij italie en belgie lag de bal al in de goal toen ze afgekeurd werden.

Bovendien vond ik korea buiten vandaag toch zeer goed voetbal brengen. Maar volgens mij wordt Duitsland WK, ze hebben nog altijd maar 1 goal binnen en scoren toch relatief makkelijk. Die klose is een beestig goede centrale man, kan echt met een versnelling of splijtende pas het verschil maken.

ma das mijn mening natuurlijk

Grtz

FF

Z Korea goed voetbal? 11 man die constant gelijk kiekens zonder kop over een veld hollen, ze hebben wat basistechniek en de hand van Hiddink is duidelijk te zien, maar goed voetbal? toch niet zenne, alle goed voetballende ploegen liggen eruit, Argentinië, schitterende spelers die een stukske kunnen sjotten maar geen echte ploeg, Portugal van 't zelfde alhoewel die er blijkbaar altijd in slagen op een rare manier uit het tornooi te verdwijnen (die rooie kaarten altijd ;) ) Spanje, als die willen hebben die een deftig ploegske die kunnen voetballen, en der zijn der nog zenne... Maar wie staat er in de 1/2 finale? Duitsland; kleurlozer voetbal bestaat er niet, Z Korea; enkel en alleen omwille van het thuisvoordeel, Brazilië; individueel talent, en Turkije is mss de enige ploeg die al iets laten zien heeft... maar dan moeten ze dienen Hakan Sukür toch op de bank laten zenne, zo ne sukkelaar...

Beemer 23-06-2002 10:42

Flugel, een goed voetballende ploeg is niet gelijk aan een ploeg met veel talent, een ploeg als Korea is daar een schoon tegenvoorbeeld van, da's een ploeg met weinig individueel talent, maar ze voetballen wel als een ploeg, net als bvb de VS. Argentinië en andere ploegen vond ik als ploeg helemaal niet overtuigend, en voetbal is een ploegsport. Brazilië is ook geen ploeg maar een samenraapsel van talent die allemaal egoïstisch zijn en zelf willen scoren. En dat Korea dat tikkeltje geluk heeft, tja, geluk dwing je af

tsjolder 23-06-2002 10:46

Ik heb mij ook al aan veel trainers geërgerd. De Argentijnse coach wilde per se niet met Batistuta en Crespo spelen, waarom???

Diene Camacho van Spanje haalt in de kwartfinales zijn 2 spitsen van het veld, laat Mendieta voortdurend op de bank starten, ook al presteert De Pedro niet, vervangt Raul door een verdediger (Nadal). Daardoor speelde hij met 2 verdedigende middenvelders. Waarom???

Hoeveel hebben absolute topspelers als Del Piero en Montella niet op de bank gezeten? Waarom???

Om nog van den tactiek van onze vriend Waseige tegen Japen en Tunesië te zwijgen...

airco 23-06-2002 13:00

Hoe die coaches hun ploeg samenstellen, dat is hun zaak. Dat heeft op geen enkele manier invloed op het feit of de qualificatie van Zuid Korea al dan niet verdient is.

Als je het dan over de zogenoemde top-landen hebt:
  • Frankrijk, heeft als topfavoriet schandalig voetbal gebracht, en nooit kunnen bekoren
  • Portugal heeft voetbal-les gekregen van de Koreanen (Figo is zelden voorbij zijn man geraakt) en dan zijn de portugezen nog zo lomp om om 2 vuile fouten te maken, waardoor ze met 9 komen, en hierdoor kansloos eruit
  • Spanje: Mag nu wel klagen over de scheidsrechter. Toch heeft het in het hele tornooi nooit echt kunnen bekoren. Illustratief is de laatste match tegen Zuid-Korea waarin ze in heel de 2e helft amper 1 doelrijpe kans bij elkaar voetballen (mentaliteit 1-0 is genoeg). Ok, Spanje is bestolen door de scheidsrechter, maar dat ze uitgeschakeld zijn hebben ze enkel aan hun eigen te danken.
  • Italië: Ook scheidsrechter tegen ... toch kan je hetzelfde verhaal vertellen als Spanje. Italië komt 1-0 voor tegen Korea, maar gaat dan 80 minuten lang voor hun goal liggen en verdedigen. Dat is vragen om problemen. Hier ligt de ware reden voor hun uitschakeling. Sry, maar toen Totti rood kreeg was het kalf voor Italië al verdronken

Sry, maar als dat het GROTE voetbal is ... De miljionairs van de europese grote competities. Dit is enorm zwak, ondermaats eigenlijk. Dat Korea niet zoveel individuele klasse heeft als bovenstaande top-landen is een feit. Dat ze ondanks dit enorm nadeel het de grote landen toch enorm lastig kunnen maken is hun verdienste. Sry, maar een voetbalmatch wordt niet gewonnen of verloren in 1 betwiste fase ...

Het onderpresteren van deze landen heeft hun genekt, niet de scheidsrechter

flugel 23-06-2002 14:13

Quote:

Originally posted by airco
[B]Hoe die coaches hun ploeg samenstellen, dat is hun zaak. Dat heeft op geen enkele manier invloed op het feit of de qualificatie van Zuid Korea al dan niet verdient is.

Als je het dan over de zogenoemde top-landen hebt:
  • Frankrijk, heeft als topfavoriet schandalig voetbal gebracht, en nooit kunnen bekoren
    Dat is een feit, met de topschutters van alle europese topcompetities slaagden ze er nog niet in een doelpunt te scoren... trouwens Frankrijk was nooit favoriet voor mij voor het toernooi
  • Portugal heeft voetbal-les gekregen van de Koreanen (Figo is zelden voorbij zijn man geraakt) en dan zijn de portugezen nog zo lomp om om 2 vuile fouten te maken, waardoor ze met 9 komen, en hierdoor kansloos eruit
    Portugal hebben de kansen gekregen (Z Korea trouwens ook) en niet afgemaakt, Figo zat idd in de tang maar was wel één van de weinige spelers die bleef proberen
  • Spanje: Mag nu wel klagen over de scheidsrechter. Toch heeft het in het hele tornooi nooit echt kunnen bekoren. Illustratief is de laatste match tegen Zuid-Korea waarin ze in heel de 2e helft amper 1 doelrijpe kans bij elkaar voetballen (mentaliteit 1-0 is genoeg). Ok, Spanje is bestolen door de scheidsrechter, maar dat ze uitgeschakeld zijn hebben ze enkel aan hun eigen te danken.
    Niet akkoord, Spanje hebben in de eerste helft wel bewezen dat ze kunnen voetballen tegen een ploeg die kort en hoog speelt, en ik blijf erbij op zo'n toernooi mogen zo geen flagrante arbitragefouten gemaakt worden, dan is deze discussie trouwens niet nodig
  • Italië: Ook scheidsrechter tegen ... toch kan je hetzelfde verhaal vertellen als Spanje. Italië komt 1-0 voor tegen Korea, maar gaat dan 80 minuten lang voor hun goal liggen en verdedigen. Dat is vragen om problemen. Hier ligt de ware reden voor hun uitschakeling. Sry, maar toen Totti rood kreeg was het kalf voor Italië al verdronken
    Kan goed zijn... maar speelt Duitsland dan zoveel mooier voetbal, doen mijn gedacht net hetzelfde, 1-0 scoren en dan voor de goal gaan liggen, maar zij hebben nooit last gehad van fouten van de scheidsrechter dat is het verschil

Sry, maar als dat het GROTE voetbal is ... De miljionairs van de europese grote competities. Dit is enorm zwak, ondermaats eigenlijk. Dat Korea niet zoveel individuele klasse heeft als bovenstaande top-landen is een feit. Dat ze ondanks dit enorm nadeel het de grote landen toch enorm lastig kunnen maken is hun verdienste. Sry, maar een voetbalmatch wordt niet gewonnen of verloren in 1 betwiste fase ...
De Zuid Koreanen waren zich al maanden aan het voorbereiden op dit tornooi, velen van die zogenaamde "miljonairs" spelen in de zwaarste competities v/d wereld (+ CL en bekerwedstrijden) dat deze mensen ook soms moe zijn is niet meer dan menselijk
Het onderpresteren van deze landen heeft hun genekt, niet de scheidsrechter
Dit is de zwakste wereldbeker op het gebied van scheidsrechters als je dat niet ziet, tjaah... ik heb zelf gevoetbald (op laag niveau weliswaar) maar sommige scheidsrechters waren veel beter dan wat ik nu zie... er lopen er daar rond die hier nog niet in 3de mogen fluiten...

airco 23-06-2002 14:23

sry laat me nu niet lachen over moe zijn van voetballers he ...

Zowat alle sportseizoenen duren 9 maand of langer ... voetballers spelen zelden meer dan 3 matchen/week , en trainen maximum een uur of 4/dag (meestal minder).
Ga dan eens kijken naar NBA, MLB (baseball), american footbal, wielrennen of andere van die sporten. Hebben allemaal veel meer wedstrijden per seizoen ... en die leveren ook op het einde van het seizoen nog topprestaties ...

airco

Beemer 23-06-2002 15:57

Ik ben zelf scheidsrechter (ijshockey weliswaar) en ik vindt ook dat er niet altijd even correct is gefloten, maar het is allemaal heel gemakkelijk om ne scheidsrechter zijn werk van hieruit te beoordelen, die mannen (vooral diegene met weinig internationale ervaring die gekozen worden omdat ze iemand uit da bepaald land willen) staan onder enorme druk. En die uitleg van "nog te slecht voor 3de nationalen" is dikke zever, want hier in België in 1ste klasse zijn er ook wel een paar waarvan ik me soms afvraag hoe die aan hun licentie zijn geraakt. Maar ja het spreekwoord is "de beste stuurlui staan aan wal" hè.

FastFons 23-06-2002 18:06

Ik zag net nog eens opnieuw de (in mijn ogen niet afgekeurde) goal van spanje op pas van joaquin. Het is zeer duidelijk dat de keeper van zuid korea en enkele spelers geen beweging meer deden na het fluitsignaal (wat al voor de kopbal kwam). Indien hij dat wel had gedaan had hij mijns inzien zeker de bal. Een afgekeurde goal is er een zoals bij belgie, de bal ligt al in de netten en dan wordt er pas gefloten. Bovendien heeft Duitsland toch wel al een paar klasseflitsen laten zien, Spanje vond ik maar zeer zwak presteren dit wk.

flugel 23-06-2002 18:43

Quote:

Ik ben zelf scheidsrechter (ijshockey weliswaar) en ik vindt ook dat er niet altijd even correct is gefloten, maar het is allemaal heel gemakkelijk om ne scheidsrechter zijn werk van hieruit te beoordelen, die mannen (vooral diegene met weinig internationale ervaring die gekozen worden omdat ze iemand uit da bepaald land willen) staan onder enorme druk. En die uitleg van "nog te slecht voor 3de nationalen" is dikke zever, want hier in België in 1ste klasse zijn er ook wel een paar waarvan ik me soms afvraag hoe die aan hun licentie zijn geraakt. Maar ja het spreekwoord is "de beste stuurlui staan aan wal" hè.
Ik ging verleden jaar dikwijls gaan zien in 3de nationale en daar liepen scheidsrechters rond met veel meer maturiteit dan sommige die op het WK fluiten... Toch raar trouwens dat de FIFA ineens een bocht maken van 360° nu ineens moet de procedure voor aanstelling van scheidsrechters aangepast worden, een paar dagen geleden waren het nog goeie... goe bezig daarboven...

flugel 23-06-2002 18:47

Quote:

sry laat me nu niet lachen over moe zijn van voetballers he ...

Zowat alle sportseizoenen duren 9 maand of langer ... voetballers spelen zelden meer dan 3 matchen/week , en trainen maximum een uur of 4/dag (meestal minder).
Ga dan eens kijken naar NBA, MLB (baseball), american footbal, wielrennen of andere van die sporten. Hebben allemaal veel meer wedstrijden per seizoen ... en die leveren ook op het einde van het seizoen nog topprestaties ...

airco

'k heb het over mentale moeheid hé, fysiek zullen die dat wel aankunnen, alhoewel met die vele blessures, da zal dan waarschijnlijk ook zijn van het niets doen...

Beemer 23-06-2002 22:06

Quote:

Originally posted by flugel

Ik ging verleden jaar dikwijls gaan zien in 3de nationale en daar liepen scheidsrechters rond met veel meer maturiteit dan sommige die op het WK fluiten...

Kijk, zo'n vergelijking kun je niet maken, want je kan een match in 3de nationale niet vergelijken met een match op het wk, da's hetzelfde als rondetijden van ne Clio en ne Viper vergelijken, da gaat gewoon nie. Die scheidsrechters staan (ik herhaal) onder zo'n immense druk en dan gade fouten maken. Da's nie meer dan menselijk vindt ik.

airco 23-06-2002 22:58

Quote:

Originally posted by flugel

'k heb het over mentale moeheid hé, fysiek zullen die dat wel aankunnen, alhoewel met die vele blessures, da zal dan waarschijnlijk ook zijn van het niets doen...

ok, ik kan begrijpen dat ze voor een matchke tegen nen degradatiekandidaat (op het einde van het seizoen) een beke uitgeblust zijn ...
Als je echter voor een WK (de belangrijkste confrontatie (1* per 4 jaar) al geen inzet meer kan opbrengen, dan is er iets mis ... Geef me dan maar de ploeg die dat wel nog kan, al heeft die dan wat talent minder

airco

FastFons 23-06-2002 23:08

Tja daar zit dikwijls het verschil tussen voetballers en andere sporten, veel voetballers zijn rotverwend...

yvdp 23-06-2002 23:37

En super kleinzerig. Die hebbe al zeer aan hunne kop als ze nen bal tegen hun bene krijge. Da vinnek gewoon schandalig. Voort minste dat die nen tik krijge ligge ze daar te blijte op de grond. Zie dan naar den NBA. Allan Iverson heeft eens een match gespeeld mé een gebroken hand. Allé, 1 helft. En hij scoorde dan nog 20 ptn.

flugel 24-06-2002 21:44

Quote:

Kijk, zo'n vergelijking kun je niet maken, want je kan een match in 3de nationale niet vergelijken met een match op het wk, da's hetzelfde als rondetijden van ne Clio en ne Viper vergelijken, da gaat gewoon nie. Die scheidsrechters staan (ik herhaal) onder zo'n immense druk en dan gade fouten maken. Da's nie meer dan menselijk vindt ik.

Blijkbaar zijn er toch ineens scheidsrechters die wel met de druk om kunnen gaan, want voor de halve finales en finale enkel europese scheids en lijnrechters... mss het bewijs van de fifa dat er wel degelijk iets loos was, of ligt het weer aan mij?

flugel 24-06-2002 21:49

Quote:

ok, ik kan begrijpen dat ze voor een matchke tegen nen degradatiekandidaat (op het einde van het seizoen) een beke uitgeblust zijn ...
Als je echter voor een WK (de belangrijkste confrontatie (1* per 4 jaar) al geen inzet meer kan opbrengen, dan is er iets mis ... Geef me dan maar de ploeg die dat wel nog kan, al heeft die dan wat talent minder

airco

voor die mannen is voetbal nen job, en ik ga ook nie alle dagen met evenveel goesting gaan werken... maar mij ging het hem bij het begin van den topic enkel over het feit dat de arbiters ondermaats presteren... en dat daarodoor teams bevoordeeld zijn, en dat vind ik totaal niet eerlijk... dan kan je nog honderd keer zeggen van ze moeste maar scoren, of ze moesten maar beter spelen, als je 2 keer (geldig) scoort verdien je te winnen punt

Beemer 24-06-2002 22:35

Tja, een tekort aan ervaring is da hè en daar kunnen die scheidsrechters niks aan doen, t'is de fifa die hen aanstelt. Dus eigenlijk ligt de schulf bij de fifa en niet bij de scheidsrechters, zij presteren op het beste van hun kunnen en op dit niveau zal dat niet altijd genoeg zijn

airco 24-06-2002 23:28

thread closed ... anders blijven we rondjes draaien zonder nieuwe feiten

All times are GMT +2. The time now is 03:05.