De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Toekomst Button en Villeneuve? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=2891)

Mario 20-07-2002 12:00

Toekomst Button ?
 
Voor een keer pak ik op het eerste gezicht ook eens uit met een primeur voor de paddock : volgens de bbc website zou Button Renault gaan verlaten en zou heel binnenkort duidelijk worden of dit waar is of niet.

Ik weet ook niet wat er van aan is, maar ik gooi het toch maar in de groep.

Raceboy 20-07-2002 12:20

we weten het straks want renault zou vandaag zijn team 2003 bekend maken.

Finish 20-07-2002 12:57

ik gok op Trulli - Alonso
Fernandooke had daar zo goed als zeker een stoeltje voor 2003 op zak en Trulli is redelijk constant.
Waar Button naartoe gaat, blijft me dan wel een serieus vraagteken. Williams zit in principe volgeboekt met Ralfke en JP (hoewel daar nog niks ondertekend is), het stoeltje van Coulthard bij McLaren zie ik nog niet ingenomen worden door Button en alle andere teams zijn eigenlijk achteruitgang op Renault....

airco 20-07-2002 12:58

Ofwel Button naar Jaguar of Toyota
ofwel blijft hij trouw aan Renault.

2e lijkt me relatief waarschijnlijk.

airco

airco 20-07-2002 13:00

Alonso zie ik door Briatore wel eens naar leerschool Jaguar gestuurd worden (zie test van enkele weken terug, nvdr.)

airco

Raceboy 20-07-2002 13:03

button is dees week is naar Hinwill geweest . Kleine hint misschien ? :)

FleaBite 20-07-2002 18:01

Alonso vervangt Button
 
Quote:

Button to lose Renault drive

Jenson Button will lose his drive at the Renault team at the end of this season and be replaced by Spanish rising star Fernando Alonso, the team finally admitted on Saturday.
Alonso's promotion from test driver was exclusively predicted by BBC Sport Online and Radio Five Live last month and was confirmed by Renault at the French Grand Prix.


Englishman Button is well advanced in negotiations with other teams for next year, with British American Racing ahead of Sauber as favourites to sign him.

He has also been connected with Toyota and Jaguar.

Renault said that their decision could partially be explained by the fact that Button is contracted to Williams until the end of 2004.

Williams have decided to take up their option on Juan Pablo Montoya for the next two years at least.

"The choice between Jenson and Fernando has been a very difficult one," said Renault F1 president Patrick Faure.

"Jenson has done a great job this year, scoring points regularly while showing commitment and team spirit.

"However, Renault's long-term strategy is based on investing in drivers who can guarantee stability and continuity to the team as they grwo in competitiveness.

"While Jenson is contracted to another team, Fernando is part of the Renault Driver Development programme.


Briatore will now manage both drivers at Renault


"We feel that his performance this year as our test driver has been so promising that his great potential needs to be exploited straight away."

Button has this year buried memories of a disastrous 2001 season by scoring 10 of Renault's 14 points to help them into fourth place in the constructors' standings.

However, he has been outqualified by team-mate Jarno Trulli eight times in 11 races, which does not look good considering the Italian is new to the team.

Renault believe that Alonso, who raced for Minardi in 2001, is the brighter long-term prospect.

He has impressed greatly in testing this year for Renault - and on a one-off test for Jaguar.

But the Spaniard's chances of a race drive have also been helped by the fact that he, like Trulli, is managed by Renault F1 managing director Flavio Briatore.

Bron: BBC motorsport

TiBo 20-07-2002 22:50

Jaguar heeft gewoon een Brit nodig in het team. Volgens mij houdt Irvine er op het einde van het seizoen mee op en gaat Jenson naar Jaguar.
Als de Jaguar van 2003 het goed doet en Button haalt alles uit de kast, dan wordt hij misschien wel de redder des vaderlands.

Kan interessant worden, ... als Jaguar het in 2003 goed doet, ... en laat ik daar nu even van overtuigd zijn!

FleaBite 20-07-2002 23:09

wishful thinking, eh? :D als hij naar Jaguar gaat, zal ik dat ook maar beginnen doen

Bart.Vandecavey 21-07-2002 02:04

Ik denk dat het vooral afhangt wat Irvine zal doen, als Irvine blijft bij Jaguar kan Button het vergeten maar anders...

Z!K@ 21-07-2002 15:42

Volgens de vrt en een vlaamse website zou Button getekend hebben bij Toyota

Werner333 21-07-2002 16:16

Hmmm. Button kondigt in de loop van volgende week aan waar hij volgend seizoen rijdt. Toyota laat pas in Augustus weten wie zijn piloten voor volgend jaar zijn.
Dus Button naar Toyota????? :no:
Maar wie week volgende ook zijn team voor volgend seizoen bekend maakt is McLaren.

Finish 21-07-2002 16:18

Button en Raikkonen ? Gemiddelde leeftijd zou ook serieus dalen bij McLaren dan. Van anciens Coulthard en Hakkinen naar 'rookies' Button en Raikkonen ?

hoewel we Raikkonen na vandaag bezwaarlijk nog rookie kunnen noemen ;)

Werner333 21-07-2002 16:20

Ja de Kimmi was super bezig. Hij mag wel eens leren lachen op het podium. OK hij heeft niet gewonnen maar een tweede plaats is toch ook niet mis na zo een race.

Werner333 21-07-2002 16:24

Net dit gelezen op de site van Autosport:

Quote:

With Fernando Alonso now confirmed at Renault alongside Jarno Trulli in 2003, British American Racing has emerged as the main favourite to secure the services of Jenson Button next season.

Today's Mail on Sunday suggests that Button has already signed a two-year deal with Toyota, but AUTOSPORT understands that a BAR seat alongside Jacques Villeneuve is more likely.

Earlier this weekend, BAR team principal David Richards could not confirm that Olivier Panis would remain with the team next year and, reading between the lines, the outlook for the Frenchman there did not appear that positive.

Button and his management have obviously been investigating all options since knowing that he was out of the picture at Renault, with Jaguar, BAR, Sauber, Jordan and Toyota all touted as options. Despite Button's visit to Sauber's Hinwil base last week, Peter Sauber has played down any interest from the Swiss team, which has options on both current drivers, Nick Heidfeld and Felipe Massa.

Button's manager, John Byfield, says that Button has signed a contract and that an announcement will be made next week. Byfield is known to have lunched with Richards recently but, when quizzed about Jenson, Richards will say only that he has known him for some time as a karting pal of his son's.

Talk about planning for the long term at BAR would fit with Button, however, although Jenson's best long term prospect, logically, is to seek a return to Williams-BMW.

An announcement concerning Button's future is expected as early as tomorrow (Monday).
Bron: www.autosport.com

FleaBite 21-07-2002 16:39

Quote:

Originally posted by Werner333
OK hij heeft niet gewonnen maar een tweede plaats is toch ook niet mis na zo een race.
hmmm, niet als je weet dat je gewonnen moest hebben. that's my 2 cents

Finish 22-07-2002 15:59

Quote:

BAR have called a press conference for Monday, at which they are expected to unveil Jenson Button.

The team will make a 2003 driver announcement at 5.00pm. It is expected that they will reveal the signing of Button, whose exit from Renault was confirmed on Saturday.

Button has promised that his future plans would be announced before next weekend’s German Grand Prix. He has been linked with Toyota, Sauber and Jaguar but BAR have emerged as favourites to secure his services.

Button was giving nothing away in Magny-Cours this weekend.

Speaking immediately after the race, he said: "I’ve got my future sorted but I’m not going to tell you any more."

Earlier in the day, BAR boss David Richards had showered the 22-year-old with praise.

He said: "Jenson is a unique talent. He is the best British driver - for the future at least. I'm taken aback that Renault would let him go like that."

A move to BAR would reunite Button with his former Williams colleague Geoff Willis, who is now technical director at the Brackley-based team.

If Button comes on board, it is likely to spell the end of Olivier Panis’ stay with the outfit. Richards had hoped to get the big-earning Jacques Villeneuve off the payroll but the 1997 world champion has a binding contract for another year.

Panis has been linked with a move to Toyota as a replacement for Allan McNish.
bron: f1racing.net

BAR maakt momenteel z'n rijdersduo voor 2003 bekend; bijna zo goed als zeker dat Button daar rijdt volgend seizoen.

Bye bye Olivier Panis ?

yvdp 22-07-2002 18:20

Wie weet kan hij dan aan de slag bij Jaguar. :D

Sennake 22-07-2002 19:58

Quote:

Originally posted by Finish
Richards had hoped to get the big-earning Jacques Villeneuve off the payroll but the 1997 world champion has a binding contract for another year.
Da's de omgekeerde wereld zeker? De baas wil de piloot buiten maar die wil nog wat blijven om geld te verdienen. Dat de wagen rijdt als een kruiwagen speelt blijkbaar geen rol. Een beetje meer sportieve ambitie had ik van Jacques toch wel verwacht eigenlijk.

Finish 22-07-2002 20:23

Mogelijk wilt hij gewoon niet weg van 'zijn' BAR, waarvan hij eigenlijk mee aan de basis lag. En waar zou hij anders naartoe moeten ?

airco 22-07-2002 20:54

Quote:

Originally posted by Sennake


Da's de omgekeerde wereld zeker? De baas wil de piloot buiten maar die wil nog wat blijven om geld te verdienen. Dat de wagen rijdt als een kruiwagen speelt blijkbaar geen rol. Een beetje meer sportieve ambitie had ik van Jacques toch wel verwacht eigenlijk.

welk alternatief heeft hij ...
Ik kan van het huidige rijdersveld minstens 10 rijders opnoemen die evengoed of beter zijn dan Villeneuve.

Ferrari, Williams en McLaren lijken me dan niet echt geinteresseerd. Bij Sauber past hij niet echt in de huisstijl (2 jonge piloten), en van alle andere teams is BAR het beste. Reken er nog bij dat als hij naar een ander team zou gaan, dat hij dan wel eens 50% of meer van zijn loon zou moeten inleveren.

airco

Werner333 22-07-2002 21:04

Quote:

Young British star cuts ties to Williams

British American Racing has confirmed that Jenson Button will drive for the team in 2003 at a press conference in London this afternoon (Monday).

BAR have reached a four-year agreement with Button, which cuts his ties to Williams who had held a long-term contract on his services. The terms are for an initial two years, after which the team will have options for a further two years.

"I'm thrilled to be joining BAR," said Button. "The past few weeks have been very exciting and I've been flattered by the enormous attention I've received. I've had a whole range of opportunities open to me but after careful consideration of what would be best for my future, BAR provided me with an excellent opportunity to progress and ultimately, I hope, to achieve my ambition to be World Champion.

"David Richards has talked me through the long-term strategy for the team in great detail and I have been very impressed with the strength of the partnership with Honda. I have no doubt that, together, we can all look forward to some very exciting times ahead."

Commenting on today's announcement, team principal David Richards said: "I'm delighted to welcome Jenson to BAR. He has an extraordinary talent which now needs to be nurtured in the right environment in order for it to flourish.

"Over the past seven months the management team have set out a long-term plan which is designed to deliver success to BAR and our partners. This won't happen overnight and we have realistic expectations for the next two seasons. In the current Formula 1 climate, we are fortunate to have the stability of long-term funding and a strong, developing relationship with Honda. Our agreement with Jenson will enable us to carry that stability through to our driver line-up and, as we move forward, I have every confidence that he will play a pivotal role in gelling the team together."

The announcement came two days after Renault revealed at the French Grand Prix that its test driver Fernando Alonso will take over the Briton's drive next year, pushing Button out of the team.

Button is expected to partner Jacques Villeneuve next year, with Olivier Panis making way for him, although no announcement has yet been made.
Bron: http://www.autosport.com

FleaBite 22-07-2002 21:59

ik vind dit een beetje jammer. Ik zie Button al dezelfde weg opgaan als Fisichella. Een groot talent dat nooit echte kansen krijgt door in het verkeerde team terecht te komen. :(

Alain 23-07-2002 09:19

Quote:

Ik zie Button al dezelfde weg opgaan als Fisichella
Ik was net dezelfde bedenking aan het maken.

Jan 23-07-2002 09:31

Jenson mag dan al "thrilled" zijn (sinds gisterenochtend zijn ze dat in Limburg ook), ik zie zijn toekomst somber in. Zijn prestaties in het huidige seizoen hadden normaliter naar een trapje hoger moeten leiden, niet naar de achteruitgang (dubbelzinnig woord in dit geval). Eens te meer, talent is maar een klein deeltje geworden in het geheel van bepalende faktoren.
Bijzonder jammer.

jan

Sennake 23-07-2002 09:37

Quote:

Originally posted by airco
..., dat hij dan wel eens 50% of meer van zijn loon zou moeten inleveren.

airco

Zoals ik al zei, een beetje meer SPORTIEVE ambitie had ik verwacht. Geld zal hij nu al wel genoeg verdiende hebben zeker?
En dat de 3 grote teams niet aan hem geïnteresseerd zijn weet ik nog zo zeker niet, (ok, Williams tel ik ook niet mee) en als het zo zou zijn, is het aan hemzelf om de interesse terug op te wekken. De prestaties met de BAR zijn natuurlijk de meest recente en liggen het verst in het geheugen, maar wat hij in zijn rookie-jaar bij Williams presteerde en natuurlijk het jaar daarop toen hij WK werd met een (uiteraard zeer goede) Williams wordt blijkbaar snel vergeten...
Maar bv Villeneuve in de plaats van Coulthard? Dat zou toch een plausibel alternatief zijn?

Mario 23-07-2002 10:19

Mij viel het ook tegen dat Villeneuve zich zo makkelijk lijkt neer te leggen bij nog een seizoen bij BAR.

Ik ben er bijna van overtuigd dat hem zo ongeveer hetzelfde gaat overkomen als Peterson : in de beginjaren door iedereen op handen gedragen en zowat de snelste van het peleton of zeker diegene met de meeste balls, dan enkele jaren weggedeemsterd bij Lotus, March en Tyrrell en door velen afgeschreven om ten slotte te worden heropgevist door Chapman en aan te tonen dat hij nog niets van z'n kunnen verloren had. Helaas was het toen overduidelijk als tweede piloot na Andretti.

airco 23-07-2002 18:49

Quote:

Originally posted by Sennake

Maar bv Villeneuve in de plaats van Coulthard? Dat zou toch een plausibel alternatief zijn?

geef me eens een reden waarom ik Villeneuve als een beter piloot zou moeten beschouwen dan Coulthard ...
Omwille van zijn wereldtitel ?? Coulthard is nog nooit the right man on the right place geweest ... Eerst een aantal jaar het knechtje van Mika geweest, en toen mika weg was, doet McLaren het slecht.
Bovendien een rebels type in het modelhuis dat McLaren toch is ?? Betere opties dan BAR zijn er momenteel niet voor Villeneuve ...

airco

Raceboy 23-07-2002 19:07

Quote:


Olivier Panis may not necessarily find himself out of a drive at British American Racing next year, despite the signing of Jenson Button on a long-term deal, according to team boss David Richards. Former world champion Jacques Villeneuve has a year to run on his contract, but may still decide to leave the team. Richards also cryptically stated that there is a scenario to have all three drivers on his books, but refused to explain how.

bron: autosport

panis= testdriver in 2003 ?

Finish 23-07-2002 20:14

1) Villeneuve naar een ander team
2) Panis en Button 'delen' hun stoeltje, eerste seizoenshelft Panis, tweede seizoenshelft Button (:D)
3) Een 2de BARteam in de vorm van het voormalige Arrows, met Craig Pollock aan de leiding, coureurs Panis en Frentzen
4) Panis stopt en krijgt een belangrijke positie binnen het team + testcoureur
5) Richards kan niet tellen en denkt dat BAR met 3 wagens rijdt

Raceboy 23-07-2002 20:18

Quote:

Originally posted by Finish

5) Richards kan niet tellen en denkt dat BAR met 3 wagens rijdt

eem wat gebeurde er ook al weer als de F1 nimmer genoeg wagens had.en wat is er met arrows aan het gebeuren 1+1= ? ;)


All times are GMT +2. The time now is 13:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.