![]() |
Topweekend Belcar, FIA Sportscars + F3
bij deze de timing........hoop alleen dat er wat meer sportscars tegen die tijd meedoen.............
Mediagroup Van Dyck - Belcar Timing Racing Festival Spa- 20/21/22/09/2002 FRIDAY 09.00/10.00 Test F3 10.20/11.05 FREE BELCAR 11.25/11.55 QUALIFYING 1 F. Ford Benelux 12.15/12.45 QUALIFYING Toyota Yaris Cup 13.05/13.35 QUALIFYING 1 Renault Sport Clio Elf Cup B 13.55/14.40 QUALIFYING 1 CASTROL BELCAR 15.00/15.30 QUALIFYING 1 Elf F3 Masters 15.50/16.20 QUALIFYING 2 F.Ford Benelux 16.45 Race 1 Toyota Yaris Cup 1 - 30 Minutes SATURDAY 09.00/10.15 FREE PRACTICE FIA World Sport Cars Championship 10.35/11.20 QUALIFYING 2 CASTROL BELCAR 11.45/13.00 FREE PRACTICE FIA World Sports Cars Championship 13.20/13.50 QUALIFYING 2 ELF F3 MASTERS 14.15 RACE 2 Formula Ford Benelux 1 10 LAPS 15.30/16.00 QUALIFYING FIA World Sports Cars Championship SR2 16.05/16.35 QUALIFYING FIA World Sports Cars Championship SR1 16.55/17.25 QUALIFYING 2 Renault Sport Clio Elf Cup B 17.50 RACE 3 Elf F3 Masters 1 14 LAPS 18.40 RACE 4 Toyota Yaris Cup 2 - 30 Minutes SUNDAY 09.00/09.20 WARM UP FIA World Sports Cars Championship 09.45 RACE 5 Renault Sport Clio Elf Cup Belgium 10 laps 10.45 RACE 6 CASTROL BELCAR 125' 14.00 RACE 7 FIA World Sports Cars Championship 2H30 17.00 RACE 8 ELF F3 MASTERS 2 14 laps het staat al op belcar.com......vlug he :D http://www.sportplanet.be/belcar/nl/...racingspa.html |
Ik hoop met je mee.
|
Dat is dan al een hele hoop :D
jan |
http://www.sportscarchampionship.com...ews.cgi?ID=329
On a positive note, there are still many teams preparing cars for the Championship and there is now more time for their preparation to be completed, thus promising increased grids at the last four races. |
dat zal waarschijnlijk het eerste Belcar festival zijn dat ik in mijn leven ga meemaken! straf hé, de 24u van zolder ga ik waarschijnlijk niet halen, door tweede zit, dus wordt het het derde weekend van september, ik heb dan nog niets te doen. eindelijk, na de carglass cup nooit meer naar de opvolger Belcar gaan kijken. schandalig is het. bij deze maak ik het goed!
|
Dijon
Hopelijk mogen er in tegenstelling tot de Sportscars in Dijon wel toeschouwers binnen, :-), en vinden ze nogwat SR1's. Trouwens met het nieuwe FIA-GT reglement in 2004 zijn die wagens toch compleet afgeschreven.
|
Re: Dijon
[QUOTE]Originally posted by joost
[B]Hopelijk mogen er in tegenstelling tot de Sportscars in Dijon wel toeschouwers binnen, :-)QUOTE] Op Spa kom je altijd binnen :D :D . De makkelijkste plaats voor een sneaker..........alsof de poort wagenwijd openstaat :D :D |
Re: Re: Dijon
[QUOTE]Originally posted by Marshal
[B] Quote:
|
Racing Festival 2002
Hoi allemaal,
Dit is weer zo'n evenement waar wij "Paddockers" en natuurlijk ook de niet "Paddockers" elkaar kunnen ontmoeten. Later meer. 1988 : een pagina in de geschiedenis van de automobielsport werd omgedraaid te Spa-Francorchamps waar voor de laatste maal de Le Mans monsters brullend aanwezig waren om zich dan voor een lange periode in stilte te verhullen. Maar de afwezigheid van de mooiste auto’s op het mooiste circuit ter wereld kunnen we niet langer aanvaarden ! Zeker niet ! 2002 : Als algemene repetitie en dit voor de heropstanding van de fabelachtige “1000 Km van Spa”, zullen tuidens het Racing Festival 2002 op (20-21-22 September) de koninginnen van de uithoudingswedstrijden hun heropwachting maken op het circuit van Spa-Francorchamps, waaronder bij de piloten de veelbetekenende namen als (Pescarolo, Lammers, Baldi en bij de merken MG, Lola, Courage, Riley & Scott). Met deze legendarische namen willen we graag de historiek verder zetten, daar waar we hem 14 jaar geleden hebben achtergelaten. Ook andere grote piloten zoals (Bourdais, Caffi, Baretta,…) of constructeurs zoals (Panoz, Oreca, Dome,…) willen graag tot de legende toetreden. Met al deze grote namen samen te Spa-Francorchamps garanderen wij u een explosieve autosportcocktail met de nodige spanning waar we allen van houden, strategie zowel op de baan als in de pit, kortom het word zeker een groot spektakel. En toch is dit « slechts » een extraatje op een toch al zeer aantrekkelijk weekend waar we één na één de onstuimigen van de Formule Ford Benelux, van de Toyota Yaris Cup en van de Belgische Clio Cup zullen aan het werk zien en zij zullen ongetwijfeld onze hartslag en bloeddruk niet ongemoeid laten, daar kan je van op aan ! Omdat het weekend helemaal geslaagd zou zijn kunnen we tenslotte genieten van de evoluties bij de Chrysler Viper, Porsche GT3, Vertigo en vele andere… tijdens de alsmaar meer aan populariteit winnende “Belcar” uithoudingsrace op het ardeense tracé. Kortom, op 22 September zullen er een aantal zijn die zullen kunnen zeggen “ ik was er” en voor de afwezigen die dan zullen staan te nagelbijten “pech”. Maak nu dus maar uw keuze ! RAC Spa CKJ Distrispeed |
De timing is nog niet helemaal klaar heb ik van RAC Spa begrepen,
in grote lijnen klopt het wel, maar er zullen misschien nog een paar dingen veranderen. CKJ Distrispeed |
Quote:
|
Wel jammer dat de knapsten op het appel blijken te ontbreken.
Lijkt me toch beter te wachten tot ze echt opnieuw van start gaan met de 1000 km van Spa. jan |
Wie gaat er allemaal naartoe ? Waar wordt er afgesproken ? Zijn sommige van die races alleen maar défilees of racet men echt (ik denk dan vooral aan die prototypes) ?
|
ik denk er wel naartoe te gaan
maar kan er iemand eens een fotootje posten van zo een Fia World Sports Cars Championship-wagen, want ik kan mij daar niet direct iets bij voorstellen shame on me! |
Rijden die Ferrari 333 nog mee in dat kampioenschap? (Werner)
|
Volgens mij rijdt er zelfs een Ferrari 333 met een Judd motor tussen (heiligschennis :) )
jan |
neen, die Ferrari is al lang verdwenen, de 333 SP spelen niet meer mee in dat kampioenschap, net zoals in Grand Am en ALMS is de laatste vorig jaar verdwenen.
|
Inderdaad. Vorig jaar nog werd de 333SP kampioen maar de wagen was toen al op zijn laatste benen.
Wie wil kijken wie er in dit kampioenschap rijdt raadpleegt best even de volgende website: http://www.sportsracing-world-cup.com/ Bij "races" vind je foto's genoeg van de deelnemers. Ik ga zeker en vast. |
Of je gaat naar de www.dailysportscar.com :-)
|
Tja, maar dat is betalen he. En ik denk dat er hier niet veel mensen zijn die dat gaan doen. Spijtig want het is en blijft de referentie site.
|
jawadde, dat zijn zowaar le mans bakken
ik zal er zijn :D |
Timing Racing Festival 2002
03/09/02 9:09
SPA FRANCORCHAMPS 20/21/22/09/2002 Thursday 11.00/13.00 MEDIA CO-DRIVE Sports Cars 13.30/15.30 TESTING Touring & GT Cars 16.00/20.00 SPA ROTARY DAY FRIDAY 09.00/10.30 TESTING Single-Seaters 10.50/11.35 FREE Mediagroup Van Dyck Belcar 11.55/12.25 QUALIFYING Toyota Yaris Cup 12.45/13.15 QUALIFYING 1 F. Ford Benelux 13.35/14.20 QUALIFYING 1 Mediagroup Van Dyck Belcar 14.40/15.10 QUALIFYING 1 Renault Sport Clio Elf Cup B 15.30/16.00 QUALIFYING 2 F.Ford Benelux 16.20/16.50 QUALIFYING 1 FORMULA RENAULT 2000 INTERNATIONAL SATURDAY 08.00/08.30 QUALIFYING 2 Renault Sport Clio Elf Cup B 09.00/10.15 FREE PRACTICE FIA World Sport Cars Championship 10.30/11.15 QUALIFYING 2 Mediagroup Van Dyck Belcar 11.45/13.00 FREE PRACTICE FIA World Sports Cars Championship 13.25 RACE 1 Toyota Yaris Cup 1 – 30 Minutes 14.25 RACE 2 Formula Ford Benelux CHALLENGE 10 LAPS 15.30/16.00 QUALIFYING FIA World Sports Cars Championship SR2 16.05/16.35 QUALIFYING FIA World Sports Cars Championship SR1 16.55/17.25 QUALIFYING 2 FORMULA RENAULT 2000 INTERNATIONAL 17.50 RACE 3 Toyota Yaris Cup 2 – 30 Minutes SUNDAY 09.00/09.20 WARM UP FIA World Sports Cars Championship 09.45 RACE 4 Renault Sport Clio Elf Cup Belgium 10 laps 10.45 RACE 5 Mediagroup Van Dyck Belcar 125’ 14.00 RACE 6 FIA World Sports Cars Championship 2H30 17.00 RACE 7 FORMULA RENAULT 2000 INTERNATIONAL 11 LAPS Rac-Spa Distrispeed |
normaal gezien ben ik daar :)
|
De terugkeer van de prototypes
Ze doken al heel eventjes op, discreet in het kader van historische races, maar op 20, 21 en 22 september zijn ze in volle glorie terug in Francorchamps : de prototypes. Op het programma van het Racing Festival, de laatste grote afspraak van het seizoen in Francorchamps, staat immers ook de 6de manche van het FIA Sportscars Championship. Volgens niet weinigen de mooiste wagens op deze aardbol. Na de GT’s en de Toerismewagens in de 24 Uren, de Formule 1 tijdens de Grand Prix krijgt het mooiste circuit ter wereld het bezoek van de prototypes. Met in de hoogste categorie, SR1, een tiental wagens dat in juni nog deelnam aan de befaamde 24 Uren van Le Mans. Te beginnen bij de razendsnelle Dome S101 Judd van Racing for Holland, de leiders in het FIA-kampioenschap, met ex-F1-rijder Jan Lammers en onze halve landgenoot Val Hillebrand. De tegenstand komt van de andere Dome van Bepe Gabianni, maar ook van een peloton Rileys&Scott aangedreven door de luidruchtige Chevrolet en Judd-motoren (met het beruchte Italiaanse duo Baldi-Sospiri), van een Panoz, enkele Lola’s (onder andere die van Konrad) en, normaliter, twee Courages C60 van het team van Henry Pescarolo met Bourdais, Lagorce en consoorten. De ene met een Peugeot-motor, de andere aangedreven door een Judd. In SR2, lichtere prototypes maar ook met een beperkt vermogen, kijken we uit naar de sterke prestaties van de Lucchini-Alfa Romeo’s, Debora-BMW’s, Lola-Nissans en Pilbeam-Peugeots. Het is nog wat vroeg om U een definitieve deelnemerslijst te kunnen geven, die krijgt U te gepasten tijde toegestuurd, maar we kunnen U wel al zeggen dat de contacten werden gelegd om ervoor te zorgen dat in het peloton dat een twintigtal auto’s sterk zou moeten zijn ook een aantal Belgische rijders zitten. « Ik heb altijd met open mond naar de proto’s gekeken », aldus organisator Pierre Delettre. « Ik vind het schitterende auto’s, veel mooier dan de toerismewagens en de éénzitters. Toen de Engelsen me lieten weten dat ze dit jaar niet op het Racing Festival zouden zijn (in 2003 zou de Britse F3 er wel weer moeten bij zijn) heb ik meteen gebeld naar John Mangoletsi om zijn kampioenschap naar Francorchamps te halen. Het idee is simpel. In 2003 wil ik de 1000 km van Spa doen verrijzen. Een wedstrijd die mijn familie nauw aan het hart ligt en die in 1988 ophield te bestaan. In 2003 moet de race tellen voor het FIA Sportscars kampioenschap. Ook al is mijn uiteindelijke doel er een zelfstandig evenement van te maken voor deelnemers van Le Mans, ALMS of nog elders. De editie 2002, met een race van 2u30, is dus niet meer dan de aanzet voor grootsere projecten. » En als Delettre zijn schouders ergens onder zet, kan je er vanop aan dat het zal lukken. Ook al moesten de proto’s afrekenen met het vertrek van enkele merken naar de Formule 1. Is het menu van het Racing Festival iets minder copieus dan dat van de Spa Euro Races, er worden toch nog altijd zeven races geserveerd. Drie op zaterdag, met twee manches van de duurbevochten Toyota Yaris Cup en één wedstrijd van de Formule Ford Benelux. En vier op zondag. De warm-up van de FIA Sportscars zal worden gevolgd door de voorlaatste manche van de Belgische Renault Clio Cup en van de Belcar, met de verzekerde deelname van minstens drie Chryslers Vipers om het op te nemen tegen een meute Porsches en BMW. Na het hoofdmenu met de proto’s die een gemiddelde van meer dan 200 km per uur draaien op Francorchamps, is er nog het dessert met de internationale Formule Renault 2000. Voor elk wat wils dus. Promotiecups, toerisme, GT, proto’s en éénzitters. En dat voor 14 euro. Een ticket voor de paddock kost 16 euro. Daar koop je tijdens de Grand Prix niet eens een pakje friet met een curryworst en een pintje voor. Rac-Spa Distrispeed |
paste die twee threads eens aan elkaar want ieder keer hetzelfde lezen ik word er gek van.
|
nee geen Ferrari's........ikzelf denk dat er maar 3 sr 1 wagens meedoen, nl. 2 Racing For Holland met een Dome en Pescarolo met een courage............en dan nog een stuk of 10 sr 2 modellen zoals Rapier, Lucchini, wellicht een lola, een pilbeam en ouwe snuif van Deborah
|
Ik weet niet waar jij problemen van maakt!!!
Distrispeed |
het is inderdaad een heel mooi programma zo te zien,ik ging in 1988 ook kijken naar de 1000km,geweldig was dat,jammer dat die race erna niet meer werd georganiseerd,toch zijn er een paar jaar terug eens races geweest met proto's op Spa,ik ging toen ook kijken,toen reed de 333Sp wel nog mee,heb er trouwens nog een voorband van,hopelijk komt de 1000km terug want dat is meer dan de moeite waard om te gaan kijken,en met een beetje geluk raak je zo in de boxen,zeker bij de eerste uitgave,want dan zal er waarschijnlijk weinig of geen publiek zijn!(dat heb ik ook meegemaakt bij het BPR en Fia GT)
|
Ik ga heel zeker en ik denk er zelfs aan om zaterdag te blijven overnachten. Hierbij kijk ik vragend naar Fordje? Kom jij toevallig ook, en eventueel met je motorhome?
Als Fordje niet zou komen of zonder motorhome is er nog altijd de mogelijkheid om een zeer betaalbare hotelkamer te nemen in 3 Ponts. Werner, rij jij 's zaterdags naar huis of blijf jij ook in de pitsboxen rondhangen op zaterdagavond? |
Quote:
Maar dit is al een leuk voorproefje voor de juni-blokkers en alle andere toeschouwers die nog niet in Le Mans waren :-) |
ik zal er zondag zijn want zaterdag trouwt mijn neef. van een "bad timing" gesproken. ik blijf in ieder geval niet plakken op dat avondfeest eten en bed in. want zondag vroeg op.
|
Quote:
Jammer Sennake, je zal het zonder mij moeten doen. Dat wordt dus kamperen of zelf een mobi aanschaffen. :D :D (Ik ga in het vervolg eens huur vragen denk ik) Ik had al aan enkele mensen gemeld dat het seizoen er voor mij opzit. De enige die me dit jaar nog op een racecircuit kan krijgen moet me twee vrijkaartjes bezorgen voor de trucks op Zolder. (hint -hint) :D ;) Voor al het andere werk pas ik. Toch een prettig week-end allemaal !! |
Enkele foto's van vorig jaar, toen de Ferrari's er nog bij waren...
http://www.misteryracing.com/sennake/wsc_2001/pits.jpg http://www.misteryracing.com/sennake...001/333_01.jpg http://www.misteryracing.com/sennake...001/333_02.jpg |
Quote:
|
Quote:
|
Elaba, da figuurke goed bekeken van dien 2e van links?? :D
PS, ik post ier morgen ook nog ene leuk fotoke van diezelfde FIAGT in spa :) |
Quote:
ik ga eens horen voor een mobilhome, misschien dat ik wel iets kan arrangeren, want anders wordt het alleen zondag komen, en heel vroeg opstaan zodat we er voor 9u zijn hé :D |
ivm Dailysportscar.com, gezien de kwaliteit v/d info, die dagelijks verschijnt kunnen wij niet anders dan een kleine vergoeding vragen. In de meeste tijdschriften staat véél minder en daarvoor is iedereen bereid om véél meer te betalen,
aan ieder de keuze |
En wa ga da boeltje kosten????
|
Idd, wat gaat dat spel kosten? Ik denk dat de Elf F3 Masters vorig jaar gratis waren, en zowat de 'hoofdattractie' voorstelde toen? (tot mijn groot plezier)
Zal nu met dat FIA gedoe wel niet meer gratis zijn veronderstel ik... |
All times are GMT +2. The time now is 10:31. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.