![]() |
Een Mosler in de Belcar?
Op dailysportscar staat te lezen dat Martin Short van plan is te racen met zijn Mosler MT900R in de laatste Belcar race van dit seizoen. Daarna vertrekt hij met de wagen naar Australie voor de 24 uur van Bathurst (16/17 November).
Spektakel verzekerd. |
Fotoke van zo een Mosler:
http://www.fast-autos.net/mosler/mt900r.jpg http://www.fast-autos.net/mosler/mt900r2.jpg Trekt een beetje op een Saleen. |
Knap beestje!
Kan da iets beginnen tegen pakweg ne Viper?? |
zou volgend jaar een vaste gast worden in het britse GT...........maaruh een weekendje belcar geen probleem :D :D
|
meer foto's op http://www.moslerauto.com/gallery/sub_gallery.html
http://www.moslerauto.com/images/rac.../photo_002.jpg het nog maagdelijke wiite exemplaar van short...... |
alweer een randgeval qua legaliteit ofniet ?
|
Nee, staat in de lijst der toegelaten wagens...
|
laat maar komen ! enig idee van de rijders ?
|
Simon Pullan zou een van de piloten zijn.
|
't is ne keer iets anders dan pakweg ne viper... meer van dat :)
|
Vertoont veel uiterlijke verwantschap met een Saleen.
jan |
Ik zou zeggen : een kruising tussen een Saleen en een Jaguar XJ220...
http://www.passion-auto.com/liste%20jaguar%20XJ220.JPG En er zit ook wat McLaren F1 in zelfs... |
en wat vaart zo'n beestje?
Kan het strijden met de viper, of toch maar niet?? :) |
Extreme speed, excellent handling, and proven performance on the track make the MT900R the car to beat in Grand Am GT class racing. Weighing in at only 2100 lbs., the MT900R is powered by a Corvette LS1 V8 and can achieve speeds of over 200 mph.
The MT900R is delivered to your team race ready. Allow 120 days from order to delivery. Pricing MT900R - $149,000 -->www.moslerauto.com |
Engine :
Type Naturally aspirated OHV 90-degree V8 Make General Motors Corvette LS1 Displacement 5.7L (346 ci) Intake System Corvette electronic sequential fuel injection Ignition Distributorless, eight-coil Output 445 hp Redline 7000 rpm |
Is dus niet echt om vooraan mee mee te strijden...
|
2100 lbs (als k mij ni vergis is da rond de 1050kg)
445hp... mits deftige verhoudingen en goeie eindoverbrenging moet er toch iets mogelijk zijn.... |
Een Viper weegt maar 100 kilo meer in 2001 spec en heeft 650PK
en het minimum gewicht in GTA is 1100 kg |
De wagen gaat niet in GTA rijden maar in de Gast klasse.
|
In de Guest Klasse ... Een Viper die niet voor het volledige kampioenschap is ingeschreven kan ook in de Guest klasse inschrijven hé...alle wagens kunnen dat.
Als men op een gelijkwaardig niveau wil strijden , waarom dan geen startnummer overkopen van een team dat niet aan de laatste wedstrijd deelneemt en in de GTA Klasse strijden? Tenzij wagen en piloten zo goed zijn natuurlijk dat ze komen om "algemeen" te winnen, wat ik ten sterkste betwijfel. |
In ieder geval, laat ze maar komen. Hoe meer variatie in het Belcar aanbod, hoe aantrekkelijker voor het publiek. Sinds het wegvallen van de Audi 80 Competition en de Ford Mondeo Turbo valt het des te meer op dat er nogal veel Porsches en Vipers in het pak zitten. De grote verscheidenheid aan deelnemende wagens was totnogtoe het sterke punt van de Belcar en dat mag wat mij betreft best zo blijven en zelfs nog verder uitgebreid worden. Laat dit een opsteker zijn voor de mensen die met een Mini, Saab, Volvo, Marcos en aanverwanten aan de start verschijnen, zij kleuren de koers en gaan publicitair niet onopgemerkt voorbij.
jan |
Guest Klasse of niet, dit is gewoon een test voor de 24 uren van Bathurst, en misschien ook een beetje publiciteit voor de wagen. Het gaat hier om gedegen piloten uit het Privilege die Zolder echter niet kennen, maar het is een van de weinige kansen om nog eens te rijden voor Australië. Langs de andere kant is de Mosler in de VS wat licht uitgevallen, Neugarten heeft op een gereden in de Grand-Am, zonder veel succes overigens. Het team rijdt nu opnieuw in een GT-3 RS.
Trouwens leuk dat een scoop over de Belcar van een Engelse site moete komen jč? |
Quote:
|
Quote:
|
oftewel 1:40.066 op Zolder tijdens de eerste officiële trainingen (13e plaats)
|
|
Ik heb em gisteren aan het werk gezien en ik moet zeggen dat ik het een prachtbeestje vind!
|
Die Mosler mocht er wel wezen. Ook de Mini is een mooie auto. Een mooie afwisseling tov de Porsches en Vipers.
Joyce de Troch zorgde dan weer voor de komische noot in het programma. Ik hoop dat er ook wat wagenproblemen bij waren , want het was toch wel erg traag ... De Procar dan : als zo een 10-tal van die silhouettes hebben, en geen Mazad MX5-cup aangevuld met de rest zou dat misschien iets zijn, maar zo ... Ik kan mij slecht inbeelden dat die silhouette-piloten veel race-plezier hebben zo ... De Yaris-cup : toch wat prettige inhaalbewegingen gezien, Renault Clio - cup : niet gezien wegens frietkot-meeting :) Al bij al toch een toffe dag gehad. |
die Mosler was een prachtmeeting
ik ben weggelopen van de frietkotmeeting na de friet om de start van de clio's te zien. volgende keer ga ik eens proberen om meer paddockers te groeten, deze keer heb ik eigenlijk alleen maar de vertrouwde gezichten gegroet. sorry voor de anderen! tot devolgenden |
Quote:
Zou dat Joyce de Troch zijn, die daar gespind is? :D Ik ben ook niet lang gebleven, aan het fritkot, om naar de Clio's te gaan kijken. Vincent |
Quote:
http://users.pandora.be/mika2000/ad1.jpg http://mika2000.shrimpwars.be/zolder2.jpg |
tja, ik bedoelde een andere spin in het midden van de villeneuve door haar teamgenoot, want ik meen dat zij de start toch niet heeft genomen.
die andere porsche, van coast racing geloof ik, maakte wel ongelooflijke vlammen bij het terugschakelen, ook die van flandria racing spoot vuur. altijd tof om te zien natuurlijk |
En dit is wat Martin Short er zelf van dacht.
Quote:
In het artikel gaat hij ook verder in op de technische veranderingen aan de wagen. Eens zien hoe ze het ervan af brengen in de 24 uur van Bathurst. |
Laat die britten maar komen!, Deze week ook een ietwat groter stuk in de autosport m.b.t. de Mosler.
|
All times are GMT +2. The time now is 19:07. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.