![]() |
belcar 2003
Naar ik donderdag 31/10 op zolder vernomen heb zou er volgend jaar in de belcar een Z8 meerijden. Een wereldprimeur????
NB.: Diegenen die een volvo missen zouden eens naar de volvo S60 van dumortier moeten kijken. Een mooie wagen, wel weinig gereden dit jaar (3 maal). Hopelijk mogen we deze wagen volgend jaar ook iets meer bewonderen. |
Het Paddock-bestuur weet hier meer over, maar ik ben er niet zeker van of we daar al iets over mochten zeggen, daarom laat ik de primeur aan de initiatiefnemers...
|
Wat wordt er voor ons verzwegen :D , discretie verzekerd :D :D
|
Re: belcar 2003
Quote:
http://mika2000.shrimpwars.be/spa17.jpg :p :p |
Deze staan trouwens te koop. Zijn er nog liefhebbers voor naampjes op de wagen. Wij willen deze wel kopen maar dan moet iedereen zijn naam erop. :)
Prijs per naam : 1250 euro :) :) :) |
Quote:
Een ritje in diene bak zie'k wel zitten. :D |
Re: Re: belcar 2003
Quote:
|
Yep gedaan ermee!!!!
Wat zou er in de plaats komen........... Rydell => merk????? |
de volvo s60 van etcc is fabriek steun en de s60van de belcar word met de weinige centjes van en paar sponsers en eigen kapitaal beridderd .En het is tehopen dat hij er terug bij is volgend jaar en dit voor het hele seizoen . ;)
|
Laat ons hopen, pracht van een wagen, i love it.
|
Over nieuwtjes in Belcar 2003 :
In Het Belang van Limburg stond er na de Masters dat Bert Longin zich ging toeleggen ophet FIA GT kampioenschap bij zijn vertrouwde FREISINGER-Porsche. In functie hiervan zou hij met deze Porsche aantreden in de Belcar. Is dit een kwakkel of weet iemand hier meer van ? Freisinger in de Belcar maw ???? C U |
Ik weet dat Bert graag zowel in Belcar en FIA GT met dezelfde wagen zou rijden, omdat de continue wissel van porsche <-> Viper aanpassingen vrgaat qua rijgedrag, en dit dus zijn weerslag heeft op de prestaties.
|
Re: Re: Re: belcar 2003
Quote:
|
Quote:
|
Z8 ingezet door Raceprojects in 2003
De Z8 die door Raceprojects volgend jaar wordt ingezet zal uitgerust worden met een -3600cc motor om in de klasse GTB te kunnen aantreden. We zijn er momenteel nog niet uit of we al dan niet de nieuwe V8 gaan gebruiken . Het opgetrokken minnimumgewicht van deze klasse naar 1025 kg voor 2003 heeft het concept een `beetje` ontkracht . Daar alles was gebouwd voor een 360 pk sterke en 900 kg zware auto moeten we wel eens even zoeken waar we deze balast veilig kwijtraken. Ook zullen we ietwat harder moeten werken om de vooropgestelde tijden te halen maar het is wel zeker dat we gaan zorgen voor een unieke en snelle wagen. We houden jullie via depaddock.eu wel op de hoogte! Groeten, Raceprojects-team |
Quote:
jan |
Quote:
|
Hier is er nog wat meer info ivm Belcar 2003.
Er zullen 8 race weekends zijn : - 3* Zolder - 3* Spa - de 24 Uren van Zolder - een race in Assen Vincent |
pff Assen. als ze weer op het korte circuit rijden :( Dat is dus niks schoon aan. Was het maar Dijon :(
|
Quote:
|
Nog wat meer info over de "Supermeetings" die in 2003 plaats zullen vinden, kan je hier vinden.
Zo te zien zal er toch een Mini-Cup zijn. Vincent |
Quote:
Zen al nen BMW'er in hart en nieren, dus laat maar komen. :D :D |
Ik wil toch eventjes reageren m.b.t. die kalender 2003 voor de Belcar Meetings. In welke mate deze kalender juist is, wil ik niet over oordelen, maar zoals Danny Dubois recentelijk op het forum van Belcar.com plaatste, is zowat alles wat er nu reeds over Belcar 2003 wordt gezegd of geschreven te klasseren onder de noemer "geruchten". Wees gerust : de kalender zal wel op tijd bekend gemaakt worden, daar is de organisatie van het Belcar Kampioenschap zeer stipt in...
En vooralleer er nog wat kwakkels de lucht worden ingestuurd : onderstaand vind je de repliek van Danny Dubois zelf. Het is een reactie op een topic "fusie Belcar / Procar" op het forum van Belcar.com : Ten einde te voorkomen dat een aantal geruchten weer een eigen leven gaan leven, zoals meer gebeurd op dit forum, had ik graag gereageerd op dit item. Alles dat momenteel geschreven of gezegd wordt zijn geruchten. Waarom ? Een reglement en dus ook een seriereglement is er pas als het goedgekeurd is door de NSK. Inderdaad zijn er verschillende denkpistes opgezet de voorbije maanden. De werkgroep reglement Belcar (die bestaat uit piloten, tuners, teameigenaars -en dus alle teams vertegenwoordigen - en organisatiecomité) komt deze week nogmaals bijeen om het reglement te finaliseren. DUS AUB STOP MET ALLERLEI GERUCHTEN DE WERELD IN TE STUREN OMTRENT WEDSTRIJDDUUR, FUSIE BELCAR/PROCAR, TECHNISCH REGLEMENT ETC. Eén zaak staat vast Mediagroup van Dyck Belcar 2003 gaat door onder auspiciën van dezelfde organisator. Dezelfde medewerkers van vzw Terlamen zullen met nog meer enthousiasme werken aan de toekomst van dit kampioenschap. Zoals steeds in het verleden maakt de organisator er ook dit jaar weer een punt van om zijn reglement tijdig uit te brengen DOOR EEN AANZET VAN RODDELS ALS DEZE BEROKKENT U ENKEL MAAR SCHADE AAN EEN KAMPIOENSCHAP WAARAAN ZOWEL TOESCHOUWERS, PILOTEN, MEKANIEKERS, TEAMEIGENAARS EN OFFICIALS EEN BOEL LOL BELEVEN. Dit is dan ook een oproep naar alle zogenaamde experten om weiselijk te zwijgen over dingen waarvan ze niets afweten en als ze dan toch willen reageren (zoals bijvoorbeeld over het item van het uitliteren van enkele wagens) dat ze dan de moed hebben om zich kenbaar te maken. Ik weet persoonlijk dat zogenaamde fans van dit kampioenschap serieuze schade (financieel, zakelijk of emotioneel) aangebracht hebben aan piloten, teameigenaars of ganse teams. Danny Dubois Koersdirekteur Mediagroup Van Dyck Belcar Klare taal dus, van de juiste man op de juiste plaats ! |
Maar toch, een Z8...........we worden weer verwend :D dank u!
|
"Op raceday zijn er eerst 4 promo-races, dan komt de Belcar in actie, dan volgen nog es 4 promo-races." http://www.eyes-e-tools.com/customer...w.asp?seq=5141
9 races op één dag............dat lijkt me sterk. Een zolderse zondag heeft niet eens 8 effectieve raceuren, en dan moet een van die races ook nog 125 minuten duren............. Wie een beetje kan tellen ziet waarschijnlijk het probleem.......... Oftewel Danny, dit is weer een zo'n typisch geval van.............pfffffff, wat nou weer. |
4 promoraces das 2u30 minuten ongeveer denkek+ belcar 2u30 (ruim genome + startgrid) + noges 4 promoraces = 2u30 + warmup belcar 40 minuten (denkek toch)...
(Tijden met beetje spatie voor en na de race/training) Dat is denkikwel een beekte veel maar het gaat eventueel wel denkk , ben nie zekers... |
Zal van ze lang zal ze leven niet lukken, je moet speling in het programma hebben i.v.m. met een rode vlag, safety car procedures e.d. tijdens sprints, evt. herstarts.
Of ze moeten naar sprintraces van 6 ronden, maar dan wordt je als deelnemer ook niet echt serieus genomen. We gaan racen op zondag ala indoorkarting 2 * 12 minuten. daar kijk je als rijder echt naar uit denk ik zo :D |
idd :) das idd nie haalbaar , maar'k hem al een 20 mins spatie gelaten/koers ongeveer :)
|
Pitstop TV heeft de informatie over Belcar en de rest voor 2003 vanmiddag gekregen tijdens een rondetafel tussen media en de RACB, waar alle projecten voor 2003 zijn voorgesteld.
Laten we de RACB omschrijven als een vrij betrouwbare bron, of niet? :) |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Groeten, Dries |
deze topic moeten we dan maar eens goed in de gaten houden, want volgens mijn zolderse bronnen staat er ons tijdens het NRF wat heel moois te wachten.
|
Een Z8 met een dakje, dat wil ik zien :cool:
Alvast nen dikke proficiat Johan ! Tot volgend jaar ;) |
De RACB heeft duidelijk andere prioriteiten dan nog energie stoppen in een Benelux-kampioenschap.
Deze competitie zou vermoedelijk nooit een RACB-stempel krijgen. De RACB heeft ook -wat zij noemen- "vrije tijd" meetings voorzien voor: - VW Fun Cup - Radical - 2 PK Daar kan een Gentleman Drivers Cup bijkomen of een Benelux-iets. |
tussen droom en werkelijkheid
Zoals reeds eerder meegedeeld op het circuit van Zolder tijdens de race (door oa M. Martens) komt er een opening i/h Belcar reglement voor Silhouettes. Veel zal dit echter niet veranderen gezien het beperkte aantal van deze wagens in België. Daarnaast komer er wat gewichtsaanpassingen ed. maar het gros van het concept belcar blijft.
Van de buitenlandse wedstrijd is nog niets geweten, Zolder zit wel een beetje met een kater na de Nurburgring anno 2002. Het brengt daarenboven weinig op om in het buitenland voor lege tribunes te rijden, al ventileer ik hier mijn mening. Desnoods moeten Mistery, Driesco, mezelf ea van dit forum maar wat gaan kuisen in Nijvel. ik weet daar immers nog een leuk circuit liggen... :D En wat Z8ten ea mooie auto's betreft, in het tussenseizoen krijg je altijd zo'n megaplateau, maar laten we deelnemerslijst van het NRF afwachten... Joost Ps. er wordt trouwens gefluisterd dat AD met een Porsche zou gaan rijden ;) |
Re: tussen droom en werkelijkheid
Quote:
|
Bart mag mee komen schuppen
Ok, ik heb het begrepen, je mag mee komen schuppen in Nijvel ;)
Joost |
Reactie Joost ??
Bij Raceprojects worden dromen meestal wel waar , vraag maar na bij mensen die wat dichter bij ons team staan. Groeten Johan. |
silly season is precies al begonnen?
Weet iemand iets van Mercedes CLK GTR die volgend jaar komt? (Just kidding he gasten ;)) |
All times are GMT +2. The time now is 20:21. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.