![]() |
Rolex 24 hours the race
Voorlopig zijn de GTS-wagens sneller dan de DP en SRP II. Justin en Derek bell staan voorlopig op 1 met hun Corvette. Beste Belg is Neugarten op 6,
hier zal ik regelmatig wat opgooien over de race, Joost |
Daytona 24u!
De top 36 tijden kan men Hier vinden!
Kun je de race ergens volgen op tv,wat Eurosport zend niks uit zie ik :( . |
Het wordt de zwakste editie in jaren..............................
Die nieuwe dinky-toys zijn spuuglelijk en ongeloofelijk traag. Zou weleens Porsche RS als als winnaar kunnen opleveren. |
36 wagens aan de start. en wij al klagen vorig jaar in Spa met 39 wagens :)
|
|
in welk weekend worden de 24 uren van daytona gereden???
|
Threads effe samengevoegd.
|
Quote:
|
Quote:
|
Die Gunnar G99 is wel prachtig hé!
|
Ik vraag me af op basis van welk reglement die wagens er zo vreemd uitzien. Staat er soms een regel tussen als "de wagen moet er zo mottig mogelijk uitzien"??? :confused: :confused: :confused:
|
Volgens mij hebben ze geprobeerd een copie te maken van de Groep C wagens. Alleen heeft die desbetreffende Amerikaan een foutje gemaakt tussen Inches en centimeters.
Zolang dat spul daar blijft rondrijden is mijn verlangen om ooit eens naar de Daytona te gaan sterk afgenomen |
Quote:
|
Voor zij die het wil volgen: deze site is terug online http://www.daytona24hr.com/
In 97 en 98 liep de site goed. Daarna zo dood als ne pier en nu terug online. Ben eens benieuwd. Ook op de site van de Grandam zelf valt er up to date nieuws te rapen. |
En dit is de link naar de livetiming.
|
Voor zij die te lui zijn:
1. Bell-Bell op hun Corvette 2. een mustang GTS 3. zo'n daytona ding 6. Neugarten op een Mosler 26. van de Poele op een 360 Modena 42. zonder tijd: Theys vind die DP's anders wel grappig (heb niet gezegd mooi). mocht ik naar daytona kunnen gaan met van 19-jarige miekes die spring-break vieren dan ben ik wel kandidaat ook met lelijke prototypes :D |
mardi gras as they call it zeker?
|
as promised
Het volledige verslag van de start op DSC.com; maar hier de satnd op dit moment:
At the 20 lap mark, 45 minutes, it’s a Fabcar-Porsche 1-2, another 8 seconds back to the Multimatic and another 6 back to Justin Bell, but his Corvette has been showing some smoke. Buckler leads GT, a short distance ahead of Sascha Maassen. The Rennwerks Porsche is a surprising third in class. The Fabcar-Toyota is a long ways down in 13th while the Lucchini is 16th. Justin Bell is the first of the leaders to make a stop—another tire problem. The car is running well and the stop became a fuel stop. The Heritage Mustang also makes a routine stop. Haywood takes a trip in the grass while Franz Konrad makes another stop and the Toyota DP is the first of its class to stop. |
GT op kop
Ondanks fel weerwerk van de Brumos prototypes (#58-59), kom na zo'n 2 uur een GT op kop van de wedstrijd. De #83 rennwerks Porsche 996 GT3-RS van ondermeer Johannes van Overbeek ligt aan de leiding van de wedstrijd, op de hielen gezeten door de twee voornoemde prototypes.
Vroege slachtoffers zijn o.m. de Marcos van Cor Euser, de BMW DP van Quester en de Porsche GT2 van Ried en de GT1 van Gunnar racing (G99 officieel). De Belgen: Neugarten strijdt mee vooraan, VDP komt kalm maar zeker naar voren en Theys heeft het moeilijk in zijn DP, Joost |
Ik verwacht niks van die DP's.
De overwinning gaat naar een GTS of een GT. |
Didier Theys staat stil...
|
Met net geen 4 uur achter de rug:
de Brumos DP's houden stand vooraan, ze zijn terug over de GT 996 gegaan en leiden nu met een ronde voor. 1. #59 brumos Porsche DP 2. #58 brumos Porsche DP 3. #66 The Racers Group 996 GT 4. #83 Rennwerks 996 GT 5. #35 RISI Ferrari 360 GT 6. #24 Perspective Moslet (Neugarten) GTS 16. # Van de Poele (Ferrari 360) GT |
Moslers vallen me wat tegen.
Maar het is nog 20 uur racen dus het kan nog. |
let op, een RS gaat winnen.......wat eigenlijk meteen de zwakte aangeeft van deze editie.
|
Euser rijdt weer.
|
#21 is gecrasht. caution is out.
eerder was er een caution voor debris on the track. |
halvarwege is de strijd tussen de Porsches, ferraris en DP's nog steeds open...
|
Starting the 12th hour, the lead gap falls as low as 7 seconds (66—59) before the second placed #59 Fabcar must pit. It emerges 65 seconds adrift.
The Saleen powers on in pursuit of lost time - a flurry of quick laps including two in the 1:51s are beginning to make an impact on the Mosler ahead. The quickest of all of them, a 1:51.4 is good enough for third fastest race lap overall, so far bettered only by the #59 Fabcar and #88 Multimatic. The leader pits on lap 328 and the #59 Brumos Fabcar moves ahead. Whatever happens now Kevin Buckler and The Racers Group can look back on this race as a fantastic success. They have led the race so far for a total of 156 laps, including an unbroken sequence of 103 laps. Forget the DP / SRP controversy, that's a fantastic achievement by any measure and we're not even halfway there yet. The #66 car emerges 27 seconds adrift of the new leader. The #34 Ferrari's woes mean that a GTS car (The #46 Morgan Dollar Corvette) is back in the overall top 10. 10 minutes until the halfway point and there is an unscheduled stop for the leader! A tire went down at start / finish so that the car had to crawl around for service. Scott Sharp took over from Goodyear and they have dropped to third behind the Rennwerks entry. It is now DP cars 3-4-5, Brumos-Cegwa-Multimatic. The hard-charging #66 car is back in the lead with the #83 Rennwerks Porsche now in second – it’s a GT 1-2 overall for the second time in the race. The Fabcar rejoins in 3rd place after a 5 minute stop, with the Multimatic closing in. The Picchio is now back on track, albeit in 33rd slot 146 laps behind the leader. 6th place overall is (still!) the leading SRPII car, the metronomic #97 Lucchini. Ryan Hampton slid into the wall in the #34 Ferri / Risi 360, at the same exact spot as did Brent Martini in the Washington 360. Luca di Montezemolo has called to complain that Porsche has installed a Ferrari magnet at Daytona. The Risi team expected repairs to take a half-hour. The main problem is that the starter motor bracket has become dislodged. Mauro Casadei is quite despondent about Ried’s choice of changing a cylinder head on the no. 51 Porsche immediately before the start. He reckons that it caused the car’s early failure. The race reaches crossed flags under the half-mast Old Glory with the Buckler team in an almost dominant two-lap lead. The Multimatic-Ford is now the fastest car on course, putting some concern into the Brumos pits. Further down the field, the Perspective Mosler has returned to the race. It lies fourth in class, behind the Morgan Corvette, Russkie 996, and the “fast” Rollcentre Mosler. |
Op deze pagina vind je enkele quick time filmpjes waar je de DP's in actie kan zien en horen.
|
Na 19 uur racen: slechts 33 seconden tussen 1 en 2.
Neugarten 12de Van de Poele 16de. Nog 24 wagens in koers. |
Koers lijkt gereden, Porsche GT heeft 6 ronden op de DP, neugarten, 12de, VDP 16de
|
Neugarten 2de in GTS maar de leider in GTS staat stil.
|
jeeeeeeej, volhouden zo.
Ons klein belgenlandje zullen ze daar toch nog leren kennen se, als datal niet gebeurd is. :D |
:( Nu staat Neugarten even stil.
|
Ze rijden terug. Major cooling problem.
Ze zijn nu 3de in GTS en 11de algemeen. Van de Poele 12de algemeen en 5de in GT. |
Met nog 1u36min. wedstrijd voor de boeg 3 GT's op kop in Daytona...lang geleden dat we dat nog hebben meegemaakt.
|
De eerste wagen in GTS stond een tijdje stil. Het zag ernaar uit dat de Mosler van Perspective racing met o.a. Michel Neugarten dan toch nog met de overwinning in GTS klasse zou gaan lopen, maar ondertussen rijdt Corvette van Morgan Dollar Motorsports terug. Zij hebben als eerste GTS-wagen nu nog 1 ronde voorsprong op de Mosler...
|
Ondertussen heeft Neugarten met zijn team toch de leiding in GTS gepakt. Ze hebben 2 rondes voorsprong op de 2de in hun klasse.
Nog 21 rijdende wagens. |
De Mosler met Neugarten ondertussen op de negende plaats algemeen en leider in de GTS Klasse. Van De Poele en zijn team rijden momenteel 11de algemeen (Na de Corvette) en zijn op jacht naar de tiende plaats...
|
En als Werner en Mistery het alle twee zeggen, dan zal het ook wel zo zijn hé, nietwaar Werner ... :D :D :D
Trouwens, Van De Poele en zijn team zijn flink aan het naderen. Op een kwartier tijd hebben ze ongeveer 1min.50sec. goedgemaakt op de Corvette...Nu rijden ze dus op minder dan een ronde, maar met nog slechts een 12-tal minuten te rijden lijkt het een zeer zware opdracht om deze nog voorbij te gaan in de uitslag. |
All times are GMT +2. The time now is 22:34. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.