![]() |
Mini test dag
De testdag voor de MINI Cooper Challenge gaat door op 22 Maart op het circuit van Zolder.
De timing ziet er als volgt uit: 09.00 - 09.20 GROEP A - MOTO 09.20 - 09.40 GROEP B - MOTO 09.40 - 10.00 GROEP A - MOTO 10.00 - 10.30 TESTDAY MINI 10.30 - 10.50 GROEP B - MOTO 10.50 - 11.10 GROEP A - MOTO 11.10 - 11.40 TESTDAY MINI 11.40 - 12.00 GROEP B - MOTO 12.00 - 13.00 MIDDAGPAUZE 13.00 - 13.30 TESTDAY MINI 13.30 - 13.50 GROEP A - MOTO 13.50 - 14.10 GROEP B - MOTO 14.10 - 14.40 TESTDAY MINI 14.40 - 15.00 GROEP A - MOTO 15.00 - 15.20 GROEP B - MOTO 15.20 - 15.50 TESTDAY MINI 15.50 - 16.10 GROEP A - MOTO 16.10 - 16.30 GROEP B - MOTO 16.30 - 18.00 TESTDAY MINI Op Woensdag 2 April (de dag voor de Belcar trainingsdag) is circuit Zolder ook voor de Mini's gereserveerd. |
Hopelijk zijn die mini's op tijd klaar....
|
Ik denk van wel :) Of er al veel reclame zal ophangen is iets anders. Wij gaan althans het onmogelijke doen om hem volledig in de kleuren te steken.
|
ale, ik ben wreed curieus, kan niet wachten begint al serieus te kriebelen!!!!!!!!
|
Om te rijden toch ? Zien we elkaar in de eerste linkse ?
|
Naar het schijnt laat de afwerking wat de wensen over... :rolleyes:
|
Dat is het minste wat je kan zeggen. Maar allé, iedereen zal er nu toch wel zelf aan bezig zijn dus eigenlijk speelt da niet zo veel rol.
|
Quote:
|
Och, heb jij dan al een reglement gezien, gehad ? :) De rolkooi steekt al in mijnen Focus en de airbags daar slaap ik op. Als het reglement zo is dan vraag ik me af met wat we gaan rijden. Je mag niets toevoegen aan de wagen, maar we kregen hem zonder bezine. Wa gaan we nu doen, reglementje veranderen :)
|
Ik heb het nog niet gezien, maar ja wie ben ik :) Ik zal zaterdag die rolkooi en die airbag is "stiekem" komen inspecteren se :D
|
Jan zal zeer blij zijn met uw kritiek Driesco.
|
Jan heeft ze ook nie gemaakt hé en het was als grapje bedoeld :)
Ben er zeker van dat als Jan hem zou in elkaar gestoken hebben, het resultaat er stukken beter zou uitzien. Ere wie ere toekomt. De wagen is snel snel in elkaar gesmeten, Eric de Schepper kan alles gaan fine tunen en Jan kan dan zijn technische kennis naar boven halen. |
Wie gaat er morgen? ik al zeker...
|
Ik ook (zie thread over Titanic rittensport).
|
Wij zijn er ook klaar voor, geen foto's in previeuw. We gaan doen gelijk de echte, alles enkel en alleen voor de persdag.
Wel kan ik jullie al een klein primeurtje vertellen. De site zullen klaar zijn voor New Race Festival. www.speedlovers.com Veel succes aan iedereen |
zeg ik heb gehoord dat je met diene mini niet op de baan zou mogen rijden??? klopt dat???
|
De homologatie voor op de weg zou naar het schijnt nog niet rond zijn nee. Ik zal er morgen ook zijn, vanaf een uur op één bij je weet wel ;)
|
Quote:
|
De Mini's hebben vandaag gereden op circuit zolder.
Het is een mooi deelnemersveld met veel onbekende en nieuwe "piloten". Spektakel gaat er zeker te zien zijn maar wat de rondetijden betreft zullen de mini's vrijwel niets sneller zijn dan de Yarissen. Zelf ook wat gereden met de Daikin Mini van Alexandra Van de Velde en er vielen meteen enkele dingen op. De wagen rijdt eenvoudig want het is geen race maar een gewone baanwagen. Wat betreft de wegligging is het een wagen met veel onderstuur en hij mist een sper. Ookde ophanging mocht wat harder staan. De banden geven niet veel grip en de remmen gaan het zwaar te verduren krijgen in de laatste ronden van de races. Maar al deze dingen gelden voor alle deelnemers en gaan we mooie races zien, ben ik zeker van. |
Quote:
- gewicht! meer dan 1.100 kg is wat veel. - sperdiff -> geen. - banden - geen "echte" race-ophanging Afgelopen dinsdag was er op onze dag in Zolder een Mini aanwezig, en ik had geen enkele moeite om hem te volgen. Op de rechte stukken loopt hij weg, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt in de bochten. In de snelle speelt de ophanging hem parten, in de trage de (ontbrekende) sperdiff. En na 10 ronden waren de remmen "onbruikbaar" geworden! Ik moet toegeven dat ik het concept schitterend vindt: een wagen voor de openbare weg waar je mee mag racen. Prachtig! Maar ik vrees eerlijk gezegd ook voor veel brokken. Meer dan in de Yaris Cup en Clio Cup vrees ik... Just my humble opinion... |
Ok, nu ook even mijn mening.
Blijkbaar heb ik vandaag leren rijden. Nog nooit was me opgevallen dat ik vel fouten maakte en dat ik met de Clio 1.54 kon rijden, mits veel te vragen van het materiaal. Vandaag begon ik met de Mini rond de 2.10. Veel te traag dus als je de tijden vergelijkt met deze die op de testdagen gedraait waren. De ophanging stond verkeerd, de bandendruk zat niet goed, enz... Na ongeveer 2 uur testen had ik mezelf even opgepept om toch eens volluit te gaan tegen de regels van alle logika in. 450 km op de teller en zonder pardon even op de limiet willen rijden. Marnix Vandermaessen reed voor me en ik dacht : wat hij kan, kan ik ook. Hij staat hoog genoteerd om een top 5 plaats te behalen dus ik erachteraan. Tot mijn grote verbazing kan ik heel goed volgen. De reden ! Ik dierf verdomme gas geven in de eerste linkse en de kanaal 2. Vroeger ging ik daar veel te braaf door mom het materiaal te sparen maar nu lukte dat als bij wonder. Weken al zeg ik bij mezelf dat ik sneller moest, en nu lukte het eindelijk. In de laatste sessie klokte ik een 2.04.62, zo een 1.56 sec. trager dan de snelste tijd die we vandaag geklokt hebben. 2.02.99 was de snelste tijd die we genomen hebben vandaag. Jan reed op dat moment een goede 2.06.56 wat zeker nog beter kan. Het is trouwens door Jan dat ik de eerste linkse en de Bianchi sneller durf te nemen. Wat de opmerkingen over de wagen betreffen : er zijn inderdaad minpunten, vooral de remmen. Buiten de héél dure prijs zijn deze ook zeker nog voor verbetering vatbaar. Voor de rest moet ik vaststellen dat onbekende rijders met een groot hart hier wel eens brokken zouden kunnen maken in het kampioenschap. Grotere namen gingen verloren in het grote geweld van sommigen. Wat ik nu al zeker weet is dat het voor sommigen een heel duur kampioenschap gaat worden. Wil je meedingen voor de top dan gaat het handevol geld kosten. Heb vandaag zo een 5 nieuwe kardans zien steken, massa's remblokken en kilo's rubber. Natuurlijk kan het ook anders hé mannen. Conclusie : heb mij rot geamusseerd, heel veel bijgeleerd en de ontvangst en Mini Paddock Lounge is echt af. Een ticket en zijn prijs meer dan waard. Een plaats tussen 10 en 15 moet in onze mogelijkheden liggen. Snelle jongens van vandaag. Verbist Philliparts ( zeer snel nr 32 ) Ruben Maes Delmotte Zij draaien nu zo ronde de 2.02.80 (90) Die vooropgestelde tijden onder de 2.00.00, zet de champagne maar al klaar voor die mannen. :) |
Ik ben vandaag ook is langsgeweest. Zo al die Mini's bij elkaar is wel een cool zicht :) De rondetijden vielen mij ook wat tegen, ik had er toch iets meer van verwacht eerlijk gezegd. Eerder vernoemde nadelen zoals gewicht,banden,... drukken de tijden maar eens het seizoen enkele races verder is, zal daar nog wel wat afgeknepen worden. Voor ons was het in ieder geval een meer dan geslaagde test :)
|
Er zullen wel andere banden worden geleverd voor de races...
Voor die Cardans die alsmaar breken hebben ze ook een oplossing gevonden naar het schijnt... Maar leuke wagen en die tent, de belcar kan er niet tegenop... |
Volgens mij is die tent veruit het beste van het concept, veel beter dan de wagen zelf in elk geval...de rest ruikt nogal vrij ernstig naar "zakken vullen" en krijgt van sommigen zelfs nu reeds de stempel "oplichterij" opgekleefd...niet geheel ten onrechte trouwens, als men ziet dat wegbanden voor een mini zowat evenveel kosten als raceslicks voor een Porsche...
Gisteren spraken wij met diverse piloten die op de testdag aanwezig waren, het samengevatte verslag kan je lezen op www.misteryracing.com bij het nationale nieuws |
Volgens goed ingelichte bron ( en ik weet het ) niet de fout van BMW maar van Pirelli. BWM heeft die prijzen niet bepaald, evenmin deze van de remblokken. Voor 10 setten banden + 10 setten blokken heb je bijna een complete wagen.
Enige nuance : de banden gaan ZEKER 2 weekends mee. De remblokken is nog een groot vraagteken. Wat we wel weten is dat velen veel te hard in de remmen gaan. Dat is de reden waarom P Y Corthals harder gaat dan de rest. Prijzen van alles zo dadelijk via de portaal www.speedlovers.com Gezocht : extra sponsor met kruiwagen euro's :):) |
'k had gehoopt er gisteren toch nog te geraken, maar wegens ne verhuis die uitliep was het de moeite nie meer. Als ik die tijden zo lees... gene vette, schone wagentjes voor sponsors op te zetten, maar de echte cupracertjes zullen we nog altijd moeten vinden in de yaris en clio cup. Me dunkt dat BMW hier een unieke kans hebben laten liggen.
|
Vergeet niet dat dit een testjaar is, en dat de evoluties voor 2004 er veel beter uitzien. John Cooper Works heeft namelijk een kit om de motor serieus op te drijven. Pak boven de 200pk.
Voor de remmen vrees ik dat ze dan naar 295mm mogen gaan om da spel stilstaand te krijgen. Toch blijf ik erbij dat we sommigen nog onder de 2.00.00 gaan zien komen. |
Quote:
|
Quote:
|
Daar gaat het gezond verstand weer, over het gebruik van de Z platen.
|
Gisteren reed in Zolder tijdens de licentietesten een rode Cooper S van MINI Belgium met een AP-remsysteem!?!
|
Op deze Mini werd op vraag van Mini Belgium dit systeem geïnstalleerd en getest. Volgende week wordt het standaard systeem teruggeplaatst ;)
|
Quote:
|
Ik heb een site gevonden van een team dat meedingt in de cup...
http://www.desmethracers.be |
proper siteke !
|
De maker van deze site is Ken Rahaim, een Amerikaan die dit jaar gaat deelnemen in de Mini Cup. Ik heb hem een beetje wegwijs gemaakt in Zolder en ben benieuwd hoe hij gaat presteren.
|
Onze site in de Nederlandse versie staat online. Niet verschieten want hij is ook maar gemaakt in opdracht van hé. Wij zullen hem dus gedurende het ganse seizoen onderhouden. De info die komt van MINI Belgium + de organisatie is te lezen op
www.minicooperchallenge.com |
All times are GMT +2. The time now is 11:44. |