De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Crash Corvette (vrije training) (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=4706)

R@ce@holiC 10-04-2003 18:34

De corvette is er hard afgegaan in de chicane vandaag. Het zag er niet goed uit , ik heb mijn twijfels of ze hem opgelapt krijgen. Ze moeten naar het schijnt enkele onderdelen laten overkomen vanuit de US dus ik heb mijn twijfels of ie nog rijdt dit weekend...

Mark 10-04-2003 19:01

Quote:

Originally posted by R@ce@holiC
De corvette is er hard afgegaan in de chicane vandaag. Het zag er niet goed uit , ik heb mijn twijfels of ze hem opgelapt krijgen. Ze moeten naar het schijnt enkele onderdelen laten overkomen vanuit de US dus ik heb mijn twijfels of ie nog rijdt dit weekend...
Lijkt dat maar zo of vliegen die van Selleslagh Racing vaker dan gemiddeld van de baan?

flugel 10-04-2003 19:39

'k begin het mij ook af te vragen

Driesco 10-04-2003 20:07

Zeer zware klap van de Corvette. Niet herstelbaar voor het NRF, echt onmogelijk. Voor-achter, ophanging. Als ze dat nog klaar krijgen dan zijn het echt werkers.

Wat betreft de Mini, niet slecht en zij die er waren hebben kunnen meerijden. Eerste sessie zonder remmen, 2de alles vervangen en we vlogen. We moeten echt meekunnen met de eerste 15

DamonHill 10-04-2003 20:10

Zeer spijtig van die prachtige Corvette :(


http://users.skynet.be/cliocup/Vette4.jpg

http://users.skynet.be/cliocup/Vette5.jpg

R@ce@holiC 10-04-2003 20:15

Quote:

Originally posted by Driesco
Zeer zware klap van de Corvette. Niet herstelbaar voor het NRF, echt onmogelijk. Voor-achter, ophanging. Als ze dat nog klaar krijgen dan zijn het echt werkers.

Wat betreft de Mini, niet slecht en zij die er waren hebben kunnen meerijden. Eerste sessie zonder remmen, 2de alles vervangen en we vlogen. We moeten echt meekunnen met de eerste 15

Ik was er maar was continu bezig :)

Mistery 10-04-2003 20:20

Quote:

Originally posted by Driesco
Zeer zware klap van de Corvette. Niet herstelbaar voor het NRF, echt onmogelijk. Voor-achter, ophanging. Als ze dat nog klaar krijgen dan zijn het echt werkers.
Sennake en ik zijn deze avond nog eens gaan kijken naar de C5-R. Volgens mijn bescheiden mening rijdt die morgen weer rond (indien ze alle onderdelen voorradig hebben).

joost 10-04-2003 20:38

Corvette C-5 R
 
Heb net met een ooggetuige van het ongeval gesproken, blijkbaar is de wagen tijdens een inhaalbeweging van de baan geraakt en in de muur terecht gekomen. Het is nog niet uitgesloten dat de wagen toch zou starten volgens een bron op het circuit van Zolder, maar de kans lijkt klein...
Afwachten en duimen maar

R@ce@holiC 10-04-2003 20:39

Quote:

Originally posted by Mistery
Sennake en ik zijn deze avond nog eens gaan kijken naar de C5-R. Volgens mijn bescheiden mening rijdt die morgen weer rond (indien ze alle onderdelen voorradig hebben).
Ik heb Patrick Selleslagh horen zeggen dat hij stukken moest bestellen vanuit america :s. Het kan natuurlijk zijn dat hij zich vergist natuurlijk maar der waren dachtek stukken ie hij niet had :s.
Dan ist mss nie voor morgen mar voor overmorgen :( ?...

Hopelijk zien we dit prachtige racemachien spoedig terug in topvorm...

flugel 10-04-2003 20:42

ik kan verstaan dat die mannen die wagen gewoon moeten worden, maar 'k vind het dan toch een zeer groot risico om zo kort voor de eerste koers nog volop te trainen, 't resultaat mag er zijn precies

Beemer 10-04-2003 21:15

Ik vrees toch wel voor de corvette hoor. er moeten minstens 2 stukken uit de vs besteld worden volgens Patrick dus da zal wel nie lukken tegen zondag. Crash waarschijnlijk te wijten aan een teveel aan pk's en te vroeg op het gas na de chicane. Heel jammer voor zo'n prachtige wagen.

Patrick Schreurs heeft zich precies ook wel geamuseerd in de BRI-Mini :)

Mistery 10-04-2003 21:30

Quote:

Originally posted by Mistery
Sennake en ik zijn deze avond nog eens gaan kijken naar de C5-R. Volgens mijn bescheiden mening rijdt die morgen weer rond (indien ze alle onderdelen voorradig hebben).

Recent "Corvette News" (21u25) :

Ik had Patrick Selleslagh pas aan de telefoon, en de schade is dus wel degelijk herstelbaar op korte termijn. 1 stuk diende te worden besteld in de States, maar dat zal morgenmiddag reeds beschikbaar zijn voor het team. Voor de rest hebben ze alle onderdelen in reserve, en Patrick Selleslagh is ervan overtuigd dat de wagen morgen in de loop van de namiddag klaar is, zodat het NSK de technische keuring op zaterdagochtend kan uitvoeren.

Mark 10-04-2003 21:38

pfffffffff........wordt dan een druk weekend voor Selleslagh. De 'Vette en de Mondeo aan de start, het wordt mooier en mooier.

NGT Racing 10-04-2003 22:02

Op pitstop staat te lezen dat Patrick Selleslagh crashte, ik dacht Marc Vannerum achter het stuur gezien te hebben ??

Mistery 10-04-2003 22:10

Het was inderdaad Marc Vannerum achter het stuur...

Sennake 10-04-2003 22:19

Quote:

Originally posted by Marshal
pfffffffff........wordt dan een druk weekend voor Selleslagh.
... En voor Johan Moons, die de ganse Corvette opnieuw kan bestickeren :D

Bart.Vandecavey 10-04-2003 22:23

Quote:

Originally posted by Sennake
... En voor Johan Moons, die de ganse Corvette opnieuw kan bestickeren :D
Kassa kassa voor Jan Moons hé...

Maar idd jammer voor die mooie wagen maar met Ducktape is veel te herstellen...

Scapa 10-04-2003 23:04

Mja, ducktape... Hier zal toch wel wat meer nodig zijn vrees ik... Blijkbaar hebben ze dus veel reserve-stukken voorradig en komt het allemaal wel in orde. Het is natuurlijk altijd nog afwachten dat alles deftig werkt eens terug gemonteerd. Het team heeft daar volgens mij nog niet veel ervaring mee dus dat valt nog af te wachten. De carosserie stukken werden voor onze neus ingeladen in de camionette van carosserie Vannerum voor herstelling... Om een vb te geven van de inpakt van de klap: 1/3 van de remschijf was afgebroken. Nu, dan weet je het wel.

PorscheGT 10-04-2003 23:49

amaai... zo ne schonen auto en zo uit de bocht gegaan... spijtig voor die mannen

Baron 11-04-2003 00:40

Het is te hopen dat we de Corvette dit weekend nog zien rijden. Maar ik vrees er wel voor. De schade is echt wel heel erg.
Duimen maar voor die mannen van Selleslagh. Want die Corvette is toch de wagen die iedereen wil zien rijden zondag. Als die niet aan de start verschijnt, is het NRF meteen onthoofd.

Megane 11-04-2003 07:16

Corvette
 
Vannerum en een Amerikaan, da past blijkbaar niet zo goed bij elkaar.
Een paar jaar geleden was de Callaway ook plat net voor de 24H, als ik mij niet vergis was het toen Dierick aan het stuur.

Wel spijtig natuurlijk een zeer mooie wagen deze C5R, maar om na zo een crash alles in orde te krijgen is toch wel niet simpel.
Misschien begint het toch te snel te gaan, het verschil in snelheid begint zeer groot te worden. En het niveau van de piloten begint ook sterk te verschillen.
Als ik lees dat Anthony 1.32.5 heeft gereden op een donderdag wat gaat dat geven in quali. Straks rijdt de Belcar een rondje Zolder sneller dan de F1.
Bas Leinders reed vorig jaar met zijn Nissan op een lege piste net onder de 1.30 dacht ik.

yannick88 11-04-2003 12:34

Mijn zoon heeft gisteren het ongeval van de corvette zien gebeuren , er was geen andere wagen mee betrokken , gewoon veel te vroeg op het gas en de wagen niet meer onder controle .

Het is niet de eerste keer dat dit met Marc Vannerum gebeurt remember de calleway met Marc aan het stuur en niet Robert Dierick

Baron 11-04-2003 12:43

Misschien begint het toch te snel te gaan, het verschil in snelheid begint zeer groot te worden. En het niveau van de piloten begint ook sterk te verschillen.

IDD Megane. Je hebt volkomen gelijk. Er begint zich duidelijk een Belcar met twee snelheden af te tekenen. Enerzijds heb je steeds professioneler wordende teams met beter en sneller materiaal en echte toppiloten die de Belcar opzoeken. Anderzijds zijn er duidelijk een aantal teams en piloten die om diverse redenen (budget, onvoldoende testmogelijkheden, maar ook simpelweg niet goed genoeg) dit niveau niet meer aankunnen. Het verschil in snelheid en bekwaamheid wordt soms hallucinant.

speedkicks 11-04-2003 12:54

Ik vindt dat allemaal zever in pakskes.
Over het snelheidsverschil in Le Mans klaagt toch niemand . En tussen de proto's en de GT's is dit hetzelfde. Voor mij geeft dit juist iets extra's. Zeker in Zolder waar de GT's het zwaar hebben tegen de wagens uit touring. Remember de Finse Audi !!!
Er is al zoveel over eventuele veranderingen van de formule verteld, en ik kan hier enkel nog aan toevoegen dat de verscheidenheid en de verschillen tussen de wagens de sterkte is van de Belcar.

Maarten 11-04-2003 13:03

tja die snelheidsverschillen daar moet ge gewoon rekening mee houden. ik reed gisteren met onze funcup ook tussen al die belcar machines en ik moest gewoon goed in de spiegels kijken en een beetje anticiperen, tis natuurlijk makkelijk spreken vanuit de tragere wagens, want ik denk dat die mannen in die vliegmachientjes als een viper, corvette, porsche biturbo, etc. dat natuurlijk vanuit een ander perspectief bezien.
ik heb er gisteren geen last van gehad.

Sennake 11-04-2003 13:36

Circuit Zolder Press Release heet van de pers :

Drama tijdens de drukke donderdagse vrije trainingen op Circuit Zolder.
Even voor 16 uur knalde Marc Vannerum aan het stuur van de Williams-Chevrolet Corvette C5-R na de chicane en halfweg de heuvel in de muur. Einde oefening, dat was duidelijk, maar er werd meteen voor erger gevreesd.
De schade aan die peperdure nieuwkomer (het nummer 9 dat bij het fabrieksteam Pratt&Miller is gebouwd) leek voldoende om voor een forfait te moeten vrezen. Maar dat is dan zonder het doorzettingsvermogen van SRT gerekend. Het Selleslagh Racing Team kondigde om 19 uur fier aan dat de ontbrekende onderdelen al op transport uit het Amerikaanse atelier waren vertrokken en dat de wagen zich zaterdagmorgen aan de technische controle zal aanbieden. Er zal dus nog druk gesleuteld worden in de Zolderse pitlane...

Overigens komt er nog goed nieuws uit de SRT-stal. Op de lijst der Gasten prijkt er slechts één naam: die van de maagdelijk witte Ford Mondeo Turbo. Hij wordt dit weekend bestuurd door Didier Defourny en Patrick Slaus, twee grote namen uit de nationale autosport.


24u.be 11-04-2003 15:00

Persbericht Circuit ZOLDER 11/04/03

EDIT

Oeps Sennake, je was me dus nét voor :D :D

De mijne is dus gewist


EDIT


Maak jullie dus maar op voor een spannende openingsmanche van het BELCARseizoen 2003 !

(naar alle verwachtingen dus) MET de Corvette aan de start !

Rrubinio 11-04-2003 16:50

Re: Corvette C-5 R
 
Quote:

Originally posted by joost
Heb net met een ooggetuige van het ongeval gesproken, blijkbaar is de wagen tijdens een inhaalbeweging van de baan geraakt en in de muur terecht gekomen.
«Als Marc Vannerum een half uur voor het einde van de training de chicane instuurt spint juist voor hem de Radical van Thiebaut Racing. Tijdens het uitwijkmanoeuvre komen de rechterbanden even in het vochtige gras (korrelsneeuw) en wordt de Corvette C5R in de muur gelanceerd. »
Marc ok, maar als we de Chevrolet dit weekend terug gaan zien ?
En zoveelste tegenslag voor het sympathieke Selleslagh Racing Team.


Bron: Donderdag 10 april, vrije-trainings-dag

karld 11-04-2003 17:23

:frusty:

Juist binnen:

BiTurbo RTM onherstelbare beschadiging ... forfait voor eerste wedstrijd !!!! Verdere detail ontbreken ....

Karl
RTM
:frusty:

Megane 11-04-2003 18:08

Quote:

Originally posted by speedkicks
Ik vindt dat allemaal zever in pakskes.
Over het snelheidsverschil in Le Mans klaagt toch niemand . En tussen de proto's en de GT's is dit hetzelfde. Voor mij geeft dit juist iets extra's. Zeker in Zolder waar de GT's het zwaar hebben tegen de wagens uit touring. Remember de Finse Audi !!!
Er is al zoveel over eventuele veranderingen van de formule verteld, en ik kan hier enkel nog aan toevoegen dat de verscheidenheid en de verschillen tussen de wagens de sterkte is van de Belcar.

In Le Mans zijn het wel ALLEMAAL PILOTEN en geen amateurs he.
IK weet niet of gij ooit al eens op circuit gereden hebt, maar ik wel.In de touring -cup rijden er ook rijdende chicanes rond, ik ben er zelf eens afdeduwd door een blauwe wagen in de villeneuve, terwijl ik deze wagen al zekers gepasseert was want hij pakt mij achteraan op mijn bumper en dan in mijn deur. :no:

Wat gebeurde er in de voorbije 24.H van zolder in de eerste rondes?

Alle gooi weekend allemaal, ik kan niet komen. Dju toch :confused:

Mark 11-04-2003 18:23

Quote:

Originally posted by Megane
ik ben er zelf eens afdeduwd door een blauwe wagen in de villeneuve, terwijl ik deze wagen al zekers gepasseert was want hij pakt mij achteraan op mijn bumper en dan in mijn deur.
Tja wie was ook alweer dat oranje kereltje met de sleepkabel ;) Was de race voor de Race Promotion in 2001.

Wat betreft verschillen in snelheid. Als GT endurance-piloot weet je van te voren dat er langzamere wagens (met de nadruk op wagens) zijn. Levert ook geen noemenswaardig gevaar op.

Maar wat veel gevaarlijker is het verschil in rijders, er rijden piloten in de Belcar die daar eenvoudig weg niet thuishoren. Zal geen namen noemen, heeft toch allen maar schriftelijke ruzie tot gevolg.

Als je me nu vraagt wat is een van de weinige zwakke punten van de Belcar? Dan is dat er eentje van.

flugel 11-04-2003 19:38

het verschil in snelheid is denk ik, enkel een probleem op zolder, op francorchamps valt dit veel minder op omdat het circuit gewoon groter is, dat die toerisme wagens (de tragere dan) meerijden is niet meer dan normaal, haal die weg en het deelnemersveld is direkt een stuk kleiner. Het verschil in piloten zal er altijd zijn, en veel kan je daar niet aan doen denk ik

Werner333 11-04-2003 20:52

Nog 2 fotokes van Ronald:
http://www.werner333.com/paddockfoto/corv1.JPG
http://www.werner333.com/paddockfoto/corv2.JPG

Mistery 11-04-2003 21:21

Tiens tiens : een admin-bestuurslid-moderator :D :D :D die zelf over de streep gaat betreffende de regels over de grootte van de foto's... :no:

Werner333 11-04-2003 21:44

?????????????????? ;)

Mistery 11-04-2003 22:32

Vwala se, onze Werner heeft zijn huiswerk al gemaakt ;)

A.J. 11-04-2003 22:34

De mannen van SRT zijn volle bak bezig aan de Corvette momenteel. Rond 8 u zijn de meeste carrosserie onderdelen aangekomen in Zolder.
Toch wel doorzetters die mecano's en het is te hopen dat ze voor de rest van het weekend gespaard gaan blijven van pech.

Baron 11-04-2003 23:44

Quote:

Originally posted by speedkicks
Ik vindt dat allemaal zever in pakskes.
Over het snelheidsverschil in Le Mans klaagt toch niemand . En tussen de proto's en de GT's is dit hetzelfde. Voor mij geeft dit juist iets extra's. Zeker in Zolder waar de GT's het zwaar hebben tegen de wagens uit touring. Remember de Finse Audi !!!
Er is al zoveel over eventuele veranderingen van de formule verteld, en ik kan hier enkel nog aan toevoegen dat de verscheidenheid en de verschillen tussen de wagens de sterkte is van de Belcar.

Effen bijsturen. Het was niet mijn bedoeling om de format van de Belcar in twijfel te trekken. De mix tussen GT's en toerwagens is OK. Wanneer ik sprak over een Belcar met 2 snelheden, bedoelde ik dat figuurlijk over het niveau van de piloten. Je hebt professionele en amateurpiloten met de juiste ingesteldheid en bekwaamheden enerzijds, en je hebt anderzijds vrijetijdspiloten die niet meer beseffen waarmee ze bezig zijn. Er rijden in de Belcar een aantal piloten rond, die daar echt niet meer thuishoren. En dat heeft niets te maken met het feit of je nu met een GT of een Toerwagen, met een snelle of een langzamere wagen rijdt.
Om dan toch maar man en paard te noemen : wat Vannerum donderdag gepresteerd heeft, is wel oerdom! Twee dagen voor een belangrijke wedstrijd zulke risico's nemen met een wagen die je nog helemaal niet beheerst, getuigt wel van een totaal gebrek aan professionalisme. En het is inderdaad niet de eerste keer dat Vannerum zo een stommiteiten uitsteekt.

Megane 12-04-2003 15:10

Knappe prestatie van de mannen van de Corvette, na zo een crash een 6 de tijd in de kwali.

Dus racen morgen met die C5R. :gas: :applaus::applaus: :bye:

Beemer 13-04-2003 22:31

Hoeveelste plaats waren ze in de race?


All times are GMT +2. The time now is 10:42.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.