![]() |
problemen met Mini Cup wagens ??
Ik heb opgevangen dat er bij de volgende manche van de Mini Cooper Challenge een aantal wagens minder aan de start zouden verschijnen, omdat er teveel problemen zijn met de remmen en zo. Weet iemand of dit klopt ?
Zou alleszins het spektakel verlagen als er minder Mini's meedoen ! GreetZ, Caliban |
Voor zover ik weet zijn de remmen het zwakke punt.
Maar alle wagens mogen een nieruw remsysteem monteren tegen de volgende koers dacht ik. |
OK, voor één keer alles uit de biecht.
Het ligt niet echt aan de remmen maar wel aan de piloten. Ook wij maken de fout om veel te hard in de remmen te gaan en vooral veel te laat . De remmen bij Delmotte en Goossens waren belange niet zo versleten als bij ons terwijl ze met hetzelfde remsysteem zaten, ( er zijn er andere ). Wat mij persoonlijk heel erg stoort is het feit dat er gedurende de eerste race mensen gereden hebben met andere systemen en dat de organisatie dit nu zelf aan de andere piloten voorsteld. Ze hadden die mannen gewoon uit koers moeten zetten wegens niet conform, zo simpel is dat. Natuurlijk is iedereen nog wat aan het zoeken naar de juiste balans tussen fun, veiligheid en betaalbaarheid. Misschien de volgende koers toch eens AP schijven steken met goede blokken. Met een beetje geluk keuren ze dit ook goed en zijn we van alle problemen verlost. De piloten met een iets mindere zuivere rijstijl als de anderen kunnen dan misschien ook meedoen voorraan. Wat we nu gaan krijgen is een Belcar race binnen een MINI race, en ik dacht toch dat dit niet echt de opzet was van het gebeuren. maar bon, het weze zo en het zal zo blijven. Voor alle duidelijkheid dus, het probleem met de remmen ligt hem bij de piloten, en niet bij de remmen. |
ik denk dat het beter is van hevig te remmen, en proberen van minder lang te remmen
dat is natuurlijk afhankelijk van remstel tot remstel dit krijg je waarsch onder de knie door te testen en zien wat het beste is |
Driesco zei het al, het ligt vooral aan de piloten en niet aan de wagen. Bij het testen had PY Corthals er geen last van, evemin als Marc Goossens tijdens het New Race Festival.
|
Quote:
|
Thanks Driesco voor je "uit de biecht" klappen.
Maar toch een reactie erop. Ik ben zelf geen piloot, maar ben wel bevriend met één van de piloten. Uiteindelijk kunnen we toch wel stellen dat het niet alleen om de remmen gaat. Als je het nodige budget bekijkt, dan mag je als piloot toch op z'n minst een racewagen verwachten, en geen omgebouwde straatversie die dan nog verder geevolueerd wordt na het leveren van de wagen, en dan nog op kosten van de piloot!! Voor een zelfde budget rijdt men de Clio Cup waar de remmen kunnen gebruikt worden waarvoor ze dienen, remmen !! Om dan nog maar te zwijgen van de eerlijkheid, de "mannen met het geld" kopen na elk rondje een setje nieuwe banden en remblokskes, waar de kleinere teams dit mogen vergeten. Hoe kan een getalenteerde piloot dan bewijzen dat hij iets in z'n mars heeft ( zoals in de Yaris Cup wel kan ) ?? Het is bijna een Mini Belcar !! Caliban |
Hier heb ik nu eens héél weinig op te zeggen sé, maar elke letter is 200% waarheid.
De betere piloten worden meestal "gratis" uitgenodigd door één of andere renstal, organisatie, enz... om het geheel wat op te fleuren, maar persoonlijk denk ik dat onbekend namen meer spektakel en spanning brengt. Geef me één reden waarom jongens die een MINI gekocht hebben zouden blijven rijden als ze weten toch nooit een kans te hebben op een podiumplaatske. De lijst met de namen al eens goed bekeken wie er allemaal deelneemt. In Kerpen woont daar ook nog zo n'een goeien, ze kunnen die ook nog vragen. Mijn grootste zorg, inderdaad, hij of zij met het meeste geld kan samen met een goede rijstijl deze Cup winnen. Elke reeks nieuwe banden en remblokken = 1520 euro per reeks. Voor 2004 een Miniken opzetten voor de TC denk ik. :) |
Als ik dit zo allemaal lees hier, dan kan ik enkel maar tot de conclusie komen dat de mini-cup me zwaar teleurstelt :( Het is zeer jammer dat zulke dingen kunnen (elke reeks andere remmen en banden), ze zouden beter zeggen dat een team zolang moet doen met één set banden en één set remmen, want anders is er voor de kleinere teams niets meer aan en gaan er volgend jaar al heel wat minder deelnemers zijn vrees ik.
|
Quote:
Als men nu begint over de banden en de remmen, vind ik dat eigenlijk een beetje laat... voor je aan iets deelneemt moet je toch weten in wat je gaat rijden (of is het momenteel de tijd om met geld te zwieren), en er waren toch al signalen dat deze 2 punten de zwakke punten gingen zijn. Persoonlijk vind ik de Clio cup en de yaris cup echte race cup's, de minicup lijkt meer en meer op een showcup. |
Quote:
|
Quote:
|
Moeilijkheden met de Mini
Als mechanieker op de Mini kan ik alleen maar deze opmerkingen maken:
Natuurlijk kan je op de mini een aantal aanpassingen doen, zoals AP remmen en slicks en andere aanpassingen, maar waar komen we dan uit met de financiën. Dan kan je ook in de Clio of Yaris Cup gaan rijden. Maar daar worden er nog meer brokken gereden. Voorlopig hebben we nog geen weet van aanpassingen aan de Mini zoals hij nu is, behalve dat er andere remblokken worden gebruikt en dat de koeling van de remmen een beetje is aangepast. De banden zijn zeker nog goed voor de volgende wedstrijd en hebben, na 1 vrije training, 2kwalificaties en 2 wedstrijden, nog niet zoveel afgezien dat we ze zouden moeten vervangen. Maar met nieuwe banden rijden betekend altijd betere prestaties. Het probleem met de remmen is gewoon een feit dat de schijven te klein zijn van diameter en dat ze te warm worden, hierdoor gaan de blokken blokkeren en worden krom geduwd door de remcilinders, de dikte van de remvoering is nog voldoende maar de blokken zijn krom en werken daardoor niet meer zo goed. Zelfs de remcilinderhoezen verbranden door de hitte. Voor de rest, dit is een nieuwe wagen om mee te racen, afstellingen moeten nog gezocht worden, betere teams en piloten hebben meer ervaring in afstellen van een auto en zullen zo veel sneller tot resultaten komen dan de mindere goden. Sommige piloten hebben totaal geen ervaring met Cup-racen en dat is nog altijd wat anders dan meerijden in de Belcar, waar men veel meer ruimte heeft door het PK-verschil. Natuurlijk zijn er een aantal ongelukken gebeurd met de bijhorende schade, ik moet wel zeggen dat de carrosserie veel delicater is dan die van een Clio of een Yaris, en dat er bij het minste contact schade is. Voor de volgende wedstrijd zoveel te meer reden om van elkaar af te blijven. Maar zoals in de Clio Cup zullen er wel maatregelen genomen worden tegen de grootste brokkenmakers op de pilotenbriefing. De technisch controle is optimaal en dat hebben we wel gezien met de uitsluiting van Fred Bouvy voor 4 wedstrijden. |
Re: Moeilijkheden met de Mini
Quote:
1 ste: Voor de prijs van 4 banden mini koop ik 6 slick voor de clio, wat toch meer plezier met zich meebrengt. 2 de: De prijs van de remblokken ( allé die peperkoeken dingetjes :D ) daar rijden wij een gans jaar touring mee. 3 de: Die prijzen van de trainingen zijn echt DEMOCRATISCHE prijzen, een geldklopperij is het aan het worden. (Ik dacht dat een donderdag namiddag Zolder duur aan het worden was, dit is echt tot de verbeelding sprekent) BMW zijn compact-cup was niet echt een succes en dit zal ook niet echt een succes worden als man niet dringend ingrijpt. Men ging het standaard houden om de man in de straat ook te kunnen laten deelnemen. Er is denk ik 1 team dat er beter van wordt, als ik zie wat de remkoeling kost voor 2 alu buisjes. :fight: Dit is mijn mening over de mini. Groeten Megane PS meer PK's en trager dan de yarissen, dan klopt er toch iets niet. :no: |
Re: Moeilijkheden met de Mini
Quote:
|
Ik ben geen voorprater voor de Mini's maar wilde alleen maar mijn opinie geven over hoe ik in de praktijk de zaken ervaar.
Prijzen van de onderdelen?: http://www.minicooperchallenge.com/PrijslijstNL.htm op deze site vind je de prijzen van alle onderdelen. Ik heb bij andere Cup-merken nog nooit zo een lijsten gevonden die door iedereen geraadpleegd kunnen worden. Natuurlijk ben ik niet echt op de hoogte van wat een slick van een Clio kost. Maar als je wil kan de banden van een mini na één wedstrijddag nog altijd verkopen als tweedehands. Dat is duidelijk het geval niet met die van een Clio of Yaris. Remmen en rondentijden: -De remmen van de MINI Cooper S Club Sport zijn geen raceremmen. Het zijn originele schijven en beugels met performante remblokken en een extra luchtkoelingssysteem naar de voorste remmen toe. De beroepstestpiloten, Corthals en Kumpen, formuleerden daarom de volgende raad: om snelle rondetijden neer te zetten, en oververhitting te vermijden (en dus ook ongevallen) is het belangrijk vroeger te beginnen remmen dan met een echt race-systeem. -Ook de banden zijn geen echte racebanden zoals op de Yaris en en de Clio, waardoor ze ook al minder snel kunnen rijden. -De Racekarkas: De mini is een standaardwagen en is dus minder sterk, stijf dan die van de Clio die speciaal opgebouwd is om te racen. -Gewicht: Het gewicht van een Mini zonder piloot moet 1140 kg bedragen, bij een Yaris is dat 920 kg met piloot. Zoal +- een verschil van 300 kg, of 4pk/100kg meer voor de Yaris. En nog de volgende opmerking: Bij het begin van de Clio Cup in 2001 hadden er al vele problemen met de motor na 1 of 2 wedstrijden, vraag maar aan Kelly Jamers, en ook vorig raceweekend heb ik bij de verschillende teams gezien dat er kapotte motoren waren. Hoeveel versnellingsbakken en steekassen zijn er al kapot gereden op de Clio's, laat staan te spreken over de brokken die er gemaakt worden. Met het New Race Festival waren er maar 7 ongeschonden Clio's in het gesloten wagenpark, volgens Danny Dubois maar 3. Voor zover ik weet is er nog niet 1 Mini die motorproblemen heeft en maar dat zal de toekomst wel uitwijzen. Ook de remmen en banden van een Clio of de Yaris zullen vervangen moeten worden na een wedstrijddag, zeker in Francorchamps. Bij de Mazda MX-5, ook een standaardwagen hebben we 3 jaar met dezelfde motor gereden zonder veel problemen en moesten we ook elke race nieuwe blokken en banden steken. Dan vraag ik mij af welke Cup dan beterkoop is? http://belien.tripod.com |
Quote:
In de Yaris Cup doe je gemiddeld meer dan 2 wedstrijden met een setje banden. Het is zelfs zo dat een set met één wedstrijd in de wielen sneller is dan een nieuwe. Idem voor de remmen. In Zolder gaan de voorste remblokken 2 volledige meetings mee, voor Francorchamps minimaal 3 meetings. Voor de achterste is dat 3, respectievelijk 5. Schijven gaan minimaal 2 seizoenen mee! Motorproblemen zijn in de Yaris Cup zeldzaam. De prijzen van alle onderdelen zijn algemeen bekend, zijnde: - set remblokken vooraan : 84,28 EUR - set remblokken achteraan : 76,65 EUR - set banden (4) : 340,00 EUR 7 meetings (4xZ+3xF) kosten dus in totaal : 1.596,- EUR (enkel banden en remmen gerekend dus) Voor de Mini (1 set remblokken per meeting + 1 set banden per 2 meetings) Totaal voor 7 meetings = 7.196 EUR (slik!) |
Ik snap eigenlijk niet goed waarom iedereen zo blijft doordrammen over die remmen, banden en budgetten. Met de remmen is niets mis. Om een voorbeeld te geven: Patrick Smets en Wim Lumbeek hebben met één set remblokken zowel de vrije training, de kwalifs, de races op zondag gereden. Bovendien hebben ze er nadien nog eens DRIE UUR (wat neerkomt op een race-weekend) mee gereden tijdens een test en niet tegen een slakkengangetje... In totaal zijn er dus eigenlijk twee race-weeknends met die blokken gereden! Met de banden net hetzelfde. Het is perfect mogelijk om daar twee weekends mee te rijden. Het zal dan wel niet voor de eerste plaats zijn dat je dan rijdt. Wil je dit wel dan moet je daar op voorhand rekening mee houden bij het opstellen van je budget. Je bent immers met autoSPORT bezig en dat kost een hoop geld!
En je moet heus geen toppiloot zijn om te schitteren in de challenge. Grifnée, die door het winnen van een wedstrijd van de proxiclub in de cup terechtkwam en nauwelijks met de wagens had gereden voor het weekend, raasde in de wedstrijd van een plaats ergens in de dertig naar de negende... |
Beste Stijn,
Ook ik heb een brief geschreven naar MINI met opmerkingen, goede zaken, dingen die kunnen veranderen, enz... Als je een budget hebt van om en bij de 20.000 euro dan ga je daarvan uit dat je toekomst voor een seizoentje. Als ik dan de factuur krijg na de eerste race ( zonder iets kapot te rijden, zonder werkuren die we krijgen van Eric De Schepper ) en je moet 4160 euro betalen dan is dat wel veel geld. Waarschijnlijk ben ik één van de enige die aan de noodrem hangt want 7 races x 4160 euro en je staat voor de 24H van Zolder nog met 15 aan de start. Natuurlijk verdedig je BMW, het is je werkgever, maar je kan toch niet alles goedpraten. Jullie spreken uit naam van een garage die de stukken maar te nemen heeft want zowel de Guest wagens als die van Haane zullen wel naar MINI gefactureerd worden. No hard feelings, maar het was een cup waar iedereen aan kon en mocht deelnemen voor een democratische prijs. Deze morgen kreeg ik het klassement en het bijhorende prijzengeld. Wie gaat er mee lopen, juist ja de toppers en de guestpiloten. Gratis komen rijden en nog met het geld gaan lopen ook. Spijtig toch als je jonge mensen wil motiveren om deel te nemen aan een beginnende cup. Stoppen met kosten maken aan de remmen van de Mini en grotere AP schijven steken met bijhorende remblokken. Een kleine investering die je binnen de kortste keren terug verdient hebt via de blokken. Miniken opmaken voor de TC 2004 denk ik :) |
Quote:
|
Ik kan het mij voorstellen dat het voor een beginnende rijder niet zo evident is om zo een faktuur te krijgen en zeker als je nog geen brokken hebt gemaakt. Maar als je de volgende wedstrijden meerijdt dan zal die faktuur wel dalen.
Natuurlijk doen er nu nog veel gastpiloten mee bij de verschillende teams, maar dat zal wel verdwijnen naarmate het seizoen vordert. Zoals ik al zei in een vorige post, betere piloten hebben zo een nieuwe wagen sneller en beter afgesteld dan de mindere goden. Sommige teams nodigen dan ook ervaren rijders uit, om de wagen goed en snel afgesteld te krijgen en dat voor het prijzengeld dat ze winnen in de races. Maar dat komt dan ten goede van de eigen piloten die de volgende races zullen rijden met die auto. Dus Diesco, als je slim bent nodig je een testpiloot uit om je mini af te stellen, dat betaald zich dubbel en dik terug in de volgende wedstrijden. Vooraan rijden in een nieuwe Cup geeft ook extra publiciteit en zeker als er een bekende naam met jou auto rijdt. Maar na enkele wedstrijden vermindert die aandacht en zullen de grote namen van alleen achterwege blijven. Die ervaring heb ik ook gehad met de toenmalige Mazda MX-5 trophy. Tenslotte, een nieuwe Cup, een nieuwe wagen, een nieuwe organisatie, dat vraagt om een beetje tijd, nodig om de kinderziektes eruit te halen. Want met het New Race Festival was het mooi weer, maar waar moeten we gaan werken als het regent in Francorchamps. De Yariscup heeft daar mooie tentjes voor voorzien, maar dat heb ik bij de Mini's ook nog niet gezien. Dus wacht nog enkele wedstrijden dan zullen er wel maatregelen genomen worden. |
Quote:
Als je rekent dat de remplaquetten van een mini meer kosten dan van een Porsche Rs, sorry maar dan ben je niet goed bezig! De bedoeling was om een goedkope manier van racen aan te bieden en niet iets dat duurder is dan de Belcar. In dit geval geef ik Driesco 100% gelijk! Dit is geen goedkope cup meer maar een prestige paardje van BMW dat ferm uit de hand is gelopen! Driesco houdt zich nog in maar meer dan de helft van het veld is aan het klagen. Die remmen zijn geen zak waard en kosten te veel, voor die prijs kan ik zelfs betere banden leveren... Het enige wat ik positief vond was de tent maar dit is niet de essentie van het racen, toch! |
Quote:
De fabrikant pak uit op kosten van de piloten, en ook links en rechts zal er wel wat meegeprofiteerd worden zekers. Hoe kan zo een mini anders zo duur zijn. :no: :no: |
Het loopt kwa kosten inderdaad wel de spuigaten uit als ik dit zo lees. Als BMW zo doordoet hebben ze volgend jaar nog maar 5 wagens in koers.
|
Weet je wat leuk is aan een forum als deze hier. Je gaat ervan uit dat slechts enkelen dit lezen, maar dan start je een thread, die eens goed in de markt logt en iedereen vliegt erop. Ongeveer 5 teams die met de Mini rijden mailden me ivm. info die zij ondervonden tijdens het weekend. MINI zelf krijgt ook input van vele teams.
En eigenlijk zonder dat we het zelf beseffen zijn we de organisatoren aan het helpen de kleine puntjes te verbeteren. De MINI Challenge is voor mij een leuke sfeer aan het worden door de reacties van iedereen. Het is een beetje aan de dure kant, maar dat zal wel beteren. Dan gaan we toch gewoon nog een tandje bijsteken voor wat extra sponsoring.:) Hans en de mensen van MINI kan je eigenlijk weinig of niets verwijten, alles is nieuw en voor een groot deel hebben zij niet de prijzen van bepaalde zaken naar voor geschoven. Ik blijf bij mijn 2 minpunten van in het begin : te dure prijzen voor banden en remmen, maar voor de rest 200% fun. Een band zou je moeten kunnen kopen voor 150 euro incl.btw en de prijs van de remmen zou ik de buurt moeten komen van die van Ferrodo. Die tentjes ? We gaan toch gewoon 7 races voor zonnig weer ! :) |
Je zou er echt serieus van verschieten wie dit forum allemaal leest... Zelfs enkele Duitsers brengen regelmatig een bezoekje aan depaddock.
Terug naar de Mini nu. Het zal inderdaad niet allemaal rozegeur en maneschijn zijn, maar dat is nu éénmaal eigen aan een nieuw concept. De organisatie en de mensen verantwoordelijk voor het technische aspect hebben volgens mij niet liever dat er langs de kant van de teams en de piloten verbeteringen worden aangebracht. Zolang zij niets horen denken zij dat er niets aan de hand is. Vanaf dat zij ettelijke malen dezelfde klachten en gebreken horen zullen ze wel in gang schieten en samen met de teams zoeken naar een oplossing. Alleen het vraagt tijd om de passende oplossing te vinden en dan nadien alle teams gelijktijdig alle onderdelen te leveren. Voorbeeld: een echt race-remsysteem met andere schijven, blokken en klauwen monteren. Klinkt vrij eenvoudig maar dat is het niet: ook de velgen moeten bvb blijven passen... Voor de rest heb ik er dus niets met de Mini CC te maken eh :D |
Zeven races zonnig weer? Dat is toch iets te optimistisch, hé Driesco. Toch zeker voor dit Belgenlandje en de pispot die Francorchamps toch is.
De mensen van Mini beseffen maar goed genoeg dat er zaken zijn die moeten veranderen, zoals de remmen en de banden. Natuurlijk was het ook hun bedoeling niet om een dure of elite Cup te creëren. Remblokken en banden zouden toch voor het minstens enkele meetings moeten meegaan om een goedkope en democratische Cup te garanderen. De banden zullen dat ook wel doen maar er is natuurlijk altijd voordeel voor die rijders die met nieuwe banden zullen rijden. Waardoor de andere genoodzaakt worden om ook nieuwe banden te gebruiken, als je wil winnen tenminste. Dat speelt in het voordeel van de teams die er financiëel beter voorstaan, hoe goedkoop de banden dan ook gemaakt worden. http://belien.tripod.com |
Al die discussies over de remmen, etc. Ik vond de races eigenlijk gewoon niet interessant en niet leuk om naar te kijken. Ik hoop dat daar verbetering inkomt.
|
Quote:
|
tja, maar wat is gene vette?
de clio cup en yaris zijn spectaculair omdat er af en toe eens een crashke in gebeurt! volgens mij rijden ze nu nog wat voorzichtig allemaal maar zeker in francorchamps krijg je een spannende koers aangezien de slipstream daar heel belangrijk is! het eerste raceweekend heeft iedereen zich nog kunnen inhouden en was voor velen een leren kennen van de wagen, naarmate het seizoen vordert en iedereen zijn machien beter en beter leert kennen, zal er meer op de limiet gereden worden en zullen er volgens mij spannendere races volgen! |
Ah, het was gene vette. Nee, als er veel brokken worden gereden dan zit iedereen te klagen over de kosten van de stukken en dat er cowboys in die auto's zitten. Als er geen of weinig brokken zijn, dan zeggen ze dat er niets te zien is op het circuit. Ik denk dat iedereen die naar de race gaat kijken voor spektakel te zien. Voor de mensen rond het circuit horen daar de brokken bij. Voor mechaniciens en piloten betekent dat natuurlijk een hoop werk en centen. Voor een piloot moet een race op de eerste plaats fair en plezant zijn. Of daar brokken bij zijn durf ik te betwijfelen en dan is het natuurlijk niet zo spektaculair voor het volk aan de kant van het circuit. Doordat alle wagens hetzelfde zijn is natuurlijk veel moeilijker om een verschil te maken en is het natuurlijk een kwestie van slipstreamen en uitremmen. Bij de eerste wedstrijd en met een nieuwe wagen is niet iedereen erop gebrand om al een hoop stukken te maken en dat maakt dat iedereen al probeert om zijn plaats te behouden en zonder brokken de wedstrijd uit te rijden.
|
Quote:
Maar ik blijf erbij, die Mini Cup die mist iets.........wat? Dat is moeilijk onder woorden te brengen. De nostalgie van de oude Mini? Wellicht, tijdens de euroraces is er een stukje van die oude nostalgie te zien tijden de Mini Miglia's / Seven's. Het echte faire cupracen? Wellicht, het echte treintje rijden met af en toe een spiegeltje dat vlugger aan zijn einde komt dan gebruikelijk is. (Ik bedoel dus ook alleen het spiegeltje) Close racen is in deze cup niet van toepassing, als ik die verschillen zie in snelheid zie heb ik niet het idee dat het om een cup gaat........... Het hinken op twee gedachten?Wellicht, niet 100% circuit, niet 100% straat...........das twee keer net niet. conclusie: Op deze manier zal het geen echt succes worden, niet voor toeschouwers, niet voor een groot gedelte van de deelnemers........Jammer, het had zo mooi kunnen zijn. |
Ik kom ook niet voor de brokken, maar wel voor de spannende gevechten, de plaagstoten, het proberen iemand op een faire manier in de fout te dwingen.
En dat zie ik in de Belcar, Formule Renault, Yaris en Clio (Ja! toch wel ;) ) maar niet bij de Mini's. |
Nee, met de mensen naast het circuit bedoel ik het publiek en niet de Marshals of vlaggemannen. Maar ik ken jou collega's, als er niets te beleven is, lees hier en daar wat brokken, dan zeggen ze ook dat ze zich maar vervelen.
Blijkbaar dit weekend toch op een andere plaats geweest dan in francorchamps? Dacht anders dat de Mini Cup races dit weekend spannend genoeg waren. Ik had dit weekend de Mini van Dimitri Cuyvers onder mijn hoede. Ik moet zeggen hoe de achterkant van onze Mini uitzag na de eerste wedstrijd, dat was ongelooflijk. Als dat nog plaagstoten zijn dan weet ik het ook niet. En dat dan nog wel door proffesionele piloten zoals Vandepoele, die niet eenmaal, maar tot viermaal toe Dimitri heeft aangereden op de bumper en het achterwiel. Tot zijn motorkap er van open vloog en wij hielden er een scheef achterwiel aan over. En dan nog van een tiende plaats terug komen en zesde worden. Dimitri had 1,5 jaar niet meer op Franorchamps gereden en nog geen enkele wedstrijd met de Mini. Alles hangt af van de bandenspanning, de sporing van de wagen en natuurlijk de piloot. Als ik andere teams zie bezig zijn aan de Mini dan zal stel ik mij geen vragen over het snelheidsverschil. Er zijn er daar bij die nog niet wisten dat ze het spoor van achter ook konden regelen, laat staan dat je daar iemand het spoor ziet regelen. Natuurlijk stel ik mij ook vragen hoe het komt dat David Loix een seconde sneller is dan Dimitri, maar hij is dan ook 30kg lichter en had hij nieuwe banden tijdens de kwalificaties. Heb daar juist ook nog eens gekeken naar de video van de Yarissen, en dan zie ik goed genoeg dat de voorganger gebruikt wordt als rem. Waar dat er ferme tikken worden uitgedeeld. Is dat dan fair? |
Ook wij kunnen beamen dat we dit weekend ons flink geammuseerd hebben. Weeral een slechte chrono, maar in de race van de 28ste naar de 17 plaats, en ik in race 2 van 17 naar 16, en constant mee in een treintje van 4. Ik denk dat zowel Peter Beckers als Alexandra en de anderen kunnen vertellen dat het er zeer close aan toe ging maar dat we elkaar niet raakten.
Het kan dus ook fair, trouwens, wij gaan voor de fairplay. Het is voor iedereen een beetje zoeken en de eerste race zaten we er compleet naast, maar deze keer kan ik jullie vertellen dat we het ganse weekend met dezelfde banden en dezelfde remmen hebben gereden en het viel zeer goed mee. Er zitten enkele cowboys bij, maar die zullen vanzelf verdwijnen als ze nog veel brokken rijden. Net voor race 2 is de organisatie komen vragen om sportief te rijden en dat is voor wat ons betreft goed gegaan. Het is net zoals in de karting. Als je niet op een sportieve manier kan voorbijsteken, blijf er dan achter. Wij zijn alvast tevreden over het weekend en hopelijk kunnen we de volgende keer nog enkele plaatsen opschuiven. |
Quote:
Maar toch proficiat hé dries. ;) |
20 mei gaan wij ook eens met een grote naam trainen en dan mag Jan zijn kunnen laten zien. Jan en ikzelf rijden de volgende manche op Francorchamps.
Tav Beliën, wij liggen achteraan ook nog steeds op originele breedte. Blijkbaar schilt het dus echt wel wat, waren niet op de hoogte van het feit dat het reglement dit toeliet. |
yups Driesco 'k heb u in het oog gehouden aan den busstop chicane, en idd het ging al een heel stuk beter dan de eerste koers, proficiat.
De minicup zelf vind ik nog altijd niet super, je kan enkel maar vergelijken met andere series, als je in de eerste ronde de leiders de busstop ziet ingaan bij de clio's en yarissen en dan kijkt naar de mini's is er een zeer groot verschil. |
Dries, heb je nu een punt of niet?
16de, maar de gastwagen pakt die punten? |
Neen, heb nog geen punt. Heb van de organisatie net de mail gekregen met de officiële uitslag en we hebben geen punten.
No prob., de volgende keer gaan we met alle punten lopen :) Die van de fair play zeker :):) |
All times are GMT +2. The time now is 02:30. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.