![]() |
yaris nr 7 inderdaad te koop.
De gebeurtenissen van de laatste wedstrijd ( Spa-Belpro) waren de druppel die de emmer deden overlopen .
Het is nu het derde seizoen dat ik deelneem aan de Yariscup en heb mij steeds trachten te onthouden van enig opzettelijk contact met andere deelnemers,zoals het trouwens tot vervelens toe op elke briefing word herhaald. Maar ik ben er in de loop van de vorige seizoenen ettelijke keren afgeduwd geloof me.(Van Bellingen, Thibault, Liard enz) zonder dat er enige sportieve sanctie is genomen t.a.v. deze piloten. Tijdens de tweede meeting in Zolder lag ik op een mooie vijfde plaats achter Frahm die ik na een slippertje van hem voorbij ga in de eerste linkse waarna hij mij een tik geeft en ik na een koprol in de zandbak terecht kom, weer zonder enige sanctie van de sportcommissie. Frahm beweert bij deze dat het mijn eigen fout was. En dan was er de laatste race in Spa.Hier kwam ik in de start van de tiende naar de vijfde paats en kon me met Leybaert in men kielzog achter de kopgroep goed handhaven.En dan word ik er in La Source eens te meer afgeduwd en werd vervolgens zo kwaad dat ik Leybaert de volgende passage in La Source een koekje van eigen deeg verkocht Achteraf bleek dat niet Leybaert maar Jamers ons had geduwd. Dit alles was de koersdirecteur niet ontgaan en na het negeren van een stop en go en achteraf een zwarte vlag werd ik geschorst voor het weekend. |
Alles bij elkaar moet ik de koersdirecteur feliciteren voor zijn eerste kordate optreden, ook Kelly Jamers werd na een zoveelste fout eens gesanctioneerd maar voor mij is de maat vol en het budget is leeg.
Interesse in de wagen? bel mij op het nr 038892516 Leo Beckers |
Koersdirecties die niet durven en/of willen optreden, bang dat men is om een deelnemer weg te jagen...........
Het lakse optreden van dergelijke commissies keert zich nu tegen hen, oftewel: hoe schiet ik mezelf in de voet ;) maaruh, welkom op depaddock. |
Quote:
|
kiekeboe,
ik wil even iets rechtzetten. Die duw kwam inderdaad van mij, maar ik deed dit niet met opzet. Bij uitkomen busstop gaan Leo en Philip slipstreamen aan de rechterkant van de baan richting la source, ik hou links de ideale lijn, op het allerlaatste moment veranderen beide terug naar de ideale lijn waardoor ik hard in de remmen moet en blokkeer. Met als gevolg: ik zit in philip zijne bumper (om het zo uit te drukken) waardoor philip op zijn buurt doorschiet in de bumper van Leo. Ik was zelf de dupe want heb het hele veld moeten laten passeren. Zeker niet mijn bedoeling en ik vind het super jammer dat Leo niet meer terugkomt, en zeker dat hij mij als de schuldige aanwijst, Leo en ik waren de beste maatjes, in vorige races hebben we altijd fair samen kunnen rijden... En mijn zwarte vlag die was er inderdaad voor het voorval van de blanchimont, k ging even met 4 wieletjes over de lijn... Bij deze ben ik ook blij dat het me ondertussen gelukt om op dit forum te geraken: DANK U FLUGELTJE!!! |
Quote:
Laten we het maar bij :gas: houden hé ;) |
ja mystery dat zal het beste zijn man, anders krijg je van da raar volk op t circuit he
|
Hé pietje!! Ook wakker??
Is het waar dat jij stopt met de clio cup? Da doet hier namelijk de ronde... |
Quote:
|
Quote:
Ja geruchten verspreiden zich snel blijkbaar, ik kan dat hierbij bevestigen, ik kap ermee ik heb er genoeg van... Ik zal het u wel ne keer uitleggen maar ik denk dat ge wel weet waarover ik spreek.... groetjes |
Quote:
|
Wist al eventjes dat Piet Konijn ging stoppen maar wou het liever van hem zelf horen. Het volgende nieuws kwam me deze nacht aan de oren, maar wat is er van waar....
Renault zou zich terugtrekken uit de cupraces op europees niveau. Dit zou dus het allerlaatste seizoen zijn dat Renault zich inzet om de Clio Cup te promoten. Eigenlijk geloof ik er geen sikkepit van maar het zou momenteel hun imago schenden. We zien wel wat er van komt |
Quote:
Inderdaad, daar ik met mijne neus altijd vlak bij de clio cup zit weet ik waar ge over spreekt. T feit is dat iedereen klaagt maar er blijkbaar weinigen zijn die actie ondernemen. Toch denk ik dat het stoppen van een individu niet de oplossing is, als de piloten samen actie ondernemen daarentegen... |
Quote:
Ik dacht mij nog zo iets vaag te herinneren. |
Quote:
:gas: :gas: :gas: :gas: |
Quote:
ik zou zo zeggen WAIT & SEE, er komt een driver asociation, ik heb het een en ander gehoord en dat komt wel rond, op dit moment is het nog niet opgestart maar dit zal dus niet lang meer duren. Ik zal iedereen een beetje op de hoogte proberen te houden eenmaal als het zover is.... Voor mij is het verhaaltje in die kl### clio cup wel voorbij, als ik nog ne keer wil knallen ga ik wel eens met de botswagens gaan rijden, dat is een pak goedkoper!!!!!!!!!!! Voor de rest vindt ik het allemaal heeeeel spijtig want het is wel het competitiefste wat we in Belgie kunnen rijden |
Quote:
Kan mij desalniettemin voorstellen dat na 3 raceweekends de factuur voor ongevallen al serieus is opgelopen. Allez veel succes in de Belcar eh :gas: |
Quote:
|
Ah ik meende op de vorige pagina iets gelezen te hebben als zou em Belcar gaan rijden.
|
Quote:
|
Quote:
Ja bij mij heeft het niks met de factuur te maken, als je eens moest weten wat voor shit ik allemaal heb moeten slikken de laatste twee jaar, dan is het plezier er wel af... Alle opties zijn open natuurlijk, maar ergens voor een kampioenschap rijden zal nog lastig worden denk ik :(:(:( ale toch dit jaar. Maar de volgende 2 races rijd ik al zeker mee in de belcar!! Met spijt in het hart stop ik ermee :frusty: :frusty: :fight: |
Quote:
Dit jaar (voorlopig) doen wij niet meer mee aan de touring.... |
Quote:
Inderdaad, ik weet nog vorig jaar in francorchamps dat we met de clio's in de buitenpaddock stonden en dat papa om goed te doen de clio gewoon via de poort op het circuit had gezet, de vooropstelling was toen op het circuit zelf, wat voor een sanctie kwam daar toen voor uit????!!!! Racen doen we nog altijd voor ons plezier maar dan al die onozele futuliteiten, dan gaat het plezier er inderdaad snel af... |
Ach het nivo van de blauwe blazers met dure embleempjes op de jasjes is bedroevend slecht, gewoon brandhout!!
De grootste tegenstander van de Autosport in het algemeen zijn de bonden, commissies en de "hoge officials" in het algemeen. Iedereen van dat gajes is toch zo fier op zijn "fake-functie"......maar enige vorm van intellect ben ik daar nog nooit tegengekomen. Die stituatie is zowel voor nederland en belgie even beroerd..... Als je leest welke fikse maatregelen (dus niet) de C.A.R. (com. autosport rechtspraak)van de KNAF durft te nemen lig je helemaal dubbel. |
Quote:
Ik weet het, toen mocht ik van aan de kant toe kijken :frusty: :frusty: :frusty:.... Dat was helemaal niet zo plezant nee... Maar na 2,5jaar clio ben ik wel stress bestendig geworden... Nu is het tijd voor terug plezier te gaan beleven bij het koers rijden!!! :gas: :gas: |
Quote:
|
Quote:
24H Francorchamps he, dan zijn er botsauto's |
Als je nog maar een wiel aantrekt of een stukje van de bumper afdoet dat tegen het wiel schuurt op de startgrid, krijg je een stop en go van 10 seconden. Als je even met je bandjes over de lijn gaat een zwarte vlag krijgt. Maar als ze je een aantal keren van de baan af kaatsen tot je wielen er van krom staan, dan volgt er helemaal niets voor de schuldige brokkenpiloot.
Of gelden er andere (stengere) regels voor de Vlaamse piloten dan voor de andere (Waalse) collega's in Francorchamps. Blijkbaar wordt er toch met twee maten en gewichten gewogen aldaar. Voor futiliteiten grijpen ze in, maar niet voor de zware vergrijpen. Zeker niet als het een francofone piloot achter het stuur zit. |
Quote:
maar als ik dan mijn geval van dit jaar bekijk, en het geval van vorig jaar (zwarte vlag omdat er nog iemand de camera aan het opzetten was net op het sein dat iedereen de piste moest verlaten) dan ga k u inderdaad gelijk moeten geven dat er een verschil is tussen vlaamstalige gevallen en franstalige gevallen. Raar dat we hier in zolder geen last van hebben... |
Quote:
|
Oproep voor de eigenaar van de Yaris.
Als je nu eens zegt wat de prijs is, en iedereen op het forum die zin heeft doet mee een duitje in de zak ( bv. 50 euro ) dan kunnen we misschien de wagen kopen, hem in de kleuren steken van Depaddock en hem verhuren aan hij of zij die er eens mee wil rijden. Misschien een dom idee maar 200 x 50 euro moet in de buurt komen voor de aankoop + onderdelen. Iemand intresse ? |
Idee is zeker ni slecht Driesco, alleen wie gaat het noodzakelijke onderhoud en service doen als iemand hem wil huren voor bev. een donderdagmiddagtraining in Zolder?
|
Daar kunnen we altijd over praten indien meerderen intresse hebben.
|
Interesse is er zeker, alleen: wat als dat ding bijeengedrukt wordt door één of andere pipo?
Lijkt mij mbt eigendomsrechten ook geen gemakkelijke zaak... Maar is inderdaad (voluit geschreven :D ) de moeite waard om eens verder naar te informeren! |
Driesco iemand die een auto huurt wil meestal wel zelf zijn sponsors eropzetten (zie bijvoorbeeld nr. 8 in Belcar). Ik denk dat we hier niet 200 mensen zullen vinden om 50 euro te sponsoren... Maar in wezen is het natuurlijk een fijn idee...
|
Ga je een sponsor zoeken voor 50 euro.
Misschien leuker om een sponsor te zoeken voor het gehele bedrag en dan een bijdrage te leveren als je wil meerijden of zelf rijden. Misschien even vragen aan autosport.be of hij een raming wil maken wt een seizoen zou kosten indien je geen races rijdt, maar enkel gebruikt donderdag om te trainen. Slijtage banden, benzineverbruik, verzekering, remblokken, enz.. Volgens mij toch te doen en daar blijf ik bij. Een superfuif met 500 man en de Yaris is eigendom van Depaddock. |
Zit wel iets in. We hebben trouwens al een wettelijke basis aangezien we een vzw zijn...
|
prijs
De wagen is te koop voor 9500euro incl:inschrijving laatste 4 wedstrijden :D
|
Zou niet echt voorstander zijn om er wedstrijden mee te rijden, allé, ik althans zou dat toch nie doen. Daar denk ik dat het financieel net iets te veel gaat worden.
Misschien effe vragen of dat BTW in is, dan kunnen jullie daar ook nog de BTW van recupereren. :) Misschien een combinatie van Speedlovers.com kleuren en Depaddock ? Zo hebben we tenminste een wagen in elke Cup ( behalve den Belcar natuurlijk ) |
Goed idee Driesco. Om er mee te gaan racen zal misschien wat te kostelijk worden, maar de wagen gaan verhuren tijdens donderdagtrainingen zou wel een goed initiatief kunnen zijn.
Ik ga deze thread zeker blijven volgen over het verdere verloop. |
All times are GMT +2. The time now is 22:47. |