![]() |
Vosse Bij Kuismanen tijdens Spa Euro race
Quote:
|
ik zou toch liever hebben dat de GLPK Viper met een grote voorsprong de zege pakt :)
vergeet niet dat Anthony deze race terug meerijdt en hij zal ongetwijfeld gebrand zijn op een goede prestatie na de pech in de FIA GT |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Nee, ik bedoel gewoon maar als er een mooie strijd is vooraan ben ik dik tevreden. Ik denk dat de RS'en een beetje te licht zullen wegen tegenover het geweld van de Vipers en de Corvette en ander GTA-geweld. Misschien kan de Corvette wel met de bloemen gaan lopen, de progressie die ze dit jaar al gemaakt hebben indachtig... |
Reeds vorige wedstrijd bleek de top van het veld toch wel dichter bij elkaar aan te leunen. De GLPK Viper kreeg de overwinning niet zomaar cadeau. De Corvette bewees steeds vooruitgang te maken, de biturbo van RTM kwam akelig dicht in de buurt tijdens de kwalificaties en de eerste wedstrijdhelft, en ook de wagen van Penders-Goossens zat na bijna twee uur wedstrijd nog steeds binnen de 30 seconden... En met Vosse als derde piloot op de Kuismanen Viper zal deze wagen ook competitiever zijn dan bij de vorige race.
Leuke vooruitzichten... |
Vincent zal wel extra hard moeten trappen om de tijd die verloren gaat met de extra stop goed te maken.
Ik weet niet hoe lang de RTM RS op een bakje kan rondtoeren maar met een extra lange stint van Marc goossens zie ik een GTB overwinning best als mogelijkheid. een GTA wagen op 120 liter 2 uur laten rondtoeren lijkt me een stuk moeilijker. Heeft er iemand trouwens een idee van de autonomie van de topwagens ? |
Quote:
|
euh ik denk dat da de propere nederlandsen term is om aan te duiden hoe ver ge kunt komen met enen bak naft ;-)
maar geef toe dat is toch wa lang om voluit te typen. |
Quote:
|
Oeps,
ik dacht dat RTM met twee piloten in Spa zou starten |
Quote:
Zou ook kunnen hé...ik zei ook : QUASI alle wagens verschijnen aan de start met drie piloten ;) Karl kan ons hierover wellicht meer vertellen... |
De autonomie hangt natuurlijk af van het ritme dat je aanhoudt. Een paar seconden trager per ronde kan er voor zorgen dat je misschien een stop kan uitsparen op het einde... Tactiek, mmm :)
|
maar die paar seconden die je verliest per ronde zorgen in totaal toch voor een redelijk grote afstand ... die moet je dan natuurlijk goedmaken door 1 stop minder te hebben ... maar het lijkt mij dan eerder dat je tijd verliest ipv wint
|
Op het eerste zicht misschien wel, op het tweede zicht dikwijls al heel wat minder. Naast het verbruik is ook de bandenslijtage dan lager en kan eventueel een bandenwissel uitgespaard worden (dat is toch bijna 20 seconden) en moet de piloot niet op de limiet rijden waardoor fouten kunnen vermeden worden. Kortom, de ganse auto wordt gespaard. Voor een 4-uursrace lijkt me dit toch geen slechte strategie ;)
|
Voor de GTA's zouden ze wel heel kalm moeten rijden, voor de GTB is het de combinatie van minder verbruik en het onderste uit de kan halen, nog steeds van de veronderstelling uitgaande dat we netjes on-topic blijven en over 4 uurtjes Belcar praten he.
|
Vosse bij Kuismanen voor de Spa Euro race en de 24 Uren van Zolder. Betekent dit dat we de Buurman-Marcos dit seizoen niet meer terugzien?
|
Daarna zijn er nog races hé ... Racing Festival in Spa en de Belgian Masters in Zolder ...
misschien dat ze daar nog in actie komen |
Plaatje van de auto waar Vincent Vosse mee reed tijdens de 24hr van de Nürburgring. :D
Misschien kom ik op 8 Juni ook wel als ik tenminste een perskaart kan krijgen......kan iemand mij daarin behulpzaam zijn? ;) grtz, Dex. http://www.creativephotoart.nl/996-startnr23-1024.jpg |
RTM komt met 4 x 2 piloten aan de start tijdens de 4 uren race ...
|
All times are GMT +2. The time now is 16:24. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.