![]() |
SPA EURO result
1 KUMPEN
2 Kuismanen 3 Penders Toerisme 1 Van Bellingen Leyssens 2 De Radermecker 3 Beckers |
de volledige uitslag kan je hier vinden
|
Het was een genot,
lang geleden dat er nog zo een mooie gevechten te zien waren aan de source en de busstop, degenen die er niet waren hadden ongelijk. |
Een Tweede plaats TB een Derde touring en een 14de algemeen was ons deel van de race. Gewoon prachtig als voorbereiding op de 24 uur van Zolder.
De volledige stand kan je vinden op www.m-s-e.org |
Mooie wedstrijd, mede door het weer ...
Wij hebben alvast een mooie 3de en 4de, 9de en 19de algemeen !!! 1ste en 2de GTB, 1ste Guest, .... Je kan ons raceverslag en 86 belcar-foto's terugvinden op www.rtm-racing.be |
MSE, gelieve enkel te posten als je ook iets anders te doen hebt dan enkel je site te vermelden aub, de eindstand van uw team ofzo zouden hier OP ZIJN MINST wel mogen bijstaan hé,; als je hier dan toch iets post.
Voor de rest, ik heb de race niet gezien, maar ze was blijkbaar wel spannend. Heef tde Corvette een probleem gehad, of kon hij gewoon niet mee met de vipers??(en enkele porsches ;)) |
Niet gezien ? hoe is dat mogelijk ... er was live streaming op het net zelfs !!!!
|
Quote:
|
Ok, ik doe geen hoge school of unief, maar ik wil u gerust mijn cursus filosfie is kopiëren zenne :)
76blz puur filosfische materie. En dna het feit dat da exaam monderling is... Anyway, ik vind het knap dat die live streaming er was, zoiets mogen ze stiekem voor mij altijd wel doen zenne, die livestream. Kheb wel een piepklein stukje gezien van de classic race- die vond ik wel spannend... |
Weet er iemand of de baanpost die gewond is geraakt bij het ongeval tussen de Viper van de Britten en de BMW Severich OK is ?
|
ja, volgens pitstop.tv was er een baanpost gewond geraakt door een losvliegend wiel ofzoiets ...
|
De laatste twee koersen kreeg ik toch een raar gevoel als ik na de koers door de pitlane liep. Vorige keer al een mooi pak brokken, o.a. de RTM-Porsche (da's blijkbaar toch goed in orde geraakt). Deze keer bestond de collectie o.a. uit een donkerrode Viper (weinig aan te zien, maar toch behoorlijk veel schade - grind in de motor en de achterophanging weg), de GLPK biturbo ("volgende week rijdt die weer rond", vond ik bij GLPK toch nogal optimistisch klinken) en de BMW van Severich (impact aan 241 km/u - als dat geen perte totale is).
Laat iemand met verstand van zaken maar eens uittellen wat zoiets kost. Gelukkig valt de menselijke schade op het eerste zicht wel mee (heeft er iemand nieuws van de marshal??). Bert beetje geschrokken en Georg Severich kon er al mee lachen... |
Quote:
|
Quote:
Er was nog een crash : de Marcos van Cor Euser, aan het uitkomen van "Bruxelles" : wiel afgebroken (dacht ik), en nog een gevaarlijke situatie : in de dubbele linkse was er een wagen in de grindbak gestrand, dicht bij de baan. Terwijl de baancommissarissen de wagen aan het duwen waren, vloog er een bmw op een paar meters van de wagen & marshalls... Had slecht kunnen aflopen... En alsof het nog niet genoeg was, spinde er ook nog een Porsche (gele), in de zone... :rolleyes: Vincent |
Quote:
Quote:
Hoopelijk loopt alles goed af voor de Marshall. Vincent |
oneliner
of de corvette een probleem gehad heeft ? ik zou het niet weten. Moest je het nog niet weten, die wagen is van een ander team. |
Ja dat weet ik wel... :)
Maar het is een RACE thread waar over de RACE gesproken wordt, dus van welk team het is doet hier nu striekem niet zoveel ter zake é |
Quote:
De Corvette is niet gecrasht/gespind. Maar ze hebben misschien technische problemen gehad, dat weet ik niet. Ze stonden tijdens een paar minuten wel op de eerste plaats !! Vincent |
Wagen van severich is er erg aan toe. Achter op de Peele-Cook viper ingereden die zonder licht reed. Georg schakelde juist naar 6e op dat moment. Hij heeft nog alles "toegegooid" maar kon de aanrijding niet vermijden. De viper is licht beschadigd de severich BMW is er erger aan toe.
Ook de andere G&A bmw is gecrasht en nogwel in de 1e ronde :(. Bij een uitwijkmanouvre over de witte lijn gereden (die door dat regenweer superglad was) en dus uitgebroken achteraan en boven op de raidillon de muur in |
Enkele hoofdpunten van zondag kan je hier op de site van race-rally.be terugvinden.
|
|
Quote:
http://www.race-rally.be/2003/spaeur...ng/Default.asp in vind dat die marshalls er nogal cool bij blijven, ik zou ernaartoe gaan, hun helmke afzetten en eens goed aan hun oren trekken, vooral de snelheid van de gele porsche is tegen de goede manieren voor een situatie onder geel :no: |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Anderzijds, sommige incidenten zijn gewoon niet te vermijden. Ook de zware crash van Severich was pure BAD LUCK. Die Viper had blijkbaar net wat grind opgepikt (volgens Cook zelfs niet door hun eigen schuld, maar doordat een tragere over de kerbs ging). Hun verhaal was dat het grind in de motor veel schade heeft aangericht, zodat ze zelfs geen elektrisch circuit meer hadden, dus geen lichten, en ze probeerden te bollen tot op een veilige plek. Severich heeft die onverlichte, bijna stilstaande Viper gewoon niet gezien - of slechts wanneer het te laat was - en is er dus aan 241 km/u achterop geknald... Hij vroeg zich wel af waarom er geen witte vlag gezwaaid werd. |
Ik vond de start wel raar. ene helft was al gestart en 30s later komt de rest van het veld eraan ? :confused:
|
Misschien bewust om velig door Source en Eau Rouge te geraken?
|
Quote:
tis volgens mij enkel de F1 die voor de source start ... |
Quote:
|
Quote:
Denk ik ook. Ik heb nog nooit een race zien starten aan de F1 kant, buiten de Euro F3000 en de F1's. *** edit *** En de sportcars dus ;) .... |
Ik zou niet weten hoe ze het veld in twee gedeeld zouden hebben,
of ze nu voor of na de source starten maakt niet echt veel uit want het gaat toch om een rollende start he, ik moet wel zeggen dat bij de vorige race de koplopers sterk hebben ingehouden naarmate ze de startlijn aan de uniroyal toren naderden, het middenveld dat ondertussen vol opaccellereerde euh versnelde, moest bijzonder hard remmen enkele meters later hetgeen toch een vrij gevaarlijke situatie opleverde |
Ok ok, mes excuses :)
|
Quote:
wheepie mijn eerste excuses :D :D :D |
Theeuws had problemen in de opwarmingsronde, en dat heeft het gat gemaakt vlak voor de start.
De Corvette heeft tijdens Vannerum zijn stint zonder werkende ruitenwisser gereden. De meeste wagens zijn vertrokken op slicks ( de rest is er in de eerste ronde komen halen ), maar het circuit lag niet "droog", en dan is het op eieren rijden. Zelfs onder gele vlag kan dan een schuiver soms niet te voorkomen zijn... En wij zijn 2de in TA geworden, wat een fantastisch resultaat is met een nieuwe zelfgebouwde wagen en heel opgevend is voor de aankomende 24 uur van Zolder ! |
Quote:
Het was dezelfde situatie als deze, een blinde bocht en een gladde baan. Quote:
Overigens heeft de piloot die het ongeval dat ik hierboven heb beschreven bij zijn volgende race een vinger te zien gekregen van de hele ploeg op post 13. Ik ben er bijna zeker van dat de collega baancommissarissen in Spa dat dit weekend ook wel gedaan zullen hebben. Het wordt gevaarlijk voor al die vrijwilligers langs de baan. Er moet niet veel meer gaan gebeuren dit seizoen of het hek is van de dam volgens mij. Quote:
Die gele vlag wordt niet voor niets gezwaaid. |
Quote:
Ondanks de uitvaller toch een mooie prestatie. Idem voor de Severich BMW van G&A .. Als je gisteren op kop lag kreeg je problemen..., Euser, Severich, Selleslagh, ...zelfs de Viper van GLPK stond zo'n 4 ' te "kamperen" in de pits. Dat beloofd voor de 24 uren...! |
Quote:
|
OK, dan heb jij gelijk... en de wedstrijdinfo niet (maar dat was gisteren wel eens meer het geval... :( )
Uitendelijk weten we wat de oorzaak is,...wat niets afdoet aan de uitvaller BTW, zulke filmkes kan ik niet afspelen, mediaplayer wil dat niet bij mij :Offtopic: |
Quote:
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 12:03. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.