![]() |
Processor vraag
Omdat ik dus met een spel een performance probleem heb, waar ik dot normaal vlotjes moet kunnen spelen, heb ik wat zitten rondkijken in mn systeem. Tijdens één van die onderzoeken kwam ik dit tegen:
Ik heb dus een Athlon 2000+ Max speed: 2250 Mhz Current speed: 1666 Mhz In de Bios kan ik dit idd op 2250 Mhz zetten, maar is dit aan te raden? |
over welk spel gaat het misschien ? Misschien een fout in het spel he.
|
Grand Prix 4
|
lijkt me stug dat het performance-probleem te wijten is aan de processorkracht .....
Geef de rest van je configuratie ook eens ..... Betreffende de maximumspeed .... Dit is overclocken ...... Als je gaat overclocken moet je beseffen dat je je processor sneller laat draaien dan de snelheid waarop hij getest is door de fabrikant. Hierdoor vervalt de garantie. Bezin voor je begint dus. Als je eraan begint doe dit dan in kleine stapjes (dus niet in een ruk naar de maximumspeed) en hou de temperatuur van je processor in de gaten. Maximumtemperatuur ligt zo rond de 80 graden voor een athlon ..... Blijf daar liefst enkele graadjes onder .... op een warme zomerdag komt er zowieso toch nog een paar graadjes bij. |
Athlon 2000+
GeForce4 Ti 4200 (nieuwe drivers) 256 MB DDR Creative Audigy + 5.1 (uitgeschakeld ingame) Lijkt me toch stevig genoeg om 1024*768 te kunnen draaien zonder problemen ipv aan 12 FPS :-/ Mischien starten er teveel functies van windows zelf op ofzo? *Edit* de huidige temp. is trouwens 54°C |
Ik heb ook een Athlon 2000+ en een MS-Starforce GeForce 4 MX420 maar wel met 512 DD-Ram en GP4 bolt hier gelijk nix (DTM Race Driver, Vice City, ...) Misschien gewoon wat ram geheugen bijsteken.
|
Quote:
Alleen: welk geheugen moet ik nemen? Ik bedoel, DDR, dat wel, maar op de site van een computerwinkel staan wel 4 verschillende types :( En in welke resolutie en framerate rij jij GP4? |
gooi daar maar een xtra latteke in van 512 meg DDR (ma wel @ zelfde snelheid he, anders doet da niks)
|
Probeer eerst eens te defragmenteren. Soms helpt dat.
En kijk ook eens naar de programma's die opstarten als je Windows opstart. Sommige programma's gebruiken enorm veel geheugen. Je kan eventueel ook nog de page size (virtueel geheugen) vergroten. Als dat allemaal niet helpt, dan zou ik ook geheugen bijkopen. |
bwa ottooke ... de tips die je aanhaalt helpen allemaal wel zene
Ma 256 Mb geheugen is tegenwoordig gewoon enorm weinig voor moderne processoren. Dus ga er al maar vanuit dat het geheugen bijkopen zal worden :) |
Allé, kzal nog es mijn bank een bezoek moeten brengen dan? Direct 512 bijsteken?
|
ik denk dat je best ineens voor 512 gaat .... Prijs per megabyte is dan lager .....
Dit zou je normaal wel voor 75 a 80€ moeten kunnen krijgen. 256 betaal je al snel 45 a 50€ |
En anders als je een grote harde schijf hebt, die eens opsplitsen in verschillende delen. Ik heb er ééntje van 80gb en heb die in 4 delen opgesplitst. 1 voor programma's, 1 voor games, 1 voor muziek en 1 voor het netwerk. Misschien dat je het zo ook al ietsje sneller kan laten bollen. Ik speel al mijn games in 1024*768
|
Ik heb ze al in 2 opgedeeld, één voor Win en games enzo, en één voor data die niet mag gewist worden...
|
Quote:
1 voor windows + program files een stel andere partities voor de rest die nooit mogen gewist worden |
Bwa als ge doordacht overclockt dan is er geen enkel probleem, maar op een 2000 is dat helemaal niet nodig, uw geheugen is uwe beperkende factor...
Binnen 2 jaar kunt ge misschien eens denken aan overclocken, met een goei koeling en beke hoger voltage haalt ge die max snelheid zeker... FF |
Ik heb nu volgens Windows dus 700+ MB RAM, maar echt veel verschil merk ik toch niet hoor. Ik ga eens alles afzetten dat met Windows opstart.
Heeft er trouwens iemand een goed benchmark programma, zodat ik een een verglijking kan maken met de anderen hier? |
De lijst van 3D-mark 03:
CPU: AMD AMD Athlon(TM) XP 2000+ 1.7 GHz Direct X: 9.0 Display device: NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X Sound: Creative SB Audigy Memory Info: Total Physical Memory 768 MB Free Physical Memory 524 MB Total Pagefile Memory 1.09 GB Free Pagefile Memory 925 MB Ik ga nu de test een lopen *Edit: 1315 punten, geen idee of dat goed is :( |
All times are GMT +2. The time now is 23:13. |